Järeä monkey, 187cc turbo

Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 8.11.2012 8:33

lokitekki kirjoitti:Myyjän kanssa oli pitkä puhelu, meinas että jotkut turbotellu tuommosista 130hp lukemia.


Jaa että 200 kuutioisesta ykspyttykoneesta? Saahan siinä jo joku kilo ahtoja olla...
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 8.11.2012 15:57

Saahan siinä, mutta jotkut jenkkiläiset kokeillu että mitä noista saa.
Rupiaa olemaan sama teho/kuutio suhde kuin f1 turboissa.


Noissa supermoto kisoissa kuulemma käytetään jotain 34mm kaasareita, mut tähän kyllä riittää tuo 30mm.. Kerto kyllä monta hyvää vinkkiä noihin koneisiin, kuulemma ite hajottanu niin monta konetta, että sama jakaa vähä tietoa :D Oli törsänny 2v kanteen 2.5k, vaikka vielä vakio venakoko, nyt sitten takegawa 4v kansi.
Kysyin öljyistä, niin meinas että mineraalit toimii, kytkinlisäaineet kuulemma vain huonontaa kytkimen toimintaa. Tuo öljy minkä sanoin, niin on suositeltu just noihin supermoto kisoihin ja virivehkeisiin. Ja kytkimestä meinas että vakio riittää pitkälle, jousipainetta vaan kavattaa jos luistaa, lisälevyt ei tee eroa samanlailla.
Simo Luoma
Pyörä:
Derbi Senda R extreme 2004
Liittynyt:
21.8.2010 19:56
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Simo Luoma » 8.11.2012 20:52

Siisti projekti ja toivottavasti saat toimivan pelin mutta sen kyllä sanon että 200cc nelari koneesta ei ikäpäivänä saa 130hp. F1 koneet ehkä kuitenki lievästi paremmin suunnitellut ja niissä myös hienouksia kuten pneumaattiset venttiilit sun muut härpäkkeet mitä ei tosiaan saa yksipyttyiseen 200cc koneeseen istutettua. Ja tuohon tehoon tarvittavia ahtoja ei taida mikään kone kestää. Ei millään pahalla ja onnea projektiin, ei nuita kunnolla turbotettuja mankeja ihan joka nurkilla pyöri :)
Derbien hajoamisella on huomattu olevan monia terveyshaittoja kuten masennusta, ärtyneisyyttä, vitutusta, tupakanhimoa ja alkoholismia.
Ostetaan vaijeriryyppy Dellorton PHBG kaasariin, saa tarjota.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 8.11.2012 22:35

Onko hienouksia se että ne käytti ihan normi auton koneita aihiona ja vanhoja lohkoja?
Ahtojahan niissä oli joku 4-5baria, että jos joku saa tälläseen koneeseen senverran, niin kyllä siellä tehoa on :D Formuja koneissahan oli joku 1500cc ja max 1500hp, niin tästä pitäis saada 190hp, mutta ne nyt on tehoja jota tässä ei voi hallita :D
Eihän tässä edes koiteta tuommosta, mutta joku tehotavoite pitää olla, sanotaan vaikka 50hp@1.5bar.
Tuleva kansi on senverran järeä ja kuutioita tulee vajaa 190cc. Nokkakin on järeä, että tehontuotosta ahdoilla ei voi paljoa arvailla.
Ostin myös toisen koneen joka saattaa olla parempi aihio, mutta sen näkee ensviikolla.

Yksi juttu kans oli joka on hyvä tietää, kampurassa pitää olla vähän sivuttaisvälystä kun mangeetosta koittaa.. Eli pitää tilata lohkojen tiiviste joka on paksumpi, nykyisessä satsissa on kapeampi mitä tuossa on vakiona.

Zakun kannesta kuvaa, minä otan kyllä palotilan kunnolla pyöreäksi.
Ainaki mun silmään, jo vaparissa ois liika vähä tilaa venojen ympärillä.
Kuva
Tästä kuvasta näkee massiivisuuden.

Kuva
Noissa on venojen kulmia muokattu, jotta on maximi koko saatu toimimaan.

Jotain tällästä pitäis tavotella.
Kuva
ooosq.
Pyörä:
Ch Racing WSM 50 (EX), Cagiva Mito Oro 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.1.2011 12:21
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut ooosq. » 8.11.2012 23:12

Tää on kyllä ehdottomasti paras projekti täällä mopopuolella! Ei mitään perustuunailua vaan kunnon tekemistä ja vieläpä huolella. Tietotaitoa näyttää löytyvän ja muutenkin viestit ja kuvat todella hyvää laatua. Ainut projekti mitä jaksaa huolella seurata!

Jatka samaan malliin loppuun asti niin varmasti ainaki täällä seurataan! 8)
Cagiva Mito project!
Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mikksu » 9.11.2012 0:10

Oon kanssa samaa mieltä että ehdottomasti paras proju mitä täällä mopopuolella oon nähnyt, tai empä noita muita projuja ole oikeastaan seurannutkaan. Mukavaa luettavaa kun kohtuu usein tulee päivitystä, tehdään kunnolla eikä rahakaan näytä olevan ongelma :)
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 9.11.2012 0:41

Ai että, odotan kyllä innolla mitä tästä vielä tulee. Lupaavalta vaikuttaa kyllä !

Ja tuo kansi... Voi veljet kyllä kelepais omaan yxiin tommonen !
Pöö
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 9.11.2012 1:07

Kuvien laatu kun tuli puheeksi, niin yritän aina kattoa silmällä parhaan kulman, otan siitä monta kuvaa ja katon parhaimman näytettäväksi. Ottaa päähän tuo homma, niin tähän sitten tulee niin palio hilpettä, että pitäs näyttää joka suunnasta hyvältä.

Otin muuten rungon vielä osiksi kun oli ihan silmällä näkyvää vinoutta, nyt on runkoputket niin että näyttää suoralta. Rupes niin harmittaan kun tarkotus kumminki tehä hyvä :D
Ensin huomasin että keula ei ollu tpaloista ihan suorassa, sen jälkeen huomasin että rungon takaosassa oli 3milliä heittoa, jonka näki selvästi.
Mut hienoja suunnitelmia tulee, kun tuossakin varmaan tunnin rälläköin saumoja tasaseksi.
EI ole kyllä raha tässä ongelma, mut ei tähän mitään kovin kalliita yksittäisiä osia tarvikkaan.
Tässä kiehtoo tuo hinta/erikoisuus/hauskuus suhde :D Tuskin voi valmiista moni sanoa, että ompa tylsä.
Sarvi-Perkele
Liittynyt:
12.12.2004 18:10
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Sarvi-Perkele » 9.11.2012 13:22

lokitekki kirjoitti:Eihän tässä edes koiteta tuommosta, mutta joku tehotavoite pitää olla, sanotaan vaikka 50hp@1.5bar.


No periaatteessa jos se antaa 20 heppaa vakiona, niin tuon pitäs onnistua, jos vaan ahtimen ominaisuudet antaa myöten. Kiusaa saattaa tehdä myös se kun yksipyttyisestä tulee pakopulsseja niin harvoin. En tiedä, en ole yksipyttyisten turbojen kanssa pelaillut.

Se vaan että jos aletaan 4-5 kilon ahdoista puhumaan, niin se ei tule tapahtumaan ihan sormia napsauttamalla. Varsinkaan formulat ei ollu mitään katuauton lohkoja, eikä ne käyny pumppubensalla.
Offerings to the God of Speed:
----------------------------------------
P+ 75 cc, piston port, 121 km/h (gps).
P+ 75 cc, case reed, "Nuclear Disarmament - Boba Fett -edition", 117 km/h (gps).
Suzuki GSXR1100w, 260 hp @ 0.8 bar.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 9.11.2012 15:39

Meinasitko tähän laittaa järeempää ketjua? Vaikka 520 jakosta.

En tiiä ootko jossai vaiheessa jo kirjottanu jotain tähän liittyvää ja en jaksa lukea koko ketjua läpi. :D
Pöö
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 9.11.2012 15:46

Niin onhan se vähän arvoitus, mutta autoissahan tulee yleensä yli 100% tehot baarin ahdoilla. Esim puristuksien lasku ei paljoa tehoa vähennä turbossa, vaan siinä on hyväkin puoli, kun mahtuu enemmän tavaraa pyttyyn ahdoilla.
E85 bensalla on tarkotus säätää.

Turbosta ei pitäis olla kiinni, vain jos se on rikki, mutta oon jo katellu jos ostais toisen varalle. En kyllä yhtään pienempää turboa laittais, onneksi tuohon tulee iso ulkoinen hukkaportti, niin pienet turbon reiät ei tule ahistaan.
Niin kyllähän ne myöhemmässä vaiheessa oli kisakäyttöön tehtyjä v6 koneita, mutta aikasemmat esim se bmw 1500cc 16v kone oli vakio lohkolla, vanhoja lohkoja jotta valun jännitykset on lähteny. Youtubesta löytyy monia videoita, katkenneista venttiileistä ja jousista sun muista.

Tuskimpa nuo perus ketjutkaan hajoaa, voishan sitä vähä selvittää.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 9.11.2012 17:23

Kyllä ainakin mulla jo 140yxissä vakiona toi 420 ketju venyy niin vitusti. Parhaat 420 jaolliset ketjut mitä stormista sai ja silti venyy.. Yhen ajopäivän aikana kiristin kaks kertaa.

Eikä ois varmaan paha homma toteuttaa tälläseen 520 jakoa ;) Eikä sitte tarvis harmitella ku alkaa olee paukkua ni ketjut paukkuu..
Pöö
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 9.11.2012 19:08

Niin joo se venyminen on kyllä turhauttavaa.
Kattoin nopiasti ketjuja läpi, niin nämä ois varmaan ihan kelpaavat.
http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=342 Sitten ainaki kahet ketjunohjurit
En kyllä rissoja muuta, muutako sitten jos tulee ongelmaa jollain hyvällä ketjulla.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 9.11.2012 21:32

Voi olla että kestää mutta ite luulen että ei..
Ne jotka mulla tossa on ni makso lähemmäs 70e stormista.. Ja kuulemma parasta mitä saa 420 jaolla. En nyt löytäny niitä stormin sivuilta ainakaan.

Mutta kokeile nyt alkuun 420 ketjulla ja jos ei kestä ni vahvempaa tilalle. Tolle koneelle pitäis saada 428 jaon eturatas suoraan sopimaan ni ei ois iso homma taiteilla jotain 428 ketjua tohon. Takaratastakin löytyy.
Pöö
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut jake--- » 9.11.2012 23:12

Täälähän mototissa joku teki mittatilaus rissoja? Onnistuu varmasti vaikka 520 jaot mankiin. Oliko se pbt tai joku semmonen?
Kuvat.fi Galleria!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista