Suosittelen ehdottomasti pyörän käyttämistä käyttölämpötilaan asti kerran kuukaudessa talvisäilytyksen aikana. Yhdessäkään pyörässä ei ole ollut mitään ongelmia kun näin on joka talvi toiminut. Kaasariin kerääntyy sakkaa, suuttimet menee tukkoon, akku purkaantuu tyhjiin yms ongelmia tulee jos pyörää ei käytä talvisin.
Renkaista rengaskauppiaana voin sanoa että näissä kannattaa olla erittäin tarkkana.
Ensinnäkin käyttötarkoitus eli turha ostaa niitä ratarenkaita jos käyt kerran kesässä Ahvenistolla fiilistelemässä. Näissä radalle suunnatuissa renkaissa on ongelmana huono märkäpito ja toimivuus kylmänä. Nämä ominaisuudet ovat taas katurenkaalle mielestäni erittäin kriittisiä, suomessa kun sattuu satamaan myös kesällä. Yleisin virhe on että ostetaan ne kaverin kehumat hyväksi radalla todetut renkaat eikä kertaakaan sitten käydä edes radalla. Näissä on monesti erittäin huono pito märällä eivätkä toimi kylmänä kuivallakaan alsutalla. Ajan itse erittäin paljon radalla sekä kadulla ja alan ammattilaisena olen testannut omassa pyörässäni erittäin laajan skaalan renkaita.
Omissä pärrissä alla on pyöriny:
Bridgestone: BT014, BT020, BT45
Michelin: Pilot Power, Pilot Power 2CT, Pilot Road 2, macadam, Power RACE, Power ONE
Dunlop: D220, D207, Qualifier
Pirelli: Diablo, Diablo Supercorsa
Metzeler: ROADTEC Z6, Sportec M3
Pyörinä tänä aikana minulla on ollut: Honda VTR 1000F, Yamaha R1 -01, Yamaha R1 -05 ja Yamaha R1 -08
Omana suosikkina jokapäiväiseen ajoon ja radalla kurvailuun Michelin Pilot Power 2CT (yhteensä 4-Sarjaa olen näitä ajanut). Tässä renkaassa on erinomainen kulutuskestävyys, märkäpito, pito kylmänä ja yllättävän hyvä pito radalla. Sateella nostaa ennemmin keulaa kun rupee sutimaan mitä pidän erittäin hyvänä referenssinä märkäpidosta. Mikäli taas ajaa enemmän kilometrejä radalla kuin kadulla suosikiksi on muodostunut Power ONE millä olen ajanut kaksi viimeisintä rengas sarjaa.
Tarrat pyörään: http://www.tankpadshop.fiKäy katsomassa vaihtoehdot tusina "carbonlookille" ja muut makeet tarrat esim autoon.