Honda CBR 600 tietoja

Dero
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
21.3.2004 15:58

ViestiKirjoittanut Dero » 8.8.2008 12:15

samba2 kirjoitti:Voisko omassa cbr:ssä olla laturi sökö kun ei meinaa toi akku oikein hyvin toimii.
Eli vanha akku nyt oli puhki kulunut kun ei kestänyt ajaa ollenkaan valot päällä.
Nyt sitten ostin uuden kuiva akun, ja hyvin toimi sen 3 päivää. Nytten mopo oli vk:n seisonut ja käynnistin sen, niin käynnisty eka kertaa ihan jees. Mutta kun olin ajellut puolisen tuntia ja sammutin sen. Sitten hetken päästä käynnistin niin, kuulosti taas siltä, että ei käynnisty enään niin pirteästi, että akku taas alkaa loppumaan. Ei kato jaksais aina tuota työntää käyntiin, jos virta loppuu :D
Eli, itsellä tulisi mieleen, että laturi olis vähän jotenkin rikki, kun ei ilmeisesti lataa akkua täydellä teholla. En sitten tiiä voiko jokin muu sähkö osa olla rikki :/. help,help

Kuulostaapa tutulta touhulta. Se on 95% varmasti jännitteensäädin, joka tuppaa menemään paskaksi vähän väliä noissa cebareissa. Maksaa stormilta 97€ uusi.
zero8
Pyörä:
Honda CBR 600F PC25
Paikkakunta:
Parikkala
Liittynyt:
11.7.2008 13:56

ViestiKirjoittanut zero8 » 9.8.2008 19:54

Juu luulisin kanssa että on se kulutusosa eli jännitteensäädin menossa vaihtoon. Itellä syttyi pyörä tuleen muutama viikko sitten ja syyksi epäilen joko oikosulkua piuhoissa tai juuri tuo jännitteensäädin ylikuumentunut ja käynyt piuhoja lämmittämään niin että on liekit saatu aikaiseksi.. Vakio reguhan on semmoinen naurettava tulitikku askin kokoinen

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/_Motorcy ... otohosting
^^MP-Purkaamo Silvolasta ostin tuollaisen jännitteensäätimen joka ns. tehosäädin.
On tuossa ainakin jäähdytysrivat ja kokkaampi kuin vakio eikä itelläni ole tuo kuin sen verran lämmennyt että juuri sormella tuntee kylestä vähän lämpöä tuottavan.. Hintaa ~130e tuolla Silvolassa. eBaystä varmaan kannattanee ostaa jos kuka osaa kansainvälistä kauppaa käydä? :b
Silvolan numero 0400899440
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17
Honda CBR 600 tietoja

ViestiKirjoittanut samba2 » 12.8.2008 14:01

Varmaan taitaa olla toi nokkaketjun kiristin vaihdon tarpeessa, ku nokkaketju "vähän" ääntelee. Mutta kertokaas, miksi se ääntää kaikista pahimmin aina kun laittaa 6 vaihteen päällee. Muilla vaihteilla ääntely on hyvin pientä, mutta ihmeellisesti alkaa kiliseen kun laittaa 6 vaihteen. Sitten ikävästi aina nykäsee mopo (yleisesti pinemminllä vaihteilla) kun moottori jarruttaa vauhdin johonkin 30-40 ja painaa kaasua vähänkin liian äkäsesti, niin kauhee nykäsy. Voisikos tämäkin olla kiristimestä johtuva, vai että kaasuttimet ei ole synkronisoitu.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 12.8.2008 22:39

Nykäsy voi johtua myös siitä että vetopakan kumeissa on jo väljää.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 14.8.2008 13:16

jusutus kirjoitti:Nykäsy voi johtua myös siitä että vetopakan kumeissa on jo väljää.


Mitä nyt ymmärrän, niin vetopakka on jokin osa takavanteessa. Mites jos ne on väljystynyt niin saiskos niitä mihin hintaa ostettua ?
-Jos ei kule nin ei kule-
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 14.8.2008 20:09

Ota ny eka se takafillari irti ja kato missä hapessa ovat ennenku alat päätäs hinnoilla vaivaamaa.
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 16.8.2008 16:40

samba2 kirjoitti:Mitä nyt ymmärrän, niin vetopakka on jokin osa takavanteessa. Mites jos ne on väljystynyt niin saiskos niitä mihin hintaa ostettua ?

Vetopakka on se mokkula jossa ratas on kiinni. Kumien väljyyden voit todeta ihan pitämällä jollain tiukasti rattaasta kiinni ja nytkyttämällä rengasta edestakas. Jos "kolahtelee" niin on väljää. Brandtilta saa ja maksavat n. 60€/kierros.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 16.8.2008 20:41

Osaisko joku heittää jtn vinkkiä, tuli vaihdettua ketjut ja takaratas tänään.
Eturattaalla ajettu muutama tonni, mutta kiinnityspultti on ihan nyljääntynyt.

Sinällään ei juuri nyt ole kovaa kiirettä vaihtaa sitä, mutta sitten kun se aikanaan tarvittee aukasta niin olis hyvät neuvot kalliit, lukkopihdeillä ei saa kiinni, mikään lenkki/hylsy ei pidä.
Mielessä kävi että rälläkällä ura pulttiin ja iskumeisselillä, mutten tiedä mitä koneessa tapahtuu jos alkaa akselia hakkaamaan :D

Vittumaiseksi asian tekee myös se, että pultti ei kiristy ratasta päin, eli ei irtoa vaikka kannan rälläkällä hävittäisikin. tietysti voisi alkaa vaan tekemään alkup 14mm pultistä dremelillä hiomalla vaikka 13 kokoista, ja sitten oikealla avaimella aukaista.

Täytyy sanoa että tuli aikas härskin näkönen, kun 52piikkinen kiiltävä takaratas ja punaiset ketjut :)
Turhake.kuvat.fi
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 21.8.2008 12:50

Onkos ihmisillä tietoa sopiikos toi pc19 -88 tai pc31 -95 vuosimallin akun kasi pc25 -91:een?
Ja sitten kahvanpainot, että käykös pc31 -96, pc25 -91:een ?
-Jos ei kule nin ei kule-
Wiljo
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
22.8.2008 10:41

ViestiKirjoittanut Wiljo » 22.8.2008 10:54

Käy päittäin.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 25.8.2008 18:58

no terve taas :D
Mites ton kytkimen pitäs toimia. Siis kun tuntuu, että se ei irrota kunnolla, ehkä kylmänä toimii hieman paremmin, ku lämpimänä.
Sitten vähän tyhmä kysymys: Miten teillä on ton kytkimen palautuksen kanssa, että kun päästää kytkimestä irti, kun se ottaa kiinni, niin palautuukos se teillä sillee "rivakasti" vai melko löysästi. Kun itellä palautuu lopuski silleen tosi löysästi, normaalia ?
-Jos ei kule nin ei kule-
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 25.8.2008 22:26

Kyllä sen pitäisi toimia ihan kunnolla kylmänä ja lämpimänä, ja kyllä läpsähtää kahva ylös oikeen ponnekkaasti :D Koita säätää sitä vaijeria ihan aluks, ja kattella ettei se oo rispaantunut(samassa kasvanut mittaa).

Oli yksi kysymyskin, mahtaisiko F4:sen 5,5" vanne mennä F3seen(orig. 5") taakse?
Ei muuten mutta kun ei noita 160 ja 170 leveitä renkaita tuppaa oikein löytymään ja ovat niin kalleitakin. :)
180 ja 190 leveitä on kyllä paljon tarjolla muttei taida mennä 5" vanteelle kovin järkevästi?
Ajattelin kyllä koettaa jokatapauksessa menisikö 180/55 kumi orkkisvanteelle ja mahtuuko pyörimään.
170/60 metzelerssi meni ainakin ja pikkasen jäi tilaakin vielä. Outoa sinäänsä, mutta 160/60 Dunlop on sentin leveämpi (paikallaan) kuin metzeleri.
Turhake.kuvat.fi
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 26.8.2008 15:55

No yleensä 5,5" vanteella käytetään 180 leveitä... Että voi olla viistuumaseen jo vähän liikaa.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 26.8.2008 16:58

tiesin että 5,5" leveessä on 180 normaali leveys, mutta mahtuuko pyörimään/muistuttaako ollenkaan normaalin mallista rengasta.

eikä viistuumanen oo kuitenkaan kuin 1,25cm kapeampi kuin 5,5". noh kokeilemalla selviää.

Pyörä ei ole missään ratakäytössä, (eikä noilla väleillä kuljekkaan kuin n.210kmh) joten ihan huippuunsa hiottuja ajo-ominaisuuksia en yritä hakea. Enkä ulkonäköä koeta parantaa leveemmällä renkaalla. Leveämpiä kun on paljon paremmin tarjolla.

Jos joku vaan tietää meneekö F4sen vanne F3seen?
Turhake.kuvat.fi
Miika.T
Paikkakunta:
kalajoki
Liittynyt:
9.9.2007 14:49

ViestiKirjoittanut Miika.T » 29.8.2008 0:26

Millaset puolat on 95vm cbr:sä ku tuntuu löytyvän kahen laisia?