Järeä monkey, 187cc turbo

Mikksu
Pyörä:
Fantic Motor Caballero 50, Pappatunturi 1961, PV Trike projekti
Paikkakunta:
Ulvila
Liittynyt:
11.4.2011 15:48
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mikksu » 9.10.2012 19:32

Oli yhdellä kaverillakin ihan toimiva 150cc turbomonkey. Ahtopaineet tais olla jotain 1,5 bar. Ei tosin kulkenu kun noin 100 kun takana oli joku 25p ratas.
XPSsm
Pyörä:
Peugeot XPS sm -11
Paikkakunta:
Punkaharju
Liittynyt:
9.12.2011 20:21
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut XPSsm » 9.10.2012 19:34

Kääntä kirjoitti:Eihän se mahdottomuus oo tehdä toimivaa, mut täysin täysin pelaavaa siitä ei ehkä saa. Vähä kysymysmerkin alla vielä tuo yhden pytyn vaikutus, mut tässähän melkeen on jo sama tilavuus mitä mun korollassa ja turboki varmaa samaa kokoluokkaa nii en epäile yhtää eikö tää kiskois ranteita jossain välissä ;)
Ai onks siulla korollassa alle 200cc kone? :D Tähänhän on tulos kait 160cc ainakin alotusviestin perusteella. :D
Vilkaise Galleria ja Youtube: /user/MrXPSsm
Hommat hanskassa, ja hanskat hukassa..
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Kääntä » 9.10.2012 20:13

Ei, sanoin sen vitsillä. Mutta pieni kone se silti on
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 9.10.2012 20:21

Kyllähän tuolla turbolla pitäs varmuudella saada paineet pyttyyn, säätöä se vaatii, sen takia ostin poranteräsarjan jossa on 150kpl terää 0.4mm-3.2mm.
Powerjetti suutinta pitää modata jos ei toimi kunnolla, eli laittaa ohut putki jossa on keskellä 45 kulmassa tulo kohokammiosta, josta se sitten puskee bensaa ahdoilla.

Tässä mankissa http://www.youtube.com/watch?v=lDYe7wD3tC8
on isompi turbo ja tehottomampi kone kuin tuossa. Tuossa on myös kaasari painekotelossa, se on ratkasu siihen että saa toimiin :)
Sitten jos ahdoilla ei tule tarpeeks tehoa, niin pitää rueta nokka-akselia modaamaan, mitä oon juttuja lueskellu, niin overlap on turbokoneessa powerlap :D

Tällästä on ajaa turbomankilla :D
http://www.youtube.com/watch?v=0TSNojwc ... el&list=UL
Tykki vehje.

E: Ja tähän tulee 17-35 välit, pitää kokeilla pitempiä jos huippunopeus on liian pieni, mutta nuo on aika hyvät että kuulostaa vielä äkäseltä alle 20hepallakin.
Ei ole sellanen että on 200cc kone, mutta silti boo boo boo :|
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 11.10.2012 22:39

Manki virittäjän toivoma hylly :D
Tuommonen setti oli joskus tulossa mutta meni myyntiin.
Mitsun td02 turbo, aidot daytonan sähköt ja gy6 63mm 4v setti.
Kuva
Nyt tulee tollaset oorin 4puolalla olevat racingi kiina sähköt
Kuva

Kytkinkoppaan tulee vähä muodonmuutosta, parituntia jo hitsattu tuota ja aattelin vielä muokata, mut en paljasta vielä minkalainen tulee :nörtti:
Siistiä hommaa tuo aluhitsaus kun sulaa hyvin, kaasumittari vaan laskee mukavaan tahtiin kun alkuun pääseen.
Kuva
Histaushanskaki pääsi kuvaan. Lopuksi vaan tarvi laittaa paksumpi hanska kun hitsasin 125amp virroilla ja 4mm langoilla täytettä.
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Kääntä » 12.10.2012 10:37

Joo se lämpö nousee kivasti jo sitä lankaa pitkin jos pitempään tirrailee. Mulla sulas kerran hanska kiinni siihen lisäainelankaan..
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 12.10.2012 17:07

Kyllä sen kymmenensenttiseksi pysty hitsaamaan, riippuu kuin lämpösenä sen langan pitää :D

Hain rautaa ja runkojigin teetin.
Kuva
3mmx20mm, 5mmx20mm ja 5mmx60mm lattaa jotka tulee tähän.

Rautakaupasa tuli idea että laittaa tuommoset raudat ja noihin sitte keula ja kummanki swingin pään akselit, niin lopputulos on kohtuu suora. Tuo levy vaan pitää laittaa passiin ja kaikki palikat keskelle.
Kuva
Lopulliseen hitsaukseen vois sitte vetästä rautatukia, kun tuo ei kauhean tukeva ratkasu ole.
Tai muutenki hitsata nuo raudat toisiinsa niistä kohti mistä pystyy.

Mut se hyväpuoli tuosa on, että renkaat tulee just samalle korkeudelle kuin eturissa, joten suora ketjulinja ja korkeus pitäs olla just sopiva.


Ja suoraan..
Kuva

Runkoon tulee tuohon tankin alle vähä härskimpi putkitus :D
Katotaa nyt onko kuin vaikea tehä.
jt-87
Pyörä:
Suzukeja:S1, PV, DS80
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
5.9.2009 21:25
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut jt-87 » 12.10.2012 18:17

Siistiä! Tätä täytyy seurata. Samalla kyllä valitettavasti tuo turbotuskuume nousee aika radikaalisti :eek:
Blairexhaust putken profiililla: http://www.mediafire.com/view/?ttd6lvvggt84v75
Myytävänä Pako- ja imulaippoja PV:seen!
Bobber boy
Pyörä:
2x Honda monkey z50j HondaMonkey 110cc DerbiSenda X-racer Kymco Quannon 125
Paikkakunta:
somero
Liittynyt:
30.1.2009 20:30
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Bobber boy » 12.10.2012 23:04

Eihän monkeytin topicci kuolen tän takia ?
Täytyy ruveta seuraamaan molempia :lol:
Tuomi_
Pyörä:
lähti kokkolaan
Paikkakunta:
Kanta-Derp
Liittynyt:
25.9.2010 19:42
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Tuomi_ » 13.10.2012 23:40

Vaikuttaa hyvältä 8)
Got SPL?
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 15.10.2012 19:17

Monkeytti on etusijalla..

Runkoputkitus joka vaati 3päivän motivaatiot.

Weld on palikkaa.
Nuo lattaraudat on vaan väliaikas tuennat, hioin ne vaan niin että putket tulee oikeeseen etäisyyteen.
Kuva
Hioin nuo kaikki melkeempä samaan aikaan ja lamellilla sitte maalit pois, yhelläkädellä tehtynä rupes loppupäässä melkeen jo rälläkkä tippuun kädestä :D Ei kehtaa hioa nuita ruuvipenkissä kun koko pöytä ois sitte pölyssä, mut suunnitteilla on ollu nakata pöytä ulos.

Heptien tilalle tulee tiggi saumat ja ne kitataan ja hiotaan sitte sormella sopivaksi.
Muutenki taivutusjälkien peittäminen vaatii kittiä, mut se on pikkuhomma.
Kuva
Tankki tulee siis putken halkasijan verran putkien sisään, siistempi, härskimpi ja matalemman näkönen mopo. Muutenki runkoputken paksuus tuo matalemman näkösen tuosta.
Kuva
Kuva
Kuva
Mattuu-
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.1.2010 22:49
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Mattuu- » 15.10.2012 19:29

Härskiä ja samalla komeata!
täytyypi seurailla!

Kaverin päristimessä tuo sama kone vakiokokoonpanolla, niinkin ihan kelpo kone. Mutta päälle viellä turboa, nams! :)
"Ääni tuo tyhmälle luulon voimasta"
EX:Aprilia RS Tuono, 2x Yamaha Wr 125x, 2x Kawasaki KDX 125, 3x Derbi 50cc
Mattuu-:n galleria!
Henkkaboi
Liittynyt:
23.7.2012 2:42
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Henkkaboi » 16.10.2012 1:32

Tästä tulee jotain niin upeeta! ;)
Olkkuz
Liittynyt:
19.5.2011 16:59
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut Olkkuz » 16.10.2012 21:59

Laita ton ahtimen joka on muuten aika söpö ;) kaveriks viel remmiahdin nii kyllä lähtee! :D :eek:
AYRTeam
lokitekki
Pyörä:
Laiton Monkey
Liittynyt:
28.7.2007 21:50
Re: Järeä mankin turbotus yritys

ViestiKirjoittanut lokitekki » 16.10.2012 22:47

On iteasiasa ollu tarkotus, mut kokeillaan ensin pelkällä turbolla :D
Kun turbon ostin niin ebayssa oli sellanen skootterin ahdin, mut jäi ostamatta, kun ei se hyövytä mitään, kun tehoja ei tule niin palio että tarvis turbon mikä ei herää ilman.
Tuo hukkiskin on isompi mitä turbo.
Kuva

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista