Lukkoon.

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Palezu » 31.5.2012 16:42

No kyllä se mullakin moitteettomasti toimii se sähköryyppy, ja voisi siitä kaasaristakin sanoa että on se nyt säädöissä koska se kulkee ihan hyvin, mutta sähköryyppy vain tuottaa epävarmuutta siihen kaasarin säätöön koska ei voi testata suuttimen kokoa laittamalla ajossa ryyppyä päälle joten sen takia se olisi hyvä heittää mäkeen. Tosiaan tuohon VP juttuun, ennen kuin lähdin kohtalokkaalle megaforcen hakureissulle joka päättyi kilpien menettämiseen, olin vaihtanut ensin 4,8g rullat, huutaa liikaa, sitten vaihdoin kokeeksi vanhan malossin +7 vp:n sen stage6 hardin tilalle siinä toivossa että kierrokset laskisivat vähän, no ei ne laskenu juuri ollenkaan eikä oikeastaan muutakaan muutosta tapahtunu.. paitsi se että ei sitte kulkenukkaa poliisin alla ku 65, en tiiä johtuko noista muutoksista vai mistä mutta onneksi ei kulkenu :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut ramba__ » 31.5.2012 20:59

Menee vähä ohi itse aiheen mutta itse en edes huomaa tuota ryyppyä, hyvin lähtee käymään ja tuntuu että ryyppy sammuisi melkein heti kun ei röpötä yhtään ku lähtee ajamaan, tietenkin annan lämmetä hetken eikä täyskaasulla ajamaan.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Palezu » 31.5.2012 21:06

Mulla se aina käynnistyy hyvin mutta aluksi käy laihalla kun ei jaksa vääntää, sitte pitää vähän kierrätellä (hauska kierrätellä viri kytkinjousilla) nii se lähtee liikkeelle mutta sitten alkaaki jumalattomasti röpöttää eikä kulje kuin 20 mutta eka mutkan jälkeen röpötys häipyy ja alkaa kulkea :D En kyllä kauheesti lämmitä sitä, vähän aikaa aina kierrättelen että jaksaa lähteä liikkeelle koska tuntuu että sitä saisi kierrättelemällä lämmittää ainakin 5min että ryyppy menee pois mutta kun lähtee ajamaan se menee melkein heti pois. Oon huomannu että käynnistystä helpottaa heilutella mopoa puolelta toiselle että bensaa läikkyy vähän kohokammiosta sinne imuputkeen niin käynnistyy yleensä paremmin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Zoneri » 31.5.2012 21:10

Noo pientä offtopikia. ;) eipä haittaa. Seuraavaksi ennen "kauneusleikkausta" on varien modaaminen. Molemmat varit eivät aukene täysin. --> dremelöimään. :D Vaan pikkusen häiritsee tuo riparilla isosena oleminen. Pari viikkoa menee siihen. Seuraavaan viikonloppuun pääsen mökille ja modaamaan varia. Mukavaa hommaa. ;)
Tuo morinin vakiovari on kyll ihan hyvä. Ei oo samoja ongelmia kun cpissä ja kiiweissä. :D Myös tässä on jopa tuo automaattiryyppy korjattu.

Tuosta koneesta vielä: pientä tutkielmaa oon tehny. Uuden melkeen saman koneen paitsi 90ccnä saa 220€ + tullit ja postit!! Juu, 90cc ei oo enään katulaillinen mut toiseen runkoon ton vois modaa. ;) Tietenkin ilman katteita.
Paska mikä paska.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut ramba__ » 31.5.2012 21:31

90cc voisi olla aika härö :lol:

Palezu: Ei mulla mitään tuollaista ilmaannu, toimii kylmänä ihan samanlailla kun lämpimänä tai pitkän matkan jälkeen. Hyvin vääntää ja kiihtyy ärhäkkäästi ;)

On tuota seosta ja neulaa saanut kyllä ränkätä jonkiverran ja rullia sekä vp:tä vaihdella. 8-lämpöarvon tulppa, varikopassa jäähdytysreiät ja vapaasti hengittävä putki niin ei pahemmin kuumenekkaa. 50km ajoin mökille yhtämatkaa helteessä eikä pahemmin lämmennyt varikoppa tai konekaan(liikaa).
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 31.5.2012 21:36

Zoner v2 kirjoitti:Tuosta koneesta vielä: pientä tutkielmaa oon tehny. Uuden melkeen saman koneen paitsi 90ccnä saa 220€ + tullit ja postit!! Juu, 90cc ei oo enään katulaillinen mut toiseen runkoon ton vois modaa. ;) Tietenkin ilman katteita.


Linkkiä tuohon koneesee?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Zoneri » 31.5.2012 21:42

Jahas 20€ heitti mut emmä tarkemmin hintoja muista. Tuosa on linkki: http://www.mbe-motorsports.com/catalog/ ... ucts_id=75
Paska mikä paska.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut ramba__ » 31.5.2012 22:11

Ai perkele, tuollainen olisi aika mukava :D
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Zonerin kiinanihme: Videota + taas ongelmia.

ViestiKirjoittanut Palezu » 31.5.2012 22:17

ramba__ kirjoitti:Palezu: Ei mulla mitään tuollaista ilmaannu, toimii kylmänä ihan samanlailla kun lämpimänä tai pitkän matkan jälkeen. Hyvin vääntää ja kiihtyy ärhäkkäästi ;)

On tuota seosta ja neulaa saanut kyllä ränkätä jonkiverran ja rullia sekä vp:tä vaihdella. 8-lämpöarvon tulppa, varikopassa jäähdytysreiät ja vapaasti hengittävä putki niin ei pahemmin kuumenekkaa. 50km ajoin mökille yhtämatkaa helteessä eikä pahemmin lämmennyt varikoppa tai konekaan(liikaa).


No oha se yks vittu kun mulla ei sitte toimi :lol: :x yks syy vois olla että sulla on se tyhjennetty vakioputki jossa on varmaan laajempi vääntöalue kun tuossa mun teharissa niin sulla ei huomaa sitä kierrosalueen muuttumista lämpimänä. Tai sitte mulla on vaan kirottu tuo. Tuo 90cc vois kyllä tosiaan olla aika härö. Tilaan itelle tommosen sitte ku on kone jo kokonaan väljä joka paikasta :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Zonerin kiinanihme:

ViestiKirjoittanut Betaversio » 1.6.2012 8:36

http://www.cylex.fi/yritys/helsingin-ru ... 91417.html

Tuolta luulis löytyvän vaikka mitä muttereita. Hintakin on varmaan tyyliin 20snt :)

e: joku kehu jossain Espoon pultti-nimistä liikettä.
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Zonerin kiinanihme:

ViestiKirjoittanut Zoneri » 4.6.2012 21:19

Kiitos tiedosta. :) pitänee käydä tuolla liikkeessä. Myös bongasin käytettynä hintaan 5€. ;) Vaan tuppaa bensat porvoosta hesaan maksamaan 5€ verran. :D

Tuossa huvikseen mietin etu -ja sivukattee skuuppeja. Kuvan voisin piirrellä ajatuksesta. Sivukatteiden skuupit/reiät pitäis viel suunnitella. Muuten suunnitelma alkanee olla valmis. :D

Myös etuvariaattorin sokkaa yritin laittaa paremmin paikoilkeen. Värkkäsin ja ihmettelin miksi ei menny kunnolla paikoilleen niin huomasin, että osa oli väärinpäin. :D Nyt sokka pysyy hyvin paikoillaan.
Paska mikä paska.
Betaversio
Pyörä:
Tunturimopedi
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
21.9.2006 9:56
Re: Zonerin kiinanihme:

ViestiKirjoittanut Betaversio » 4.6.2012 22:41

No kait siellä porvoossaki joku pulttikauppa on. Meet vaikka lähimpään rauta/maatalouskauppaan kyseleen sellaista mutteria ja tyyliin "Mistäs mahtais löytyä?"
Photobucket galleria
Projektitopikki - Tunturi DX: Muutos 2012
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Zonerin kiinanihme:

ViestiKirjoittanut Zoneri » 5.6.2012 20:41

Kävin parissa liikkeessä kyselemässä eikä kummassakaan ei tietänyt. pitänee vielä etrassa käydä kattelemassa. ;)

Tänäään oli tylsää enkä keksinyt mitään tekemistä. Pari kpl pyttyjä löytyi varastosta. Toinen oli motoforce plus. Tuolle pytylle ei oikeen mitään pystynyt tekemään, pakoaukko on jo valmiina 70% ja huuhtelut ym oli ihan tarpeeksi isot. En sitten tuohon pahemmiten koskenut.

Ja seuraavaksi bongasin morinin vakiopytyn. Tuossa oli pakoaukon kuristus, pakoaukon % jossain 60:ssä. Valuvirheitä löyty aika paljon. Remelin laitoin huutamaan ja nyt alkaa olee jo ihan hyvä huuhteluiden osalta. Ne on tasoitettu, valuvirheet poistettu ym. Kuitenkin vielä joutunee 240 hiomapaperilla loppuhioomaan kanavat läpi, että nuo on varmasti tarpeeksi tasaiset. Noita viilailin dremelin pienellä hiomapallolla ja perus pitkulaisilla terillä. Pakoaukon % en ehtinyt vielä koskemaan, eli tuo on vakiolevyinen. Vaan tuo pakoaukon kanava teettää reippaasti työtä.. Ei omasta mielestä vieläkään ole tarpeaksi hyvä. Huipputehoa tolle sylkälle aattelin sinne 9000rpm. Paljos noissa kierroksissa pitää olla huuhteluiden, imun ja paon asteet? Sen vaan muistan jotenkin, että paon asteet vakiona on 180. Sylinteriä pitää korottaa sen 1-1.5mm, koska aukot ei avaudu täysin. Ja myös ylätiivistepintaa (yllätys yllätys) pitää sorvata pois jonkin verran. skuissiksi oon aatellu noin 0.5mm, nykyinen on 1.2mm .. :roll:
Eli tekemistä riittää. :D

Tuossa on nyt muutamia huonoja kuvia sylkästä:
Kuva


Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Paska mikä paska.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Zonerin kiinanihme: Pytyn viilausta aloitettu

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.6.2012 20:48

Siistit Selly-tapaan. http://www.motot.net/galleria/kuvat/kay ... antelu.jpg
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Zonerin kiinanihme: Pytyn viilausta aloitettu

ViestiKirjoittanut Zoneri » 6.6.2012 10:56

Nojuu voishan tuon. Pikkusen vaan pelottaa, että nuo huuhteluiden suunnat ei mene ihan vituilleen. Pystyykö noita huuhteluiden "alkuja" viilaaman pelkäämättä siitä, että ne ei mene päin persettä?

Tanään illasta jatkan taas viilailuja, kyyllä tästä jotain vielä tulee. :D
Paska mikä paska.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista