25 kW

kawanzu
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
27.5.2003 19:31

ViestiKirjoittanut kawanzu » 25.3.2006 0:40

Jos pyörästä on kurit pois ja paperit on 25kw, niin ite siinä on vastuussa tekemisistään. Jos on onnettomuudessa mukana ja tulee syyt niskoille jonkun sivullisen uhrin vakavista vammoista, niin se saattaa olla pahimassa tapauksessa omasta lompakosta pois koko lysti. Ja se ihmisen "korjaaminen" maksaa paljon. Pelkkä hajonnut polvi riittää kunnon kustannuksiin. Joskus voi tietysti myös päästä kuin koira veräjästä.
Itellä on ollu yden ajokauden verra pyörä 25kw tehoissa ja hyvin on riittäny. Varsinkin tehojen huomioon otto nykyään vakuutuksissa sopii mulle varsin hyvin, jää rahaa muuhunkin. EIKÄ TARVI AJELLA PELKO PERSEESSÄ!!!!
_masu_

ViestiKirjoittanut _masu_ » 30.3.2006 18:38

Paljonko kulkee 03 636 ninja 25kW tehoilla?
Suiza-88
Paikkakunta:
Kinkomaa
Liittynyt:
18.2.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Suiza-88 » 30.3.2006 20:11

_masu_ kirjoitti:Paljonko kulkee 03 636 ninja 25kW tehoilla?
Ihan riittävästi alottelijalle. Yleensä nuo sportit menee sen 170-180 kuristettuna.. eiköhän se useimmille riitä, mulle ainakin
Räsä lähti, ja Räsää myös tilalle... ;)
548

ViestiKirjoittanut 548 » 31.3.2006 17:06

Ok. kiitos tiedosta!
TeeVee
Pyörä:
Kawasaki ZZR 1400
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
20.10.2005 22:02

ViestiKirjoittanut TeeVee » 31.3.2006 19:28

bismark kirjoitti:Tuosta 'poikansa nimissä' :) Mutta tosiaan, edes raha ei voi ilman korvausta vaihtaa omistajaa (ilman veroja). Henkilö voi lahjoittaa toiselle korkeintaan 3400e arvosta rahaa tai omaisuutta kolmen vuoden aikana. Tätä suuremmat summat merkattava veroilmoitukseen ja niistä menee lahjavero. Ja kyse ei ole nyt esim. auton myyntihinnasta, vaan arvosta, jonka määrittelee tiettävästi verottaja itse. Et voi lapsellesi edes Derbiä (eiköhän ne maksa jo yli tuon 3400e? :)) ostaa ilman pitkälti yli 3v osamaksuaikaa ilman, että lapsesi joutuisi maksamaan lahjaveron siitä, mikäli rekisteriotteeseen omistajaksi merkitään lapsesi nimi. Näin siis lakipykälien mukaan. Käytännön toiminta on kyllä ollut melkolailla erilaista, toki. Suomi on hieno maa.


No tollasen vanhan paskan rassin arvo nyt ei päätä huimaa, veikkaan että tuolla 3400¤ lahjoituksella saa noita nipun. Toisaalta, silläkään ole mitään merkitystä. Auto on rekisteröity silti tälle kölville ja sen omalla nimellä on myös tietysti vakuutuksetkin.
TV
Maze
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
23.1.2004 12:31

ViestiKirjoittanut Maze » 4.4.2006 15:24

mites ootte pyöriänne kuristanu/kuristuttanu tuohon 25kw:n? ja mitä on maksanu? lähinnä kiinnostais hondan 600cc kuten cbr 600f 95 -> 98 ja hornet 97 -> 2001.
= Myydään Aprilia RS 125 vm. 2003 rekisteröity vuonna 2004. Rohkeesti kyselyä yv:llä hinta 3800e =
JayEll Moderaattori
Pyörä:
ZX12R -03, GSX 500cc R4, Honda NSR
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
31.3.2004 20:48

ViestiKirjoittanut JayEll » 4.4.2006 17:48

_masu_ kirjoitti:Paljonko kulkee 03 636 ninja 25kW tehoilla?


Ei liity asiaan ollenkaan, mutta mua on aina ihmetyttänyt, että miksi kaikkia kiinnostaa pyörässä huippunopeus? Suomessa ei yli 120km/h (lain mukaan) saa ajaa, mutta silti. Jos ihmisiä kiinnostaa moottoripyörissä vain huippunopeus, ni tulevaisuudessakin saadaan lukea entistä enemmän kuolinilmoituksia ja siinä samalla seurata vakuutusten kallistumista. Sori OT!
~ Käyttömopojen kirjo: Z750S -> ZX12R -> ZZR1200 -> GSX1400 ~
~ Muut lelut: GSX500 -83, NSR125 -01 ~
-masu-
Liittynyt:
2.9.2005 20:48

ViestiKirjoittanut -masu- » 5.4.2006 12:31

Onko noihin 636 ninjoihin miten kallita ne kuristus sarjat? Drivefast, kysyin vaan nii ei tarvitse sitten itse kokeilla. Ja vaikuttaako kuristaminen 25kW miten paljon kiihtyvyyteen?
Mntl
Pyörä:
1000rr
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
19.6.2003 12:14

ViestiKirjoittanut Mntl » 5.4.2006 12:39

-masu- kirjoitti:Onko noihin 636 ninjoihin miten kallita ne kuristus sarjat? Drivefast, kysyin vaan nii ei tarvitse sitten itse kokeilla. Ja vaikuttaako kuristaminen 25kW miten paljon kiihtyvyyteen?


Tottakai se vaikuttaa kun tehot kuristetaan lähes 1/4 siitä mitä moottorista saisi ulos tehoja.
Esimerkiksi 600cc GSX-R ei ota kuristettuna 6000rpm enempää kierroksia, ja 8000rpm jälkeen se vasta alkaa viedä.
-You roll the dice and see what happens-
Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 11.4.2006 14:10

Laita sinne joku moottorinohjausjärjestelmä. Niissähän on kierrosrajoitin, joka tiputtaa tehot 25:een kW. Ja vaan pari sekuntii, nii pyörä on taas tt. En tiedä näistä bokseista sen enempää, mut tällänen on mahdollista, maksaa pyöreest 100-300¤..
^henkka
Juuri näitä tässä haettiin

ViestiKirjoittanut ^henkka » 25.4.2006 22:27

Eli hyvä, että joku unohtaa noi vakuutukset hetkeks ja alkaa kertoon mistä kandee niitä kuristuksia ja asennuksia kysellä, että sais ton pyörän tosiaan 25kw papereihin nyt alkuun ainakin kattelee tt sit myöhemmin sehän täs on nyt pääasia. Seuraukset nyt harvemmin osuu kohdille noista pelleilyistä.
Tomppade Moderaattori
Pyörä:
Kawasaki AR125 -84 Suzuki SV1000S -05 & Pitpro Pro -07
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
28.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Tomppade » 25.4.2006 23:11

Suiza-88 kirjoitti:
_masu_ kirjoitti:Paljonko kulkee 03 636 ninja 25kW tehoilla?
Ihan riittävästi alottelijalle. Yleensä nuo sportit menee sen 170-180 kuristettuna.. eiköhän se useimmille riitä, mulle ainakin
Senkun näkis... itselläni on 25kw:ksi kuristettu seiskapätkä zeta, jos kulkisi tuon niin mitään kiirettä kuristuksen poistolle ei olisi. mutta kun huippuja kelaa mittariin normaali asennossa karkeasti 130kmh, kyyryssä sen 140...

Ja totta, ei kiihdy mihinkään, zetassa häviää kaasukahvan 2/3 osaa, ne tärkeimmät, kierroksia pyörä ottaa sen reilun 6trpm ajossa, eli juuri kun pyörä alkaisisi vähän potkaisemaan niin soppa loppuu...
"Elämä on ihmisen parasta aikaa" - Matti Nykänen
Dune
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
12.11.2004 16:19

ViestiKirjoittanut Dune » 27.4.2006 13:07

Puhelin tuossa mielenkiinnosta muuan kawasaki-kauppiaan kans kun kaupitteli mulle uutuuspyöriä. kusiaisia siis. kawan mallistoissakin oli sellaisia malleja jotka ei sovellu 25KW kuristamiseen. Miekkonen sano että ne mallit menee pilalle jos ne kuristaa. Minkälaiset keinot kuristaa sitten näissä toisissa jos toiset pyörät menevät aivan pilalle kuristettuina, mikä siinä on se ero että meneekö pilalle vai ei?
http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/19819
Sami Ylläpitäjä
Pyörä:
Cagiva Raptor 650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
27.9.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Sami » 27.4.2006 13:31

Dune kirjoitti:Puhelin tuossa mielenkiinnosta muuan kawasaki-kauppiaan kans kun kaupitteli mulle uutuuspyöriä. kusiaisia siis. kawan mallistoissakin oli sellaisia malleja jotka ei sovellu 25KW kuristamiseen. Miekkonen sano että ne mallit menee pilalle jos ne kuristaa. Minkälaiset keinot kuristaa sitten näissä toisissa jos toiset pyörät menevät aivan pilalle kuristettuina, mikä siinä on se ero että meneekö pilalle vai ei?

Maalaisjärjellä ajateltuna tulee eroksi mieleen ne lähtötehot. Jos näissä sporttisimmissa kusiaisissa nykyään on (esim zx-6r) jotain 130-140hv, niin eihän siinä ole mitään tolkkua sitä kuristaa 35 hevosvoimaan. Pyörän luonteesta ei jää mitään jäljelle eikä tuollaisella "sportilla" kestäisi hullukaan ajaa. Pyörän hyvät ominaisuudet katoaa ja käteen jää vain huonot puolet, jolloin ER-5:kin on parempi valinta.

Fiksua myyjiltä etteivät annakaan sitä 25kw settiä. Jos ei ostaja tajua minkä typeryyden on tekemässä, ei anneta tehdä sitä. :)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 27.4.2006 13:37

Mä oon samaa mieltä. Ei oo järkeä kuristella, vaan rehellisesti ostaa siihen teholuokkaan suunnitellun pyörän ensin. Sen voi sitten 2v päästä myydä pois ja ostaa sellasen kuin haluaa. Varsinkin jos uuden ostaa, niin liikkeessä voi saada hyvän vaihtotarjouksen.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"