Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 22.8.2013 15:52

Rajotinta varten, niinkuin tekstissäkin lukee. :)
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 15.9.2013 1:41

Terve taas pitkästä aikaa!

Tovi on taas vierähtänyt ja mopoja laiteltu. 50cc motti lyöty kasaan. Mäntää siistin. Molemmista helmoista 6-7mm tavaraa pois, h-lähöt männästä käsin portaattomiksi, takahuuhtelun kohdalle surrasin kolon mäntään, sisäpintaa siistin ja lopuksi vielä viisteet helmoihin.Kuva
Kuva
Pytystä pakoa 2mm korkemmaksi, hoonaus ja setti kasaan.
Kuva
Metrakit sp putkeksi. 21mm kaasarilla 2 päivää koitin säätää ja ei niinkuin saa säätöihin mitenkään. Sitten nappasin 28mm hyllystä ja samantien toimi paremmin. Vähän isompi suutin kiinni ja vetoja! 4 vaihteelle asti vetää tosi pirteesti ja sit loppuu menohalut, varmaan liian pitkät välit+putki ei todellakaan toimi ton setupin kaa hyvin. huippuja kerää 80km/h gepsiin mut kiihtyy tosi pirteesti ja lyö tyhjää sinne neloselle saakka.

Kahtoo nyt jos ois intoa väsätä tohon uus putki IHAN ITE! :)

Pari päivää sitten postimies kantoi kasan tarroja postilaatikkoon ja nehän piti sitten läimiä kylkiin.

Kuva

Tänään kävin vähän ajelemassa ja nyt n 30km ajettu. Hyvin tuntuu rokkaavan!

Palaillaan kun saan taas jotain aikaseksi. Varmaan kasikymppi koneen parissa seuraavaksi! ;)
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
HusQmies
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut HusQmies » 15.9.2013 11:43

Törkeen siistit tarrat! 8o
Porkola^^
Pyörä:
Peugeot XPS '09
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
2.4.2011 17:52
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Porkola^^ » 15.9.2013 12:39

Komia tarrasarjan oot valinnu!
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut jukke96 » 15.9.2013 13:51

Perkeleen nätti mopo! :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 15.9.2013 21:10

Kiitosta vaan! Ohan siihen rahaa laitettukkin...

Tänään kävin ajelemassa tankillisen kylillä ja hyvin tuntuu toimivan. Vaihteisto hieman oikkuilee, luultavasti johtuu 30tkm ajetuista (kuluneista) siirtäjistä... Pystyy kuitenkin hyvin rälläämään! Etujarrun jos jaksais joku päivä rakentaa ni pääsis polttamaan kumia! :P
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 16.9.2013 22:15

http://www.youtube.com/watch?v=SsuqPIMm ... e=youtu.be

Sääli on sairautta :D

Joo kävin tänään vähä mettäpolkui kruisailees, tuosta clipistä kuulee hiukan vaihdeongelmaa...
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Palezu » 16.9.2013 22:28

Siinä huutaa 50cc jo ihan kohtuullisesti ja aika hyvin nosti keulaakin :D Ja on mopokin aika nätin näköinen. Googlella kattelin niin aika pitkän näköinen putki on tuo metrakit sp, näyttäis vähän turhan vääntömallilta kireälle 50cc padalle. Kokeile lyhentää sitä alkukäyrästä muutama sentti ja samalla vähän lyhemmät välit niin saattaa alkaa tapahtumaan.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 50cc konetta yms laittelua...

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 16.9.2013 22:39

Joo, tuo putki on vain kokeilu mielessä kiinni. Ei todellakaan sovi tuolle pytylle yhtään... Pilkkomaankaan en ala, sen verran arvokas ja tulen luultavasti käyttämään vielä 80cc kanssa tuota putkea. Kun aikaa ja intoa niin väsään uuden putken.
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 9.3.2014 14:16

Hei!

Kirjottelu unohtunut täysin. Kun noi kelkka touhut on tässä talvella mennyt edelle. (Joka viikonloppu lappiin ajamaan kisat ja sitten takas tänne etelään, ni on yleensä sunnuntai iltana aika vetopois eikä oo ollu intoo mopoo laitella.) Nyt ku kevätkelit alko pukkaamaan ni pakkohan se oli romu kaivaa nurkista kasata kasikymppikone, että pääseepi vielä kesällä rälläämään. Ja kyllä hymy nousi korviin ku sai sähköt säätöihin ja huomas, että ei oo mitään väliä mikä pykälä tuvassa ku keula nousee aina :P . Parikyt kilsaa ajettu ja detojälkiä ei näkyny ainakaan vielä, viskasin vielä oktaani korottajaa tankkiin varmuuden vuoks. Suuttimen tarttis vähän isomman, ennenku tuolla enempää uskaltaa ajaa. Sähköjä tullu rakenneltuu, kytkinkoppaakin tuli maalailtua ja vähän kaikkee muutakin tullu tehtyä, en oo vaan jaksanu kirjotella.
Videota laitan kunhan saan suuttimia!

Kuva

Kuva

Kommenttia saa heittää ennenku tänne kirjottelu unohtuu kokonaan :D

Tukekaa köyhää opiskelijaa! : http://www.motot.net/talli/kayttaja/89420
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut patesieni » 9.3.2014 17:38

On kyllä nätti detsi ! Isompaa nappulaa eteen vaan huutaa ja pumpunsuojia ;)
Jehvetti
Pyörä:
Tunturi tiger s, Suzuki s1 Yamaha Dt
Paikkakunta:
Muurikkala
Liittynyt:
23.4.2009 16:43
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut Jehvetti » 9.3.2014 23:29

Pumpunsuojat maalattuna tallissa, isken kiinni ku saa aikaseks etujarrusatulalle väsätä adapterin. Enskanappulan aattelin hakee Biltemasta, kait se innova siellä pyörii? :D
viewtopic.php?f=72&t=83520&p=4091909#p4091909

Hölkkää, niin kuolet terveempänä.
nitroxy
Liittynyt:
31.5.2015 17:21
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut nitroxy » 28.6.2015 1:38

Jehvetti kirjoitti:On taas aika aloittaa yksi uusi ikuisuusprojekti muiden projektieni joukkoon.

Projektoinnin kohteena toimii 2004 vuosmallia oleva Yamaha Dt, josta olisi tarkotus saada käyttis ensikesälle. Mopolla on ajettu noin 8500km ja havinaisen hyväkuntoinen 8 vuotta vanhaksi. Runko kukkii useasta kohtaa, ja vasemman puolen etukate on halki. Tarkoituksena on myös tuunailla, ja laitella kaikinpuolin nätiksi. Eli täysin bolttis proju mitään mielenkiintoista tuskin on luvassa.

Mopo on ostettu isoveljelleni, kun hän täytti 15. Hän on sillä ajellut rauhallista kaupunkiajelua. Kun veljeni sai autokortin, hän ajatteli "hieman" virittää kyseistä mopoa ja laittaa nätiksi. Noh viripalikat tilattiin gearpartsilta. Ja postimies kantoi taloon Malossin MHR teamin sylinterin, Metrakitin sp putken, 28PWK kaasarin, Dopplerin kampuran, Polinin kytkimen ja viimeisimpänä ja vähäisimpänä stage 6 boostbolten. Ajeli mopolla pari kylämunkkia (50km), ja sen jälkeen aika ei enään riittänyt tämän pariin ja muu laittelu jäi sikseen. Sen jälkeen seisonut noin 5 vuotta. Kunnes tämä käytiin toissapäivänä hakemassa pois.

Eilen aloitin projektointia sen verran että kone irti, muttereihin joka paikalle putsaus, sikamassat väliin ja kasaan. kaikki näytti olevan kunnossa, lukuun ottamatta ruosteita vesipumpussa, mutta nekin lähti putsaamalla poijes.

Pytyssä ihmetytti se asia että se ei ole samanlainen kuten nämä halppikset (Airsalit yms) Huuhteluiden lähdöt ja huuhtelut oli täysin samaa kokoluokkaa kuin vakiot. Lohkot eivät tarvitse minkäänlaista avarrusta tuolle pytylle. Tämä johtunee siitä, että pienet aukot osattu suunnata hyvin ja aika-alat sattuneet kohdalleen. Sylinterissä oli myös todella reilu käyntivälys ja samoiten männänrenkaassa, mäntä mahtui heilumaan siellä helposti, vaikka muuten vaikutti täysin uudelta. Puristuksetkin oli matalat Airsaleihin nähden. Nämä lienee samahomma, kuin kireämmissä kelkoissa. Eli sylinteri niin kiertävä, että vaatii suuren välyksen. Tiiveys saadaan öljyllä 4% seokset ja lämmetessäänhän se välys tottakai pienenee.

Koneen sain kasaan ja kello 1 yöllä vehje oli tulilla. Kävin ajamassa testilenkin ja tuntui toimivan loistavasti ja 5 vaihteella mittarissa helposti yli satku vauhtia. Välityksetkin olivat suht lyhyet (13/53) ja vaihdepakan sai kelata suht nopeaan läpi, eli varaa on pidentää.

Sitten tulevaa. Suunnitteilla olisi maalata runko mustaksi, ja jättää katteisiin vakio sini-valko väritys. Vilkut jo revitty poijes, samoiten kilventeline. Tuorevoitelun veli poistanut myös käytöstä. Uutta maskia ja etulippaa pitäisi myös tilata. Suunnitteilla olisi hommata USD keula, yksi jo kiikarissa, mutta saa laitella yv:eetä jos löytyy. ;)

Tekniikkaa mä tähän tuskin muuta tulen lisäämään, kuin uudet rattaat ja ketjut....Ja paljon uusia mäntiä :P

Ja sitten muutama kuva, pahoittelen kun parempia ei löydy...
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Hirvittävillä seoksilla jengi ajelee. Ei tulis mieleenkään edes sisäänajossa täyssynteettistä 4% laittaa. Männänrenkaat lasittuu. Malossin ohjeissa 2% seos. Koko tienoo on sinisen savun peitossa ku tollasella ajaa eikä puhtia ole. Itse sain nyt dynotettua 80cc malossi mhr team ducatin vakio staattorilla 26 dellorto malossin kampi ja malossin läppäventiilit 16hv takapyörältä ja 9000 yli 10hv jo. 2,5% seos.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 28.6.2015 8:51

Ihan mielenkiinnosta, voisitko laittaa dynokäyrät näkyville ni näkis hiukan miten se teho tollasesta pytystä ja muusta setistä oikein irtoaa? :)
nitroxy
Liittynyt:
31.5.2015 17:21
Re: Jehvetin rojektit DT 80cc MHR team, käy ja kukkuu!

ViestiKirjoittanut nitroxy » 29.6.2015 2:08

[quote="Ledinauha"]Ihan mielenkiinnosta, voisitko laittaa dynokäyrät näkyville ni näkis hiukan miten se teho tollasesta pytystä ja muusta setistä oikein irtoaa? :)[/quote]

Siellä voi käydä katsomassa käyrää mun kuvissa. Tossa mun virityksessä ahdistaa vielä sähköt ja paska tehoputki. Mutta persaukisen pitää pikkuhiljaa rakentaa. Putkea oon joutunut muokkaamaan, mutta pitää liika kapelia ja mä en halua herättää huomiota. Varmaan tarttee se itse tehdä..... Materiaalit täytyy olla laadukkaat. Tossa olis yks ylimääräinen am6 motti ku pitäis atomeiksi laittaa. 70cc airsal ja kunnolla viilaa. Katotaan mitä siitä irtoo joskus. Itse tykkään kyllä nimenomaan tosta mhr teamista että vääntöä alhaalla on. Että täytyy miettiä toi 70 viilaaminenkin kunnolla ettei joudu paruttamaan yli 11000 ennen kun jotain tapahtuu. Balanssissa teho/vääntö suhtellisen järkevissä kierroksissä. Varsinkin jos sen kanssa haluaa ajaa päivittäin. Ton mhr teamin männän renkaita ja mäntää saa vaihtaa. VaIkka kiekupytty ei olekkaan. Tai ite vaihdan kaikkea vähän turhankin nopeesti. Kyllästyin siihen että kaikki oli kokoajan paskana. Suurin osa osista on käytettynä pitänyt ostaa...... Tosta 70cc teenkin varakoneen, jos käy niin kuin tolle mhr team viritykselle ja tulee mäntä lohkoista läpi. Asun sellasessa paikassa, että väline pitää olla liikkumiseen. Olosuhteiden pakosta joudun "mopolla" ajamaan ja Mopolla en suostu ajamaan. En itseasiassa tiennyt noin puolivuotta sitten 2t moottoreista mitään. Nyt teho opiskellut hirveitä määriä ja säätänyt ja kääntänyt että on ymmärtänyt ja opiskellut mikä toi on. Todella yksinkertainen vekotin se onkin. Nyt saanut ton kestää ja kunnolla potkua. Pienellä pudjetilla käytetyistä osista ja tietysti laakerit ja muut kuluvat uusia. Pytty on käytetty. Varovaisella kaasulla tossa pitää ajella. Jos torvi pohjassa kaupungissa vetelee ni saa jossain vaiheessa maksaa. Kun 100 alueella antaa lutkua ketään se ei niin kiinnosta. Hiukan tulen parantelemaan tota konetta vielä ja sit keskity ton louskun ulkonäköön, perse tottuu kaikkeen tehoon lopulta. Seuraavaksi otan kynäruutan käteen ja teen jotain fiksua tohon. Laitoin kuviin myös jotain mitä kynäruiskulla oon aijemmin tehnyt jos kiinnostaa käydä. Mulla ei vaan ole mitään ideaa mitä tehdä niin ilolla otan vastaan Ideoita fiksuun kuvaan. Maalauksessa ei ole rajotteita, kaikki pystyn sutasee. Ihan potretista true flameen ja kaikkee siltä väliltä. Niin toi mun romu on kaikkea aprilian rx 2003 ja solifer supermoton välimaasto sekotus. Ostin räksän ja sain kiinalaisen solifieterin päälikauppaan ja oon niistä yhdistellyt ton. Toi vanha räksä kirjavien teippien kanssa on ihan saatanan ruma, ni nopeesti repäsin teippiä pois ja mustaa. Pitää vaan päivittäin päästä liikkuu et en ihan atomeiksi tota laita ja maalaa vielä et ostan toisen tankin ja katteet et voin rauhassa niitä väkertää.

Kaiken mitä todella haluat tehdä pystyt tekemään ja olet vielä siinä hyvä. Että on hyvä jossain on valmis uraamaan siihen aikaa ja tekee duunia.

Palaan taas tohon seos asiaan. En ikinä ajaisi noiden ohjeiden mukaan sisäänajoa 5% seoksella ellei se ole mineraaliöljyä. Olen tasan yhden pytyn ostanut uutena ja sen ajoin sisään kun laitoin helvetisti öljyä männän ja sylinterin väliin kun laitoin nippuun ja 3% eka tankki. Tossa se naukuis jos laittais ton moottorin kiinni johonkin. Muutenkaan en aja 2t koneella tasakaasulla pitkiä aikoja. Sitä kannattaa pumpata että saa voitelua, varsinkin kun palikkaa ja viriä alkaa olemaan. Lämmöt mulla pysyy todella hyvänä. ei ole flektiä tai toista jäähdytintä. Kiinalainen solifieterin jäähy. flekti siinä olis ollu mut ei mahtunut ku tankki otti kiinni. Enkä tartte lämmöt pikku revittelylläkin pysyy todella hyvänä ja mulla on ihan normi punaista auton jäähdytys nestettä. En laittaisi sitä vihreää noihin alumiini pyttyihin ja siinä oli vielä joku aine ku kulutti muovista vesipumppua ? noh punaista ja ei tasakaasua. En uudella pytyllä ekaan käyttötuntiin yli 80km/h vetele. Siinä ja lutakko auki ja menoksi!! pelkkä vesi kiehuu helposti ja alkaa levää kasvaa, myös pelkkä raaka neste ei oo hyvä. kesällä on parempi jopa jäähynesteen suhteen pitää alle 50% suurentaa ku ilmat kylmenee.....

Jos omistaisin valurauta sylinterin ajaisin vähän vielä tarkemmin ton. Noita alupyttyjä saa melkein heti alkaa paruttamaan.

Jos ei ymmärrä kaasuttimen säätämisestä mitään niin ennemmin seosruuvi liian kiinni eli Seos vaan ennemmin rikkaalla ni kestää. liikaa ilmaa ni kuumenee paljon enemmän....

Tulppa tietysti itse käytän 10 iridrium tulppaa

Hauska peli kyllä nykyään ja huippunopeus on tarpeeksi ehkä vielä vähän mut sit saa riittää.

Mikä tärkeintä, lämmittäkää se moottori lämpimäksi niin et nesteet on 70astetta ennen ku lähetään 13-14k kierroksia vetelee. Mulla näin kesälläkin menee yllättävän kauan että nousee. eli jos ei mittaria ole kannattaa se ostaa ehdottomasti ja kunnon kiekkamittari. Noilla räksän vaijeri mittareilla ei tee mitään. Sama koskee nopeusmittariin jos oikeasti haluaa tietää kuinka kovin ajaa. Noi on huvittavia mitä kovempaa sitä enemmä näyttää perseelleen. Ei se suuttimella suurennettu ei kulje 75km/h valitettavasti eikä vaikka kuristusta on otettu pois. Mullakin oli revittelyä liian kylmällä koneella ennen ku laitoin lämpömittaria. Yllätyin. Ja ilmatkaa jäähdytin jos jotain on säätänyt ja vedet ohjannut pois.

ja tankkauksessa muistaa ravistaa sitä pyörää että öljy on tasaisesti bensaan sekottunut. Ei todellakaan tartte noin hurjia määriä hyvää täyssynteettistä öljyä laittaa. Tollaset 4-5% laitetaan mineraaliöljyä ei täyssynteettista. Näissä on paljon eroa ja ostankin vaikka perseauki oon ni hyvää öljyä. On meinaa aivan eri ainetta. 2-2,5% seos ja ATF öljyä vaihteistoon ni toimii ku kello. Itellä ei tätä kuuluisaa am6 välivapaata ole. noh toi nyt on kasattu uudelleen mutta ei siitä mitään rattaita tai rumpua vaihdettu ole.

ja Huoltaa ni kestää vanhoilla rojuilla ja potkua on.

Aina kannattaa jos osaa käyttää viilaa ja parantaa noita kanavia. Jos et oikein tiedä älä koske. Jos et ole varma onko peukalo keskellä kämmentä älä koske. Noi viripytyt liikkuu tarpeeksi hyvin ilman.

mä panostan aina kunnon laakereihin, öljyyn ja litkuihin. uusim tiivisteet ja männän renkaat ja männät ennemmin hieman ajoissa.

Mä käytän vaan tiettyä merkkiä öljyä. En osta tai sekottele merkkejå tai jotain semi synteettistä tai varsinkaan mineraaliöljyä. laitan ton suhteen tarkasti oikein. 90% ei mieti sitä ja ruuttaa sinnepäin mitä sattuu öljyy ja ihmetellään ku menee paskaksi. eikä sekoteta sinne tankkiin

laakerit kandee ostaa suoraan isosta laakerimyyjältä. Tähän pyttyy riittää C3 välys. Samoista laakereista ei tuplahintaa kannata maksaa, että niissä lukee top performance paketissa mutta samatSKF laakerit siellä olikin

Ja ottakaa selvää ennen kuin teette. Esim tässä pytyssä ennakko on ihan toinen mitä vakiossa. Tän säätöön tarvitaan heittokello tai tulpanreikään tuleva mittari. Kannattaa lukea mitä se valmistaja on laittanut ja säätää se kone sen mukaan. Ei vaan pytty paikkaan ja menoksi.

Tähän säätämiseen mun mielestä eniten aikaa menee ja kannattaa panostaa, kaikki kaasarin jokainen suutin ei pää suutinta pelkästään neulaa miettiä ja kokeilla. samat kaasarit samanmerkkisissä koneissa ja pytyissä toimii aina eri tavalla ja saatana täytyy säätää. kerran sen tekee kunnolla ni tossa laakista käyntiin ja kukkuu hienosti. ja voi antaa kenkää niin paljon ku uskaltaa. ja ne tehotkin loppupeleissä saadaan aina noilla venytettyy

aina pitäis olla kaks konetta et voi rauhassa viilata, laittaa ja säätää eniten varmasti tulee vaan huolimattomuus virheitä ku pitää ajoon saada. tämän todenneena mulla on 3 moottoria yks kiinni yks iskussa ja yks palasina mut toi nyt yllättävästi on kestänyt kauan. ehkä se on rakennettu paremmin ku muut. taidot kehittyy ja juu eniten mulla on tullut virheitä ku kauheella kiireellä yrittää kasaan ku pitäs olla jo jossain. silloin aina tulee joku juttu,

kone puretaan aina pöydän päällä ei ulkona hiekalla ja laiteta laakeria mikä tippuu siihen sannalle.

Mä en tiedä mitä tässä on käynyt ku toi mäntä tosta aika raakasti lläpi on tullut mut jos siinä laakerissa olis ollu valmistus noin paha vika ni olisko se voinut havaita?havaitsemaan ja niin ku sanoin kannattaa laakereihin panostaa, mut ostaa ne muualta ku näistä mopo pajoista, mut tietysti maanantai kappaleita saa parhailtakin ja joskus se paska tuuri käy.

Se vaseliini mitä noihin koneen laakereihin laittaa pitää kestää kuumaa, ei normi vaseliinia.

mitä suurempi viriaste sitä suurempi merkitys mun pilkun nussimisella,
mulla toi on tollanen perus laiska vääntövehje kun toivon kilsoja ja sit paukkua siihen et pääsee siitä perseessä roikkuvasta autosta loitommalle. Huvittavan näköisiä useammat ku pari alas ja kahva kaakkoon ku yritetään ohittaa 50 alueella ku 55-60 ajan ja jäädään sit, jos päästän ohi ni mennään siihen nokan eteen hitaasti ajaaan siihen eteen matelemaan.
Viimeksi muokannut nitroxy päivämäärä 29.6.2015 3:33, muokattu yhteensä 5 kertaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista