Palezu racing - samurai AM6

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 12.1.2012 20:15

Purin sen eilen kokonaan mutta ei siellä ainakaan hiekkaa ollut, rasvasin kyllä starttikytkimen rullat ja kiertää paremmin nyt :D mutta ääni ei hävinnyt. Jumalauta se muuten kiersi hienosti kun otti starttirattaat pois, rullakupin ja hihnan pois ja käynnisti polkaisemalla. Kuulosti kyllä että olisi imuvuotoa kun käynnistäessä ensin normaalit kierrokset mutta kun pikkuisen painoi kaasua niin hyppäs kierrokset heti 4000 mutta tyhjäkäyntiruuvia pienentämällä laski normaaliksi. Ilmeisesti se varisysteemi aiheuttaa siihen inhottavan paljon ylimääräistä vastusta kun tyhjäkäyntiruuvi pitää olla niin syvällä että saa normaalisti tyhjäkäynnin sinne 1800rpm. Sitten yritin löytää vikaa pitämällä käynnissä ensin ilman hihnaa mutta starttirattaiden kanssa, ääntä ei muistaakseni kuulunut, ja hihnan kanssa sitten kuului. Mutta nyt olen ruvennut epäilemään kun en välttämättä muistanut joka kerralla laskea tyhjäkäyntiä tarpeeksi alas eli pitänee testailla uudestaan...
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
`ssami
Liittynyt:
13.9.2010 19:29
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut `ssami » 14.1.2012 23:10

miks et vaa käynnistä polkasemalla ja ota sähkö startin osia pois :s
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 15.1.2012 17:02

Sano ykskin hyvä syy miksi. Talvella se nyt tuleekin aina poljettua kun akku ei riitä mutta ei se sähköstartti polkemista estä. Taas saa kyllä ihmetellä näitä ehdotuksia, vähän sama juttu kun tuorevoitelun kans kun jotkut repii niitä syyttä suotta irti kun eivät muka luota siihen.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
P1ty
Pyörä:
Nelipyörä Audi A4
Paikkakunta:
Kiiminki, Oulu
Liittynyt:
14.9.2008 20:06
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut P1ty » 15.1.2012 22:29

Semmosia ehdotuksiapa juuri. Kyllähän ne kestää kun vähän huoltaa.
Minunkin detsillä oli ajettu reilusti yli 20tkm ja tuorevoitelu oli aina käytössä.
Turhaa niitä ottamaan pois ilman syytä! Sittenkun ongelmia tulee. :D
`ssami
Liittynyt:
13.9.2010 19:29
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut `ssami » 15.1.2012 23:22

mutta eikö se ole ihan ylimääreinen :D lähtee iha samalla tavalla polkaisemalla :| Ja tuo tuore öljy voitelu menee keewayssä niin läheltä pakoputkea vakiona että se lämpenee ja taittuu sekä jos haluaa korottaa perää se pitää ottaa pois :s
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 16.1.2012 11:53

Hyvää jälkeä tulee, kunhan ei mielenkiinto lopu kesken. :)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 17.1.2012 20:50

`ssami kirjoitti:mutta eikö se ole ihan ylimääreinen :D lähtee iha samalla tavalla polkaisemalla :| Ja tuo tuore öljy voitelu menee keewayssä niin läheltä pakoputkea vakiona että se lämpenee ja taittuu sekä jos haluaa korottaa perää se pitää ottaa pois :s


Kyllä täytyy ihmisellä olla logiikka vähissä jos mielummin vaivautuu ensin kiskomaan mopon keskijalalle, sitten asettamaan jalan polkimelle siten ettei lipsahda ja sitten polkaisee sen sijasta että istahtaisi mopon päälle, painaisi nappia 0.5-2 sec ja lähtisi ajamaan. Ja vaikka tuntuisikin ylimääräiseltä niin pakkoko niitä osia on pois ottaa, hukkaan mennäkseen, ja sitten vituttaa kun mopoa myytäessä sähköstartin osia ei olekaan. Joo ja pitäis varmaan katteet, akkukotelon kansi, öljytankin korkki, tangonpainot, ym ottaa pois, nehän on täysin ylimääräsiä.

Ja tuonkin voisit selittää mihin hemmettiin perustuu että koropalan kanssa tuorevoitelu pitäis ottaa pois. No olen itse asiassa huomannut että öljyletku menee todellakin läheltä putkea mutta loogisten aivojeni ansiosta tajusin että letkun kiinnittäminen nippusiteellä kauemmas on järkevämpää kuin alkaa repiä koko voitelusysteemiä irti.

OT:ta kerrakseen. No rupesin tuossa miettimään takavilkkuasiaa ja pöllin koulusta keltaisia ledejä mutta totesin että ne ovat vähän himmeitä ja ei siitä kuitenkaan kovin hyvää saisi jos muokkaa vilkut punaisen takavalon kuvun sisään, joten otin sitten nuo easypartsin katevilkut ja muokkasin sisään 3w teholedit :seko: Ledit tarvitsivat etuvastuksen, tässä tapauksessa tehokkaan sellaisen jollaisia mulla ei ollut mutta hetken mietinnän jälkeen kytkin ledit alkuperäisten hehkulamppujen kanssa sarjaan jolloin hehkulamppu toimii vastuksena ja nyt ledit palavat ehkä viidesosateholla ja eivät kuumene mutta aikamoiset silmänkorventajat ne ovat silti :D ja vissiin väärän värisetkin, pitää jotenkin värjätä noita kupuja ettei tule sakkoja :D

Kuva

Kuva

ois kyllä pitäny laittaa vilkut vähän ylemmäs..ehkä kilpikin

ja huomasin että yhdestä kohdasta perää on alkanut ihan vähäsen kuultamaan kate läpi siitä kohtaa mistä silloin hioin ja kiillotin :paha: olen varma että ne eivät tulleet silloin joten veikkaan että maali kului siitä kohtaa kun kaverini oli kyydissä ja hinkkasi hanskoillaan siitä kun yritti pysyä surmanajokkini kyydissä (kesärenkailla täysin lumisilla teillä, yllättävän hyvä silti ajaa auratulla tiellä, kertaakaan en ole vielä kaatunut mutta jos tulee vähänkin pehmeää lunta niin sillon meinaa lähteä :D ). Eli pakko kai se on lakata.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 21.1.2012 15:19

Alkaa mennä tylsäksi kun mitään ei tapahdu mutta laitan nyt vielä pari kuvaa jotka ei ole pimeitä tai sotkuisessa tallissa otettuja. Kiiwei edustavimmillaan koulun pihalla:

Kuva

Kuva

Ja suunnitelmiin on ehkä tulossa muutos :seko: :
Kuva

-ei tarvitsisi maalata etukatetta uudestaan ja kusta sitä ja säästäisi maalia
-ei ole edes tekosyy mutta minusta tuo näyttää paremmalta kuin alkuperäinen monsu teema :D

Tähän topicciin voisin laittaa myös päivityksiä siitä älykäs rajoitin projektista ja laitanpa nyt yhden, eli se edistyi taas ja käytiin joltsun kanssa 20km testilenkki hakemassa abc:ltä MAD CROCCIA ja Väyrynen tarjosi pihalla makkarat :D niin se rajoitin niin sehän toimi vallan loistavasti, minkäänlaista pätkintää tai röpötystä ei kuullut ollenkaan viiman ja moottorin äänen alta, eteni tasaisesti ilman nykimistä tai "aaltoilua" ja nopeus pysyi tarkasti säädetyssä arvossa eikä alamäkeenkään mennyt kuin 2-3 lujempaa. Eli aika hyvältä näyttää sekin. Voisin laittaa kuvan siitä jos muistan.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 21.1.2012 16:06

Iha hieno keeway. ;) Vaihtatko tangon tähä?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 21.1.2012 16:45

Juu tarkoitus olisi, tommonen ja boosterin adapteri ja vielä f1 peili :) Kommenttia tuosta uudesta suunnitelmasta, teenkö sittenkin tuollaisen?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Porkola^^
Pyörä:
Peugeot XPS '09
Paikkakunta:
Kauhava
Liittynyt:
2.4.2011 17:52
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Porkola^^ » 21.1.2012 16:53

Ehdottomasti toteutat tuon suunnitelman! 100Kertaa parempi ku joku musta + monsteritarroja :D
`ssami
Liittynyt:
13.9.2010 19:29
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut `ssami » 21.1.2012 18:05

Palezu kirjoitti:Ja tuonkin voisit selittää mihin hemmettiin perustuu että koropalan kanssa tuorevoitelu pitäis ottaa pois.

itselläni ainenkin sytytys tulppa otaa öljysäiliön pohjaan ja korkkasi sen takia jo yhdet tulpan kierteet kannesta ja hajosi muutama tulpanhattu ja minulla ei kuitenkaan ole kuin 4 cm koroa ... tai voihan sen öljysäiliön laittaa johonkin muualle mutta sitten menee jo niin kauas pumpusta että saattaa olla ettei jaksa tuoreöljypumppu imeä öljyä niin pitkää matkaa...
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 21.1.2012 18:54

Varsin mielenkiintoista. Mullakin on varmaan 4cm koroa ja säiliö ei ole lähelläkään tulppaa, hatun pystyy helposti nykäisemään pois. Ei se edes ime sitä kun sitä valuu sinne itsestään(kokeiltu on, ei imenyt lattialla olevasta öljypurkista) jolloin homma toimii niin kauan kun säiliö on pumpun yläpuolella. Miten ihmeessä sait kierteet hajalle kannesta tuon jutun takia, ei voi käsittää... Ei se voi painaa sitä tulppaa niin lujaa että mitään tapahtuisi, korkeintaan tulpan posliiniosa katkeaa.. Ei millään pahalla mutta välillä näyttää tulevan sellaista mutupuhetta sulta että huhhuh.

e: multa puuttuu öljysäiliön alempi kiinnityspultti, johtuukohan siitä :D oonkin miettiny miksi se öljysäiliön korkki asettuu niin helkutin lähelle sitä öljysäiliön katetta ja säiliön kiinnityskorvake on vääntyneen näköinen mutta toisaalta siltikin on sellainen muistikuva että siinä oli reippaasti tilaa tulpan ja säiliön välissä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
`ssami
Liittynyt:
13.9.2010 19:29
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut `ssami » 23.1.2012 15:52

eiku niin mulla on myös 20 mm pitempi iskari kuin vakiona ... unohin iha :D ja se hajos ku ajoi katukiveyksestä ja pomppas sillee että se tuli iskarin voimalla se tulppa siihen pohjaan :s oli siinä myös jo valmiiks vähä huonot kierteet mutta kyllä se tulppa vielä ennen sitä tiivisty kunnolla :lol:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Palen projektit: imurikihveli, ruoska-mana ja jonnemönki

ViestiKirjoittanut Palezu » 23.1.2012 17:35

No niin tietysti. Ei sellasia kierteitä voi saada tulppaa murjomalla hajalle ellei niitä ole jo valmiiksi kustu. Ajattelin muuten itsekin hommata vähän pidemmän iskarin kun nuo yss:sät ovat kohtuu halpoja ja jostain syystä tuntuu että tuohon pitäisi saada vielä vähän lisää koroa :D mutta varmaan helpompi(halvempi) väsätä ite iskarin yläpäähän koropala lattaraudasta tai jostain, vois kokeilla.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista