KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

Oli
Pyörä:
Ktm 640 Lc-4
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
17.3.2007 21:20

ViestiKirjoittanut Oli » 17.6.2010 15:05

kokeilenpas onneani ja katsotaan osaisiko joku kerrankin vastata. :roll:

Eli toi pyörä pitäis saada 25kw papereihin niin ilmeisesti tämä on se osa millä kuristetaan? Tuleeko tuossa mitään papereita mukana ja mitään muita osiahan ei ilmeisesti tarvita?
Galleria
DT OSAA MYYNNISSÄ, KATSO ILMOITUKSET!
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 17.6.2010 22:00

Oli kirjoitti:kokeilenpas onneani ja katsotaan osaisiko joku kerrankin vastata. :roll:

Eli toi pyörä pitäis saada 25kw papereihin niin ilmeisesti tämä on se osa millä kuristetaan? Tuleeko tuossa mitään papereita mukana ja mitään muita osiahan ei ilmeisesti tarvita?

tässäkin asiassa ehkä kannattaa käyttää maalaisjärkeä ja soittaa ktm osia jälleenmyyvään liikkeeseen...

ps. niitä löytyy suomesta.
Oli
Pyörä:
Ktm 640 Lc-4
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
17.3.2007 21:20

ViestiKirjoittanut Oli » 18.6.2010 12:55

Joo unohdin tosiaan mainita et kyllä mä oon soittanu muutaman kerran eikä kellään ole mitään tietoa. En mä nyt ihan idiootti ole. :roll:
Galleria
DT OSAA MYYNNISSÄ, KATSO ILMOITUKSET!
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 20.6.2010 9:39

oisko kellään tietoo paljon uskaltaa ajaa exc 250 4-t yhdellä männällä ?=)
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 24.6.2010 20:17

Nyt ois semmonen ongelma että kaveri kävi meillä säätämässä venttiilit kondikseen, ainakin oli tarkotus.. En ollut itse ennen nelaria purkanut tai säätänyt niin en viitsinyt yksin mennä säätämään niitä. No, venttiilit säädettiin ja laitettiin kaikki kasaan kunnes oli käynnistyksen vuoro. Sähköstarttia kun painoi niin starttimoottori pyörähti noin sekunnin ajan kunnes pysähtyi täysin, ikään kuin se ei olisi moottoria jaksanut pyörittää. Puolipuristimella ja kickillä kun pyöritti moottoria hetken niin pyörä käynnistyi pelkällä sähköstartilla. Ensin luulin että mäntä oli jäänyt yläkuolo kohtaan ja sen takia ei käynnistynyt sähköstartilla, joten työnsin pyörän ulos mutta taas sama juttu sähköstartilla. Hetken kun pyöritti manuaalisesti moottoria niin meni sähköstartilla käyntiin ja pysyi hyvin käynnissä.

Voisiko olla että pakopuolen venttiilit ovat säädetty liian kireälle ja puristukset ovat liian korkeat jotta starttimoottori jaksaisi pyörittää?
Venttiileissä vian on pakko olla kun mihinkään muuhun ei ole koskettu.

Kiitos etukäteen!
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 24.6.2010 22:12

mikäli molemmissa haarukoissa tuntuu välystä yläkuolukohdassa, niin venttiileissä ei ole vikaa. rakotulkkiahan ei noiden säätämiseen tarvita, pyörittelee säätöruuvin sormin kiinni ja avaa vartin verran, noissa kun on 0.6mm nousu ja 15min lisää venttiilivälystä 0.15mm. tuon jälkeen kokeilee että haarukka tosiaan liikkuu sormituntumalla nätillä välyksellä.

se mikä tuon todennäköisesti aiheuttaa on automaattisen puolipuristimen kuoleentunut palautusjousi.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 28.6.2010 19:17

Osaisiko joku kertoa että onko LC4 moottoreissa mitään merkintää yläkuolo-kohdasta?
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 28.6.2010 20:32

Laban kirjoitti:Osaisiko joku kertoa että onko LC4 moottoreissa mitään merkintää yläkuolo-kohdasta?

magneeton kopassa on silmä, siitä löytyy kun pyörittelet konetta ja sen kyllä tuntee ihan kiksillä missä asennossa kone on.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 5.7.2010 11:21

Noniin, ongelmasta seuraavaan. Kaverin kanssa sitten puretiin ja säädettiin kaikki kuntoon tuolla varttitekniikalla, pyörä lähti hyvin käyntiin pelkällä sähköstartilla ja kävi normaalisti. Illan sitten ajelin kunnes yöllä tulin kotiin, sammutin itse pyörän ja laitoin parkkiin. Seuraavana iltapäivänä otin pyörän parkista ja lähdin ajamaan, huomasin että käyntiääni ei ollut normaali eikä pyörä oikein halunnut pysyä tyhjäkäynnillä.. Päästin kaasun ja kuului pari isoa paukahdusta putkesta. Tämän jälkeen laitoin pyörän tiensivuun, yritin vielä hetken käynnistellä mutta ei pysynyt tyhjäkäynnillä ollenkaan ilman että itse antoi kaasua. Huomasin että se "bensahöyry letku" joka lähtee tankista ja menee runkoon puuttuu, joten vaihtoehdot ovat kai että joku olisi jotain käynyt tankkiin kaatamassa yön aikana, tai sitten ongelma on taas venttiileissä, mutta pyörä toimi normaalisti koko illan..
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
supermotot

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 19.7.2010 11:45

jos vaihtaa ktm:ssä enskojen tilalle motot nii muutaaks se nopeutta mittariin ? nii pitääks sitä säätää jootenkin vai ? :s
-Riuku-
Pyörä:
Ktm 400 exc
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
8.7.2006 12:38

ViestiKirjoittanut -Riuku- » 19.7.2010 16:58

Lainaus tietopankista, pätee ainakin 05- ja uudempiin malleihin:
Ohje mittarin kalibroimiseen
1. Mittarissa täytyy olla paristo kalibroinnin aikana. Irrotetaan mittarista (edestä katsottuna) vasemmanpuoleinen pistoke, se johon menee kolme eriväristä johtoa. Jollakin piikillä pitää painaa lukitusta pistokkeen kyljestä sisäänpäin samalla kun vetää.
2. Mode-napilla alarivi tuntinäytölle
3. Mode-nappi pohjassa pitäen (n. 5 s) kunnes kaikki pikkukirjaimet ilmestyvät näytön ulkoreunoille
4. Mode-nappi ylös ja painalluksia siihen kunnes WS-kirjaimet näytön oikeassa yläreunassa alkavat vilkkua
5. Mode-nappi ylös ja näyttöön ilmestyy pyörän kehän pituutta ilmaiseva luku milleinä (esim. enskavanteille suositeltu 2205, sama luku, joka aina vilahtaa mittarin käynnistyessä)
6. +/- napeilla muutetaan luku motovanteille sopivaksi ja tallennetaan mode-napilla tai odotetaan 20 s. jolloin luku tallentuu itsekseen. Valmistaja suosittelee muistaakseni jotain 18-alkuista lukua, mutta gps:llä pitkällisissä kokeissa mitaten minulla (Michelin Pilot Power 120/60-17) oikea luku on 1770. Sillä mittari näyttää tasan todellista nopeutta. Testata voi ilman pistokkeen paikalleenlaittoa, mittari toimii paristolla.
7. Kun oikea luku on löytynyt pannaan pistoke takaisin
jone_P
Pyörä:
LC4
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
6.9.2005 17:51

ViestiKirjoittanut jone_P » 24.7.2010 17:58

Kävin tuossa eilen hakemassa 640 LC4:n vuosimallia 2001. Vikana tässä on pieni kolina koneessa, eikä ole varmuutta mistä se tulee. Itse epäilen löysää nokkaketjua, koska se kuuluu selvästi vasemmalta puolelta ja kun koneen sammuttaa, kuuluu ikävän kuuloinen rämähdys. Mutta minkälainen ääni löysästä nokkaketjusta tarkkaan ottaen kuuluu? Muita ideoita?
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 25.7.2010 23:14

Nokkaketjulta kuulostaa minustakin.
V-V-VVjalkåkenäläinänen
kotaree
Pyörä:
530 Exc -08
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
13.12.2009 19:02

ViestiKirjoittanut kotaree » 26.7.2010 0:06

Postaillaan nyt tännekkin:

Mikähän mahtaa olla vikana kun nelosvaihde ei toimi. Pyörä liikkuu aivan pintakaasulla nelosella eteenpäin, mutta vähänkin enemmän kun antaa kaasua niin vaihde silmässä kierrokset vaan huutaa ja veto loppuu. Kytkinkahva muuttuu kyseinen vaihde päällä erikoiseksi, ihan kuin kytkin menisi pohjaan ja sitä kautta jäisi luistamaan.

-Vastaavaa vikaa siis ei ilmene muilla vaihteilla
-Öljyt vaihdettu
-Kytkin kokonaisuudessaa ok
-Vaihteensiirtäjä ok


Pyörä exc 530 -08
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 29.7.2010 19:56

ihan alkuun, milloin moinen on alkanut?

lohkot joudut halkaisemaan.