Honda CBR 600 tietoja

HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 23.5.2008 17:07

isoEGO kirjoitti:
HondaCebari kirjoitti:Vanhassa kadetissa oli sama systeemi.
Moottori lämpes punarajalle asti eikä flekti lähtenyt käyntiin.
Testattiin termari kattilassa ja toimi oikeassa lämpötilassa.
Siinä meni sitten kansipahvi uusiksi,pestiin jäähdytysjärjestelmä,ilmattiin eikä vieläkään vieläkään lähtenyt flekti pyörimään vaikka melkein keitti.

Mystinen homma joka ratkaistiin katkasijalla.
Omassa 91vm vanhassa cebarissa tuo flekti pörähti päälle kyllä automaattisesti selvästi ennen punarajaa.


no ei ois kannattanu vaihtaa sitä flektin anturia, niin ois homma korjaantunu?


Kyllä vain vaihdettiin antureita mutta ei vaan lähtenyt pyörimään.
Ja flektin anturikin testattiin kattilassa,toimi niinkuin pitääkin.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 23.5.2008 20:05

Wow! Kävin koeajaan sen cbr:n. Kyllä oli upean tuntosta se vääntö ja ne äänet, kun on tottunut tohon 2 tahti haisulin "närinään". Ei siin. Myyjä sano että se katkaisija homma on vain jostain syystä laitettu, että toimii kuulemma, En kuitenkaan nin kauaa ajanut, että olisin saanut lämmöt niin korkealle. Joten varma tietoa ei siis ole, mutta eipä se loppu peleissä paha ole, jos sen saa manuaalisesti sitten laitettua päälle.

PS: Mites nuitten ketjujen vaihto. Olettekos yleensä itse vaihdellut, koska ketjut olivat ihan loppuun kulunee, niin kuin rattaatkin. Että jos nyt mopo kotia tulee niin minkäslainen homma vaihtaa ketjut ja rattaat ?
-Jos ei kule nin ei kule-
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 23.5.2008 20:29

turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.

voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.


Cebarin tyhjäkäynti on 1100rpm +/- 100
Brandtin sivuilta löytyy huoltomanuaalit.

Ketjut ei ole vaikeat vaihtaa, suosittelen eturattaan vaihtoa ajatellen hankkimaan käsiisi pulttipistoolin. Eturatasta ei yksinkertaisesti saa älykkäästi käsin pois, kun siinä ei ole muuta kuin yksi iso pultti joka kiristyy todella kireään ajossa.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 24.5.2008 6:35

Micce kirjoitti:+25 kelillä tuli annettua kenkää kunnolla pienillä nopeuksilla, kerran kävi mittari puolessa välissä ja sekin 99% todennäköisyydellä johtui siitä että heitin vanhan kumin katuun.

Sitten taas ajossa mihin kyseinen pyörä on tehty, en ole kertaakaan saanut edes lähelle puolta väliä mittaria.


ajossa kuuluukin kestää siellä asteikon alkupäässä, mutta kaupunkikurvailussa ruuhka-aikaan (matelua kävelyvauhdilla, seisomista liikennevaloissa jne.) nousee lämmöt ihan varmasti asteikon yläpäähän ja flekti rupee huutamaan. jos ei nouse, niin sitten sun pärräs mittari/anturit ei oo ihan kondiksessa.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 24.5.2008 6:38

Gleb kirjoitti:
Ketjut ei ole vaikeat vaihtaa, suosittelen eturattaan vaihtoa ajatellen hankkimaan käsiisi pulttipistoolin. Eturatasta ei yksinkertaisesti saa älykkäästi käsin pois, kun siinä ei ole muuta kuin yksi iso pultti joka kiristyy todella kireään ajossa.


reilu jatkovarsi räikän/lenkkiavaimen päähän ja kaveri painamaan jarrupoljinta. ei oo vielä kertaakaan ollu niin tiukassa, ettei noilla eväin ois lähteny.

jos se pulttipyssy on tohon hommaan otettava avuksi, niin ehdottomasti vaihde vapaalle, ennen kuin rupee pulttipyssyllä täristelemään...
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 1.6.2008 21:33

No niin, tässä on saatu ensi lämpöä tosta pyörästä. Muutama kysymys tähän väliin.
Onko muilla, että ikävästi aina 1,2 ja joskus 3 vaihteellaki raksahtaa noi vaihteet. Varsinki, ku laittaa vapaalle vaihteen pysähtyessään ja sitten ykkösen silmään niin ikävästi raksahtaa vaihteet.
Sitten tota, en oikein ole löytäny vaihteistoöljylle mitään täyttö aukkoa, enkä ohjekirjasta löytäny mitään, että onko moottorioljy ns.vaihteistoöljy (aina ei voi tietää, kun 2-tahti pelejä vaan ollu :D).
Ja huomasin tossa ku katteita otin poijes niin magneetokopan alakohdasta näyttäis tiiviste vähän vuotavan öljyä. Voisiko tämä öljy vuoto olla syynä vaihteiston ääntelylle ?
Ja mites, onkos kova homma vaihtaa tommonen tiiviste ?
-Jos ei kule nin ei kule-
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 1.6.2008 23:08

Johtuisikohan tuo raksahtelu kuluneista kytkinlevyistä,vanha kusiainen ei ainakaan pahempaa ääntä pitänyt koskaan.
Koita vaihtaa öljyt,omassa 600 cebarissa toimi mainiosti motorexin öljyt,Hondan omilla öljyillä nokkaketjun kiristin piti usein rohinaa,motorexin öljyillä ei koskaan.
Ettei se olis kytkimen puolelta?
Tiivisteen vaihto ei ole kummoinen homma,tiivisteen vaan joudut tekemään itse tai tilaamaan koko sarjan.
samba2
Pyörä:
varastettu zx-9r, 10 km ajokokemus :)
Liittynyt:
9.8.2005 10:17

ViestiKirjoittanut samba2 » 2.6.2008 16:55

HondaCebari kirjoitti:Johtuisikohan tuo raksahtelu kuluneista kytkinlevyistä,vanha kusiainen ei ainakaan pahempaa ääntä pitänyt koskaan.
Koita vaihtaa öljyt,omassa 600 cebarissa toimi mainiosti motorexin öljyt,Hondan omilla öljyillä nokkaketjun kiristin piti usein rohinaa,motorexin öljyillä ei koskaan.
Ettei se olis kytkimen puolelta?
Tiivisteen vaihto ei ole kummoinen homma,tiivisteen vaan joudut tekemään itse tai tilaamaan koko sarjan.


No tuolla koneella ei ole kuulemma ajettu kuin se 38t, jos oikein muistan, mutta häätyy kattoa mitä sitä tässä nyt tekee. Ei auta ku säätää tuon tiivisteen kanssa tässä =)
btw. Kattelin "hondacebari" äijä, että toi sun cbr on ihan identtinen oman kanssa :d
-Jos ei kule nin ei kule-
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 2.6.2008 17:02

Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.
mza
Pyörä:
2 x GSX-R 1000 K8, GPz 750, Aerox
Liittynyt:
9.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut mza » 2.6.2008 17:20

turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.

voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.


Oma pyörä käy minuutin tyhjäkäyntiä, lämpötila on 105c ja flekti huutaa...

Asensin joskus 12ärrään tuollasen pakkoajokytkimen flektille, pyörän oma termari tosiaan reagoi lämmön nousuun turhan hitaasti ja välillä tuppasi keittelemään.
turhake
Pyörä:
DRZ -07 ja pappis -82
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
31.10.2005 1:02

ViestiKirjoittanut turhake » 2.6.2008 18:07

Gleb kirjoitti:
turhake kirjoitti:kyllä mulla vaan on flekti lähtenyt pyörimään kaupunkiajossa monet kerrat, lämmöt nousee kun odottelet valoissa, mutta laskevat heti kun saa vähänkin ilmavirtaa liikkeestä.

voi toki johtua siitäkin että mulla on tyhjäkäynti ~1900rpm.


Cebarin tyhjäkäynti on 1100rpm +/- 100
Brandtin sivuilta löytyy huoltomanuaalit.
Tiedän, iteltäni löytyy haynesin huoltoraamattu.

tyhjäkäynnin säädin kovaksi sen takia että takapyörällä ajelu on hieman helpompaa siten
Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.
valmiina sarjana löytyy ainakin imukaulat, joissa peltilevyt pienellä reiällä. 60e kipale.. naurettava hinta kun vakiot saa kaikki 50e:llä. Kahvan kääntymisestähän saa hondankin kuristettua ilman sen kummempia väsäyksiä kuin muissakaan.
Itselläni oli vaan kriteerinä että papereissa ei saa lukea kahvan kääntymisen asteita, kun siinä tapauksessa pyörä voisi yhtälailla olla täysissä tehoissa papereissakin.
Turhake.kuvat.fi
HondaCebari
Pyörä:
Monarkki
Paikkakunta:
Jugoslavia
Liittynyt:
23.10.2006 21:03

ViestiKirjoittanut HondaCebari » 2.6.2008 20:19

samba2 kirjoitti:
HondaCebari kirjoitti:Johtuisikohan tuo raksahtelu kuluneista kytkinlevyistä,vanha kusiainen ei ainakaan pahempaa ääntä pitänyt koskaan.
Koita vaihtaa öljyt,omassa 600 cebarissa toimi mainiosti motorexin öljyt,Hondan omilla öljyillä nokkaketjun kiristin piti usein rohinaa,motorexin öljyillä ei koskaan.
Ettei se olis kytkimen puolelta?
Tiivisteen vaihto ei ole kummoinen homma,tiivisteen vaan joudut tekemään itse tai tilaamaan koko sarjan.


No tuolla koneella ei ole kuulemma ajettu kuin se 38t, jos oikein muistan, mutta häätyy kattoa mitä sitä tässä nyt tekee. Ei auta ku säätää tuon tiivisteen kanssa tässä =)
btw. Kattelin "hondacebari" äijä, että toi sun cbr on ihan identtinen oman kanssa :d


Ompas vähän ajettu moottori :)
Kaikkihan on tietenkin mahdollista,mutta oli lukema mikä tahansa niin pommin varmoja patoja tuntuu olevan kunhan tekee huollot ajallaan.
Hyvän pyörän ostit,sillä pärjäät varmasti vuoden kaks.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 2.6.2008 23:12

Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.


Käytännön vinkkinä, osta valmiiksi <25kW pyörä. On kuule paaaaaljon mukavampaa kun pääsee suoraan ajamaan eikä tarvitse aloittaa heti jotain katsastusdynotus-rumbaa.
Se parinsadan bonus hinnassa menee kuitenkin suurinpiirtein siihen kuristuskikkailuun.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 2.6.2008 23:19

Hey, oma mopo on kuulemma taas kunnossa! Sytytyspuolalta lähtevä johto oli ilmeisesti hapettunut ja ottanut kosketusta maahan, ja siksi sit kärvähtänyt. Keskiviikkona tulee tarkempi raportti kun haen sen korjaamolta. Reteetä 8D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 3.6.2008 8:34

Gleb kirjoitti:
Winegum kirjoitti:Mitenkäs 25kW kuristussatsi Cebariin? Mitä vaihtoehtoja? Onko valmiita sarjoja, ja jos on, mitä hintaluokkaa mahtaa olla? Kai näihinkin löytyisi jostain vastaukset mut en viitsi edes yrittää haravoida kaikkia topiceja läpi.


Käytännön vinkkinä, osta valmiiksi <25kW pyörä. On kuule paaaaaljon mukavampaa kun pääsee suoraan ajamaan eikä tarvitse aloittaa heti jotain katsastusdynotus-rumbaa.
Se parinsadan bonus hinnassa menee kuitenkin suurinpiirtein siihen kuristuskikkailuun.
Tämähän se olisi tarkoitus, vaan kun hintaluokkaan 2500e-3000e ei tahdo löytyä alle 25kW eli pitänee varautua myös kuristamaan itse.