25 kW

Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 23.10.2008 14:20

JussiR kirjoitti:
m_kko kirjoitti:Mun mielestä ainakin helvetin tyhmää leikkiä minkään lakipykälän kanssa jos on jo ehdollista kakkua suorittamassa. Mut tää on mun mielipide...

Mun mielestä sen teon pitää olla sellainen mistä sais ehdollista/ehdotonta että sen takia mun ehdollinen muuttuis ehdottomaksi. Ja sen pitää vissiin myös olla jotenki samanlainen kuin se mistä sain ehdollisen.


Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.
Dank memes melt steel beams.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 23.10.2008 15:45

Tume34 kirjoitti:
Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.


+Muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajo
+Vakuutuspetos ?
Loud Pipes Save Lives.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 23.10.2008 17:17

JussiR kirjoitti:
Tume34 kirjoitti:
Ehdollisen vankeusrangaistuksen lisäksi määrätään usein myös sakkorangaistus. Tällainen oheissakko on maksettava joka tapauksessa eikä sitä saa takaisin, vaikka ehdollinen vankeusrangaistus myöhemmin määrättäisiin pantavaksi täytäntöön vankilassa.


lähde: http://www.oikeus.fi/5878.htm

Eipä siitä kovin helposti kiinni jää, jos ihmisiksi ajelee. Itse kortitta-ajostahan ei tuon tuomioistuimen mukaan linnaan vielä lähde, vaan vasta, kun rikot lakia muutenkin.


+Muutoskatsastamattomalla ajoneuvolla ajo
+Vakuutuspetos ?

Onko jotakuta muuten tuommosessa tapauksessa syytetty vakuutuspetoksesta? Itse en ainakaan ole kuullut
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 24.10.2008 11:19

Taitaapi olla harvinaista, mutta mahdollista silti. Mahdollisuus saada kakkua ei tässä tarkoituksessa houkuta.
Viimeksi muokannut jussi666 päivämäärä 24.3.2009 10:43, muokattu yhteensä 1 kerran
Loud Pipes Save Lives.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 24.10.2008 15:54

Ennen ei varmasti niinkään, kun hinnoittelu on ollut kuutioittain. Nyt kun hinnoittelussa otetaan huomioon tehopainosuhde, saattaa vakuutusyhtiöiden sormien raot vähän pienentyä... ;)
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 7.11.2008 20:24

Olis tollanen -92 600cc cbr hankinnas ni mites jos sellasen kuristaa 25kw ni pitääkö olla tehtaan kuriarja vai saakos sinne amistella itse jonkun näköisen kurin?
Emmä kerro.
heinilä
Pyörä:
CBR 600
Paikkakunta:
Raisio City
Liittynyt:
31.1.2006 21:28

ViestiKirjoittanut heinilä » 8.11.2008 0:12

JyppiVee kirjoitti:Olis tollanen -92 600cc cbr hankinnas ni mites jos sellasen kuristaa 25kw ni pitääkö olla tehtaan kuriarja vai saakos sinne amistella itse jonkun näköisen kurin?

Oma pyörä kuristettiin luistien liikettä rajoittamalla muistaakseni 4 milliin ja tungettiin vielä joku metallilevy pakoputkeen, kaasukahvan liikettä ei tarvinnut lähteä muuttamaan. Kuristuksen hoiti turkulainen Wheelgood hintaan 200e, kyseessä oli kuulemma 1. pc 25 jonka kuristivat joten aikamoista hakuammuntaa oli ollut. Mitään valmista kurisarjaa ei siis tarvittu vaan useamman dynovedon ja säätämisen jälkeen olivat löytäneet sopivan määrän hummia.
Eli ilmeisesti ainakin asiantuntevan liikkeen toimesta saa väkertää millaset kurit tahansa, itsetehtynä taitaa olla hiukan kinkkisempi homma. Mut jos itsetehdyillä kureilla saa dynokäppyrään alle sen 25 kW niin ei luulis katsastusmiehellä olevan mitään nokankoputtamista?
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 8.11.2008 1:23

Kyllä siitä joku selvitys täytyy aina tehdä ja suomalaisen byrokratian tuntien se ei välttämättä aina ole joka pojan homma.

Vanhemmat pyörät menee kuitenkin yritys-erehdys menetelmällä, uusimmissa päästöjen takia vissiin tarvitaan jotain valtuuksiakin.
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 9.11.2008 22:39

Eikös tuollaisen -05 CBR 600 voi ihan kaasusta käydä jossain kuristamassa ja sitten vain katsastusasemalla näyttää liikkeestä saatua lappua?
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
Jorge69
Pyörä:
CBR 600F
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.11.2005 21:53

ViestiKirjoittanut Jorge69 » 9.11.2008 23:35

EiNiinNopea kirjoitti:Eikös tuollaisen -05 CBR 600 voi ihan kaasusta käydä jossain kuristamassa ja sitten vain katsastusasemalla näyttää liikkeestä saatua lappua?


Kyllä. Itellä -05 F malli just kaasusta rajoitettu.30 astetta kääntyy kahva ja tehot on alle 25kw, ei mee ihan hakuammunnaksi jos tarttee noin tehä. Sitte vaan penkittään ja siitä todistus katsastusasemalle ni se on homma siinä.
EiNiinNopea
Pyörä:
RSV-R Mille '08
Paikkakunta:
Varsinais-Suomi
Liittynyt:
29.6.2005 20:37

ViestiKirjoittanut EiNiinNopea » 10.11.2008 10:34

Hyvä, kiitos tiedosta. Oli vielä pakko varmistaa. :lol:
"It's not about the colour; it's about racing motorcycles."
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 10.11.2008 16:29

Omaan -01 PC35 kun tilasin ton Alphatechnikin kurisatsin, niin TÜV-todistuksessa sanotaan:

Leistungsreduzierung d. einsatz je einer drosselblende pro ansaugkanal 14mm und einem gaswegbegrenzer L=36mm.

Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..
Jorge69
Pyörä:
CBR 600F
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.11.2005 21:53

ViestiKirjoittanut Jorge69 » 10.11.2008 17:51

ilyx kirjoitti:Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..


Kysyin liikkeessä ni kutakuinki näin toimii maahantuojan alkuperänen kurisatsi, jota ei tosin saa enää uudempiin malleihin. Asennuksineen ja katsastuksineen hinta ois EMC:llä ollu myyjän muistin mukaan about 600e :s
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 10.11.2008 19:15

Jorge69 kirjoitti:
ilyx kirjoitti:Elikkä vissiinkin imusarjaan prikat, missä on 14mm reikä ja kaasukahvan liike rajoitettu 36mm? Jos joku niitä kureja aikoo itse tehdä niin noilla pitäisi ainakin päästä alle 25kW tehoihin..


Kysyin liikkeessä ni kutakuinki näin toimii maahantuojan alkuperänen kurisatsi, jota ei tosin saa enää uudempiin malleihin. Asennuksineen ja katsastuksineen hinta ois EMC:llä ollu myyjän muistin mukaan about 600e :s
Täältä tilasin omani. Hintaa tuli 130e posteineen ja näyttäisi olevan kyllä lähes jokaiseen pyörään sopivia satseja. Asensin setin itse joten säästi siinäkin liikkeen asennuskulut.. Konttorilla tosin en ole vielä ehtinyt käydä :roll:
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 12.11.2008 21:48

Mites mahtais toimia jos pistäis vaan ronskisti 4 isoa prikkaa pakosarjaan, ei tarvii olla kummosis säädöis ku vaan et pystyy pari dynovetoo ajaa ni hyvä tulis! :D Mahtaakohan kuristaa tarpeeks?
Emmä kerro.