25 kW

Grim_Reaper
Paikkakunta:
mänttä
Liittynyt:
10.4.2004 21:29

ViestiKirjoittanut Grim_Reaper » 26.6.2006 16:04

Pakalen kirjoitti:Kävin kyselemässä paljon maksaa jne... 25kw osat honda cbr 600 rr:ään ja ne sano ettei siihen saa ja jatko matkaa(hyvää palvelua) MIksi ei saa 25kw?

juu kävin omaa pärrääni eli yzf r6 kyselemään että saako sitä alle 25kw ja 2 paikasta sanottiin että mitää katumallin pyöriä jotka ovat -99 vuodesta ylös päin ei saa kuristettua. mutta sitten kun menin vähä muualle jossa tiedetään enemmän asiasta nii johan alko kuristus osia löytymään. eli meet vaan muualta kyselemään kyllä siihe kuri osat on. mulla menee tampereelle kx centteriin kuristettavaks kysy vaik sielt.

ps:Luin tossa uusimman BIKE lehen jossa on pari aukeamaa juttua 25kw pärristä paljon ne kulkee jne ja siinä sanottiin että jos onnettomuuden sattuessa onnettumuustutkinnassa pitää selvästi todistaa että kurituksien poisto oli osa syynä onnettomuuteen jolloin vakuutus yhtiö ei ole korvaus velvollinen kokonaan tai ei edes välttämättä osaksi.
Hyvää kesää ja ajelu hetkiä.....
NH69
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.6.2006 15:41

ViestiKirjoittanut NH69 » 27.6.2006 10:31

Tuohan nyt on ihan älytöntä! Yhellä tutulla on vissiinkii oikee -06 R6 ja kuristettu se (ainakin viimeks kun sen näin) oli...
"I am the last
Born of the blood of the Pharaohs
The ultimate god of a rotting creation
Sent to unleash this curse..."
Jukitsu
Paikkakunta:
Sauvo
Liittynyt:
24.4.2005 18:35

ViestiKirjoittanut Jukitsu » 27.6.2006 12:25

Saahan niitä katukyykkyjä 25kW, mut mun mielestä esimerkiksi Honda CBR 600 RR:ää ei saa, mut CBR 600 F:n sais, tai jotain...
- When you get what you want, do you want what you get?

Galleria.
Grim_Reaper
Paikkakunta:
mänttä
Liittynyt:
10.4.2004 21:29

ViestiKirjoittanut Grim_Reaper » 27.6.2006 13:12

tuos on esim: honda cbr 600rr 25kw kuristettuna http://www.mobile.de/SIDfNahdtWMlis6OEb ... 213690483&
Hyvää kesää ja ajelu hetkiä.....
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 27.6.2006 13:19

Mä taas oon käsittänyt asian niin että käytännös kaikki kuussataset saa 25kW mutta kaikkia tonneja ei saa.

No enihau, mun mielest kuristaminen o pöljää :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
weyh
Liittynyt:
30.11.2004 19:09

ViestiKirjoittanut weyh » 27.6.2006 15:57

Mä taas niin että jos maahantuojalta saa kyseiseen vempaimeen kuristus satsin niin saa, Ja ite saa kuristaa tiettyyn vuosimalliin asti, Kunhan dyno käppyrät kunnossa
GoofiaX
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
11.7.2003 15:06

ViestiKirjoittanut GoofiaX » 27.6.2006 16:10

Oon ite nyt laittamassa omaa suizaa muutoskatsastukseen, mutta se tyssäsi siihen kun alkuperäinen dynometri näyttää huipputehoksi 28,5 kW, kun rekisteriin on merkitty 31 kW, jolloin katsari haluaisi nähdä 6 kW:n vähennyksen tehossa eikä vain 3,5 kW:n joka minulla on nyt tällä hetkellä. Onko katsari oikeassa vai miten on homman laita?
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 27.6.2006 16:18

Siis sillehän pitäs kelvata 24,9kW? Eihä siin oo mitää järkee että otetaan vaan jostaki paperitehoista pois tietty määrä. Toisaalta taas on...

Vai onko se 25kW raja moottoriteho, eli takapyörältä mitattuun tulokseen lisätään joku vakioprosenttimäärä jonka voimansiirto vie ja nämä ei yhteensä saa olla yli 24,9kW?
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
NH69
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.6.2006 15:41

ViestiKirjoittanut NH69 » 28.6.2006 11:20

Sergey kirjoitti:No enihau, mun mielest kuristaminen o pöljää :)

Pöljäähän se on, ku aattelee esim. CBR 1000RR Firebladen kuristamista ja jopa noitten kusiaisten tehojen tukehduttamista, mut pakkko se vaan on tehä... Ei auta jos esim. mä meinaan isommalla pyörällä ens vuonna ajaa... :(
"I am the last
Born of the blood of the Pharaohs
The ultimate god of a rotting creation
Sent to unleash this curse..."
R6nen
Liittynyt:
30.6.2006 18:33

ViestiKirjoittanut R6nen » 4.7.2006 12:19

Tällaista tietoa tuli katsastusasemalta:

"Moottorin teho on mahdollista muuttaa, ellei valmistajalla/maahantuojan
edustajalla ole kuristussarjaa,
myös kaasukahvan kääntökulmaa rajoittamalla. Silloin pitää olla tehonmittaus
ennen ja jälkeen muutoksen
ja lisäksi todistuksesta ilmetä kaasukahvan kääntökulma.
Ensijainen tehonalennus kuristussarjalla jos saatavilla, silloinkin pitää
olla valm.todistus asennuksesta ja
tehoista."
NH69
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.6.2006 15:41

ViestiKirjoittanut NH69 » 4.7.2006 18:19

Ne kuristukset, jotka on saatavilla sieltä tlo-bikeshopista on just noita kaasun kääntökulmaan vaikuttavia...

Se nyt sitten taas vie tosi paljon pois kiihtyvyydestä ja muusta, kun kierroksia ei saa tod.näk. kovin ylös, vai kuinka? (Tietysti se kiihtyvyys kärsii ns. normaaleillakin kureilla...)
"I am the last
Born of the blood of the Pharaohs
The ultimate god of a rotting creation
Sent to unleash this curse..."
AJMK
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
11.5.2004 20:23

ViestiKirjoittanut AJMK » 4.7.2006 21:11

GoofiaX kirjoitti:Oon ite nyt laittamassa omaa suizaa muutoskatsastukseen, mutta se tyssäsi siihen kun alkuperäinen dynometri näyttää huipputehoksi 28,5 kW, kun rekisteriin on merkitty 31 kW, jolloin katsari haluaisi nähdä 6 kW:n vähennyksen tehossa eikä vain 3,5 kW:n joka minulla on nyt tällä hetkellä. Onko katsari oikeassa vai miten on homman laita?
Oikeassa on katsastusmies. Edelliseen papereihin merkittyihin tehoihin verrataan tuota, koska muuten periaatteessa saisit "liikaa" tehoa vain kunnostamalla moottorin. Mutta papereihin taas voi merkitä sen 25kw, kunhan oikea määrä tehoja on otettu pois verrattuna siihen mitä koneessa kuuluisi olla. Eli tässä tapauksessa dynopaperissa saa lukea 22.5kw, mutta silti rekisteripapereihin voidaan laittaa se 25kw, joka terveellä koneella periaatteessa kuuluisi tulla kyseisellä kuristuksella.

Näin siis omakohtaista kokemusta, ja informaatiota paikalliselta katsastuskonttorilta + Rikumotorin huollosta.
lauri_rosvall
Paikkakunta:
Kokemäki
Liittynyt:
30.7.2003 2:29

ViestiKirjoittanut lauri_rosvall » 5.7.2006 1:24

NH69 kirjoitti:Jos en nyt täysin oo väärin ymmärtänyt, niin tuolta http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cPath/433/category/drosselsaetze.html löytyy kuristuksia muun muassa cebariin... Correct me if I'm wrong.

Käykö noi kuristukset sillee ettei tarvi käydä penkittämässä pyörää erikseen? Eli näytät katsastusmihelle noi todistuspaperit ja homma sillä selvä?
NH69
Paikkakunta:
Hamina
Liittynyt:
26.6.2006 15:41

ViestiKirjoittanut NH69 » 5.7.2006 19:37

Mulla ainakin on sellanen käsitys, että pankityksen se vaatii, koska kyseessähän ei siis ole pyörävalmistjan oma sarja... Mitenkään varma en kuitenkaan ole asiasta.

Tuoltakin saa 25kw kuristukset... http://ee-speed.com/ CBR:ään 200¤ asennettuna. Tosin pyörän "joutuu" vissiinkin hankkimaan samalla.
"I am the last
Born of the blood of the Pharaohs
The ultimate god of a rotting creation
Sent to unleash this curse..."
Entropia
Pyörä:
Toivottavasti '10 kesäks...
Paikkakunta:
Theft City
Liittynyt:
11.9.2004 11:55

ViestiKirjoittanut Entropia » 10.7.2006 11:58

Onko tietoo, että löytyykö tommoseen vanhempaan Suzuki DR:ää noita valmistajan kuristus sarjoja?
I Don't Play Icehockey. I Ride Motorcycles, You Pussies!
www.haje.fi - Valokuvia