25 kW

gepard1
Pyörä:
Derbi GPR Nude
Liittynyt:
28.1.2007 17:43

ViestiKirjoittanut gepard1 » 1.10.2008 17:11

Kenesis kirjoitti:Ostin Yamaha 600 fzr:n, joka on 25kw:n papereissa, mutta kurit on poistettu. Kortti riittää täysitehoiseen ja pyörässä on vain liikennevakuutus, jonka vuosimaksu on sama kuristetussa kuin tt:ssäkin.
Kuinka suuri roisto olen, jos käryän? Onko tietoa, tuleeko linnaa, vankeutta, vai selviääkö pampulla hakkaamisella?


Etköhän pääse ihan vakuutusyhtiön nurinoilla ja poliisin pampulla ;) mutta helpommalla pääset kun vaan katsastat se nuudestaan, eikä senkään luulis kovin hirveesti maksavan.. :)
gepard1
Pyörä:
Derbi GPR Nude
Liittynyt:
28.1.2007 17:43

ViestiKirjoittanut gepard1 » 1.10.2008 22:17

Kannattaako tonnisii kursitaa 25kW? vai suosiolla hommata 600cc ja kuristaa se ja ajella sillä? mitään haittaa tai muuta sitten ku kurit ottaa poies?
SnaG
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
25.10.2005 18:44

ViestiKirjoittanut SnaG » 1.10.2008 22:21

gepard1 kirjoitti:Kannattaako tonnisii kursitaa 25kW? vai suosiolla hommata 600cc ja kuristaa se ja ajella sillä? mitään haittaa tai muuta sitten ku kurit ottaa poies?

No ei tonnisel kovi kivaa oo 25kW ajella. Ja lisä infoo
Allekirjoitus on heikoille
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 8.10.2008 19:40

Otin hieman selvää noista saksanmaan kuriseteistä..
Eli tilasin juuri tällaisen pyörääni ja liikkeen mukaan siinä pitäisi tulla mukana TÜV-SÜD vaatimustenmukaisuustodistus. Palvelu oli asiallista ja pyysivät vielä kertomaan runkonumeroni, jotta voivat yksilöidä todistuksen juuri kyseiseen pyörään.

Tuo hyväksyntäkin sattuu löytymään ec.europan listalta ja linkin alta vielä löytyy kohta "80/1269/EEC Engine power of motor vehicles"

Kuulostaisi hyvältä ainakin tähän asti, eikä hintakaan ollut paha. 130e posteineen. Setti täytyy kylläkin asennuttaa liikkeessä, mikä nostaa vielä hintaa, mutta saa nähdä mitä sitten konttoritädillä on sanomista tuohon. :roll:
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 15.10.2008 1:50

Ei sillä konttorin tädillä oo siihen mitään sanomista.
Ajelin eka ihan 74kw papereissa olevalla pyörällä, sitten tilasin samasta mestasta ton kurisetin (säälittävät 4 isoa prikkaa jossa vähän sivussa reiät). Ja sain sen TÜV todistuksen rungonnumerolla.
No sitten soitto katastuskonttorin ukolle että moro ois täs yks 25kw-setti asennus.
Löin TÜV todistuksen, asennustodistuksen a rekisteriotteen ukolle käteen, se tsekkas mopon nopeesti läpi (käveli ympäri), että vaimennin ja vilkut oli e-hyväksyttyjä ja renkaissa pintaa. Homma sitä myöten selkee ja muutoskatsastus oli mustaa valkosella parin päivän päästä.
Otteessa ei lue mitään muuta kun teho 25kw, ja asennettu Alphatechnik kurisarja.
Viimeksi muokannut Skotti päivämäärä 31.7.2009 21:58, muokattu yhteensä 1 kerran
ilyx
Pyörä:
Honda CBR600 -01
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
24.7.2006 21:42

ViestiKirjoittanut ilyx » 17.10.2008 14:24

Skotti kirjoitti:Ei sillä konttorin tädillä oo siihen mitään sanomista...
Itse mietin kanssa samaa, jos löisi huoltomiehelle tukun seteleitä kouraan ja sanoisi että tässähän oli se 25kw setti asennettuna? Voisi saada nimen paperiin paljon helpommalla :) .. Tuossa kun konttorilta kyselin niin setin voisi kuulemma asentaa itsekin, jos sen voi katsastusmies "silmämääräsesti" todeta asennetuksi konttorilla.. Jos veisi pyörän purettuna (katteet, tankki, putsari) näytille, niin että kurit olisi imusarjassa, voisi päästä paljon helpommalla.. Voi kyllä katsastusmiehellä epäilykset herätä, ettei pyörää kasata tuollaisenaan, mutta periaattessa sehän ei ole hänen huolensa. Kunhan kurit on tarkastushetkellä ollut asennettuna(?)

PS. Olisikohan sulla vielä valtuuksia kirjotella noita lappuja? ;)
MasaLe
Pyörä:
Kawasaki ZR-7S -01
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
29.4.2007 17:35
ZR-7 -> 25kw?

ViestiKirjoittanut MasaLe » 18.10.2008 18:04

miten tälläisestä pyörästä 25kW? pyörä on -01 ja kaasutinpeli eli kuristetaanko pelkästään kaasukahvan liikettä pienentämällä? pyörässä on myös Leovincen Bolt On, pitääkö putkelle myös tehdä jotain? vai riittääkö pelkkä kahvan liikkeen pienentäminen (eli vaijeriin topparia..)??
Honda XL Varadero 125 -03 -> Kawasaki ZR-7S -01
zr-7s kevät -10, zr-7s TT, zr-7s 25kw
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 18.10.2008 20:40

Helpommalla ja halvemmalla pääset ku tilaat Saksasta Alphatechikin kuristussetin ton TLO-Bikeshopin kautta (,Alpatechnik itessään ei myy suoraan yksityisille).
Ei tuu noita asteluku merkintöjä rekisteriotteeseen eikä tartte ravata dynopenkissä.
Samoja settejä saa myös Motoringilta, mutta niitten kautta kustantaa noin 250€ setti, saksasta satasen luokkaa. Plus tietty asennus.
Tulee siis hiukan halvemmaks ku viedä dynopajalle jossa ne asentaa kaasukahvan rajotukset ja tekee muutaman dynovedon (ainakin Viaberin hinnat, muista en tiiä).

LeoVincet ei vaikuta muutoskatsastukseen kunhan vaimennin on E-hyväksytty. Huomaa et noissa tarvikeputkissa on vaatimuksena se noise-killeri. Eli ilman sitä putki EI ole E-hyväksytty.
MasaLe
Pyörä:
Kawasaki ZR-7S -01
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
29.4.2007 17:35

ViestiKirjoittanut MasaLe » 19.10.2008 1:43

selvä..dynomittaukset eivät kyllä tulisi maksamaan oikeastaan mitään kun on hyvät suhteet paikalliseen liikkeeseen ;) mutta tämä paketti voisi ehkä olla parempi vaihtoehto..mites se paketti sitten loppujen lopuksia pyörää kuristaa, säilyykö vääntö?? 9000 paikkeilla taitaa olla se vääntävin alue..
Honda XL Varadero 125 -03 -> Kawasaki ZR-7S -01
zr-7s kevät -10, zr-7s TT, zr-7s 25kw
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 19.10.2008 13:08

Neljä isoa prikkaa, joissa alareunassa pienemmät reiät, tulee kaasarin kurkkuihin. Ehkä joku muu osaa sanoa miten pyörä käyttäytyy, ite en oo ikinä kokeillu kuristettua..:D
ejp
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
9.8.2005 8:58

ViestiKirjoittanut ejp » 20.10.2008 14:58

Itselläni oli 600 Fazer pari viikkoa kuristettuna juuri tuolla Alpatechnikin kurisarjalla. Prikkojen kanssa vauhti kerääntyi tasaisesti, mitään tehopiikkejä ei ilmennyt. Ajaminen oli mukavampaa kuin TT-kevarilla. Huiput siinä 150 pintaan. Kyllähän tuolla olisi pärjännyt hyvin, mutta kun enemmänkin tehoa on tarjolla, niin eihän sitä voi vastustaa :D .
t-8000
Pyörä:
Derbi gpr 125 racing
Paikkakunta:
Kangasniemi
Liittynyt:
7.6.2008 13:20

ViestiKirjoittanut t-8000 » 22.10.2008 16:54

oon ite hommaamassa kawasaki zx-6r pyörää liikkeestä käytettynä 03vm,suostuuvatkohan liikkeessä kuristaa pyörää ja kuinkahan kallis homma se on kuristaa?
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 22.10.2008 16:56

Mitäs veikkaatte tuleeko linnaa jos jään kiinni esim. 12kw papereissa olevalla kotarilla (kurit pois) ajosta a-kortilla kiinni ja oon nyt ehdollisessa törkeästä liikenteen vaarantamisesta? Jos en siis samalla oo riehunu mitenkään vaan jostain syystä vaan jään kiinni.
Alko mietityttään uskallanko ajaa millään tuon ehdollisen aikana..
Loud Pipes Save Lives.
m_kko
Pyörä:
Suzuki GSX-R 750W
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut m_kko » 22.10.2008 18:31

Mun mielestä ainakin helvetin tyhmää leikkiä minkään lakipykälän kanssa jos on jo ehdollista kakkua suorittamassa. Mut tää on mun mielipide...
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 23.10.2008 13:26

m_kko kirjoitti:Mun mielestä ainakin helvetin tyhmää leikkiä minkään lakipykälän kanssa jos on jo ehdollista kakkua suorittamassa. Mut tää on mun mielipide...

Mun mielestä sen teon pitää olla sellainen mistä sais ehdollista/ehdotonta että sen takia mun ehdollinen muuttuis ehdottomaksi. Ja sen pitää vissiin myös olla jotenki samanlainen kuin se mistä sain ehdollisen.
Loud Pipes Save Lives.