Renkaat

Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41
Tilasin

ViestiKirjoittanut Ensku » 31.1.2010 16:17

Tilasin

Dunlop Sportmax Qualifier 160/60 ZR17 TL 69(W) M/C
ja
Dunlop Sportmax D 207 F 120/60 ZR17 TL 55(W) M/C

Yhteishintaan 165,10 € ;)
Kimi-FIN
Pyörä:
Yamaha R1 -08
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2010 11:46

ViestiKirjoittanut Kimi-FIN » 1.2.2010 13:20

Suosittelen ehdottomasti pyörän käyttämistä käyttölämpötilaan asti kerran kuukaudessa talvisäilytyksen aikana. Yhdessäkään pyörässä ei ole ollut mitään ongelmia kun näin on joka talvi toiminut. Kaasariin kerääntyy sakkaa, suuttimet menee tukkoon, akku purkaantuu tyhjiin yms ongelmia tulee jos pyörää ei käytä talvisin.


Renkaista rengaskauppiaana voin sanoa että näissä kannattaa olla erittäin tarkkana.
Ensinnäkin käyttötarkoitus eli turha ostaa niitä ratarenkaita jos käyt kerran kesässä Ahvenistolla fiilistelemässä. Näissä radalle suunnatuissa renkaissa on ongelmana huono märkäpito ja toimivuus kylmänä. Nämä ominaisuudet ovat taas katurenkaalle mielestäni erittäin kriittisiä, suomessa kun sattuu satamaan myös kesällä. Yleisin virhe on että ostetaan ne kaverin kehumat hyväksi radalla todetut renkaat eikä kertaakaan sitten käydä edes radalla. Näissä on monesti erittäin huono pito märällä eivätkä toimi kylmänä kuivallakaan alsutalla. Ajan itse erittäin paljon radalla sekä kadulla ja alan ammattilaisena olen testannut omassa pyörässäni erittäin laajan skaalan renkaita.

Omissä pärrissä alla on pyöriny:
Bridgestone: BT014, BT020, BT45
Michelin: Pilot Power, Pilot Power 2CT, Pilot Road 2, macadam, Power RACE, Power ONE
Dunlop: D220, D207, Qualifier
Pirelli: Diablo, Diablo Supercorsa
Metzeler: ROADTEC Z6, Sportec M3

Pyörinä tänä aikana minulla on ollut: Honda VTR 1000F, Yamaha R1 -01, Yamaha R1 -05 ja Yamaha R1 -08

Omana suosikkina jokapäiväiseen ajoon ja radalla kurvailuun Michelin Pilot Power 2CT (yhteensä 4-Sarjaa olen näitä ajanut). Tässä renkaassa on erinomainen kulutuskestävyys, märkäpito, pito kylmänä ja yllättävän hyvä pito radalla. Sateella nostaa ennemmin keulaa kun rupee sutimaan mitä pidän erittäin hyvänä referenssinä märkäpidosta. Mikäli taas ajaa enemmän kilometrejä radalla kuin kadulla suosikiksi on muodostunut Power ONE millä olen ajanut kaksi viimeisintä rengas sarjaa.
Tarrat pyörään: http://www.tankpadshop.fi
Käy katsomassa vaihtoehdot tusina "carbonlookille" ja muut makeet tarrat esim autoon.
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 2.2.2010 13:59

rengas- online.com

Onko kenelläkään kokemuksia kyseisetä verkkokaupasta?
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 2.2.2010 20:00

On aikalailla helpompiakin tapoja välttää nuo ongelmat. Esimerkkinä vaikka akun irroittaminen; meinaatko että akku kestää paremmin jos sitä pitää kiinni pyörässä ja käyttää kerran kuussa tyhjäkäyntiä 10min?
Tai en tiedä millaisesta oli kyse - jos puhuitkin ulkosäilytyksestä..

Kimi-FIN kirjoitti:Suosittelen ehdottomasti pyörän käyttämistä käyttölämpötilaan asti kerran kuukaudessa talvisäilytyksen aikana. Yhdessäkään pyörässä ei ole ollut mitään ongelmia kun näin on joka talvi toiminut. Kaasariin kerääntyy sakkaa, suuttimet menee tukkoon, akku purkaantuu tyhjiin yms ongelmia tulee jos pyörää ei käytä talvisin.
Black
Kimi-FIN
Pyörä:
Yamaha R1 -08
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2010 11:46

ViestiKirjoittanut Kimi-FIN » 3.2.2010 15:07

Oikeestaan tohon akku ongelmaan auttaa kaikista parhaiten ylläpitolaturi.
Mutta tolla kuukausittaisella käyttämisellä en ole sitäkään tarvinnut ja se on huomattavasti helpompaa kuin akun irroitus :D
Tarrat pyörään: http://www.tankpadshop.fi
Käy katsomassa vaihtoehdot tusina "carbonlookille" ja muut makeet tarrat esim autoon.
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 4.2.2010 13:24

Heips!

Pitääkö vanteitten irroituksessa koskea jarrutusjärjestelmiin? :s
CBR f2.

Kiitos.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 4.2.2010 17:33

jarrusatulat pitää yleensä irrottaa, ei sen kummallisempaa. jarrulinjoihin ko operaatiossa ei tarvitse koskea.
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 4.2.2010 17:46

snuarrow kirjoitti:jarrusatulat pitää yleensä irrottaa, ei sen kummallisempaa. jarrulinjoihin ko operaatiossa ei tarvitse koskea.


Kiitos.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 15.2.2010 18:16

Rengashysteria on ihan kiinni ajotavasta ja pyörästä. Jos on kevyt ja ketterä pyörä, eikä raskasta kaasukättä/tehokasta kulkinetta niin kyllä vanhemmilla/huonommillakin renkailla pärjää hienosti. Esim touringajoon kelpaa vähän minkälainen rengas tahansa(nappula voi olla vähän epämukava). Tätä pitoa on tullut kokeiltua markkinoiden luultavasti huonoimmilla renkailla(mitas tsekkiläinen superkestävä matkarengas), kylmillä keleillä(+3) räntäsateessa, rankassa sivutuulessa mutkaan kantaten ja vastapuolena kalajoella kaasupohjassa(115km/h) huonokuntoiseen asfalttimutkaan jossa jotain ww2 aikaisia pommituskraatereita matkan varrella. Vielä hengissä, pyörä kasassa. Jos omistaisin esim zx 10r tyyppisen kulkineen niin panostaisin renkaisiin, jotta pyörän suorituskykyä vastaavat ajo-omituisuudet löytyy tarpeen vaatiessa. Johonkin 400cc nuhapumppuun ei kyllä tarvitse ostaa kalliita renkaita tai vaihtaa 3 vuoden välein, turhaa touhua.

Nämä kerron omasta kokemuksestani, ajelen lähinnä matkaa ja pahin rallikärpänen on kuollut vuosia sitten.
lauritz
Liittynyt:
24.1.2005 19:36

ViestiKirjoittanut lauritz » 24.3.2010 22:14

Mää tarttisin mielipiteitä bridgestonen BT 021 renkaista, miten soveltuvat 600cc gikserin alle? Onko turhan kova/pehmeä rengas? On gikserissä sen verta huonot gummit alla että pitää kohtapuoleen alkaa tilaileen niin kaikki neuvot on tarpeen :)
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 24.3.2010 23:35

lauritz kirjoitti:Mää tarttisin mielipiteitä bridgestonen BT 021 renkaista, miten soveltuvat 600cc gikserin alle? Onko turhan kova/pehmeä rengas? On gikserissä sen verta huonot gummit alla että pitää kohtapuoleen alkaa tilaileen niin kaikki neuvot on tarpeen :)

Touring renkaina niitä ainakin mainostetaan? Eli valitte renkaat miten nää sillä ajat
Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 15.4.2010 19:25

En viitsinyt tehdä uutta viestiketjua asialle, joten toivottavasti off topic-lipsahdus ei pilaa kenenkään päivää ja joku osaa vaikka täällä vastata kysymykseeni. Asiaan:

Kiinnostaisi saada rakenteluprojektiin renkaanvaihtokoneen "terä" eli siis osa, joka kiertää vanteella ja siirtää renkaan vanteen reunan yli. Mistä mahdollisesti kannattaisi edes etsiä? Onko jollain nurkissa pyörimässä esim. jonkun särkyneen koneen kyseinen osa tai kenellä/missä semmoisia voisi olla? Uusikin kelpaa, mutta joku muukin lisäkseni saattaa arvata, että sellaiselle voi hintaakin sitten kertyä..
- Matti Peltola -
mustavi
Pyörä:
Honda VT125C Shadow 1999
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
25.4.2004 17:10

ViestiKirjoittanut mustavi » 24.4.2010 15:26

-
Viimeksi muokannut mustavi päivämäärä 3.7.2012 17:31, muokattu yhteensä 2 kertaa
<MadMan>
Liittynyt:
5.2.2005 19:42

ViestiKirjoittanut <MadMan> » 24.4.2010 16:06

lauritz kirjoitti:Mää tarttisin mielipiteitä bridgestonen BT 021 renkaista, miten soveltuvat 600cc gikserin alle? Onko turhan kova/pehmeä rengas? On gikserissä sen verta huonot gummit alla että pitää kohtapuoleen alkaa tilaileen niin kaikki neuvot on tarpeen :)


Siitä en tiedä kuinka soveltuvat giksuun. Mutta banditissa nuo pitää hyvin. km kesto onkin sitten surkea koska takasella tulee kankaat esiin jo ennen 9tkm. Parempia kumeja ovat nämä: michelin pilot road ja pilot power 2ct, metzeler z6, dunlop roadsmart.
`Nkaine
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
2.2.2007 15:26

ViestiKirjoittanut `Nkaine » 3.5.2010 17:55

#EDIT: Ei mtn!
Viimeksi muokannut `Nkaine päivämäärä 11.5.2010 17:45, muokattu yhteensä 1 kerran