Long&(s)low NG Büüster

-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut -atte- » 1.1.2012 2:05

Eks se madallus mee silleen että niin paljon se madaltuu kuinka pitkän holkin sinne laittaa? Ite madalsin tällä tyylillä noin neljä senttiä.Tästä tulee tollakin jotain hienoa. :P
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Sudee » 1.1.2012 10:14

Näin madallat Aeroxin keulan "oikeaoppisesti".
Aerox/Nitro osia
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Topsa- » 1.1.2012 14:34

Tuon putken tilalle kannattaa melkeempä ettiä jotai paksummalla seinämällä olevaa putkea tai sorvata suosiolla holkit.
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 1.1.2012 16:57

Kiitokset ohjeista! Täytynee tehä hieman pidempi pätkä varmaan kun ohjeissa, katsoo nyt. Ja eiköhän ihan putkenpätkällä pärjätä, koneistukseen kun ei oikeen oo mahollisuutta just nyt. Tuon ylitulevan jousen kanssa saattaa tulla hiukan ongelmia, harvinaisen perseestä noita oli yksin purkaakkin, varsinkin kun noi sokat ei oo mitään seekereitä niinkuin nois ohjeissa. Keula on vm. -99 tietääkseni.

Kuvia tulee kun saan ees toisen pumpun kasaan & maalailtua. :)
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 5.1.2012 21:57

Holkit tehty (52mm prikkojen kanssa. :lol: ) ja keulaa yritetty kasailla mut yksin hieman hankalaa. Holkit sain sopivasti tehtyy kierosta derbin vakiotangosta. :)
Koneistamolta kyselty tota liukuputkea, eivät kuulemma oikeen suostu sitä yrittään.. Noh, etsintä jatkuu, jos ei löydy ni vedän raa'asti prässillä itse. Jos menee v*tuiks niin uudet liukuputket. Uusia liukuputkia saa kyllä nyt jo tarjoilla. Jotain kuvaa holkeista & subframeista:
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/keulahokki.JPG
Kuva

Kävin myös vähän osteleeeee:
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/Maalit.JPG
Jotain puuttuu vielä mut viikonloppuna haen loput.

Takakatteita valmistelin maalauskuntoon:
Kuva

Keularöjekti nyt hiukan jäätyy, ainakin siihen saakka et saan uudet liukuputket/vanhan suoristettua.
Seuraavaks vissiin etukatteen kuiduttamista. ;)

Mikäli jollakin hieman epäselvää, niin tää pistetään vast kemmukauden alussa palasiksi, ja sit subframet + tonttikeula + katteet & hilppeet kiinni. Minähän en pyörällä polje kun mahollisuus tälläkin ajaa. :lol:
http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/talviperC.JPG

Palaillaan!

Ps. http://insa.kuvat.fi/kuvat/Boosteri/ Tuolta löytyy kaikki kuvat! Tuolla joitain mitä ei oo täällä ollutkaan, katsokaa ihmeessä jos kiinnostaa. :)
Mikkis-
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
19.8.2007 18:22
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Mikkis- » 5.1.2012 22:08

En usko, että siitä liukuputkesta enää hyvää saa. :D Mutta kannattaa aina kokeilla. Ja hyvin toteutettu noi holkit ;)
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Topsa- » 5.1.2012 22:33

Eiköhän siitä liukuputkesta vielä jonkinmoinen tule. Kannattaa vaan muistaa että käyttää jotakin pehmeää rautaa siinä liukuputken alla ja puulankku putken ja rässinvarren väliin kun rupeaa painattamaan..
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Kääntä » 6.1.2012 13:52

kummallekki puolelle puu, alempaan pieni koveruus ja ylempi sitä muotoillen.
sen putkenhan pitää taipua hiukan yli että jää suoraksi. varo sitte ettei mee soikeeksi
ihmehiippari
Pyörä:
Honta Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
20.5.2011 23:46
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut ihmehiippari » 6.1.2012 16:57

Minulla ois yks ylimääränen boosterin keula, josta on toisesta liukuputkesta menny pinnote, muuten täysin toimivat. Toisessa jopa stefa pitää. Saisit halvalla.
Ja boosterin ja aeroxin keulathan on 95% identtiset. Ainoa ero on, että aeroxissa on lokasuojalle kiinnityskorvat.
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 8.1.2012 20:00

Myy mulle siitä liukuputket niin asia kunnossa. :) Loput osat kumminkin jäis vaan nurkkiin pyörimään.. :|

Viikonloppuna käyty taas hiukan ostelemassa, mukaan tarttu kirkaslakkapullo, kiillotuslaikka ja kaatumatapit. Ei sit ollu Turun motonetissa sellasta pikakaasua, eikä ees matta-spraylakkaa?! Turha reissu siis.. Noh, koitetaan löytää motipin mattalakkaa raumalta..
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 19.1.2012 23:48

Piiiiiikkasen ollu taukoa täs välissä mut sentään jotain saatu aikaseks. :) Mopo oli tossa hyvän aikaa kulkupelinä kunnes tossa 2 päivää takasin sammu ku seinään eikä sitten taaskaan lähteny käyntiin. Päätin sitten et pistetään osiks ja katotaan kerralla kuntoon. Nyt sit pyöräillään, prkl. :D

Eli motin purin osiksi, kaikki tuntuis olevan ok. Samalla tuli lohkoja maalailtua:
Kuva
Tosiaan vasaralakalla noikin. Uskoisin et pysyy.
Varikoppa on kiillotuksen alla.

Subframeja mallailin runkoon kiinni, melko jäätävää. Noi kun on roxiin tarkotettu niin kiinnityspisteet koneelle on paljon ylempänä niinkuin aikasemmista kuvista näkee. Tämä sitten taas tarkottaa et kone nousee ylöspäin->Itse skoba madaltuu. 8) Tonttikeulan väsäilen sit varmaan boosterin & roxin keuloja yhdistelemällä, roxin alaosat ja boosterin liukuputket. Ellei jollain oo halua ostaa tosta roxin keulaa itselleen varaosiksi? :)

Kuva
Siinä vielä fotoo laitteen nykykuosista.

Motin siis remppaan nyt eka kuntoon ja sit katotaan mm. madallus ja siitä aiheutuvat murheet. Harmi vaan kun kemmuprojekti vie aikalailla aikaa tän parista. Nooh, vaikkei päivitystä tuukkaan kovin ahkerasti niin en oo mitään lopettamassa!
Topsa-
Pyörä:
purettuna 24/7
Liittynyt:
1.12.2008 18:04
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut Topsa- » 20.1.2012 21:24

Imo parempi noinpäin, että madaltuu hiukan.
Yleensä näkee niitä rumia pidennyksiä että se koko kone on siirtynyt alemmas- ja taaksepäin... :roll:
Ex pyörät: Suzuki Ts125 vm.-77 , Gilera RK50 vm.-00 , Suzuki PV vm.-94
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 31.1.2012 18:18

Kevariprojekti vienyt aikaa melkolailla mut se alkaa olee loppusuoralla joten tälle on nyt sit enemmän aikaa. Pahoittelen kuvien laatua, kamerasta loppu akku ni nyt saa kännykän kamera loistaa!

Subframet ei todellakaan sovi suoraan, koska aeroxista peräsin. Tosin tämäkin ongelma ratkaistu:
Kuva
Viel pitää hankkia pidemmät lukkopultit/kuningaspultit/miks niitä nyt haluukaan kutsua.

Etukatteeseen kuitua seuraavaks, kaverin vanhat kuidutukset tosta napsin veke, oli niinkin hyvin kiinni et pihdeillä lähti muutamassa osassa. Eihän pohjia ollu ees hiottu.. Kysynkin et kuinka karkealla paperilla pohjat lasikuidulle? Ensmäistä kertaa koitan kuidulla leikkiä, koitetaan onnistuu kerralla..
Kuva

Iskarikin bongattu! Näillä näkymin tulossa noin 415mm pitkä kaasuiskari. Siitä lisää kun sellanen saapuu.
temeee.
Pyörä:
KTM Exc 300
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.3.2010 10:17
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut temeee. » 31.1.2012 18:40

Kanttii jollain 40p
xTreme.
Pyörä:
Büüster, 125 Dööbi
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.7.2007 13:40
Re: Long & (s)low NG Booster

ViestiKirjoittanut xTreme. » 17.2.2012 17:53

Oho, pudonnu jo toiselle sivulle, noh, kummiskin.

Viime viikolla alkoi sotkeminen v*tuttaa, joten päätin sitten et kasataan nyt vielä ilman subframeja. Motti siis kasaan tiivisteliimoilla ja uusilla peräöljyillä. Uus varinpuolen stefa ja lukkosokka pitää viel käydä hakemassa, toinen kun on paskana ja toinen puuttuu kokonaan. Kaasari putsattu ja säätöjäkin koitettu saada parempaan suuntaan, vapariputsarikin kiinni.

Kuva

Ja kuten huonosta kuvasta saattaa huomata, edessä nyt 265mm oversizelevy. Adapteri viel satulalle niin pelaa.

Laite siis yhtä stefaa vaille ajokunnossa, eli itse mopoon ei nyt hetkeen tehä sen enempää muutoksia.
Katteet sen sijaan pääsee käsittelyyn. Oikeestaan kaikki hiottu pohjamaaleja varten valmiiksi. Niistä lisää ens kerralla!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista