KTM lc4 lämmöt

cruor
Liittynyt:
20.1.2015 23:14
KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut cruor » 20.1.2015 23:21

Ostinpa kotarin ja heti ilmeni että jäähdyttäjän ylivuotoputkesta tippasee nestettä ja hetken oltuaan tyhjäkäynnillä sytty lämpöjen valo!! missä vika? Kansi? vesipumppu? joku muu? Vielä ehtis kaupan purkaa, sen verran tuore hankinta!
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.1.2015 16:29

Niin tuota millaista tyhjäkäyntiä käytit...
Kyllä jos käyttää pitkään tyhjäkännillä, niin jossain vaiheessa voi tulla nestettä pihalle ja syttyä lämpöjen valo.
Onko pyörään tehty mitä remonttia, paljonko ajettu, miten huolettu, miten vanha....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut snuarrow » 21.1.2015 17:20

ei pitäis tyhjäkäynnillä ylikuumentua. jos kannentiiviste vuotaa ni tulee valkosta savua putkesta reilusti, myös jäähdytysnesteen pitäis kiillellä öljyisenä.

suosittelisin kokeilemaan lämpeneekö syylärit, tästä selviää kiertääkö vesi. vesipumppu löytyy kannen vasemmalta kyljeltä, jos sen purkaa niin pitää irroittaa venttiilikoppa.

tollanen kun mulla joskus oli ja jos oli isomman remontin jälkeen tai muutenvaan täyttänyt jäähdytysjärjestelmän täyteen, se ruuttasi aina alussa ekan kerran lämmettyään ylimääräiset vedet pois.
cruor
Liittynyt:
20.1.2015 23:14
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut cruor » 21.1.2015 19:11

Ei oo isommalti tietoa huolloista, muutaku nokan laakerit ja jarrut. 25tkm on mittarisa, se on seissy 10v ku on melkeen uutena tuotu saksasta.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.1.2015 19:58

Mutta nuo mitä snuarrow tuossa mainitsi tarkista ne..Miten toimii nyt??


En tiedä muista, mutta jos pitkään käytät tyhjäkäyntiä, siis puhutaan vaikka yli 10min ja ei ole flektiä, niin kyllä se käyy todella kuumana, kun mistä saa jäähdytystä, kun kaikki kuuma hehkuu ylös päin.

No tuossa asiaa tulikin, mutta sanotaan näin. Ei ole ihme että jostain olisi tiivisteet huonona jos 10v vuotta putkeen on seisonut ja mittarissa tuon km-määrä, eli tuohon km-määrään voisin kuvitella että jotain huoltoa on tehty, en tiedä mitä huolto kirja sanoo. Sitten jos 10v putkeen seisonut ilmaan mitään huolenpitoa sinä aikana, niin eipä oli ihme jos jotain "hajoaa". On saanut olla halpa että tuollaisen on ostanut
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Stål » 21.1.2015 21:18

Kyllä nää kireemmät enskat ja smotot kuumenee kivasti jos pitkään tyhjäkäyttää, jos siis ei oo flektiä. En sit tiiä jos on normaalia katupelille.
Husaberg FS 570
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Husky510 » 21.1.2015 21:28

Multa jäi tuosta ekasta kommentista pois tuo, jos käyttää sanotaan yli 5 min paikalla, kyllä varmaan lämpenee...

En muista mutta sanotaan, että mulla kone on lämmin, niin flekti menee tyhjäkäynnillä päälle noin 9-11 min päästä päälle, en tiedä lämpötiloja, mutta voisin kuvitella että ne on siinä 90-120 asteen kohdalla, sen takia pitää ostaa seuraavaksi se lämpö tila tarra sylinterin kylkeen, mutta jossaikin katupyörässä menee flekti vasta 110 asteessa.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
cruor
Liittynyt:
20.1.2015 23:14
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut cruor » 22.1.2015 0:19

On se ollu ajossa jo vuosia seisonnan jälkeen.
cruor
Liittynyt:
20.1.2015 23:14
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut cruor » 22.1.2015 13:01

Ei oo öljyä jäähdyttimessä eikä tuu valkosta savua, tosin pakkasta on yli 20 että aika valkosta taitaa kaikki pakokaasu tällä hetkellä olla.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Husky510 » 22.1.2015 17:02

Aaa. Ai se on ollut ajossa jo vuosia seisonnan jälkeen, ymmärsin että on tuotu uutena saksasta ja ajettu 25tkm ja sitten sen jälkeen seisotettu 10 vuotta.

Mites ne jäähdytysnesteen pakkas kestävyys on.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Jarez » 23.1.2015 23:24

Melkein käyttäisin auki järjestelmän jos ton ikänen ja viimevaihdosta ei tietoa.

Kaverin lc4 oksenteli kans, kun vanhat nesteet kiteyttäny glukolia syyläriin ja letkujen sisälle. Järjestelmän putsaus, uudet nesteet ja ilmaus korjas ongelman. Samalla kun aukoo, kannattaa pyöritellä konetta ja kokeille miten vesipumppu tuntuu "vetävän" vaikka kämmenellä imu ja syöttöpuolelta.

Mites flektin kunto (ulkosella virtahteellä voi teststa)?

Flektin anturi?

Lycka till
Viimeksi muokannut Jarez päivämäärä 25.1.2015 15:38, muokattu yhteensä 1 kerran
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
cruor
Liittynyt:
20.1.2015 23:14
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut cruor » 24.1.2015 19:40

Kyl se toimii hyvin. Oma vika ku käytin tyhjäkäynnillä niin kauan. Ei siin oo flektiä ollenkaan. Ei oo menny ainakaan kannentiiviste.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM lc4 lämmöt

ViestiKirjoittanut Husky510 » 24.1.2015 22:32

No sehän kuulostaa hyvältä, taisit sitten käyttää sen verran pitkään vai..
Ja kun noissa ei ole flektejä vakiona, niin suosittelen laittamaan sellaisen
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään