Ekin Beta RR | Kansi suora. haluaako joku nestekytkimen?

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut Palezu » 16.7.2013 0:41

Luultavasti joutuu ainakin pääsuutinta roplaamaan. Muista tehdä siitä kurista sitte semmonen ettei se irtoa ja imeydy koneeseen :D tai tuskin se läpistä enää läpi pääsisi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut jukke96 » 17.7.2013 15:03

MUTUILISIN, että ei tartte kaasaria säätää paljoa, jos laittaa kaasarin ja koneen välille sen kurin. Jos taas vaikka kaasarin ja ilmanputsarin väliin tulis kuri nii sitte ainaki pitäs säätää
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
_rieska_
Liittynyt:
13.4.2010 22:07
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut _rieska_ » 17.7.2013 18:30

Miksi te teette tuon noin vaikiasti :D Sopivan mittanen holkki luistin päälle rajoittamaan sen nousemista ja se on siinä. Eikä muuten tasan tarvi säätää mihinkään suuntaan.

E. jaa aiheesta olikin ollut jo puhetta.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut The Eki » 18.7.2013 10:19

Luistin päällä on jo holkki mutta se ei meinaakkaan rajoittaa. Läppien ja imukaulan välissä on peltilätkä jossa on reikä jonka halkaisija on 15mm ja vieläki kulkee nätisti yli 65km\h. Kiihtyvys vaan kärsii. Illalla lisää juttua betasta.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut The Eki » 20.7.2013 14:04

Nonii vähä ollu kiirettä niin ei kerenny tätä päivitystä sillon paripäivää sitte tekemää. Mutta siis Beta on edistyny senverran että takakatteet on kuidutettu toiseen kertaan ja vielä on vähä kuiduttamista. Takakatteethan näyttää nyt tältä:
Kuva
Pakoputkenkin maalailin ja kiillottelin lämpöräutaa. omaan silmään ainaki passaa parmmin tuollanen kiillotettu lämporauta.
putki oli päässyt vähän ruostumaan ennen aaalausta ja se näytti tältä:
Kuva

Sitte vaa hiomista ja maalia pintaan ja putki näyttää nyt tältä:
Kuva

Kiillotettu lämpörauta näyttää tältä:
Kuva


Imukaulan kuristuksesta lupasin laittaa kuvaa ja tässähän se nytte on:

Kuva

Nyt ei enää jaksa kiertää 6vaihteella kunnolla joten rajoitin toimii. vaihdan vielä 54 takalätkän ja edessä pidän 11.

Vielä pitää hommata ainakin uusi etukumi ja valollinen kilventeline.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Taas lähempänä valmistumista!

ViestiKirjoittanut The Eki » 26.7.2013 19:44

No eihän se ollutkaan kurin syy että miksi mopo ei tahtonu vääntää 6 vaihteella. Syynähän oli se että bluelineä asentaessa en kiireessä muistanut putsata kannen tiivistepintaa ja sehän oli ihan ruosteessa. nohh tulipahan kantapään kautta opittua että mitään ei tehdä kiireellä ettei joudu kahta kertaa tekemään. Onneksi ei tullut mitään vaurioita pyttyyn. kannen lisäksi tuli katottua että minkä takia kytkin jää lähes aina pohjaan kun sitä painaa. Syyksi paljastui pieni kuula kytkimen tappien välissä. kuula oli murtunut ja ei siis enää toiminut laakerina. noh eiku vanhan fillarin takakeskiö auki ja sitä pyöränlaakerista yks kuula väliin ja hyvin pelaa taas. Kytkinremontissa sattui myös pieni epäonnistuminen kun kytkinkopasta puuttui yksi pultti niin eiköhän se siitä pultin vieressä ollut yön aikana tiputtanut viikkositten vaihdetut laatikkoöljyt maahan.. ASD :D ei muutaku kauppaan uusia öljyjä hakemaan ja enskerralla kytkinkoppa RAUHASSA kunnollakiinni :)

Takakatteitakin tuli työstettyä lisää. kuidutin ulkopuolelta vielä muutaman kerroksen epäonnistuneisiin kohtiin. lisäksi laitoin sisäpuolelle kuitua vahvistamaan katteita. On muuten yllättävän jämäkkä perä kun on monta kerrosta lasikuitua ja pelti sisässä:D eikä itseasiassa edes paina kovinkaan paljon kuituperäksi. Lasikuidun päälle löin ohuen kerroksen pakkelia ja aloin jo toiselta puolelta työstämään katteita tasasemmiksi. parempi puoli takakatteista näyttää tällähetkellä tältä:
Kuva

Katteissa on pohjamaali sen takia että huomaa helpommin epätasasuudet. katteet kaipaavielä joiltakin osin hieman pakkelia ja reunojen siistimistä. Niin ja kuten kuvasta näkyy niin valollinen kilventelinekin tuli hommattua.

Takajarrupalatkin tuli vaihdettua sen takia että edelliset olivat hieman päässeet kulumaan (kuva myöhemmin) jarrupalojen lisäksi uusin etukumin.

Öljysäiliölle mietin käyttökä kun tuoreöljyvoitelu on poistettu käytöstä ja sitä ei millään viittis tyhjänä laittaa paikalleen. noh tulipa keksittyä sillekkin hyvö käyttötarkotus ja siitä tuli varavara tankki :D eli haarotin varatankilta bensahanalle tulevan letkun ja laitoin toisen letkuntulemaan öljysäiliöltä. näin meillä on lisää tilavuutta polttoainesäiliössä. (kuva tästäkin myöhemmin kun lumia suostuu yhteistyöhön-.-)
Vielä olis ohjelmassa etuvalon asennusta, keulan toisenpuolen stefan vaihto, katehommia ja kuristamista ainakin :) Kommenttiakin olis mukava saada, nopeuttaa huomattavasti projektin etenemistä koska enemmän mielenkiintoa tehdä tätä vehettä eteenpäin !

Lisää kuvia tulee kunhan lumia suostuisi taas yhteistyöhön tietokoneen kanssa..
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Edistystä!

ViestiKirjoittanut The Eki » 20.8.2013 0:30

eikai ketää haittaa jos tähänvälii laitan pikku päivityksen tuosta mun käyttis apriliasta?
Eli ostin aprilian sillon ku täytin 15v eli huhtikuussa 2011. apikka oli 14500 km ajettu ku se pihaan tuli ja enhän minä sillon mitään noista kilsoista tajunnu. no hyvinhän se apikka pelas ensimmäisen kesän junnes kiertokangen vierestä halkes joku prikka ja se meni tuhannen päreiksi ja palasia oli ympäri konetta.no päätimpä sitte viisaana poikana rempata koko vehkeen perusteellisesti ja uusia kaikki vaihtoa vaativat osat. hintahan oli hirmuinen kun "laatuosista" mopon rempan tein. tuli uusittua kampura, pytty mäntä, variaattorista osia, renkaat ja kaikki pikkuhilppeet. tehoputkikin tuli hommattua. no enhän minä sitä tietenkään säädättäny ja teharin ja rikkoutuneen kaasuläppäkotelon asentoanturin ansiosta 600km remontin jälkeen mopo lämpöleikkas viimesenpäälle hyvin.. mopohan jäi seisomaan talliin ja on seisonut siellä varmaan taas puolivuotta ainakinn kunnes nyt yhtäkkiä tulikin tarve mopolle. no eihän siinä sitte auttanu ku laittaa apikka taas pelikuntoon ja tässä tulee kertomus siitä pelikuntoon laitosta:

apikka tosiaan oli purettuna tallissa ja olin hommannut siihen uuden kaasuläppäkotelon. kotelon löin paikalleen ja kiikutin pytyn sparewheeliin porautukseen. no pyttyhän tuli mulle takasi jo pariviikkoa sitte mutta nyt vasta tarvin oikeesti mopoa joten aloin laittamaanapikkaa vasta paripäivää sitten. pytyn löin sisään ja aj että kun se näytti hyvältä juuri porattu ja hoonattu pytty uuden männän kans:
Kuva

noo koneen pistin kasaan ja ihmettelin että miksi tuo romu ei lähde käyntiin... bensaa saa, ilmaa saa ,kipinä tulee mutta ei käynnisty. ja puristuksiakin oli uudessa pytyssä. mietiskelin tuota vikaa jonkinaikaa kunnes keksin kokeilla seittemällä eri tulpalla että lähteekö se käyntiin. noh eihän se mihinkään lähtenyt mutta yhdellä tulpalla pikkasen hörähti. no minähän alointarkemmin kahtomaan että minkälaista kipinää se antaa ja sehän oli vähän kellertävää. Eihänse sitte muu auttanu ku lähtä säästökuopasta kipasemaan uutuuttaan kiiltävää tulppaa ja kokeillla että toimisko sillä. Ja sehän toimi!

Apikka seiso yhden päivän tallissa suunnilleen tämän näköisenä:
Kuva
Kuva

Tänään sitte sattu olemaan sopiva kahen ja puolentunnin hypäri koulussa ja minäkän lähin hypärillä hakemaan apikkaan kilpiä konttorilta. Heli koulun jälkee sitte hypinki tallinpuolelle ja tarkotuksena oli saaha apikka viimesenpäälle kuntoon ku houmiseksi pitäs päästä työmaalle mopolla.

Tältä mopo näytti tänää suunnillee kello 17:30
Kuva

No siinä tuli tovi kasailtua ja yhtäkkiö huomasin että mopo näyttää jo tältä:
Kuva
kellohan oli tuossa jotaki puoli seittemän eli ei siinä kauaa menny. Tuon jälkee ruuvasin vielä kilvet ja peilit kiinni. laitan vaikka huomenna parempia kuvia apikasta.
Apikasta täytyy vielä maalata putki ja sitte mopo on valamis :)

Kertokaahan että oliko yhtään mielenkiintonen tämmönen väliprojekti? näitä olis kllä lisääki jos vaanporukka tykkää!
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Beta RR - Edistystä! | Käyttis apikasta juttua!

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 20.8.2013 13:19

Nopeastihan tuollaisen skootterin laittaa nippuun jos kone ei ole levällään ja katteiden ruuvit yms. ovat tallella. Muutenkin kokoamisessa eniten aikaa kuluu siihen jos jokin palikka ei sovikaan kuten on suunniteltu tai kiinnike pettää. Ilmeisen hyvässä järjestyksessä olet kuitenkin saanut paikat pidettyä jos noinkin pitkän seisonnan jälkeen kaikki puretut osat vielä löytyivät.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: Beta RR - Edistystä! | Käyttis apikasta juttua!

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 20.8.2013 19:22

Kyllä nuo väliprojut kiinnostaa. Varsinkin jos kyseessä on skoppe ;)
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Edistystä! | Käyttis apikasta juttua!

ViestiKirjoittanut The Eki » 21.8.2013 0:44

kyllähän tuo nopeesti kasaantuu kun oikeassa järjestyksessä laittaa katteet yms romut kiinni. Apikan osathan oli aivan sekaisin tallissa ja niiden ettimiseen meni iso osa tuosta kasausajasta. Mutta kuitenkin kun tietää mikä osa pitää laittaa seuraavaksi niin nopeesti se kuitenki kasautuu.

Mutta eipä tuo apikalla ajamisen riemu kovinkauaa kestänytkään. Työmaalta kun olin ajelemassa kotia kohti niin yhtäkkiä mopo poltti sulakkeen ja kaikki sähköt meni pimiäksi. Eihän se auttanut ku työnää mopo alikulkutunneliin ja siellä alkaa remontoimaan mopoa ja etsimään vikaa. Varasulakkeen löin paikalleen ja tsekkasin että ei näyttäs servicevalo palavan ja pistin apikan tulille. Helikun annoin kierroksia niin service valo syttyi, sain jarrukahvasta sähköiskun ja sulake palo. siitä päättelin että nyt ottaa joku johto maihin. no tuommosesta muovilehmästähän on aika vaikeaa ettiä johto joka ottaa maihin kun sähköjohtoja on milijoona tuossa ruiskuvehkeessä ja kaikki katteitten alla piilossa. Soittelin siinä kaverille että tuo mulle sulakkeen että pystyn ajotietokoneesta kattomaan mitä se herjaa. no ECUhan herjas kaasuläppäkotelon 1 asentoanturia. no eisiinä sitte ku kaasuläppäkotelo vaa alikulkutunnelissa auki ja tsekkasin sen ja mikään ei näytäny olevan rikki. site vaa kaasuläppäkotelon antureiden johtoja pitkin kohti ecuta ja ettimään maihinottavaa johtoa siltä väliltä. no johtohan löyty pakoputken vierestä ja oli nätisti putki sulattanu johon. Onneksi kaverille sanoin että tuo myös sähköteippiä kun epäilin että joku johto vaatii eristystä kun sähköiskun sain. siinä sitte sähköteipillä eristin johon ja ei muuta ku tarkistaan ECUn vikakoodeja. tyhjäähän se näytti. Hetken. Kaasuläppäkotelon kun olin auki käyttänyt niin sehän oli vähän väärään asentoon mennyt. kun kaasua väänsi niin servicevalo sytty. Taas ecun erroreita selaamaan ja viaksi löyty kaasuläppäkotelon molemmat anturit.. siinä sitten pyörittelin kaasuläppäkotelon asentoanturit kohilleen ja lähin ajamaan kohti kotia noin 10 km matkan. kohtuu hyvin se kotia asti pelas. mitä nyt vähän röpötti välillä. röpöttäminen oli hyvin epäsäännöllistä ja oli aivan ku olis tulppa ollut paskana. Kotona sitten jätin mopon hetkeksi pihalle. kohta menin kattomaan tarkemmin apikkaa että löytskö sieltä muita vikoja. ulkopuolelta näytti hyvältä, mutta kun käyntiin yritin laittaa nii eihän se mihinkään lähtenyt. ecusta katoin niin herjas kaasuläppäkoteloa, bensapumppua, ruiskun antureita ja latausjännitettä ja kerto että yhteys ecuhun oli välillä katkennut ja enmuista mitä muuta. no kaikki piuhat irrotin ruiskusta ja kaasuläppäkotelosta ja bensapumpusta ja eristin sulaneen johtonipun johot kunnolla. Sinnehän ne vikakoodit hävis mutta mopo ei käynnistyny. no minähän kipasin säästökuopasta tulppia oikeen kaksin kappalein että jos se sattus porsimaan tulpan nii on varatulppa mukana. turha reissu, ei se käynnistyny. Puristuksia testasin käsillä ja ei ne kovin hyviltä tuntunu. tiiä sitte olisko jostaki syystä step two mäntä antanu periksi 45km jälkeen...

Jos jollakin sattus olemaan hyviö neuvoja millä apikan sais takasi käyntiin nii ehottomasti saa kertoa.

Eki kiittää ja kuittaa!
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR - Edistystä! | Käyttis apikasta juttua!

ViestiKirjoittanut The Eki » 22.8.2013 20:25

Apikkahan ei vieläkään ole suostunut lähtemään käyntiin. Ecu herjaa taas kaasuläppäkoteloa. männänkin tarkistin ja ihanhyvöltähän se näytti. olin lähes varma että apikasta on mäntä menny ja kävin ostamassa jo varalle uuden männän. laitoin uudesta männästä männänrenkaat apikkaan mutta ei se siltikään käynnisty. alkaa olemaan jo ideat lopussa siitä että mikä ihme tuota sähköhirviötä vaivaa. Apuja tosiaan kaivataan ! jos jollaki ois ideoita että miksei lähe käyntii nii ehottomasti kertokaa.
Mäkistation
Pyörä:
Useampi Yamaha
Paikkakunta:
Mänttä/Kurikka
Liittynyt:
15.7.2007 13:04
Re: Beta RR | Käyttis apikasta juttua! Apuja kaivataan!

ViestiKirjoittanut Mäkistation » 22.8.2013 20:36

Jos niin huolella on maihin ottanut, että kahvastakin on sähkärin saanut, niin kyllä se varmaan boksin kuolema on. Ja ei olisi eka DiTech, josta boksi kyrvähtää.
2-t Yamahat harrasteena jo vuodesta 2008
'90 TZR250 | '86 RD125 YPVS | YZ125:t '83 + '84 valkokilpi + muutama muu päkötin...
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR | Käyttis apikasta juttua! Apuja kaivataan!

ViestiKirjoittanut The Eki » 23.8.2013 13:34

Mitä tarkoitat boxilla? ECUtako? Vähän on hankala uskoa että ecu tai mikään muukaan osa olis kärähtäny kun napsahti sulake samantien kun otti maihin, mutta kerkes kuitenkin sähköiskun antaa. Kaikki sähköosat vaikuttaa siltä että pelaa niinkuin pitääkin mutta kaasuläppäkotelo antaa väärää signaalia ja anturit on ilmeisesti huonossa kunnossa.pitää laittaa crctä kaasuläppäkoteloon jos sielä sattus kosteutta olemaan ja sen takia antas väärää signaalia.
Mäkistation kirjoitti:...Ja ei olisi eka DiTech, josta boksi kyrvähtää.


Tämähän ei siis ole DiTech tekniikalla vaan uudemmalla piaggion suorasuihkutekniikalla.
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR | Käyttis apikasta juttua! Apuja kaivataan!

ViestiKirjoittanut The Eki » 24.8.2013 2:01

Eipä ollut mikään kärähtänyt. Aprilia lähti vihdoin ja viimein käyntiin ja nyt toimii täydellisesti. Vikahan oli kaasuläppäkotelon asentoanturin johtoliittimessä. Eli kaasuläppäkotelon 2. asentoanturin johdon liitin oli hapettunut ja ei ottanut kunnolla kosketusta. Siispä hinkkasin liittimen puhtaaksi ja laitoin vielä crctä liittimeen ettei varmasti tuu kosketushäiriötä. Sitte vaa starttia ja sehän hörähti komiasti tulille. Nyt on kyllä kaikki maholliset viat korjattu niin pitäs kyllä kestää taas pitkän aikaa.
Tuli otettua apikasta myyntikuvatkin ja laitoin myyntiin.

Kuva
Kuva
Kuva

Siitä jollekki hyvä skootteri ku en ite tarttekkaa tuota :)
The Eki
Pyörä:
Huoleton hevoseton mies!
Paikkakunta:
Haukipudas
Liittynyt:
11.4.2011 18:25
Re: Beta RR | Käyttis apikasta juttua! Aprilia toimii!!

ViestiKirjoittanut The Eki » 13.9.2013 13:43

Moro taas, apikka tuli kolaroitua tuossa pariviikkoa sitte ja beta on sutonu jo liian kauan paikallaan. Eli nyt on siis aika lyyä beta taas osiksi ja alkaa tekemään betasta kolmas uus versio:D Oranssi väri ei oikeen oo tykänny pysyärungossa. Runkoonki tippu jarrunestettä joten nyt on hyvä aika maalata koko paska uusiksi ja tehdä vihdoin täysin valmis tästä. Eli tänään varmaanki lähtee tilaukseen litra hitachin oranssia raskaskonemaalia ja kiiltävän mustaa ruosteenesto maalia.Molemmat maalit erittäin paksua eikä pohjatöiden virheet näy ollenkaa ei kohtuu helppoja maalata ja siisti pinta. Maalien lisäksi olis tatkotuksena kone käydä läpi kokonaan, ka tarkistella kaikki maholliset osat tästä.

Apikka maalataan uudelllee jos vakuutusyhtiö ei lunasta sitä. Maalien lisäksi tuleee kuituperää yms jos innostus riittää. Apikan vauriot kolarissa oli: yks kate halki, oikee puoli moposta ihan naarmuilla. Jarrukahva kierossa. Etupumpissa syviä naarmuja, peili naarmuilla, mittariston kate ilmeisesti halki jostain sisältä kun alkoi heilumaan niin kovasti.

betan purkamisen alotan tänää ja siitä juttua tulee myöhemmin.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista