25 kW

Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 24.11.2012 16:28

Mopojonne pätee vaikkei mistään mitään tiedä. Toki sitä voi vaikka pakoputkesta kuristaa, mutta sillon tarvitaan selvitys pakokaasupäästöjen täyttymyksistä ja penkitystodistys.

Jos pyörää rajoitetaan kaasukahvan liikettä rajoittamalla, pakokaasuselvitystä ei tarvita.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Stål » 23.12.2012 14:41

Moro. Elikkä kiikarissa ois Hussen TE510 -08. Näitä on lähinnä 22kw papereissa (jolloin 0.16kw/kg tehopainosuhde ylittyy) elikkä edessä ois sitten muutoskatsastus. Onko kellään tietoa että löytyykö Mp-Racing:iltä kurisarjaa ja paljon sille tulisi hintaa? Jos sen asentaa liikkeessä niin pyöräähän ei tarvitse käyttää penkissä, vaan saa jonkun todistuksen jonka ottaa mukaan asemalle?

Jos heillä ei ole kurisarjaa niin pitäis sitten itse saada pudotettua muutama kw itse. Miten tämän hoitaa helpoiten? Kaasukahvakuria ois kiva välttää koska virkavallalle aivan liian helppo tapa todeta pyörä laittomaksi (oletuksena että näitä ei pidetä lain sallimissa tehoissa). Sitten pitää varmaan käyttää pyörä penkissä ja ottaa siitä paperit mukaan katsastusasemalle?

Kiitos etukäteen vastanneille ja hyvää joulua kaikille 8) !
Husaberg FS 570
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 23.12.2012 15:55

Uudistuksessa tehopainosuhde muuttuu 0.2kw/kg, siihen pitäs riittää.
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Haatsi » 23.12.2012 17:26

Uudistushan ei häntä koske jollei suorita A2-korttia, eli aja korttia 19.1.2013 jälkeen. Ei ne nykyiset rajoitetut A-kortit päivity A2-korteiksi.
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Stål » 23.12.2012 17:49

Mä saan sen vanhanmallin kortin joo. Lukeeko otteessa edes tehopainosuhdetta? En muista.
Husaberg FS 570
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 23.12.2012 19:22

Aivan, muistin vaan että saat sen jälkeen :) Sittenpä ei auta ku mp-racingille soittoa, tai itse ajelisin vaan noilla papruilla..
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Stål » 23.12.2012 19:48

Mp-Racing viettää lomaa vuodenvaihteeseen asti :D . Täytyy sitte kysellä. Nii tossahan on papereissa noin 0.18kw/kg, menee yli 10% yli sallitun :s . Worst case scenario: Vedän jotku kauheet pannut ja vakuutus ei korvaa mitään koska ei ollut korttia ajaa 8o
Husaberg FS 570
Prätkä jätkä
Pyörä:
KTM 390 Duke ABS -13 EX: KTM 125 Duke -11, Fude Classic 50 -07
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
6.5.2009 19:37
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Prätkä jätkä » 24.12.2012 4:04

Stål kirjoitti:Moro. Elikkä kiikarissa ois Hussen TE510 -08. Näitä on lähinnä 22kw papereissa (jolloin 0.16kw/kg tehopainosuhde ylittyy) elikkä edessä ois sitten muutoskatsastus.

Laske 0.16 kertaa pyöränpaino = paljonko saa maksimissaan tehoa olla, sitten vaan joku prikka tms. imusarjaan ja jonkun liikkeen todennus tippuneista tehoista -> konttorilta uudet paprut ja halleluuja hanaa vaan.

Tai sit vaan pikkusen rajotat kaasunliikettä, tossa tapauksessa tuskin ees paljoa tarvitsee rajottaa ja nyppäät sit vaan sen katsastuksen jälkeen helvettiin ja ajat tyytyväisenä, en usko et poliisia kiinnostaa tutkia ja laskea asteita jos melkein koko liikevara on kuristettunakin kaasusta käytössä.
Ei ole riemulla rajaa kun Dukella ajaa
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut elr » 2.1.2013 19:58

Mites toi kun ruvennu mietityttää et kuinka iso homma ois joku tonninen R1 vaikka saada alle 25 papereille kun joskus isot pojat puhun et niin ois tehty. Kartat sekasin? ja penkkiin, kunhan sen saa alle 25kw papereil ja vaikka ilmottaa et on kuristettu kaasuläpistä, koska kaasukahvasta kuristaminen on vähä turhaa ku sen poliisi voi kokeilla paikanpäällä. Vai tarviiko olla joku oikee hyväksytty sarja?

Sit voi jättää kaikki ne vinemiset pois et miks et osta sitä kuussatasta jne yms. En. Isompi pyörä on mukavampi, koska sen vois sit pitää vähä pidempää tallis ku korottuu kortti isoon pyörään kuitenkin myöhemmin ja meneehän se eritavalla kun kuussatku.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Juunish » 2.1.2013 23:40

Vineen kuitenki, sillä uudellakaan kortilla et saa ajaa sitä tonnista pyörää ennenku olet 21... muuten hyvä. Rajat taitaa olla jotenki et

18v
alle 600cc
tehoa max 35kW
teho/paino 0.16kW
Midrace Aerox projekti
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut elr » 2.1.2013 23:42

Unohtu mainita et mul on kyl toi vanhanmallin kortti, rajana se 25kW.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Juunish » 3.1.2013 2:07

Joo pahoittelen itekkin, muistin, että toi 600cc on raja nykyisinkin, mutta ei oo näköjään rajana edes tulevaisuudessa... :D
Midrace Aerox projekti
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 7.1.2013 20:09

elr kirjoitti:Mites toi kun ruvennu mietityttää et kuinka iso homma ois joku tonninen R1 vaikka saada alle 25 papereille kun joskus isot pojat puhun et niin ois tehty. Kartat sekasin? ja penkkiin, kunhan sen saa alle 25kw papereil ja vaikka ilmottaa et on kuristettu kaasuläpistä, koska kaasukahvasta kuristaminen on vähä turhaa ku sen poliisi voi kokeilla paikanpäällä. Vai tarviiko olla joku oikee hyväksytty sarja?

Sit voi jättää kaikki ne vinemiset pois et miks et osta sitä kuussatasta jne yms. En. Isompi pyörä on mukavampi, koska sen vois sit pitää vähä pidempää tallis ku korottuu kortti isoon pyörään kuitenkin myöhemmin ja meneehän se eritavalla kun kuussatku.
Käytännössä se on aika vaikeaa.

Lakihan sanoo näin:

2.3 Muut tehonrajoitustavat
Jos moottoritehoa rajoitetaan muulla kuin kappaleissa 2.1 tai 2.2 mainituilla tavoilla, tulee teholtaan alennetun moottorin pakokaasupäästövaatimusten täyttyminen osoittaa
puolueettoman tutkimuslaitoksen antamalla mittaustodistuksella,
kun kyseessä on
vuonna 1991 tai sen jälkeen ensimmäisen kerran käyttöön otettu moottoripyörä. Selvitystä pakokaasupäästövaatimusten täyttymisestä ei ole kuitenkaan tarpeen esittää, jos
tehonalennus perustuu ainoastaan kaasukahvan liikkeen rajoittamiseen kaasuttimessa
tai muussa polttoaineensyöttölaitteessa.
Kaasukahvan kääntökulma tulee todeta asteina kääntöalueella, jolla moottorin kierrosluku muuttuu kahvaa käännettäessä.


Eli tämä käytönnössä sulkee pois mahdollisuuden sekoittaa karttoja yms. Tietysti voit laittaa sinne uuden ruiskukartan, mutta tietääkseni tuo pakokaasutesti on aivan tolkuttoman kallis.

Asia on tietenkin eri, jos tohon pyörään on saatavilla jotakin 25kw ruiskukarttaa yms, jolle on valmistajan hyväksyntä.

Lähde: http://www.trafi.fi/filebank/a/1325147177/e5247f9823569a9e2cccc2360c0dbecd/4749-Moottoripyoran_tehon_rajoittaminen.pdf
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
elr
Pyörä:
tön :(
Paikkakunta:
Tois puol jokkee
Liittynyt:
4.4.2009 19:46
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut elr » 7.1.2013 21:08

Mjoo sitä vähä arvelinki et on varmaan joku tollane.

Tietty voishan sen sit karttoja sekottamalla siihen alle 25kW saada penkissä ja sit vaa konttoril sanoo et on kaasuläpän liikettä rajotettu ja joku imupuolen kuristus. Tolla karttojen sekottamisel hain vaan sitä et sais sen ~170hp -> 33hp.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07
Re: 25 kW

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 7.1.2013 21:40

Muuten hyvä, mutta ne penkittää sen ekana vakiokuntoisena ja sen jälkeen kuristuksen kanssa. Ilmeisesti kaasun liike mitataan myös ennen ja jälkeen kuristamisen...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik