25 kW

laazeri
Pyörä:
Gasgas EC 300
Paikkakunta:
Compton
Liittynyt:
12.5.2009 16:15

ViestiKirjoittanut laazeri » 12.12.2010 20:59

Minun tietääkseni pikku a:lla ei saa ajaa kuin max 750 kuutioista? Korjatkoon joku jos väärässä olen.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 12.12.2010 21:39

laazeri kirjoitti:Minun tietääkseni pikku a:lla ei saa ajaa kuin max 750 kuutioista? Korjatkoon joku jos väärässä olen.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19900845
8 §
''A-luokan ajoneuvoa, jonka teho ylittää 25 kW tai tehon suhde omamassaan ylittää 0,16 kW/kg, saa kuljettaa vain se, jolla on ollut A-luokan ajoneuvon ajo-oikeus vähintään kaksi vuotta tai ajokortista ilmenevän merkinnän perusteella se, joka on täyttänyt 21 vuotta ja suorittanut hyväksytysti kuljettajantutkinnon ajokokeen moottoripyörällä, jonka teho on vähintään 35 kW.''
TheSamzy
Pyörä:
Honda NSR 125 ja Aprilia Rally 50 AC
Liittynyt:
28.11.2008 16:13

ViestiKirjoittanut TheSamzy » 14.12.2010 23:21

Joten Kysymys kuuluukin?
TheSamzy kirjoitti:Onko kukaan kuristanut yli tonnisia pyöriä? Tallista löytyisi FJ1200 ja ensikesänä pikku A taskuun.
Mistä nettikaupasta mahtaisi saada ks. pyörään kaasukahvan kuristimia? Kaasareihin ei kovinkaan paljoa miellyttäisi sattua :roll:
Pyörän olemushan tulisi muuttumaan täysin ja tiedän sen itsekkin, mutta mielummin kuristaisin kun hankkisin uuden pyörän ja kuristaisin.
JP_89
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
12.4.2005 19:58

ViestiKirjoittanut JP_89 » 15.12.2010 0:51

TheSamzy kirjoitti:Joten Kysymys kuuluukin?
TheSamzy kirjoitti:Onko kukaan kuristanut yli tonnisia pyöriä? Tallista löytyisi FJ1200 ja ensikesänä pikku A taskuun.
Mistä nettikaupasta mahtaisi saada ks. pyörään kaasukahvan kuristimia? Kaasareihin ei kovinkaan paljoa miellyttäisi sattua :roll:
Pyörän olemushan tulisi muuttumaan täysin ja tiedän sen itsekkin, mutta mielummin kuristaisin kun hankkisin uuden pyörän ja kuristaisin.

On kai semmoisiakin kuristeltu, voi tosin olla hankala kuristaa kahvasta, koska vetoalue on aika laaja. Kahvakureja yleisimmin teetetään ihan pajoilla, ja pyöräkohtaiset kitit kuristavat tavallisesti muilla tavoin.

Joten eikun kyselemään, jos nyt en ihan väärin muista niin -96 vuotta aiemmin rekisteröityjen pyörien kuristaminen on vapaampaa päästömääräysten osalta.
Tanu]
Pyörä:
Honda cbr 954 rr
Paikkakunta:
kokkola
Liittynyt:
20.8.2007 17:21

ViestiKirjoittanut Tanu] » 15.12.2010 23:42

JP_89 kirjoitti:
TheSamzy kirjoitti:Joten Kysymys kuuluukin?
TheSamzy kirjoitti:Onko kukaan kuristanut yli tonnisia pyöriä? Tallista löytyisi FJ1200 ja ensikesänä pikku A taskuun.
Mistä nettikaupasta mahtaisi saada ks. pyörään kaasukahvan kuristimia? Kaasareihin ei kovinkaan paljoa miellyttäisi sattua :roll:
Pyörän olemushan tulisi muuttumaan täysin ja tiedän sen itsekkin, mutta mielummin kuristaisin kun hankkisin uuden pyörän ja kuristaisin.

On kai semmoisiakin kuristeltu, voi tosin olla hankala kuristaa kahvasta, koska vetoalue on aika laaja. Kahvakureja yleisimmin teetetään ihan pajoilla, ja pyöräkohtaiset kitit kuristavat tavallisesti muilla tavoin.

Joten eikun kyselemään, jos nyt en ihan väärin muista niin -96 vuotta aiemmin rekisteröityjen pyörien kuristaminen on vapaampaa päästömääräysten osalta.


Itellä on 954 kuutioinen fireblade eli lähes tönninen ja se on kuristettu iha kaasun liikettä rajoittamalla mutta tosin se kuri ei tee siitä 25 kw vaan se on penkitetty iha vapaalla kädellä niin että saatiin penkitys lappuun alle 25 kw . Todellisuudessa kuri paikoillaan on varmaan 50 hp eli siis se kuri on sitä varten että meni katastuksestä läpi. Pyörässäni oli 112 kW täystehosena eli kyllä luulen että tommosen tonnikaks satasenkin saa kuristettua ku ei siinä varmaa mikää hirveen tehokas mylly ole. Kuristutin pyöräni kokkolassa Pekka P nimisessä liikkeessä, maksoi reilu sata euroo.

Sitte vielä kaverin pyörästä joka on suzuki TL 1000R niin sekin on kuristettu samalla lailla kuin minun.
Ride_to_live
Pyörä:
YZF-R6R & VFR750F
Liittynyt:
3.6.2006 20:16

ViestiKirjoittanut Ride_to_live » 16.12.2010 10:59

TheSamzy kirjoitti:Onko kukaan kuristanut yli tonnisia pyöriä? Tallista löytyisi FJ1200 ja ensikesänä pikku A taskuun.
Mistä nettikaupasta mahtaisi saada ks. pyörään kaasukahvan kuristimia? Kaasareihin ei kovinkaan paljoa miellyttäisi sattua...
Tiedän yhden tapauksen, jossa nimenomaan FJ1200 on kuristettu 25 kWattiseksi. En pilkuntarkkaan tiedä kuristustapaa, mutta kuristus tavalla tai toisella rajoittaa luistin aukeamista/kaasukahvan liikettä. Kuristus mittauksineen ja muutostöineen on teetetty penkitysfirmassa eli mitään valmista kuristussarjaa ei tarvittu. Hinnastakaan en kys. tapauksessa tiedä, mutta tätäkin foorumia lueskellessa selvinnee, että nuo penkitysfirmojen tekemät kuristukset ovat monessa tapauksessa edullisempia kuin valmiit "tehtaan kuristussarjat".
- Matti Peltola -
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
kuritus osia

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 13.1.2011 22:22

mistähän sais kuristus osia ? kun pitäis 750 cc kuristaa 25 kw papruihin. ;)
Jumatsuippa
Pyörä:
Gas Gas EC 300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
12.7.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Jumatsuippa » 16.1.2011 17:22

Helpottais huomattavasti tietää mikä pyörä kyseessä ja googlella löytyy jos on olemassa.

Tuskin sulla 750 exc:täkään on? ;)
Markuss
Pyörä:
Suzuki GSF Bandit 600S -01
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
15.7.2005 17:07

ViestiKirjoittanut Markuss » 20.1.2011 0:18

Onko kukaan kuristanu 1200/1250 bandiittia? Miten ja paljonko kustans?
Suzuki GSF Bandit 600S
Joksa_92
Pyörä:
Ducati st4s
Liittynyt:
24.3.2007 20:32

ViestiKirjoittanut Joksa_92 » 21.1.2011 14:13

Markuss kirjoitti:Onko kukaan kuristanu 1200/1250 bandiittia? Miten ja paljonko kustans?

http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cP ... dlr6bjg753
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/id5855/
TheSMS
Pyörä:
WR125R
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
20.5.2008 18:01

ViestiKirjoittanut TheSMS » 1.2.2011 0:56

Kuinka helposti onnistuu 25kW muutoskatsastus http://www.nettimoto.com/yamaha/yz/1063148 tätä luokkaa olevaan pyörään?
Riittääkö pelkkä tehon rajoitus, vai pitääkö alkaa jotain päästöjäkin miettimään?
Ja kun tuossa ei vilkkuja ole koskaan ollutkaan, niin tarvitseeko niitä katsastuksessa?
Talvi =)
juudso
Pyörä:
Triumph Daytona 675 -09
Liittynyt:
11.11.2008 20:37

ViestiKirjoittanut juudso » 25.2.2011 22:59

Mitä erilaisia kuristustapoja on?

Kahvakuri
+helppo,(halpa?),voi asentaa ite.
-kaasukahvan kääntyminen merkattu papereihin ja poliisit tajuu heti jos ottaa kurin pois.

Voisko porukka vähän valasta näistä erilaisista tavoista? Ilmeisesti paras vaihtoehto olis sellanen minkä saa lennosta päälle ja pois, joku ruuvikuri tms?
eeki93
Pyörä:
Kawasaki zx12r
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
28.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut eeki93 » 25.2.2011 23:14

Itselläni on kaasuvaijerissa ruuvikannalla oleva vaijerinippa mikä estää kaasun kääntymisen. Menee noin 10sek pois ottamiseen ja takaisin laittoon, kun Kawasakissa ainakin tuo vaijeri on ihan näkyvällä paikalla ilman mitään purkamista.
Yzä
Pyörä:
r6
Liittynyt:
17.12.2007 18:57

ViestiKirjoittanut Yzä » 26.2.2011 3:27

Tuo eekin tapa on kyllä aika paras, jos siis meinaa ottaa sen kurinkin heti kans pois sit. Aika harvassa pyörässä se vaan onnistuu noi helposti. Itellä esim kaasuvaijerin alapäässä semmonen pultti rajottamassa kaasun liikettä. Purkamisessa meni semmoset puol tuntia, tankki, ilmanputsari pois ja sit pääs ruuvailee irti, että ei tommonenkaa kyllä paha ole.
Skipidiveinau
juudso
Pyörä:
Triumph Daytona 675 -09
Liittynyt:
11.11.2008 20:37

ViestiKirjoittanut juudso » 7.3.2011 13:29

Eikös kikserin saa kuristettua jollain boksilla, kellään enemmän tietoa tästä? Onko muilla merkeillä jotain omia kuristus systeemeitä?