Järeä monkey, 187cc turbo

Qki Jr
Liittynyt:
31.10.2011 21:30
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Qki Jr » 5.5.2013 17:43

Silmä lepää ku joku rakentaa tietotaidolla ;)
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 5.5.2013 20:33

Jokakerta oppii uutta..

SellYourSoul.90 kirjoitti:Tässä taitaa olla oma järjestys missä pitää ottaa mikäkin pois että pääsee johonkin käsiksi? Sen verta kompaktia ja tiivistä pakettia näyttää olevan. :P

No esim koneen irrotukseen ensin tankki ja penkki irti, sitten imupuoli kokonaisena pakettina irti, sitten ketjut ja takahaarukka, sitten koneen alta pultit irti jolla lähtee jalkatapit ja putkisto kokonaisena, sitten kytkin koppa, eturengas ja koneen pultit + pikku hilppeet ja letkut :D


Tuommonen tuli nyt ainaki testi tankin paineistuksesta, vähä on pientä putkea ja mutkat menee liika korkealle, kestäis ainaki sentin lyhentää tai sitten teen soikean putken tuohon. Joka tapauksesa pitää olla niin korkealla että saa klemmarin kiristettyä tankin päältä.
Kuva
Tuossa korkissa lähinnä täyttöhitsattu muotoa. Tankin läpivienti putkessa on iso välys että tankin saa pukattua paikalle.
Kuva
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 7.5.2013 16:13

Tuli keksittyä varmaan aika hyvin toimiva patentti öljypumpulle.
Nuita romuja lohkoja kun on nurkissa, niin otin yhestä tuon sihtin pitimen.
Ihan samaan kohtaan ei vaan saanu, kun jo tuossa kohtaa pitää vinguttaa kytkinkopasta iso kasa alumiinia.
Tuosa on myös mahoton kolo hitsaukseen, mutta se hoituu metallikitillä.
Kuva

Katoin sopivaan aikaan myyntipalstoja, niin tuli ostettua taas vähä hitekki osaa, katotaan loppuviikosta että mitä sieltä oikein tulee :D
Ainaki kytkin jolla kestää ottaa lähtöä.. ehkä vaihteistokin.
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 10.5.2013 22:06

Sovittelin lohkoihin daytona t-rex vaihteistoa, eroa on ykkösvaihteen osalta mukavasti ja varsinki vetoakselin paksuus yllätti.
Ratasta on levennetty tuonne laakerin suuntaan, lohkoissaki on kolo sille että ei ota kiinni.
Kuva
Kuva
Laakereiden kans tuliki päänvaivaa.
Onneksi vetoakselin laakeri sopi suoraan, mutta toiselle puolelle vaatii 12-15mm holkin, kun ei taida löytyä laakeria joka ois 10x12x34.
Kuva
Sitten trex kytkin vs jialing.
Booria vähän enemmän, tosin tuon takia kytkin levyt tulee ulommas lohkoista :roll:
Muutenki on paksuutta enemmän, että kestää tehoa enempi.
Ja vaatii kyllä nuo kytkimen alupinnat hiomista, kun on ihan kiiltävät, niin kytkin luistaa helpommin?
Kuva
Kuva
trexiä on kevennetty. :D
Kuva
Tuossa vakio jouset jotka pitäs kestää 18hp, niin nuo tulevat jouset on pirusti jäykemmät, vakiot menee melkeen sormin painamalla kasaan.
Kuva
Normi kytkin vs billetti kestävillä kumeilla.
Kuva
Kuva
Billetillä on ajettu kisaa, eikä ole kulunu yhtään.
Kuva
Jousipainetta voi arvuutella tuosta. Kattelin jo kyllä crf450 race kytkinjousia, jos noilla luistaa tuntuvasti. Ei kyllä teoriassa pitäis pitää yli 30heppaa, tai edes sitä.
Kuva

Trex kampura on iha mielenkiintonen, kun siinä on mangeeton puoli samanlainen kuin vakio mankisa, eli samanlainen osa tuossa kuin takegawa koneissa.
Kuva
Tuo lukema tarkottaa 58.7mm iskua.
Netistä löytyy kuvaa katkenneesta kangesta, että tuo ei ole kovinkaan kestävä, on vaan daytona nimi laitettu kylkeen. Testasin huvikseen, niin tuo ei ole ainakaan männän painolle tasapainotettu, vois vähä tarkemmin mittailla mille prosentille se on laitettu ja mahollisesti käyttää samaa itelle.
Kuva
Tuosta löyty myös iso reikä männäntapin alta, tuskin kovin tarpeellinen, kun on vaan vinosti porattu..
Tuo kampura ei tule tähän koneeseen, mutta jos tuon holkittais yx lohkoille, niin sais 210cc koneen.
Kuva

Seuraava ongelma onkin että miten vaihtaa käynnistysakselin ratas isommaksi, kun tuota ei saa purettua, mutta tuon voi tehä joko rälläkällä ja heppaamalla rikan tuohon taka, tai sorvilla.
Kuva

Iha mukava myös omistaa nikasil pytty ja daytona mäntä, tai on kyllä myös koko alakerta koppineen, mutta pinnapultin kierteet haljennu. Siksi tuleeki kaikki mahollinen sisusosa daytonaa, niin jos ois vähä varmempi toiminen. Eli vaihtaja, vaihetanko sun muut. Öljypumppu tuosa on vähä tehottomampi malli kuin yx:ssä.
Kuva
Siis 5 mäntää ja kaksi pyttyä, toinen pytty aika loppuun ajettu.
Meepi
Pyörä:
Husqvarna TE 125, exYamaha YZF R125, pv
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
8.5.2013 23:09
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Meepi » 10.5.2013 23:36

No jopa oli kuvapläjäys :D Liekö tyhmä kysymys mutta mitkä osat tuossa on mankista?
Ostetaan smotot husseen! Pistä viestiä jos sattuu löytymään
Tuotevirhe
Pyörä:
Mamman helkama, +58km/h gepsiin viritetyllä jaloilla
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
22.12.2010 22:42
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Tuotevirhe » 10.5.2013 23:57

Olis yks kysymys jota mun kiinnostaa tietää vastauksen: onko tää manki kilvellä vai kilvetön? Tarkoitus rakentaa näyttelyyn, rata-ajoon vai ihan käyttömopoks? :nolo: mutta hienolta näyttää ja äijä tekee kyl asiallista touhua !
kortti ~ off [] on [x]
kilvet ~ off [] on [x]
JCQ
Liittynyt:
21.3.2013 17:49
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut JCQ » 11.5.2013 0:13

Mitäs luulet kilvistä jos runkokin on itsetehty?

Ja muistaakseni Lokitekki monkifoorumin puolella puheli että tällä ei tulla ajamaan kuin lyhyitä vetoja.. :P Kiihdytyskäyttöön ja omaan hupiin?
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 11.5.2013 0:34

Minä oon vaan yhtä mopoa laittanu, niin on siinä vielä jotaki jäljellä siitä vakiostakin, eikä sitä nimeä voi muuttaa kun on niin palio mankiin tarkotettua osaa kiinni :D

Niin siinähän se tuli, että lähinnä vaan mopon virityksen rajoja haetaan.
Muut jutut sitten riippuu siitä että miten tuo onnistuu, kyllä tuolla koitetaan jonkulainen 0-100km/h aika saada mikä ei joka mopolla onnistu :D
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 12.5.2013 21:03

Ehkä vähä turhaa rakentelua, mutta tuleepahan järeämpi ja härskimpi, jotaki hyötyjäkin voi olla.
Plasman jäljiltä, rälläkän kans en ois ryhtyny tuommoseen.
Nuo ei riittäny, tuosa ehkä 75% palikoista. 3mm tavaraa.
Kuva
Lamellilla vedetty.
Kuva
Minkäänlaista viimmestelyä ei vielä ole tehty.
Kuva
Kuva
Vaijerin läpivienti on aika yksinkertanen, ei varmaan ole ihan 100% tiivis, mutta ei tarvikkaan olla.
Kuva
Rikka sulateltu väliin.
Kuva

Tuli formuloita kattoessa mieleen että vois olla aika show vehe kun vetäis tuohon mopoon lotuksen värit, eli tuohon kullan ja mustan lisäksi vielä oranssi punaset lokarit ja tankki? :D
Apikka_Razing
Pyörä:
Aprilia sx -125 sekä Gileran rutku talveks
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
22.1.2011 17:36
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Apikka_Razing » 12.5.2013 21:32

Elä elä mee sotkee enää muita värejä tähä just hyvä näin ku nyt on :D
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut -atte- » 13.5.2013 1:06

Hyvältä idealta kuulostaa! Mä ainakin luotan suhun et osaat tehdä hienon väriteeman. 8)
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut XPSsm » 13.5.2013 10:00

Mahollisimman tummaks vaan, eli aikalailla tuolleen niin kuin se nyt on. ;) Vähän niin kuin mahvian mustat mersut. 8)
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
siimo-
Pyörä:
Suzuki pv -88, MBK x-limit -04
Paikkakunta:
Kalajoki/Himanka
Liittynyt:
27.12.2009 15:48
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut siimo- » 13.5.2013 14:35

Joo ehottomasti Lotuksen värimaailma ja sitte teetät Lotuksen tarrat ja vuokraat räikköselle varikkomopoks ;)
Ostetaan: Suzuki PV ehjä penkinrauta ja mg koppa Tarjoukset yv!
Am6 osia löytyy paljon monenlaista, kannattaa kysellä jos tarvetta!
Ihasproblem
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
20.6.2010 11:47
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut Ihasproblem » 13.5.2013 15:56

+1 Ylemmälle ehdotukselle :lol:

Sanottu moneen kertaan, mutta tästä tulee jotain niin härskiä. Tuon lokitekin aikaisemmankin projektin olen lukenut ja ihan tosissaan harmitti, kun homma sitten kosahti aivan loppumetreillä.

Oletkos laskenut paljonko voisi tulla jotakuinkin moottorin litratehoksi? Tai paljonko tehoa vaikka se onkin vaikea nyt sanoa voisi mahdollisesti olla, jos kaikki natsaa?
Mopo oli ja mopo meni :(
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä monkey, 190cc turbo intercooler

ViestiKirjoittanut lokitekki » 13.5.2013 16:38

Kokeilin photosopata tuota, niin tajusin että ei toimi, vaan näyttäis liika värikkäältä.
Tosin pelkkä tankki vois toimia, mutta sitä kerkiää kokeilla joskus.

Litrateho ois 50hepalla samaa luokkaa kuin koenigsegg hyperautossa, sinänsä helposti saa, mutta kampura ja kytkin saattaa olla isokin ongelma jos ne tiehen haluaa.

Sama projekti tämä vielä on :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista