juudso kirjoitti:Eikös kikserin saa kuristettua jollain boksilla, kellään enemmän tietoa tästä? Onko muilla merkeillä jotain omia kuristus systeemeitä?
Joo nämä uudemmat saa kuristettua ecu:lla.(taitaa olla kaikki ruiskukäyttöiset)
jerbona kirjoitti:juudso kirjoitti:Eikös kikserin saa kuristettua jollain boksilla, kellään enemmän tietoa tästä? Onko muilla merkeillä jotain omia kuristus systeemeitä?
Joo nämä uudemmat saa kuristettua ecu:lla.(taitaa olla kaikki ruiskukäyttöiset)
juudso kirjoitti:Onko millanen homma vaihtaa se juttu ja mikä se tarkalleen on? Jos miettii että osa 400 ja työt 1h ammattilaisella. Verraten että kuristais liikkeessä ja siihen osat,työt ja dynovedot papereihin, niin tuskin hakis kovin kaukaa tota 400? Saako niitä bokseja paljon käytettynä, boksi kun olis kiinni vaan katsastuksen ajan. Onko muilla merkeillä tälläsia omia erikois kuristustapoja?
Otsoneekeri kirjoitti:Prätkä kuume iski ja ostin itselleni Honda cbr 600f vm 98. Noh se pitäs tietysti saada 25kw papereihin että pystysin sillä ajamaan. Jostain maahantuojalta vissiin sais imukaulaan kuristus sarjan, mutta pitääkö pyörä myös penkittää vai tuleeko laput mukaan jossa on 25kw leima? Jos jollain on sattumalta kokemuksia niin kertokaa ihmeessä. Vai onko helpompia tapoja kuristaa?
Tässä näyttäisi tulevan mukana jotain ihme lappuja, eli tavitaanko penkitys?
http://www.tlo-bikeshop.de/product_info ... 3p6od0ta36
Lisään viestin myös Hondan omaan topiikkiin, koska huomenna pitäisi osia alkaa tilaamaan, kiitos
Koppero kirjoitti:juudso kirjoitti:Onko millanen homma vaihtaa se juttu ja mikä se tarkalleen on? Jos miettii että osa 400 ja työt 1h ammattilaisella. Verraten että kuristais liikkeessä ja siihen osat,työt ja dynovedot papereihin, niin tuskin hakis kovin kaukaa tota 400? Saako niitä bokseja paljon käytettynä, boksi kun olis kiinni vaan katsastuksen ajan. Onko muilla merkeillä tälläsia omia erikois kuristustapoja?
Siis kyseessä on moottorinohjaus boksi eli ecu. Eipä tuon vaihtaminen mikään kummonen homma ole. Joka tapauksessa joutuisit dynottamaan jos itse vaihdat tai vaihtoehtoisesti valtuutetussa huollossa laittavat ja sieltä ilmeisesti jonkin todistuksen saa mukaansa.
Suzuki taitaa olla ainut jolla on tälläinen elektroninen vaihtoehto kuristukselle. Muut merkit taitaa käyttää kaasukahvan kierron rajottamista. Kaveri kävi joku vuosi sitten paikallisessa pyöräpajassa kuristuttamassa kawan z750 25kw maksoi muistaakseni 250-300€ dynovetoineen + muutoskatsastettuna. Pyörä kuristettiin läppärunkoon laitettavilla metalliläpysköillä jossa oli sellainen pikkurillin mentävä reikä keskellä.
kossusukka kirjoitti:Saako tuon kuristamisen 25kilowattiseksi toteuttaa vapaavalintaisella metodilla, vai pitääkö käyttää jotain "hyväksyttyjä" tapoja? KLR650 kohta talliin, josta pitäisi peräti 8kW pudottaa (33->25kW), mietin vain mikäköhän olisi siihen hommaan järkevin tapa. Pyörä kuitenkin -99, joten en pahemmin tiedä saako siihen mitään valmistajan kuristussarjoja. Kaasukahvaan jokin este, vaiko putkeen kuristus, mikä olisi mielestänne järkevin tuohon?