*VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Monkesin laitteluja

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 3.5.2016 18:22

Moro taas!

Monkesi vähän pääs taas etenemään.

Alottelin hommat availemalla kierrepakalla vähän huonoja kierteitä mm. takarenkaan kiristimistä ja jarrutangosta.

Kuva

Kytkimen puoleisen rungon korjailin, tietysti alkuperäsiin vilkuttomiin kuoriin, eli käytännössä vetelin uudet piuhat. Liitokset tottakai juottamalla ja kutisukkaamalla.

Kuva

Kasailin vähän mopoa muutenkin eteenpäin, jotain vaijerin kunnostusta ym. Sain renkaatki vihdoin paikalleen, tosin toi etujarrukilpi ei pysy paikallaan kun se mittarin pyörittäjä puuttuu edelleen.

Kuva

Kyl se siltä näyttää että vielä joskus liikkuu omin voimin :lol:

Mittarin pyörittimien ja vaijerin tarvis... Penkinpäällinen ja tarrat ainakin. Jostain pitäis semmonen vihreä vapaan valo kans löytää. Yhtäkään raiskaamatonta vakio putkea ei tietysti ole, no aihioks löytyy muuten räpeltämätön mutta se loppupilli pitää tietysti olla poikkastu. Onneks siihen voi hitsaa toisesta putkesta ehjän loppupillin.

Kaise pitää seuraavaks ottaa kone työn alle ja leipoa siitä käyvä kikotin.

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Monkesin laitteluja

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 19.11.2016 13:12

Morjesta taas,

Taas on mennyt pitkään ennenkun on mopo juttuja kerenny ollenkaan tehdä.

Melkein autoprojektit vie kaiken vähän rassailu ajan mitä jää, mutta valmiiks nääkin pitää joskus saada tietysti :lol:

Tälläsenä välijuttuna;

Ostin tollasen botskin halvalla rikkinäisenä ja korjailin sen eilen. En nyt tarkalleen tiedä missä se vika oli mutta tulpan vaihto ja kaasarin putsaus ja mopo toimi taas miten piti...

Jos joku tarvii halvan talvimopon niin mulle vaan yv:llä kysymystä (kingroad, ei melkein mitään ajettu, kaikki toimii paitsi sähköstartti, ihan nätis kunnos, yks kate on rikki.)

Sitten monkeyn pariin;

Kuva

Sain läjättyä vihdoin eturenkaan kiinni mittarin pyörittäjineen, nyt toimii sitten sekin. Ajattelin että seuraavaks täytyy motivoitua iskeytymään koneeseen käsiksi.

Kuva

Purkailin kaikki kiksit ja vaihevivut poikkeen edestä. Kone on aito tähän kuuluva ja täysin vakio. Puristuksia on hyvin ja käyntikuntosena purettu, tosin se vuotaa öljyä parista stefasta -> uudet stefat ja pesu

Kuva

Muistelinkin että käynnissä oli jotain häikkää, no impulssikäämin piuha oli irronnut -> kolvi kuumaks ja uudelleen tinaus, taas mennään

Kiksit ym. saa maalin niskaan kun kerkeen ostaa maalit ja maalata, hiosin ja pesin ne nyt alkuunsa. Nopeus mittarissa on lasi rikki, jos jollain on ehjä aito tai kinkin mittari mistä sais ehjän lasin niin vinkata voi.

eikai tässä nyt oikeesti ole enään paljoa tekemistä, koitan nyt pitää työintoa yllä.

Sitten taas välijuttuna.

En tainnut tänne laitella, mutta ostin sillon viime kesän lopulla myös yhen jogin mille tein pikaprojektoinnin, eli perus konerempan ja maalasin katteet ym. aikaa meni 2 päivää. Sillon mulla hävis kaasaria putsatessa kaasarin pohjasta ryyppysuutin ja se ei oikein toiminut hyvin. Oltiin miitissä ja vakio putki _hitsas_ tukkoon, koko putki hehku punasena ja ei enää kulkenu mitään läpi. No piti ottaa putki irti ja vittupäissäni revin tuulettajan kopan pois. Siinä kun sitä ajeltiin kotiin se otti ja lämppäs. Pitäs tutkia mitä sille nyt kävi, kone pyörii ja puristukset on mun täytyy se auki ottaa ja ainakin mäntä vaihtaa. Putkeks tulee nyt sitten joku gianelli GO tyyppinen.

Kuva

Tuon näkönen härpätin. Tuokin tulee keväällä sit rempattuna ja säädettynä myyntiin. Pyttyä on viilattu, pakokanavan yläosaa täyttöhitsattu, varustettuna 18mm soppatykillä ja hebon kytkimellä ja säädettynä voimansiirrosta. 78km/h tolla pääs calibroituun sigmaan tyhjätyllä vakio putkella.

Sitten mulla ois vielä se 80 luvun puoliautomaatti manki osissa, kai sekin pitäs alkaa rakentamaan sitten kun noi on tehty alta. Siihen ei löydy läheskään kaikkia vakio osia mutta alkuperäistä himottais siitäkin tehdä...

Näihin tunnelmiin :)

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 23.11.2016 13:09

Heip,

Manki otti taas vähän tuulta alleen.

Kuva

Moottorin putsailin läpi, ensin nailoni harjalla porakoneessa ja sitten brake cleanerilla ympäriinsä, kyllähän siitä paskaa irto ja paljon. Sen jälkeen pytty kuumankesto mustalla ja tänään ohjelmassa vetää loput osat mitkä kuuluu maalata hopealla.

Kuva

Magneeton koppaa hioin ja laitoin uutta kittiä kuivumaan, kyllä se varmaan näillä kittauksilla tai viimeistään seuraavilla alkaa olla kelponen jo.

Stefasarja tuli moparilta tänään samalla kun koneen maalailen vaihdan stefat ja sen jälkeen ois sähköjen kiinnitys ohjelmassa.

En nyt ottanut kuvaa, mutta muutkin moottorin ympärille tulevat hilut tuli maalailtua moottorimaalilla, semiglossy mustalla.

Tänään jos sais myös kaasarin putsailtua ja tällä viikolla vielä koneen runkoon kun sais niin olis aika hyvällä mallilla hommat.

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 24.11.2016 10:17

Tulipas jotain tehtyä niinkun eilen lupailin,

Kuva

No magneeton kopasta hieroin vielä yhen kittikerroksen ja kokeilin maalata -> ei hyvä, lisää kittiä. Ongelmana on että mun kaikki kitit tahtoo olla kuivunu eikä ne levity enään kunnolla pieniin koloihin, ainoa hengissä oleva on lasikuitukitti ja sekin on niin jäykkää ettei sillä tule hyvää. Jotain juoksevampaa täytettä pitäis saada ja viimeistelykittiä. Tuokin on niin näkyvä osa että pitäs saada kyllä siistiks.

Kuva

No sitten, kuten lupailin, maalailin kytkinposken ja niputtelin sähköt. Olen idiootti ->

Ne sähköt on kiinni sellasilla ihme valuniitti systeemeillä mitkä menin poraamaan. En tajunnut että se koko staattori levy lähtee irti siitä lohkosta. No otin sen irti, niittejen kohalle tein M4 kierteet porailin pylväskoneessa ja kierteytin. Laitoin pienet ruuvit ja tiivisteliimalla kiinni, toivottavasti ei vuoda öljyä.

Kuva

Samalla vaihtelin koneeseen stefat. Vanhathan lähtee hyvin kun poraa 1mm reijän vanhaan stefaan ja ruuvaa siihen pienen ruuvin, ruuvilla saa kivasti vedettyä stefan irti, eine tiukassa ole, ja jos on niin poraa vaikka 4 ruuvia ja kiristelee niitä tasasesti ni stefa tulee tasasesti ulos.

Kuva

Kone kiinni runkoon :)

Kuva

Ja eturatasta ja muita apulaitteita kiinni.

Kyllä se siitä vielä kasaantuu. Niin ja kaasarin putsasin kans sisältä ja ulkoa, ja totesin että kaasuvaijjerin päässä oleva luisti ja kansi ei olekkaan tuohon kaasariin. Toivottavasti ne löytyy jostain vielä, etten oo myynyt niitä tallia tyhjentäessä.

Edelleen tarvisin jotain osia;

-Etu ja taka lokarit
-Bensahana
-kytkinvaijeri
-Sähköt
-Vapaan merkkivalo
-ketjut
-Tankin tarrat jne.

Kevääksi myyntiin :lol: ?

Niin ja pistetääs tähän vielä kiusalla vähän jotain kiinnostavampaa tulevaa lähiaikoina;

Kuva

Parmakit 110cc portmappi. Kaverilla on tommonen parmakit derbi työnalla ja siihen pitäisi vääntää putki. Tähän löytyy jo mitat mutta ei sopivia käännöksiä. Tarkoitus on tehdä tämäkin alta pois lähiaikoina, kun saan mopon talliin malliksi.

Myös Yamaha jogin "mid race" setin sylinterin (70cc kiina valurauta) pieni siistiminen ja viilailu. on tulossa tehtäväksi. Olen muutamia skootterin 70cc valurautapatoja viilaillut hyvin lopputuloksin, joten eiköhän tuokin onnistu.

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista