Honda CBR 600 tietoja

Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 27.4.2010 17:18

kasavika kirjoitti:tänään kävin kattomassa yhtä 600cc cbr:ää vm.88 ja kilometrejä näytti mittarissa olevan n.87tkm. päältä päin ihan siisti ikäisekseen. sivukatteet oli irti mutta kuulemma on vielä tallessa ja ehjät. koeajolla en vielä käynyt mutta huomenna pitäisi mennä tutkimaan tarkemmin. hinnalla tätä ei ainakaan ole pilattu jos moottori toimii niin kuin pitää. (1000€)


Hei, laita 1000 € lisää niin saat jos huomattavasti paremman CBR:n eli F2:sen 91-94. paaaaljon parempi ja 10 x modernimpi kuin edeltäjänsä..
-Tuksu-
Pyörä:
Pari mankia ja 600 CBR pc25
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.12.2007 0:34

ViestiKirjoittanut -Tuksu- » 27.4.2010 21:04

tommoset perus stunttivälit jotka olettaakseni on siinä 15-62 huippeilla olen hankkimassa F2:seen ja ketjut myös tietty. kuinkas pitkät ketjut saan noille väleille tilata riittääkö 120lenkkiä?
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 29.4.2010 15:32

Ensku kirjoitti:
kasavika kirjoitti:tänään kävin kattomassa yhtä 600cc cbr:ää vm.88 ja kilometrejä näytti mittarissa olevan n.87tkm. päältä päin ihan siisti ikäisekseen. sivukatteet oli irti mutta kuulemma on vielä tallessa ja ehjät. koeajolla en vielä käynyt mutta huomenna pitäisi mennä tutkimaan tarkemmin. hinnalla tätä ei ainakaan ole pilattu jos moottori toimii niin kuin pitää. (1000€)


Hei, laita 1000 € lisää niin saat jos huomattavasti paremman CBR:n eli F2:sen 91-94. paaaaljon parempi ja 10 x modernimpi kuin edeltäjänsä..



Ja jos saan lisätä niin F2(eli pc 25) Honda on ensimmäinen kestävä 600cc- moottori. Älä koske pitkällä tikullakaan 88 CBR:ään. Kuitenkin jossain vaiheessa tekee mieli oikeasti vedellä makeita moottorijarruja ja heitellä pyörää reippaasti kyljelleen. Siinä vaiheessa viimeistään tuut katumaan ettet ottanu F2:sta. Ja jos saat sen verran rahaa niin osta suoraan vähintään se '94 CBR. 91-93 malleissa on hiukan alkeellisemmat jousituskomponentit kuin 94. 94 Mallissa on kaasuvaimennin takana ja modernimpi keula.

Tiivistettynä: 88 Honda ok ehkä matka-ajoon tms, ensipyöräksi. 91-> Honda monikäyttöpyörä jossa ei mene rahat hukkaan, varma ostos.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
kasavika
Liittynyt:
5.9.2005 21:01

ViestiKirjoittanut kasavika » 29.4.2010 17:44

ekaa pyörää tässä ollaa ettimässä. 3vuotta sitte ajanu viimeks kakspyöräsellä(piikillä).
tuli itekki kyl mietittyy vähä lisää ni hylkäsin ton ajatuksen kokonaa ja säästää viel kuukaus puoltoista ja hommata vähä uudempi. täs 3vuotta autolla ajellu ni tuntu jo et ei mitää kaks pyörästä enää mutta kummasti tää kevät alkaa nostattaa sitä pyörä kuumetta :D
fona85
Pyörä:
Sussu GSX-R 750 K4
Liittynyt:
22.4.2009 1:00

ViestiKirjoittanut fona85 » 29.4.2010 19:07

kasavika kirjoitti:ekaa pyörää tässä ollaa ettimässä. 3vuotta sitte ajanu viimeks kakspyöräsellä(piikillä).
tuli itekki kyl mietittyy vähä lisää ni hylkäsin ton ajatuksen kokonaa ja säästää viel kuukaus puoltoista ja hommata vähä uudempi. täs 3vuotta autolla ajellu ni tuntu jo et ei mitää kaks pyörästä enää mutta kummasti tää kevät alkaa nostattaa sitä pyörä kuumetta :D


Eikun vaan tarjousta heittää privalla mulle. :D vm -96 f3 ja on siisti sekä hyvä kuntoinen! käyttäjä profiilista löytyy kuvii..eikä tuu suomessa ihan heti tällä väril vastaan.
Viimeksi muokannut fona85 päivämäärä 29.4.2010 19:16, muokattu yhteensä 1 kerran
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 29.4.2010 19:11

Kun ajan 60km/h + , niin kuuluu tasasen tahtia suhinaa, kokeilin nostaa perä ja pyöräytin takarengasta, niin yhdessä kohdassa ketjut kiristyy hieman. Mistäköhän tämä johtuu, onko ketjut ja tai rattaat loppu? Apuja?
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 30.4.2010 8:03

Ensku kirjoitti:Kun ajan 60km/h + , niin kuuluu tasasen tahtia suhinaa, kokeilin nostaa perä ja pyöräytin takarengasta, niin yhdessä kohdassa ketjut kiristyy hieman. Mistäköhän tämä johtuu, onko ketjut ja tai rattaat loppu? Apuja?


Ääni kuuluu melko varmasti tästä ketjujen hetkellisesti kireydestä. Miten on mahdollista että ketjut kiristyy yhdessä kohdassa melko paljon rengasta pyörittäessä? Apuja kaivattais? 8o

Onko ketju loppumassa?
Onko Ketjut + rattaat loppumassa?
Onko ketju liian kireällä?
eepo86
Paikkakunta:
tre
Liittynyt:
15.9.2004 11:16

ViestiKirjoittanut eepo86 » 30.4.2010 9:10

Kyllä ne ketjut ja rattaat on lopussa.
rantalax
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
18.3.2006 19:10

ViestiKirjoittanut rantalax » 30.4.2010 12:39

olisin ostamassa xenoneita omaan cbr 600rr vm05, niin voiko olla mahdollista että pyörässä on vain kaksi h7-polttimoa? toinen lyhyille ja toinen pitkille. Lyhyt palaa aina mut pitkä vain pitkien ollessa päällä. Molemmat polttimot ovat tismalleen samanlaiset. Pitkien olessa päällä valokeila siirtyy toki pidemmälle.
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 30.4.2010 13:00

Omassa pyörässä valot toimii juuri samalla tavalla. ;)
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 30.4.2010 13:22

eepo86 kirjoitti:Kyllä ne ketjut ja rattaat on lopussa.


Ketjuihin oli tullut "kovettuma", elikkäs ajettu liian kuivilla ketjuilla jolloin jokunen "tappi" on "hitsaantunut" hieman kiinni, ja ketju ei kulkenut eturattaalla niin hyvin. Kaikkea sitä saata...
eepo86
Paikkakunta:
tre
Liittynyt:
15.9.2004 11:16

ViestiKirjoittanut eepo86 » 30.4.2010 16:37

No hyvä että tuli kuntoon.
Jos ketjut on ollu liian kireällä ja vielä huonosti rasvattu niin niin ne jämähtää kiinni eikä pysy notkeana kun pitäis. Mutta myös kun ketjut ja rattaat on paljon ajetut ja kuluneet epätasaisesti niin ne tekee saman ilmiön. Kun takapää on huoltopukin varassa ja pyörittelee ketjuja edestakas niin välillä ne kiristyy ja taas toisessa kohtaa löystyy. Ja ajettaessa huomaa saman ilmiön.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 30.4.2010 17:46

eepo86 kirjoitti:No hyvä että tuli kuntoon.
Jos ketjut on ollu liian kireällä ja vielä huonosti rasvattu niin niin ne jämähtää kiinni eikä pysy notkeana kun pitäis. Mutta myös kun ketjut ja rattaat on paljon ajetut ja kuluneet epätasaisesti niin ne tekee saman ilmiön. Kun takapää on huoltopukin varassa ja pyörittelee ketjuja edestakas niin välillä ne kiristyy ja taas toisessa kohtaa löystyy. Ja ajettaessa huomaa saman ilmiön.


Tarkennuksena tämähän johtuu ketjujen menemisestä "tonttulakille", eli ketjujen hampaat on kuluneet vetopuolelta kaarelle. Ketjujen piikit ei ole symmetrisiä, tämmönen ketjuratas-satsi on vaihdettava heti. Ei tee varmastikkaan hyvää pyörälle...
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
-Tuksu-
Pyörä:
Pari mankia ja 600 CBR pc25
Paikkakunta:
Huittinen
Liittynyt:
8.12.2007 0:34

ViestiKirjoittanut -Tuksu- » 2.5.2010 20:11

tommoset perus stunttivälit jotka olettaakseni on siinä 15-62 huippeilla olen hankkimassa F2:seen ja ketjut myös tietty. kuinkas pitkät ketjut saan noille väleille tilata riittääkö 120lenkkiä?
Ensku
Pyörä:
CBR f2
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
8.1.2010 20:41

ViestiKirjoittanut Ensku » 4.5.2010 10:42

Mörs.

Saako kytkintä painettaessa/päästäessä kytkimen ääni muuttua? :itku: