*VinskiMo Duunailu topic* Project original monkey

VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, käppäri c

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 28.4.2013 0:29

Noniin taas tuli vietettyä aikaa sykösen parissa ja tuntitolkulla kokeltu käynnistää mutta ei vaan käy, suuttimia ollaan kelattu läpi 200-270 kokoja, neulaa säädetty, seos ruuvia pyöristelty ja kaikenlaisia poppas konsteja käytetty ja tuo paska ei edes lupaa. Työntämällä sen saa "käymään" muttei jaksa käydä omin voimin. Revin nyt ensitöikseni sen vitun kampuran stefan pois koska paskanahan se oli kuten oli arvattavaa, täytyy koittaa laittaa uus sillein ettei paina sitä niin syvälle jos vaikka toimis.

Samoin toi kaasari on ihan läpipaska kapine, jos jollain olis myydä DELLORTON 21 -> kasari olisin erittäin iloinen.

Nooh nytkun on saarnattu niin jotain hyvääkin sanottavaa:

Tuli vähän shoppailtua isomman kerran, rahaa paloi +100e mutta eipä kaikki onneks ollut SKotar1:in. Tuli ostettua kiksi, 16h ratas, rattaanlukitus levy, ketjurulla, oranssia bensaletkua, bensa suodattimia, maalia taas ja sitten toinen turpokitti vihdoin.

Kuva

Nooh katsoo jos saa jotain aikaa, nyt kyllä nous ketutus viisari niin korkealle että huh. Äsyttävää.

Kuva

Tossa vielä selventävä kuva eli mustan viivan kohalla on kampurassa jokin rälläkän jälki. Punaisen viivan kohalla oli vanhan stefan huulen kulumajälki=toi kampurassa oleva lovi söi stefan, MUTTA painoin stefan aika syvälle joten jos laitan stefan vähän vähempi syvälle niin että huuli jäis ton keltasen viivan kohalle homma saattais olla pelastettu, sitä kokeilkaamme jahka selvitään tästä ketutuksesta kun homma ei toimi :(
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
HusQmies
Pyörä:
Yamaha tt 600,Yamaha DT 50R,EX Derbi senda 125 ,EX Husqvarna WRE 125,
Liittynyt:
21.9.2012 7:34
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut HusQmies » 28.4.2013 0:34

Mullla ois 26mm lortto, ollut pv:ssä. paljon tarjoot? ;)
sasumeil
Pyörä:
Suzuki PV '97 käyttisproju, Suzuki PV '90 74cc 5v (Tsekkaa proju). ex: 5 kpl fude, 3x Suzuki PV: 83/89/90, Skyteam monkey '08, Jincheng Manki '05
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
9.2.2011 18:21
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut sasumeil » 28.4.2013 12:02

Siis hetkonen 24mm mikuni PVssä ja suuttimet 200-270 ? Eikös ne oli aika helvetin isot ? :lol: Mulla on hyllyssä 24mm mikuni mikä ollu PVssä ja suutin on vähän viilatulle 90, vaikka toi ny onki enemmä viilattu nii eikö toi nyt oo jo törkee ylilyönti ? :roll: Jos ei siks käynnisty ?
Tsekkaa pv proju!
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 28.4.2013 12:13

Itsekkin luin tuon kohdan, missä näky suuttimen koot, niin ilme oli :eek:

Pikkusen pienempää suutinta kehiin?
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !
arsori
Pyörä:
KTM EXC300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
19.1.2012 0:01
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut arsori » 28.4.2013 12:14

Aivan liian isolta pääsuuttimelta vaikuttaa mun mielestä
''We work jobs we hate, so we can get money we don't need, to buy stuff that we don't want, to impress people we don't like''
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut jukke96 » 28.4.2013 17:07

itelläkin 80cc eeveessä gianellin ja 16mm mikunin kaverina suuttimena joku 80-90 :)
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.4.2013 21:07

Nuo saattaaki olla mikunin kuuskanttisuuttimia missä tuo numero ei tarkoita reijän kokoa vaan virtausarvoa. Ja niissä oli muistaakseni että 200 numeroinen vastaa jotain 100 dellorton suutinta. mutu mutu.

Mutta eipähän se pääsuutin yleensä paljoa käyntiinlähtöön vaikuta, tietysti jos käyntiin potkiessa pitää kaasua päällä niin saattaa kastella tulpan jos on oikein iso suutin. Veikkaisin että vika on juurikin tuossa kampuran stefassa. Meinas käydä omassa projussa samallain, rälläkän jälki 1,5mm päässä stefan tiivistyskohdasta :D
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
kersti91
Liittynyt:
6.11.2005 13:16
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut kersti91 » 29.4.2013 8:02

Yleensä se, että mopo vaatii järkyttävän suuren suuttimen, kielii just tosta kampuran stefasta.
Tarkista kampiakselin stefa.
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt edition, takapakki

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 1.5.2013 13:13

Mjoo-o, eli kyse on kuus kantti mikuni suuttimista ja niissä oli tosiaan joku juttu että vaikka ne on isoja arvoltaan ni ne ei silti ole niin rikkaita miltä kuullostaa. Nooh se siitä räpellyksestä siihen asti jahka saan sen kampuran stefan...

No ketutuksesta toivuttua ja vappu keitot nautittua olikin sitten pakko taas mennä talliin tekemään tilanne katsaus.

Eli taas kerran homma seisoo osien ja hitsaus langan puutteesta. olen sanaton.

Kuva

Nooh tein mitä pystyin ja niihin kuulu mm. noiden änkkä palojen kanssa elämöinti ja tuommoseks nuo sitten tulee kun ne saa vaan hitsattua, otan ehkä 3-4cm pois tota paksumpaa putkea tosta noiden liitoksesta vielä.

Kuva

Aina täytyy olla pientä hifiä :D Tommonen vieteri tappo katkasija että sitten kun vetää turvalleen ni pyörä sentäs sammuu (on tullut monta kertaa tarpeeseen kotarin kanssa). Tuli myös vedettyä muita sähköjä samaan syssyyn kun kolvi kuumana :)

Kuva

Niin niin ja sitten tämä jarru satula homma eli kuten aijemmin totesin se kotarin jarru satula olis paska ja sain tilalle kaverilta mistä lie suosta tai merenpohjasta kaivetun ikivanhan ktm jarrusatulan ja katos kepponen sehän toimi! Joten nyt on tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä, eli etujarru, takajarru, käsitakajarru toimivat!

Sitten jottei menis pelkäks hyväks niin tankki alkoi taas vuotamaan, alkaa pikkuhiljaa ärsyttää koko mokoma paska kun ei siitä millään tule tiivistä. Onko kellään kokemusta semmoisesta että tankki käsiteltäis sisäpuolelta jollain bensan kestävällä 2 komponentti maalilla? Noita reikiä on enään mahdoton löytää tuolta ja kun tota hioo tarpeeks ni pelti ohenee ja hitsaus vaikeutuu :(

Nooh, pitää kahtella nyt, olishan tossa vielä hommaa mm. ketjurullan laitto, maskin leditys, paikkojen siistimistä, sähköjen loppuun teko, käyntiin laitto ja ISO kasa hitsaus hommia.
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
fLiba
Pyörä:
Aprilia SR 50 R Factory, kaasarimalli
Liittynyt:
1.8.2011 22:13
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut fLiba » 2.5.2013 1:33

vedät jotain liuotinaineita kestävää tiivistemassaa / silikonia sinne tankin hitsisaumojen päälle niin ei pitäis enää vuotaa?
"Gagiva Mito kulkee vakiona noin 200km/h" -nuorisotilalta kuultua, 12v pojan suusta (Y)
Tuna-71
Liittynyt:
27.9.2007 16:52
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut Tuna-71 » 2.5.2013 14:49

Tankin tiivistelyyn suosittelen POR-15 nimistä litkua. Epoksi- ja vinyyliesterihartsi ajavat varmaan saman asian, tosin voi olla halkeilu/irtoamisongelmaa. Oiskohan mitään paineistaa tankki KEVYESTI (koska turvallisuus) käsittelyn ajaksi? Pääsis litku uppoamaan hyvin huokosiin.

Vähän iskee silmään nuo tuplasatulat takana. Eikö toteutus olisi ollut siistimpi jos olisi pyrkinyt yhdellä takasatulalla toimivaan systeemiin? Senhän saa toimimaan kun "paineistaa" esim. normi takajarrun pääsylinterin korvaamalla nestesäiliön käsitakajarrun pääsylinteriltä tulevalla jarruletkulla. Koko pakettiin tulee silloin yksi jarrunestesäiliö, kaksi pääsylinteriä ja yksi satula työsylintereineen. Tommonen vehjes pysähtyy varmasti yhdelläkin takasatulalla.

Tolle 24mm flätille suosittelisin aloitussuuttimeksi jotakin 130...150 väliltä.
JCQ
Liittynyt:
21.3.2013 17:49
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut JCQ » 2.5.2013 15:36

Itsellä vuosi tankki niin yksinkertaisesti tinasin sen, vuosi juuri jostain saumakohdasta. Oikein helppo levittääkin ja "siirtää" kun kolvilla sulattelee sitä tinaa.

Ei ole vielä pitemmän aikavälin kokemuksia miten tuo pitää mutta alkuunsa vaikuttaa melko positiiviselta tulokselta.
Juussoo
Pyörä:
636B
Paikkakunta:
Sastamala
Liittynyt:
23.1.2010 23:34
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut Juussoo » 2.5.2013 23:25

Ite vedin joskus mankin tankkiin vaan mustaa sikaflexiä ja pitää tänäkin päivänä vaikka omistajaakin ehti jo vaihtaa vuosi sitten :D Repes joskus kiinnikkeen alta eikä hitsaamalla tullut ikinä 100 % tiivistä, aina vuoti vaan jostain ja pelti oli niin ohutta että reijät vaan kasvoi hitsatessa.
SickBastardsStuntCrew! http://www.facebook.com/SickBastardsStuntCrew
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 11.5.2013 0:14

Morjens taas. Nyt alkaa olla pikkuhiljaa muutto hommat tehty ja talli edes jossain kuoseissa ni sais taas vähän skotaria räpellettyä :)

Ensinnäkin kaasari oli vantaalla postissa jo ja kun menin sitä noutamaan se oli uudelleen lähetetty jonnekkin sipoon hurun helvetin postiin mun uuden osoitteen perusteella eli käynnistys senkun lykkääntyy..

Taas kerran ollaan muutenkin samassa tilanteessa kun monesti ennenkin eli puuttuu joko hitsaus kone tai osia, hitsausta nyt tarvis kekeraudan vahvisteluun, änkille tuen rakentamiseen, paisariin yhden lisäkiinnikkeen hitsaukseen. huoh.

Osiakin puuttuu pitkä litannia mutta tärkeimpänä olis nyt saada kampuraan se mg puolen stefa ni pääsis ottamaan savuja jo ulos.

Noo jotain edistystäkin piti saada aikaan että kehtas tänne kirjottaa ja sainkin tehtyä niinkin hurjan asian kun penkin päällystys.

Kuva

Ihka aitoa nahkaa on nyt siis päällinen ja sen verta paksua että pitäis kestää kulumatta ainakaan hetkessä puhki!

Nomutta joo, homma alkaa näyttää jo ihan hyvältä sinäänsä että vois pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan purkuhommia ja sitten uudelleen kasaamista lopulliseen kukoistukseen :) Tankki kyllä kysytyttää vieläkin että pitääköhän se nytkään eli vuorasin saumat jollain 5 vuotta mökin tallin kaapissa (pakkasessa) olleilla kemiskeillä, olivat ainakin ihan helvetin jähmeeks menny ja kovete purkkiin sai porata kylkeen reijän että sai jotain tihrustettua ulos, nooh kyllähän ne siitä kuivu ja katsoo sitten hiomisen jälkeen että vieläkö vuotaa :D
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram
VinskiMo
Pyörä:
Husaberg TE300 -12, Sax1 74cc, Orkkis honda monkey
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
9.5.2010 21:30
Re: VinskiMo 2013: Suzuki S1 -> KTM stunt!, käppäri done!

ViestiKirjoittanut VinskiMo » 13.5.2013 22:04

Mjoo, hommat seisoo kiitos sipoon korven sijainnin. Millä täältä ehtii ikinä moposporttiin viideksi jos neljästä pääsee koulusta :D?

Mjoo no anyway, tänään tuli noukattua uudesta lähipostista tuommoinen kapine

Kuva

21mm dellorton AITO ihka uus kaasari :) Jos ei tällä ala toimimaan ni jo on ihme.

Tosiaan olisko jollain nyt tässä vaiheessa jotain sanottavaa mitä tähän pitäis lisätä tai tehdä? Meinaan itsellä alkaa olemaan ideat lopussa... Tässä alkaa säiden lämmetessä kukoistukseen olemaan se hetki että tuo lyödään taas osiks ja runko lähtee käsittelyyn ja siinä vaiheessa en sitten enään muuttele mitään esim. runkoon...
Autoja ollut +20kpl, pärriä +60kpl, jotain kokemusta löytyy...
Husaberg TE300 Supermoto topic
VinskiMo@YouTube
VinskiMo@Instagram

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista