Järeä monkey, 187cc turbo

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tume34 » 20.8.2013 22:26

Paljonko ahtoja on nyt?
Dank memes melt steel beams.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 20.8.2013 22:38

Tuossa on max 0.7bar,
Mutta löyty vika jonka takia harakoille meni ainaki muutama heppa, tuolta vuoti ilmaa oikein urakalla.
Saman paineenhan tuo turbo silti teki mihin hukkis on säädetty, mutta vaati se enempi tehoa turbolle että se sai sen tuotettua.
Välijäähyn pääty siis halki, joka oli pelkällä metallikitillä kiinni eikä mitään joustoliitoksia välissä, ootin vaan että millon tuo pettää.
Kuva
Otan nyt koko jäähyn pois ja teen putken tilalle jossa on joustoliitokset, siihen sitten vesiruiskua joskus.
Eilen ajoin vahingossa painekotelon tyhjennys venttiili auki, niin jo se laski tehoja huomattavasti vaikka reikä on vaan 3mm.

Startti oli sulanu, mutta onneksi löyty varaosat ja nyt toimii hienosti, ainaki vähäaikaa.
Kuva

Tuommonen suhina kuuluu kun tämä sammuu kierroksilta :D
http://www.youtube.com/watch?v=vreajJpVsDc
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 22.8.2013 16:39

Nyt sain palikat tehtyä ja kone käy ilman ahtovuotoja.
Nyt ahtaa aika pelottavan matalalta, kolmasosa kaasulla jo tuo 0.7bar mittarissa hyvin nopeasti.
Ahtaa 2k kohilla sen verran että turbosta kuuluu tsik tsik sen takia kun vena on välissä kiinni, aika siisti ääni :D
Rupes näkymään nyt se että kuin tehokas tuo kone on jo vaparina, kun ahtaa niin ripeästi.
Videota täsä joskus kunhan akku latautuu.
Teen tuohon kyllä pienemmän painekotelonkin ja muutenki niin että ois käytännöllisempi.
Kuva
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 22.8.2013 23:09

Toimi se hetken hienosti, mutta sitten meni turbon öljyletku tukkoon ja nyt se on niin väljä että vaatii uuden keskiosan
Pitää ruveta suunnitteleen parannuksia tähän, turbon paikkaakin vois muuttaa ja tehä palikat niin että ne sais helposti irti eikä niin että yhtä letkua saa laittaa kiinni puolituntia. :roll:
Tuohonki purkamiseen meli melkein tunti, mutta onneksi turbon hajoamiseen löyty syy.
Tuo tosin ahto kuivalla turbolla ja kiinni ottaneilla siivilläkin 0.9baria.
Ja turbo oli niin väljä että luulin aluksi että onko akseli poikki.
Kuva
smulle
Pyörä:
tuoli
Liittynyt:
9.3.2007 20:19
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut smulle » 5.9.2013 22:48

Ootko luovuttanu??
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.9.2013 12:21

En, vaan oottelen osia joita oon ostanu ja suunnitellu parannuksia.

Aukasin koneen niin oli venat ottanu mäntään ja pakovena oli aika toimivuuden rajoissa, niin piti laittaa uudet venat tilaukseen. Tuossa on niin isot venat että ne oli ottanu venankolojen reunoihin, pitää katella tarkemmin ennenkun mäntää muokkailee.

Aattelin kokeilla tuossa kaasarin paineistusta pitot putkella, niin vois kokeilla sitä ensin 200cc mönkijässä, ois helpompi säätää ja testailla.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.10.2013 20:52

Pitkästä aikaa juttua tästäkin, lähinnähän sitä on tullu suunniteltua, mutta muutakin edistystä on tapahtunu.

Tuli tehtyä tuolle pöytä jossa on renkaat ja alahylly johon saa osia, maalina on sama jota löytyy moposta, päällä vaan ruiskulakka :D
Kuva
Kuva

Kytkinkin oli toiminu jotenki, mutta tuli silti paranneltua tuota, siitä juttua joskus.
Vaatii se jonkuverran voimaa että saa tuommoset kolot tehtyä ja sekin että noita on tuossa niin monta.
Kuva

Turbon kans piti suunnitella kauan että sai mahollisimman hyvin sen, pytyn rivotukset piti poistaa että sai mahollisimman ylös tuon. Pakopesää piti esilämmitellä ja hitsailla 5 erillistä kertaa että sai kaikki palikat hitsattua kiinni, siitä juttua kun saa viimmesteltyä. Hermoja vaati vähä kun piti aina jättää kylmeneen villoihin ja siinä kestää sen verran että pitää seuraavaan päivään jättää. On tuossa nyt sekin että turbon saa irti helposti, eikä tarvi koko mopoa purkaa niinkuin ekalla putkella.

Kuva
Putki on laipalla turbossa kiinni ja kahteen muuhunkin kohtaan tulee jousi liitokset että saa helposti irti.
Tuo lähtee alusta 35mm putkella ja muuttuu sitten 2x 28mm jotka tulee sitten änkäksi, eli reikiä täyteen, jotaki toimivaa villaa ympärille ja sitten hitsaa peltiä päälle.
Kuva
Turboon tulee sähköinen öljypaluu pumppu ja muutenki pitäis laturia katella, että ruiskullekkin riittäis virta :D Ei varmasti sais kaasarilla toimiin kun tuo tulee ahtaan niin alhaalta. Sellanen valmis ruisku paketti vaan on melkoisen kallis, että en sitä vielä hommaa, vaikka voishan sitä kaasuläpän ostaa että vois painekotelon ja muut tehä.

Takana olevat pitkät putket on hitsattu toisiinsa ja runkoon kiinni, eli ne toimii jiginä.
Kuva
SellYourSoul.90
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
12.9.2005 17:03
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut SellYourSoul.90 » 6.10.2013 22:04

Kivannäköstä puuhaa!

Uusitko sinne turboon jotain tilperhööriä kun sehän oli jotain menny syömään?
Harjoittelu tekee mestarin, ja mestari harjoittelee aina.
Pv-Foorumi, katso ja rekisteröidy! | Projektitopic @ Pv-foorumi
Photobucketin galleria | Photobucketin toinen galleria
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 6.10.2013 22:12

Edelleen seurataan! Onko tuohon tuplaputkistoon jokin muukin kun ulkonäöllinen syy :D? Nättiä jälkeä tosiaan... Meinaatko millasta ruiskua sitten ja millä toteutat ohjauksen?
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 6.10.2013 23:17

Ostin 3 turboa ebaysta, yksi ihan toimiva meni mönkijään, yksi oli ihan surkea ja viimmesin turbo sitten tulee tuohon, joka oli loistavassa kunnossa, juuri huollettu jossakin ja hintaa tuli sopivat 70e.
Kaikissa tosin imusiipi saanu osumaa, mutta aika hyvin ne sai pihteillä varovasti taivuttaen hyviksi.
Laakeri setinki ostin niin sen voi vaihtaa tuohon jos rupiaa välystä tulemaan.

Joo ois jääny tyhjäksi perä jos ois vain yhellä putkella, mutta on kai se myös tehokkaampi änkkä jos on kahella pienemmällä putkella. Tai siis saa tehtyä tehokkaamman änkän.

Tätä aattelin. http://www.ecotrons.com/Small_Engine_EF ... P_kit.html
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.10.2013 16:58

Mietin kauan että miten tankin ja penkin välille sais sauman joka näyttää hyvältä, tuohon tuli tyhmänä aateltua vaikka minkälaista ja haastavaa, kunnes yhtäkkiä tuli idea yhistää nuo, niin tuohon tulee vähän niinku kate noissa muovimopoissa :D
Samalla madalsin tankkia noin 3cm ja alle tulee suht pyöreät taivutukset, niin ei näytä niin itetehyltä.

Kuva
Tuon taivutetun peltilätkän tarkotus on tehä sulava linja tuohon, saumoihin varmaan laitan koritinaa niin ei tarvi kittiä paljoa laittaa. Isoin homma tuosa on saaha tankinsa tiivis, ku pitää koko alaosa tehä ite ja vielä jatkaa sitä 5cm rungon sisään. Vois pari loiskelevyä laittaa sisään.
Startin kiinnikettä modasin, piti hepata kiinnike varmaan 10x kiinni eri kohtiin ennenkuin oli hyvä.
Kuva
Rungon sisään pitää myös tehä ohuesta pellistä kotelo joka peittää nuo rungon reiät.
Sinne vaikka kaikki sähköjutut ja pari liitintä joilla kaikki lähtee irti. Ja lisämittareita jotka ei mahu näkösälle. Ja vielä erillinen laturi mikä tulee remmillä :D

Ostakaas joku multa kone jossa on kansi ja pytty jonka piti tulla tähän.
http://www.monkeyt.net/keskustelu/viewt ... =8&t=18289
Vam0s
Pyörä:
599
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
19.7.2012 16:09
Re: Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut Vam0s » 15.10.2013 23:32

Noi väliköt näyttää just päheiltä!
sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut sorjoska » 16.10.2013 16:51

http://www.pipeburn.com/home/2013/10/11 ... acing.html vähintäänkin kova vastustaja tälle :D
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut lokitekki » 16.10.2013 20:55

Melko kovia kommentteja saa tuo vehje vaikka on vaan lähinnä kasa kiiltävää osaa jotka ei sovi yhteen. Runkoa ei näe eikä vakio tankki mahtunu kiinni. :D
Esim tuo pakoputkisto jota tuossa on eniten laiteltu, niin menee melko ihmeellisesti. Lohkoon ei vihtiny reikää tehä niin piti laiittaa sähkönen paluupumppu turbolle.
Tuolla lukikin että pakoputkisto on teetetty. Tehoa 25hp vaikka vaparina väitetään 27hp?
sorjoska
Pyörä:
Yamaha yzf-r 125
Liittynyt:
8.6.2010 22:56
Re: Järeä monkey, 187cc turbo

ViestiKirjoittanut sorjoska » 18.10.2013 16:58

Joo toi tehohomma mietityttää ihteeki, vaparina 27 ja turbolla 25. No eikös se nii menny että turbotus on onnistunu jos tehohäviö ei oo yli 10prosenttia?:D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista