nevssoni virittää: vauhtipäivät

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.11.2012 14:24

No toki riippuu aikooko myydä vehkeen voitolla vai tehdä siitä hienon.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut nevssons » 17.11.2012 19:46

Reetulle senverta että muhkeimman voitonhan tästä ois saanut osina :lol:
Tämä nyt vaan ei ole mikään maksimaalinen törsäysproju. Kyllä siitä silti ihan kelpo tulee ;)

Ja sitten asiaan. Eiliseksihän minä teille jatkoa lupasin mutta se saikin jäädä kun tulikin käsky muualle. Senverta olen ehtinyt, että maalasin putken, putsasin ilmanputsarin ja vähän poistelin paskaa lohkoista.

Tossa nyt alkuun kuvaa maalatusta putkesta:
Kuva

Ja toiseksi pesasin ton ilmanputsarin ja silvoin vähäsen. Pitää paremmin muotonsa ja on helpompi sijoittaa kun tommonen muodoton möhkäle. Tästä operaatiosta raflaava ennen/jälkeen kuva:
Kuva
Heinosti peittyy "jälkeen" teksti tonne leiman alle

Sitten poistelin vähän tota lohkojen paskakerrosta ja totesin että senkään maalaaminen ei olisi pahitteeksi. Mutta maalatakko lohkot mustaksi vaiko jollain toisella tai mahollisimman alkuperäsellä värillä? Ehdotuksia otetaan vastaan!
Kuva

Eipä tässä sitten muuta tälläkertaan. Niin, ja kommentithan on taas toivottuja! :D
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.11.2012 20:08

Mustat lohkot! Ja oon samaa mieltä Mäkistationin kanssa, Street Magic on vitun mukava ajella. Pieni ja ketterä, variaattoripeli niin helppo senkin takia. Talvella myös hyvä, kun on pieni, about samaa luokkaahan nää on ku manki ja PV, mutta variaattorin takia vielä helpompi ajaa talvella.

Mutta sulla siis on 70cc Airsal tässä? Onkos kunnossa? Ei kiinnostais vaihtaa vakiopyttyyn/johonkin vakiopytyn korvikkeeseen mikä mulla on? Ja toi läppärunko on melkeen varmasti vakio. Ei kovin selvästi nähny kuvassa, mutta näyttää aivan vakiolta, vakioläpillä.

E:Sit piti viel kysyy että mikä imukaula toi on? Jos sitte onnistut saamaan ton toimii sillä pösön CDI:llä ni kerro sit äkkiä miten!
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut nevssons » 17.11.2012 20:46

En mene takuuseen ton pyttyn koosta. Myynti-ilmotuksessa tosiaan luki että ois kuuskymppinen, mutta mun silmään näyttää isommalta. Lisäksi mäntä näyttää ihan vastaavalta kun airsalin 70cc kitissä. Kunnoltaan sylkkä on ihan ajokunnossa, mutta siihen ei ole tiivisteitä ja mäntäkin on kulahtanut. Vaihto vakioon voisi kiinnostaa, vaan eipä tommonen tarvikekkaan paljoa köyhdyttäisi.

Imukaulasta en tiiä. Oisko se semmonen vaakaminarrellin, kun kerran sojottaa päin helvettiä.

Ja ekalla sivulla sepustelinkin tosta boksista. Voinhan toki vähän tarkentaakkin miten kytketään. Tässä nyt pitäis tarkastella sitä edellissivun kuvaa pösön boksista:

-Stator kohtaan tulee oranssimusta piuha virtalukolta.
-Puolalle menee sinimusta piuha
-Maahan valkomusta

Ja liipasukäämi(pulse generator) on viellä auki. Suzukissa sieltä tulee valkonen keltatäplänen ja keltamusta piuha. Näistä toinen isketään maihin ja vaan toinen boksiin. Täytynee ihan vaan kokeilla että kummin päin.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Mikki_32
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
25.2.2010 1:08
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut Mikki_32 » 17.11.2012 21:53

Minkä merkkisellä maalilla maalasit ton putken? :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 17.11.2012 22:23

Näyttää ihan Mastonin harmaalta 600C kestävälät kilikolilta? Vetelin nimittäin vähä aika sitte DT:n putken sillä.

Ja meinasin että sitten joskus jos saat toimimaan sen CDI:n kunnolla, ni voit tarkemmin kertoo miten toteuttaa. Lähtee sitte hankkii kaikkee yms.

Mittaappa pytty, minkä kokonen on? Voisin nimittäin harkita vaihtelua jos on 70cc. Riippuen vaihtopytystä voisin ehkä laittaa väliinkin.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut nevssons » 17.11.2012 22:36

No minäpä mittaan mutta menee torstaihin. Kuten olen aikaisemminkin maininnut, niin projekti etenee aluksi kaupungin tarjoamissa tiloissa joten ei voi ihan milloin huvittaa väsätä. Sittenkun osat puhdistuu niin voi projekti pikkuhiljaa lipua keittiönpöydille :lol:

Maali on dinitrollin thermolac. 99,5% alumiinia. Hyvää maalia, mutta vaatii ehdottomasti sen polttamisen. Muuten jää hanskoihin asentaessa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 18.11.2012 1:25

Ah, sullaki on Dinitrolia. Hyvää tavaraa muuten! Mullaki oli sitä ennen, mutta loppuhan seki sitte joskus enkä oikee käy missää mistä sais lisää ni ostin vaa perus Mastonia. Mastoni oli vielä kohtuullisen paljo halvempaaki.

Eikä toi maali kyllä asentaessa mulla jääny käsii ilma polttamista. Kunhan kuivu vähä aikaa. (Ja kuka vittu nyt mitää hanskoja käyttää :D (Ei herneitä))
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut nevssons » 23.11.2012 21:54

Reetule taas senverta että näin delikantteihin peleihinhän ei ole koskemistakaan ilman silkkihansikkaita :lol: Ja pytty on poraukseltaan 45,95 tönärin tarkuudella, eli se on kuin onkin 60cc. Iskuksi mittailin joskus sen 36mm.

Edistystä on tapahtunut senverta että että metalliosia on saatu nyt pohjamaaleihin. Näistä laadukasta kännykkäkameran kuvaa. Kamerahan jäi taas kotiin lojumaan :roll:
Kuva

Sitten tämä projekti on nyt saapunut siihen vaiheesen jossa todetaan että alkuperäiset suunnitelmat on huonoja ja tylsiä. Eli nyt olen kaikkein herkimmilläni ottamaan kaikenmoisia styling ideoita vastaan ;)
Katteita ei maalatatakkaan uudestaan keltaisiksi vaan väriteemaksi tulee musta/oranssi. Tylsä ja käytetty väritys, mutta varma valinta. Jos on parempi väri-idea mustan kaveriksi, niin ehdota!
Toiseksi olen suunnitellut iihan pikkuista korotusta ja muoviosien tummentamista siihen tarkoitetuilla maalilla.

Mutta nyt siis ideaa ja ehdotusta tulemaan ja mielellään urakalla! Kiitos.

Ja lisää kuvia on taas vähän tupsahdellut galleriaan.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic.Kunnostusproju

ViestiKirjoittanut nevssons » 30.11.2012 20:49

Jaahas... Kyllpäs niitä ideoita melkeen tulikin :D Tämä taitaa nyt mennä sitten siihen yksinpuheluun.

Muttapa muttamutta... Alkuun taas kuva mopon läjästä nykykuosissa:
Kuva

Muutamaan osaseen sain maalia ruikittua ennenkuin kresan kädentaitojenkeskuksen naiset tulivat inisemään hajusta. Osa osista jäi siis vielä vaille pintamaalia. Näistä kuvaa:
Kuva
Kuva
Maalina bilteman vannemaali, joka on kyllä kestävää ja silleen, mutta tuo väri ja kiiltoaste rajoittaa hiukan joidenkin osien maalausta. Täytynee vähän viellä miettiä millä runko maalataan.

Lohkot kiskottiin kanssa erilleen ja todettiin että kampura on kärsinyt vähän korroosiota seisomisen aikana. Ehkäpä tuosta silti vielä peli saadaan. Kuvaa siitä:
Kuva

Imukaulaan porailin nipalle reiän. Kuvaa imupuolesta kokonaisuudessaan:
Kuva


Jaaa... sitten pitäisi vähän suunnitella tulevaa. Väriteemaksi tosiaan meinaan musta/oranssia tähän tyyliin:
Kuva
Muokkaus on putken osalta vähän typerä, kun omat muokkailutaidot ei ihan kaikkeen veny. Kuvankäsittelyvelhot voi parannella halutessaan.

Nyt jotain kommenttia suunnitelmista taikka muusta? Tuli nyt taas vähän kuvavoittoinen päivitys, mutta eikös se joku viisaus vihjaakkin että ne kertoo enempi kuin tuhat sanaa.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Suzuki street magic kunnostus/Päivitystä ja suunnitelmia

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 30.11.2012 22:10

Vois ehkä sanoa että sitä on nyt hieman riisuttu pienen siistimisen takia :D

Vedä lippa kans oranssilla, maski ehkä myös, vanteet jollakin muulla kun vakiovärillä, kiiltävä musta vois olla aika jees. Pytyn suojakoppa ja magneeton koppan vois olla kans hyvät oranssina.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Motoration
Pyörä:
Honda Monkey -81, Jincheng Manki -08
Paikkakunta:
Nummi
Liittynyt:
17.6.2012 12:04
Re: Suzuki street magic kunnostus/Päivitystä ja suunnitelmia

ViestiKirjoittanut Motoration » 30.11.2012 22:58

Tee niinkuin tuossa kuvassa, ettei tule liikaa oranssia :) tämä on tietysti vain minun mielipide ;)
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic kunnostus/Päivitystä ja suunnitelmia

ViestiKirjoittanut nevssons » 2.12.2012 1:28

Reetuhai2 kirjoitti:Vois ehkä sanoa että sitä on nyt hieman riisuttu pienen siistimisen takia :D

Vedä lippa kans oranssilla, maski ehkä myös, vanteet jollakin muulla kun vakiovärillä, kiiltävä musta vois olla aika jees. Pytyn suojakoppa ja magneeton koppan vois olla kans hyvät oranssina.


Jaa... Mitenkäs sitä sitten maalaisi maasta tankoon uudestaan, laakeroisi koneen ja muutenkin kävisi läpi vähemmällä purkamisella? Jos siis sitä meinasit.

Vanteet tosiaan voisin maalata. Tosin samaisella biltsun vannemaalilla kun aikaisemmatkin osat. Näyttää kliiniltä kun värit täsmää.

Muoviosien suhteen taidankin pysytellä ihan muovikiiltolinjalla. Paremmin ne sillai kestää. Muutenkin toi oranssi on vähä semmonen väri ettei sitä kannata jokapaikkaan tunkea.

-Horizon- kirjoitti:Tee niinkuin tuossa kuvassa, ettei tule liikaa oranssia :) tämä on tietysti vain minun mielipide ;)


Juu, tätähän siis noitten maskin ja lipan mustaksi jättämisellä haettiin. Eköihän noilla mennä.

Runkoon taidan etsiä jonkinsortin metallinhohto mustaa. Toi puolikiiltävä näyttäisi ehkä hiukan tympeältä. Ois kyllä siistiä löytää joku paikka missä pystyisi ruiskulla vetelemään katteet ja rungon, mutta pahoin pelkään että ei tule tapahtumaan. Katteet varmaan sitten motipeilla ja runkoon etsin metallinhohto mustaa vannemaalia. Lohkot matalla lohkomaalilla ja varikoppa biltsun vannemaalilla.

Suunnitelmat näyttäs hetkellisesti aika selviltä ja järkeviltä. Saas nähä sitten viikonpäästä :lol: Palataan asiaan sillon.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic kunnostus/Päivitystä ja suunnitelmia

ViestiKirjoittanut nevssons » 2.1.2013 16:29

Dodiiin!
Paljoa ei ole projektille tapahtunut ja vähemmän siitä on tänne päivitelty.
Jotain on silti tapahtunut; loput pohjamaaleissa lojuneista osista on pintamaalattu, koneesta on avattu takavaihteisto ja runkoa on hiottu. Näistähän ei ole kuvia, kun ei ole viitsinyt näin pienistä erikseen päivitelläkkään.

Mutta miksi nytten sitten päivitellään? Koska vastaanotin juuri kahdensadanseitsemänkymmenenkahdeneuron edestä mopon osia.

Kuva

Siinähän niitä on. Kampura tulee derbiini, mutta muut on suzukiin.
Halpa valurautapytty on aikapitkälti narakun tasoa ja mäntä on ihan laadukkaan oloinen ja helvetin kevyt. Muissapa ei sitten olekkaan mitään ihmeellistä.

Torstaina/perjantaina motti siirtyy omalle työpenkilleni ja sen laittaminen aloitetaan. Samalla kärkytään tilaisuutta päästä maalaamaan runkoa.

Kommentteja, kysymyksiä ja yleistä ininää otetaan vastaan.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?
nevssons
Pyörä:
Derbi X-race, Suzuki Street magic proju
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.1.2011 21:51
Re: Suzuki street magic kunnostus/Osia pukkaa s.2

ViestiKirjoittanut nevssons » 21.1.2013 15:58

Noniin! Nyttenkun topicci on taas valahtanut toiselle sivulle, niin on kai aika vähän päivitellä :)

Eipä oikeen ole mitään konkreettista taphatunut, mutta tommonen läjä on ilmestynyt omalle työpenkille.
Kuva
On muuten jäänyt mainitsematta että, olen nuo puhaltimen kopan osaset saanut hankittua.

Sitten vähän mallailin miten huuhtelut sopii:
Kuva
Noh, jotenkuten sinnepäin.

Sitten jos joku ehdottaisi hyvää sudittavaa maalia lohkoihin? Derbin lohkoissa olen ollut tyytyväinen hammeriteen joten sillä linjallahan voisi jatkaa.

Tuli myös todettua että imukaula on ihan hanurista mitenpäin tahansa, joten semmoisen tehdä tempasen jossain vaiheessa.

Eipä tässä nyt mitään. Lohkot putsailen ja maalaan ja lyön kasaan, virittelen sähköjä ja sitten joskus pääsen maalaamaan rungon. SItten mopo kasaan ja aletaan miettimään katteita.
Oikeudet kirjoitus- ja asiavirheisiin pidetään. Mitään sanomaani ei tule eikä voi käyttää minua vastaan. En vastaa viestin sisällön aiheuttamista fyysisistä tai henkisistä vaivoista - Putkea väsäämässä?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista