KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut snuarrow » 8.7.2012 13:23

smc660, ei sähköstarttia, kisakireempi.
Rull1s
Pyörä:
660 smc -06
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
28.5.2010 17:47
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Rull1s » 28.7.2012 12:58

Käytii kaverin kaa ajelemassa mettäteitä, ni ajon jälkee huomasin et oli tippunu tosta emäputken päältä pultti tai joku korkki? Mistä löytäs samanlaisen toho taikka osan ideen et vois tilata uuden. Kuva
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut snuarrow » 28.7.2012 23:47

maahantuoja?
Arrowww
Pyörä:
Yamaha WR125X -11
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
24.5.2011 19:55
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Arrowww » 11.8.2012 4:22

Huvittas tietää paljon tämmönen 450 Exc vaatii huoltoa verrattuna isompiin 525/530 veljiinsä nähden?
Kärsiikö ajella päivittäin 25km koulumatkoja suuntaansa vai kannattaako katsella muita pyöriä tähän tarkoitukseen? :D
Ride or Die! //
Haatsi
Pyörä:
Oliskin.
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
7.4.2005 22:21
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Haatsi » 11.8.2012 12:16

450/520/525/530 vaatii ihan saman verran huoltoa. 10h välein öljyt yms.

Sitten kun mennään isompiin pyöriin esim. lc4 koneella niin huoltovälit hieman kasvaa.

Kyllähän sillä voi ajella vaikka 1000km päivässä kouluun jos jaksaa ajallaan vaihtaa öljyt ja muutenkin huoltaa. Ihan kiinni omasta jaksamisesta ja siittä että tykkääkö läträtä öljyn kanssa..

mmmm... öljyä..... namnam....
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 28.8.2012 22:21

Jos rahaa on paljon niin voihan sitä ajaa miten paljon lystää. Kuitenkin jos öljyt vaihtaa 5-10h välein, sitten bensat, renkaat sekä mahdolliset pikkuviat. Voi laskea että jos tulee 50km pelkkään koulumatkaan päivässä nii viikossa se tekee 250km koulumatkoja eli 3kk se tekis 3000km, jotka vastaa moottorin tunteina vaikka 70. Jos koneremppa olis vaikka 200-250h kohdalla ja sen tekeminen maksaa kuitenkin tonnin jos toisenkin. Siitä nyt vaan vähän suuntaa antavaa mitä tämmösella ajaminen voi maksaa. :s
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 29.8.2012 17:51

Kaupasta jos haet uuden pyörän ja tieajoa ajat kuin katupyörällä (ei mitään kuminpoltto- ja koneenhajoitustalkoita joka viikonloppu) niin jossain 30tkm kohdalla voi ruveta miettimään koneremppaa jos vaan venttiilit ei mene siihen mennessä liian loppuun. Joka tapauksessa ei se kauheasti kalliimpaa näillä ole ajaa kuin muillakaan yksisylinterisillä, lisäksi osat on kisapyöriin paljon katumalleja halvempia. Öljynvaihtoon voisi hakea helpotusta suuremmasta öljytilavuudesta, mutta mitään kovin helppoa ratkaisua ei ole.

Tämä siis oma mielipide perustuen kokemuksiin. Tosimies saa kyllä koneen remonttikuntoon kymmenessä tunnissa, mutta ei ne katukäytössä ollenkaan koville joudu, ennemminkin kyse on siitä että näillä voi ajaa lujaa ja kone tarjoilee enemmän suorituskykyä kuin on terveellistä jos sitä haluaa rääkätä.
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 29.8.2012 19:46

No miksi pitää sitten ostaa kisaenska jos sillä ajaa kuin mummo. En kyllä kadulla ajaisi 300h pidempään, ilman koneen avausta. 30 000km eli joku yli 500h pelkillä öljyjen vaihdolla kuulostaa aika epäterveelliseltä.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 29.8.2012 20:12

Useimmilla katupyörillä ja autoilla ajetaan siihen asti kunnes jotain menee rikki, aivan saman voi tehdä myös kisaenskoilla. Kyllähän se vähän niin on että joku 2-300 tuntia ajettu kone todennäköisesti antautuisi samantien kun jääradalla painaisi tuppi nurin muutaman kierroksen.

Kyllä tollasen kisapyörän hankinta kaupunkipyöräksi on jossain määrin jopa järkevää, paitsi hinnan puolesta. Onhan se nyt paljon parempi kuin mikään peruspyörä ajaa ruuhkassa jos ei nyt skootterin päälle lähde. Lc4 sun muut keittävät tärisijät sitten erikseen.
Meikko
Pyörä:
Husqvarna SMS 125 '09, Derbi DRD Pro SM 80cc '10, Tunturi Break -86, exät: Aprilia RS 50 '07 ja Peugeot XPS '06
Paikkakunta:
Parkano
Liittynyt:
26.10.2011 1:43
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Meikko » 12.9.2012 2:21

Paljonko tos viissatases EXC:ssä on tehoo takapallolta?
"Four wheels move the body. Two wheels move the soul"
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 12.9.2012 8:53

Meikko kirjoitti:Paljonko tos viissatases EXC:ssä on tehoo takapallolta?


Jos se numero kiinnosta niin, bike lehdessä 2010 oli testissä kolme supermoto pyörää
-Ktm EXC530
-48.8hv/9100rpm 46.7Nm/6600rpm. En tiedä onko nämä tehot koneelta vai takapyörältä, jos on koneelta niin ei siinä paljoo ole takapyörältä ja myös penkeissä on paljon eroa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 14.9.2012 16:30

Takapallo tehoahan nuo on, kyseisen artikkelin itsekin lukenut.
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 14.9.2012 17:36

Soppanestori kirjoitti:Takapallo tehoahan nuo on, kyseisen artikkelin itsekin lukenut.


kyllä, itse vain sekoitin sen että penkeissä on eroja ja paljon :lol:
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
Soppanestori
Pyörä:
Husaberg FS 650e, EX Aprilia Tuono 125, EX masai 50
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
19.10.2007 16:58
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Soppanestori » 15.9.2012 14:05

Olisi kyllä kiva viedä yksi pyörä moneen penkkiin, ja nähdä miten paljon tulokset heittelee. 8)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

ViestiKirjoittanut Husky510 » 15.9.2012 22:28

Soppanestori kirjoitti:Olisi kyllä kiva viedä yksi pyörä moneen penkkiin, ja nähdä miten paljon tulokset heittelee. 8)


kyllä tuo Samin Autopajalla on aika tarkka penkki ja olen kuullut että tuo Prätkä pajan penkki on taas sellainen, jos haluu hyvän tuloksen niin sieltä saa sen melkein
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään