Palezu racing - samurai AM6

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.1.2012 20:21

Minkäs paksusella puikolla ja millä virralla sä yritit nyt räkiä? :D

Puikolla hitsaus on taitolaji.... ;)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 29.1.2012 22:32

Olikohan 1,6 puikko ja kone pienimmällä mitä sai eli 45A :D voikohan johtua vanhoista puikoista tuo kun valokaari ei syty aluksi sitten millään mutta sitten kun on joku punahehkuinen kohta pellissä ja puikonpää kans punahehkunen niin ei tarvitse edes raapaista niin syttyy. Sitten kun sen sai syttymään hyvin nii homma tuntui periaatteessa helpolta mutta jälki ei vaan ollut minkään näköstä :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 29.1.2012 22:36

Ite aina vedän 1,6 puikolla jollaki 30A virralla, ainaki mankin putki onnistu hyvi.

E:Mutta puikolla pitää olla vähintää se 1mm, mielummin edes 1,5mm peltii että sitä saa hitsattuu kunnol. Muuten ei taas tuu lasta eikä paskaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.1.2012 22:43

Juuri näin. ;)
En minäkään saa noin ohutta peltiä hitsattua puikolla.
Oliko nuo magneettipuikkoja? :lol:
Paska mikä paska.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 29.1.2012 22:45

Mitä ne semmoset on :D Paisarissa mulla on millistä ja testasin niin se ei polta läpi jos suoraan keskelle peltiä hitsaa mutta pellin reunoista polttaa samantien läpi. Periaatteessa voisi saada onnistumaan jos tekisi kartioista hieman ylimittaiset että menee jonkin verran toisen kartion päälle, ja sitten sulattaa päältä puikolla mutta vaatisi harjoittelua ja menisi nysväämiseksi sensijaan että käy vaan migillä vetämässä kunnolliseksi.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 8.2.2012 23:35

Noniin kiiweille on tapahtunut paljon tällä viikolla, easyparts kamat tuli ja sparewheelissä käyty ja pärinäpönttöä tohotettu kasaan ja ties mitä kaikkia mistä pitäis laittaa kuvaa mutta jumalauta kun natsi isä ei ole antanut koko viikkoon nettiä. Paljonpuhuttua rossitankoa ja jonnegrippejä ja peiliä on nyt ja itetehty digimittari jossa rajotin samassa ja kyllä on kermaa nyt mutta katotaan jos huomenna saisin laitettua kuvia.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 10.2.2012 21:58

No niin vihdoinkin. Paljon tapahtui viikon aikana ja siitä mahtava kuva läjäys.

easyparts paketti piti alentua hakemaan pyörällä
Kuva

keewayn kenttäpurku
Kuva

Käyttäjä Lapun roksiin tuli koropala, valkoset vilkunkuvut ja bcd gripit jotka ei vissiin kuvassa ole vielä paikallaan
Kuva

asennus ES:n virkaa toimittaa jälleen kerran PK, koska paikallisen ostoskeskuksen ES-mekka on purettu ja uusi on rakenteilla ja joskus keväällä päästään sitten kunnolla pärisemään :P
Kuva

Ja nyt on sitten viimein kunnollinen vp kiinni ja kylläpä rupes kulkemaan. Mutkasta kiihdyttäminen muuttui miltei vaaralliseksi kun perä lähtee alta pienellä kaasun liikkeellä. Tosin huomasin että pitäisi ostaa kevyemmät rullat kun tuo tekee nyt niin että 0-20 kiihtyy unelmasti ja kone kiertää hyvin mutta sitten kierrokset laskevat kun rullat ulkonee liian aikaisin koska on vakio 6,3g painoset. JA JOS TUOKIN JOUSI LÖYSTYY NIIN JUMALAUTA :D
Kuva

Ja sparewheelistä piti käydä hakemassa peiliadapteri kun oli muka väärä kierre vaikka Lapun samanlaisessa peilissä, tosin valkoisessa, oli sopiva kierre..ja samalla mukaan tarttui aiemmin vieroksumani uudet gripit joita olin aiemmin pitänyt nolona jonnetuunauksena samoin kuin f1 peiliä mutta pakko sanoa että gripit paransivat ilmettä reilusti ja kiihtyvyyttä sen 22,54%.
Kuva

Ja teknisen tunnilla väänsin nopeasti alumiinista ghetto kotelon tuolle itsetehdylle mittarille jossa on siis se rajotin samassa ja ainakin on hyvässä paikassa kun sen näkee ajaessa vaivatta mutta kotelo pitää tehdä jossain vaiheessa uusi parempi.
Kuva

Ja kyllä nyt kelpaa 8)
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja käytiin taas käyttäjä joltsun kanssa perinteisellä megaforcen haku reissulla samalla mittaria testaamassa ja ilmeni että jostain syystä se näyttää nyt jotain 7km/h liikaa nopeutta ja en ole onnistunut keksimään miksi. Aiempi versio näytti tasan samaa kuin moponkin mittari mutta sen jälkeen kun ohjelmoin siihen kokonaismatka, trip, keskinopeus ja ajoaika toiminto turhakkeita niin rupesi kusemaan.. vaan rajoitus toimii sentään täydellisesti, kiihtyminen pysähtyy hyvin asetettuun arvoon ja pätkintää ei oikeesti yli 50kmh vauhdissa kuule ainakaan tolla vakioputkella.

Ja eipä se mopokaan jumalauta kovin hyvin toiminut jälleen kerran :D eli jälleen kävi niin että just ku luulin että nyt toimii täydellisesti niin pidemmällä matkalla se tekee taas sitä että koneen lämmettyä kulku hyytyy..tai siis tasasella kulkee normaalisti ja kiihtyy mutta pieneenkin ylämäkeen tai vastatuuleen hyytyy jumalattomasti.. Luultavasti se suutin on jälleen liian iso kun menin vaihtamaan sen 75->82 ja otin ilmanputsarin kurin pois mutta siltikin käy liian rikkaalla.. Ja sitten kotona vaihdoin 75 takasi ja laitoin kurinki takas ja sitten vetikin liian laihalle koska olin jossain vaiheessa porannut kuria 3mm isommaksi(aiemmin toimi 3mm pienemmällä hyvin muttavaihdoinisommansuuttimenjakuvittelinkaikkiaägläbläblaalbalba ei jaksa selittää :D ) ja nytpä veti sitten niin laihalle että meinas jo leipoa tallin eteen kun halusin katsoa tulpan värin ja ajolenkin jälkeen huudatin sitä siinä pihalla jonkun aikaa että tulppa värjäytyy kunnolla ja sitten kone alkoi hyytyä, putkesta ei tullut mitään savua ja koko putki oli varmasti ainakin 100 astetta kuumempi kuin normaalisti ja sammutin sitten koneen äkkiä ja manaten työnsin talliin ja katsoin tulpan joka oli viti valkonen, eli ei hemmetti oli taas katolta hyppy lähellä.. ja sitten kuria pienensin pahvi patenteilla ja tänään toimi sitten hyvin kun pakkanenkin oli laskenut mutta armoton vitutus jälleen kerran.

Ai niin ja matkalla joltsu huomasi myös että mulla tulee pakoputkesta KIPINÖITÄ!!! :s Toivon vain että tnt mäntä ei ole menossa ja että kyse on siitä että putkeen on kertynyt paljo karstaa kun oon viime aikoina ajanu vain lyhyitä matkoja ja vielä liian isolla suuttimella mutta nyt sitten pidemmällä matkalla karstat rupesivat palamaan ja sylki putkesta ulos. Siinäki meni parin päivän yöunet sitte

Harvinaisen kummallista kun joltsun xps:ään on joka kerta uusi suutin ollut juuri sopiva, ja mulla tää tuntuu aivan jumalattoman krantulta niiden suhteen..kesällä meni kuukausia että onnistuin saamaan säädöt kohdilleen ja nyt ne sitten kusee pakkasten takia. Ja epäilen että tää kummallisuus johtuu tuosta kirotusta vakioputkesta jossa on kuri irti sisällä, välillä kiilautuu kiinni ja välillä kolisee ja helisee ympäriinsä sisällä, ja vedin sitten sille kilarit ja tänään oli aikomus viimeinkin näyttää sille rälläkkää mutta nousikin jonkinlainen MF verenmyrkytys ja kuume siitä eilisestä reissusta, sitä se teettää kun on elänyt ES selibaatissa :seko: (puheetkin kuulostaa jo hörhöltä).

Ja maalaus suunnitelmat ovat jälleen muuttuneet sen verran että kyllä vedän tuon etukatteenkin samalla metalli mustalla ja lakkaan molemmat, sitten laitan punasia yksityiskohtia(kun tuli nuo gripitkin ostettua punaset), varmaan punaista vannetteippiä, tainno riippuu kiillotanko vanteet kun tuli mietittyä, samoin mietin lohkojen kiillotusta 8) tosin perse ei välttämättä kestä, ja sidden jotain racing tarroja kohtuudella. Tarra valikoima alkaakin jo kertyä, nyt on ybervirtuaalipippeli malossi tarra ja progrip tarra mutta ne eivät ole mitään siihen verrattuna kun tilaan sitten ebaysta hirveän tarra satsin(tienaa muuten hyvin ku myy niitä jonneille, varsinkin monsutarroja).
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Zoneri » 10.2.2012 22:02

Noniin, kiiweihän alkaa näyttää hyvältä!
Paska mikä paska.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut ramba__ » 11.2.2012 10:20

No perkele tämähän näyttää jo hienolta! ;) Kilpi vain saisi olla hieman ylempänä... Ja kokeileppas tehdä varikoppaan jotkin siistit jäähdytysreiät, mulla loppui vastapainejousien löystyminen heti 8)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
`ssami
Liittynyt:
13.9.2010 19:29
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut `ssami » 12.2.2012 21:33

Tuohon variaattorin kuumenemiseen auttaa myös sen muovi hähpäkkeen poistaminen, mikä on siinä varikopan etu osassa. ;)
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 12.2.2012 23:17

Juu itse asiassa otinkin sen tuossa eilen pois. Ainakin luulisi auttavan kun se härpäkehän on täysi vammaisuus tehtävässään kun sen olisi muka tarkoitus ohjata pytyn jäähdytysilmaa sinne ja on oikee filtterikin siinä mutta ei se mitään ohjaa kun kaasari ja kaikki on edessä ja pytystähän tulee muutenkin lämmintä ilmaa :roll:
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 14.2.2012 15:29

Noniin laittomuuksia harrastettu jälleen. Putken pistin kahtia ja siellähän se toinen kurilevy oli ihan vinoon kiilautuneena pyörimässä.

Kuva

Ja tommonenkin siellä oli mutta hetken tutkimisen jälkeen hoksasin että keskimmäinen putki onkin loppupilli joten tuota levyä ei tarvi ottaa pois kun sauhut pääsevät suoraan tuosta keskeltä ulos
Kuva

kerranki onnistu hitsaus :D
Kuva

ei ehkä tasaisinta saumaa kun putkea piti välillä kääntää ja tehdä pätkissä ettei polta läpi, mutta ainakin pysyy ja ei takuulla vuoda. Tuli joku putken tyhjennyksen nopeusennätys kun edellisenä iltana rälläköin tuon auki, sitten aamulla hitsasin varmaan 10 minuutissa ja tunnin jälkeen välitunnilla karkasin vaa putki kädessä kotia ja kävin laittamassa kiinni ja ajoin mopolla kouluun :D Ja äänet ei ihme kyllä muuttunu ollenkaan, hyvä niin. Mutta teho taisi jonkin verran lisääntyä, jes :D

No siitä ongelmasta päästiin ja sitten seuraava ilmeni, eli kaasari vuotaa bensaa sivujalalla ollessaan.. En ole varma vuotaako keskijalalla, ei ainakaan vaikuta siltä. Ja onkohan tässä syytä bensahanaakin epäillä kun mopo oli 2 päivää tallissa koskemattomana ja vieläkin tiputti?? Tuskin sillä noin kauaa kestää tiputtaa pelkkää kohokammiollista ja yhtä bensaletkullista bensaa ulos? Tietäiskö joku mikä tossa vois olla?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut ramba__ » 14.2.2012 15:37

Olisit tyhjentänyt suoraan kaiken turhan tuolta pois! ;)
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 14.2.2012 15:54

No kun pelkäsin että tulee poliisimagneetti äänet mutta en tiedä olisiko se ääni siltikään sen pahempi ollut kokonaan tyhjennetyllä jos tuokaan ei vaikuttanut ääniin juuri ollenkaan vaikka tuossa pitäisi nyt olla suora putki virtaukselle. Noh kyllä se nyt tarpeeksi hyvin tollakin kulkee perus ajoon. Ainahan on se itsetehty pärinäputki jos sen saisi joskus valmiiksi :D Jos se ois ollu yhtä helppoa hitsata ku tuo vakioputki niin seki ois ollu valmis jo aikoja sitten..
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.2.2012 22:24

Jotain päivitystä taas. Nyt iskikin sitten mönkijän kans mieletön idea :D :

Eli, ydinongelma oli se että mulla oli mieletön halu saada joku rässivehje millä ajella metsissä ja sellaista ei ole eikä liioin rahaa ostaa semmoista. Mönkijän saisi halvalla kuntoon mutta enhän mää sillä mahdu edes kunnolla ajamaan ja naurettava se muutenkin olisi vakiokuntoisena. Siispä muokattiin mönkijästä vähän uskottavemman näköinen pidentämällä akseliväliä ja korottamalla! :D

Ennätysvauhdilla tuumasta toimeen, taka-akseli irti rungosta, vähän mallailua ja rälläköin sopivat putket:
Kuva

5mm latasta alakiinnikkeet joihin piti nysvätä vielä ketjunkiristysmahdollisuus
Kuva

Hitsattu, joltsu testaamassa hitsaus spectator maski päässä :D
Kuva

Tästä kulmasta näyttää kyllä varsin räyhäkkäältä :D Pitää vielä tehdä sellainen pystytuki tuohon haarukkaan, eihän se muuten kestä. Ja jotain kolmiovahvistuksia liitoksiin.
Kuva

Muuten idea oli oikeastaan loistava, mutta ihmettelinkin kuinka tämä tuntuu näin helpolta ja hitsauksen jälkeen ilmeni että eihän se niin helposti voinutkaan sujua eli ohjausgeometria muuttui ja ohjaus kusee nyt melkoisesti :s noh, kyllä se vielä kääntyy, eihän sen muuta tarvikkaan :D

Vähän liikaa tuota koroa kyllä tuli mutta ei voi mitään. Vielä pitää siirtää jalkatappien paikat niin sitten tuolla mahtuu ajamaankin jotenkin. No eihän se kyllä mihinkään kulje, tai en tiiä sitten kun saadaan taas käyntiin nimittäin on pytty viilaa nähnyt ja uusia tehareita suunniteltu, mutta suunnittelin että ostais tohon jostain PV:n tai jopa jonkun uusenskan koneen jos sais jostain pilkkahinnalla :D sitten saisi kulkemaankin, tosin vehje mahtaisi muuttua jo vaaralliseksi.

Tämmöistä tällä kertaa, kaikkea sitä tulee päähän kun on tylsää :D

btw tuosta viilauksesta, kannattaisko tämmöistä lähtä yrittään:
Kuva

tuokin on vissiin joku Smokien viritelmä, 58cc pytty joka tuommoiseksi viilattuna kulki kuulemma sen verran että ei kuristettu kevari pysyny perässä :D . Tuohonhan pitäis kaiketi muokata läppäventtiili jos laajentaa ton imuaukon takahuuhteluksi mutta jos teen vain nuo sivuhuuhtelut niin siinä ei kai pitäisi olla mitään? Vai onko tuo jo järjestään mahdoton yritys saada tuommonen yksivaihteinen 50cc kakstahti kulkemaan edes jotain 55-60 :D ?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista