*VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1, taas työn alla ;)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 14.11.2014 22:00

Moro taas! Lomat koitti ja talliin päästiin härväämään.

Jotain edistystä tapahtui heti perjantai iltana. Broidi oli hionut katteet valmiiksi ja maalaliltiin ne siinä yhessä pohjamaaleihin :)

Kuva

Pinnasta nyt tuli ihan siedettävä ja käyttöönhän tämä tulee :D

Kuva

Yleiskuvaa koneesta vielä vanhalla putkella, pistetään uutta putkea tulille huomenna :) Parhaillaan odotellaan että cone layout aukeaa!

Kuva

Mikäs mopo se olis ilman fättistä, huomenna kaupoille, motonetistä lakkaa, h4 polttimon kanta ja biltemasta fättis raiserit :P

Eipä muuta, huomenna selvitellää projektia lisää eteenpäin :)!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1, taas työn alla ;)

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.11.2014 2:15

Nojuu wihhu! saattii taas skotaria etiäppäin.

Paljon tuli värkättyä ja kaupoillaki käytyä ja jopa ajelulla mopetilla, nyt kaasari alkaa olemaan säädöissä, hyvin tuntuu vetoja olevan ;) Tietysti nyt on vielä kiinni kova kiertonen putki mutta saapa nähä mitä se sitten sanoo uudella!

asiaan ->

Kuva

Mopotin näyttää nyt tältä, taas kerran iskari vaihdettu ja paljon muutakin tehty. Iskariks tuli takas kx80 iskari, nooh tälläkertaa laitoin öljyt sisään ja lisä säiliön kiinni, banjoletkuna etujarruletkua käyttäen, toimii :D Tosin paluu vaimennus on tosi tahmea mutta ehkä sen kanssa voi elää...

Kuva

Raiserit, h4 kanta ja pari vipu katkasijaa tuli haettua bitlemasta, noo raiserit heitin kiinni ja maguran fättiksen, h4 kannan virittelin senku iski liittimet kiinni. hoidin sähköjärjestelyt nyt niin että jakorasian pohjassa on "pääkytkin" mistä saa kaikki valot pois. kun pää kytkin on päällä palaa takavalo ja parkit, eteen taas tuli 2 asentoinen vipukytkin jossa on lyhyet, off ja pitkät. No sitten tulikin seuraava ongelma, tuo ei jaksa polttaa tota 55w h4 valoa kun sillon ku koneessa on kunnolla jengaa, täytyy varmaan kehitellä siihe miedompi polttimo tai sitten joku ledi? Nytkun toi h4 syö sen kaiken virran ni takaleditki palaa tosi himmeesti. Perskele.

Kuva

Joo kilven telineen maalipinta on ripulia mutta kilpihän sen peittää, lähinnä ruostumisen estoks vetelin mustat kun ei viitsi rosteria tuhlata kilven telineesee, ainakaan tommosee nopeesti kyhättyyn. Katteiden maalaus tosin onnistu ihan kivasti, ne jäi nyt lakkaamatta kun ei ollu varaa ostaa lakkaa, korjataan asia ehkä jossain välissä :x

Kuva

Nojoo pitihän sen iskarin säiliön kanssa sitten vielä vähän hifistellä :D kiillotetusta rosterista kiinnike, hiilari teipit säiliön päälle ja kultanen venttiili hattu :lol:

Nooh mitä seuraavaks sitten, no se pakoputki on edelleen tekemättä, en ymmärrä missä meni pieleen kun ohjelma alko syytämään 26mm halkasijalla olevaa putkulaa alkupäästä, voiko olla niin pientä muka :O

Noh sitten pitäs varmaa käydä vähän sisään ajoja ajelemassa, ei vaan kauheesti kehtais kilvettä ajella, nooo pitää nyt kattoa millon nekin kerkii ajamaan kun arkisin ei intistä pääse mitää hoitamaa saatana ku 3 leiriä tiedossa tässä ja ens viikonloppunaki vaa la-su lomat... Koitetaan pärjäillä.

Eipä siinä, pidemmittä puheitta nukkumaa ni jaksaa taas värkkää!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas ajossa!

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.11.2014 2:54

Häijyn näköinen ton värisenä! Vaihda eteen 35w halogeeni, jos valotehoa kaipaat niin joku "parempi" eli Philips, Airam ym. En tiedä myyvätkö erikseen ja 2kpl paketti yleensä yli 20e, mutta autoissa ainakin hintansa väärti jos pitempiä matkoja ajaa halogeeneillä. Ledikin toimisi, mutta ainakaan nuo mulle kelpaavat ledit eivät oikein tykkää vaihtovirrasta. Halpispolttimot pelaa ac:lläkin mutta eivät taas valaise oikein mitään. ;)
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas ajossa!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.11.2014 13:51

Etkai vain yritä vihjata että miun pitäs rakentaa tasavirta sähköt ja laittaa akku laittaa xenonit keulille???? :D ei vaan. Mul on kyllä semmone kutina et toi mankin jännäri vois olla tasavirtanen jo valmiiks, no asiahan varmistuu kun mittaa.

Plus se mitä en muistanut eilen kertoa niin tilasin semmosen alle euron maksavan 0-17v asti näyttävän jännite mittarin missä on siis valaistu näyttö. Se ois tarkotus upottaa tulevaan "mittaristoon" niin että siitä näkee lataus jännitteen, sitten tilasin myös semmosen kierrosluku/tuntimittari yhdistelmän mikä näyttää kiekat 0-99krpm ja tunnit 9999h asti, vihdoin loppuu se kiertämisen arvuuttelu kun mitskusta voi suoraan kahtoa paljonko se ottaa jengaa.

//Edellistä viestiä ei tarvitse lainata. -Ledinauha
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas ajossa!

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 16.11.2014 14:37

Et kai vaan ebaysta hommannut sellasta kiinalaista tunti/kiekkamittaria? Kaveri hommasi, päivitysnopeus ehkä noin 0.3Hz. Eli päivittää varmaan kolmen sekunnin välein eikä muutenkaan ilmeisesti kovin tarkka. Päivitys tulee jotenkin "perässä", eli vaikka sulla olis 3s ajan kiekat tapissa saattaa sanoa vain 5000rpm ja vasta seuraavalla kerralla enemmän. :D

Tuntimittarina pelaa mainiosti.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 taas ajossa!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.11.2014 17:02

No kiinasta tottakai :D Ainakin kaverilla semmonen toiminut ihan hyvin

No anysway Skotar1 edisty taasen ->

Kuva

Kuva

Kuva

Se käy, se liikkuu, se toimii muutenkin. Jarruja pikkasen ilmailin, kyllä ottaa äkäsesti, edessä kotarin 2 mäntänen brembo ja takana detsin jarru. Mitäs tosta vielä uupuis? Sivukatteet pitäs kehittää, uudet gummit kääntää alle ja käydä ostamassa piperin suodatin... Ledejä maskiin ja sen mittariston kyhäystä kunhan palikat tulevat joskus.

Niin minäpä kävin ajelemassa sillä ja otin hero3 blackilla vähän todiste aineistoa että se liikkuu eteenpäin xD

http://youtu.be/Dct2kg5vxao

Tosiaan vähän se käy vielä rikkaalla tai sitten rötäys johtuu siitä että tuola on varmaa 6% öljyseokset... No tulpan mukaan ainakin mennään rikkaalla, parempi näin päin. Täytyy sitten säädellä loppuun kun saa VES #4 tehtyä :D

Nyt saa antaa kommentteja, hyviä ja huonoja? Ehdotuksia? Keulimis raudasta ei tarvii itkeä eikä penkistä, ne on jo tiedossa :D

Nyt en kyllä jaksa enään mennä talliin ropaamaan, jatketaan ens lauantaina!


//Ei edelleenkään lainata edellistä viestiä... -Ledinauha
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 ajovideota! Kuvia! Kat

ViestiKirjoittanut .Juho » 16.11.2014 18:14

Lisää tehoa? :D Lyhyempi ja paksumpi putki.. tehoalue n. 9 000-14 000rpm ni alkaa jo vetämään johonkin. :lol: No ei nyt ehkä iha kuiteskaa.. PS. Laitan huomenna tuonne pakoputken teko ja suunnittelu topikkiin Pro Racen mitat. 8)

Iha siistin näköinen, lukuunottamatta tuota penkkiä. Jos se penkki peittäis tuon rungon putket, niin sitte on täydellinen. ;) Kuidutat vaa uuden pohjan ja jotai vaahtomuovia siihe + pari kerrosta ohutta pehmustetta.

Ja mites EXC/SX 125 ilmanputsarikotelo??
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 ajovideota! Kuvia! Kat

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 7.12.2014 2:35

Jihhuh. Skotar1 taas edisty hiukan uuden tehoputken muodossa.

Aloteltiin tossa veljen kanssa vääntämään siis hiukan erilaista putkea skotariin ja huomenna jatketaan.

Muute Skotaria on sisään ajeltu ja toimii mahtavasti :) Alla on nyt nastat ja mittaristo hilppeitäkin on tullut ebaysta jo, viellä venaillaa kiekka mittaria ja kai siihen joku pitää keksiä mistä nopeudenkin näkee.

Siitä vähän alkukäyrää ->

Kuva

hitsaukset made by these hand, no okei ydintäyte koneella pimeässä sateessa ulkona :D Noo pikkuvikoja on noita ennenkin väännetty samanlaisissa olosuhteissa.

Kuva

Hieman off-topiccina lähti volvo 80km/h lapasesta ja mihinkäs muualle sitä päätyis kun pellolle xD Onneks ei käyny mitää, kiitos kuppipenkit. Autollekkaa ei käyny pahasti, ei siinä, hyvää itsenäisyyspäivää :D!
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 ajovideota! Kuvia! Kat

ViestiKirjoittanut AceFin » 7.12.2014 17:17

Hahhah, noi volvot kyllä tuppaa lähtemään lapasestai, itsekin oman 940 ajelin muutama kuukausi sitten hiekkatiellä ojaan :lol:. Samaan hengenvetoon täytyy kyllä mainita, että helvetin kestäviäkin ne on. ;)
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 ajovideota! Kuvia! Kat

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 8.12.2014 0:11

Joo ei noita saa paskaks millää :D

Mutta asiaan ->

Kuva

Vähän uutta putkea kasassa, aikalailla suurimmat työt tehty, no aikatietysti loppu kesken, 3vk jälkeen ku pääsee taas lomille jatkuu ja päästään testailemaan :)

Kuva

Iha kivasti se istuu IMO?

Juu eipä muuta tällekertaa...
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Skotar1 ajovideota! Kuvia! Kat

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 16.12.2014 19:29

Tiddidiii! Ylihuomenna tulee toinen kulmarauta!! Heheheeee :D

Nojoo asiaan asiaan.

viikonlopuks lomille -> Skotar1:n putki valmiiks ja säätöön ja testiin, katsotaan mitä saatiin aikaan.

Uutta projektia? Kyllä vain. Otetaan raisu taas työnalle. Mulle on ilmasiks tulossa rabasan moottori joka muutan ehjä mut alakerta jumissa, puretaan, selvitetään, korjataan. Sitten viritys puoleen... Hmmmmm viilaa vakio pytingille ja diy putkea jne? vaiko suoraan 70cc pytyskää ja kunnon virit kehiin, tulis ainaki hätänen raisu xD!

niin joo ja miun kesän klippejä nätisti niputettuna yhteen 6min pätkään, enjoy ;) ->

http://youtu.be/dwzQi9k6Ikc

Ei mulla muuta tähän :P
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* KESÄVIDEO 2014 ;) Katso ->

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 20.12.2014 15:03

Jehees, Alikersantti Kinnunen ilmoittatutuu lomille :D

Asiaan ->

Kuva

Eli putkula tuli tossa värkättyä valmiiksi joten saanko esitellä VES #4, tavoitteena oli saada vääntöä lisää. Nooh, ensitestit -> rikkaalla käy, säädetään laihemmalle, toisaalta överi yli 4% öljyseoskin saattaa vaikuttaa rötäämiseen ja tukkoisuuteen varsinkin kun kuormitusta on vähän = pienillä vaihteilla. Ajo-ominaisuudet ja moottorin luonne parani mielestäni. Edelleen tyhjäkäynniltä kaasua kun kääntää meinaa booata mutta nyt vähemmän kun edellisellä putkella. Nooh, ihan alakierroksiltakin löytyy nyt vääntöä (HYVÄ! :D) varsinaisesti alakierroksilla vetoja on jo ihan sopivasti, ei hyydy eikä tarvitse järjetöntä kytkimen luistatusta lähdössä. Varsinaisesti putki herää keskikierroksilla, vedot lähtee alhaalta ja kestää aika ylös asti, varsinaista tehopiikkiä ei tule missään kohtaa mutta tavoitehan oli nimenomaan luoda laaja kierrosalueinen vääntävä putki. Minun mielestä tavoitteeseen on päästy.

Kuva

Niin vaikka putki onkin vääntävä, edelleen pärrä kerää nopeutta ihan kiitettävästi, huipput lienee jossain 70km/h paikkeilla (ei mitattu vielä), tosin välitkin on lyhyet, jaksaa vetää nelosella 30-40km/h hyvin ylämäetkin.

Myös veli jota varten tätä ollaan värkätty oli erittäin tyytyväinen uuden putken luonteeseen. Tuntuu hyvältä kerrankin onnistua lähestulkoon täydellisesti.

Ajo videota koitettaan ottaa huomenna aamusta :lol: ;)

Kiittäen

-VinskiMo
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* KESÄVIDEO 2014 + VES #4 valmis

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 2.1.2015 20:16

Dodii, joulugineksen jälkeen lomille uv:ks, sounds good.

ASiaan -> Skotar1:sta on tyhjentyny etukumi -> masennus iski, no ei vaan, täytyy fixata kun saa aikaseks.

Muuta -> tallii tuli pari uutta kaverii, otetaan nyt eka se kauniimpi ;)

Husaberg TE300, vuosimallia 2012, valkokilpi, maistuu suklaalle :3 Ei siitä sen enempää tänen topikkiin.

Sitten -> Kaverilta tuli ostettua 110 pikkumönkkäri, no ei siinä sehä oli ihan läpiväljä ja ei toiminu mikään, no ei siinä pari tuntia tallissa ja ->

Kuva

Kuva

Kuva

Harmi kun ei tullu kuvaa ostokunnossa otettua :(

Tosiaan fiksattua tuli ohjaus, no kaikki klappas, automaatio oletus puslat väljät, no oli ne sitäkin mutta sen lisäks joka ikinen pultti oli törkeen löysällä, nekun kiristeli ni heti kiristy. Iskareiden esari säädöt tietysti samalla myös tappiin. No sit sähköjä, virtalukkoon unohin pyytää avaimet -> ohitus leikkaus, sumplin vähä mikä on sytkä ja mikä akun piuha ja äkkiä ne sieltä löyty yleismittari kaverina. Akku oli tyhjä, no akku latauksee ja kömpijä tulille, (tietysti tätä ennen olin katsonut kipinän ja bensan saannin) sehän lähti nätisti tulille. No ei siinä aikani sitä rääkkäsin pihalla ja sähköt grillas... Perus kiinalaiset sähkösarjat.

No täytyy siihen värkätä yksin kertaistetut sähköt, olisko kellään mitään kaaviota miten nosita monkey type sähköistä saa semmoset ettei oo kun lataus akulle ja sytkä? mitään valoja tuohon ei tarvitse, tai jos tulee tarvetta ni rakennan kyllä sitten ne ihan itse.

Eipä muuta tälläkertaa :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
meze123
Liittynyt:
8.8.2014 12:35
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Lisää leluja :D!

ViestiKirjoittanut meze123 » 2.1.2015 21:58

Oiskohan tostaa mitään apua?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: *VinskiMo Duunailu topic* Lisää leluja :D!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 4.1.2015 17:51

meze123 kirjoitti:Oiskohan tostaa mitään apua?


Kiitos, olihan siitä apua :)

asiaan ->

Tänään otin ihan asiaks ja revin kaikki alkuperäset sähköt hevon v... Pienellä loogisella ajattelulla ja mittailulla selvittelin vähän millasia johtoja sinne pitäs vedellä, tarkotus oli laittaa sähköt jossa on sytytys, akulle lataus ja startti nappi. No semmoset mä värkkäilin ja pistin boonukseks vielä sammutus napinki.

Kuva

Tommonen kasa johtoa lähti :D

No eka tietysti kytkin päin vittua jotain koska ei antanu kipinää, no en muista minkä kahen johdon paikan vaihdoin ni lähti rokkaamaa, ei muutaku kömpijä tulille, no huomasin (nyt päivän valossa ekan kerran ku käynnistin) että se savuttaa perkeleesti mustaa ja muutenki rötäs, no otin kaasarin irti, se on mikunin joku oisko 24mm, suuttimessa ei sit kuitenkaa ollu mitää merkintöjä... No oishan sitä neulaa voinu koittaa säätää mutta turhan iso se ois kuitenni ollu.

Kuva

No sit pähkäilin mistä mä siihen kaasarin kaivan, no jostai laatikosta löyty palaneesta pikku mönkijästä kotosin oleva (14mm??) keihinin kopio, no avasin sen ja se oli tietysti ihan täynnä paskaa ym. no crc + paineilma ja kaasari taas edes näytti toimivalta, no neula pers tuntumalla rikkaimmalle, kaasari kiinni ja koittamaan. Tälläkertaa lähti paljon nätimmin käyntiin kun isolla kaasarilla ja vastas kaasuun paljon paremmin, no rikkaallaha se kävi -> neulaa laihemmalle, nyt toimii aika kivasti tyhjää meinaa käydä vähä heikosti ja cdi on varmaa sökö ku ei millään kierrä yli tietyn kierrosalueen (tai sit siinä on joku rajotin :O?) Toisaalta tossa riittää kulkupuoli jo nyt ihan tarpeeks (kyllä on muuten näppärä keulia :D)

Eli todettakoon tähän että se iso kaasari ei aina ole paras xD

Ei muuta meikäläinen suuntaa takas kohti vekaran järveä nauttimaan taas kerran gineksestä :P
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista