KTM 660 SMC/LC4 Supermoto/Duke/EXC Supermoto ym...

samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 31.8.2009 9:46

Luulis että se vasta vaikeampaa on polkaista maasta seisten :) Mutta eiköhän siihen totu jos kyseiseen pyörään päätyy..

Myyjältä kuulin juttua että myös noissa 90 luvun lc4sissa tyyppivikana olis kans surkea kaasari? Sen kanssa käynnistäminen vaikeampaa. Mikäköhän siinä sitten mättää.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 31.8.2009 12:55

Ite käynnistän samalla tavalla kun mopon eli istun eka päällä ja sitten tavallaan hyppään sen polkimen päälle :D Painan 55kg.
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 1.9.2009 22:58

toi paino on kyllä etu näissä mopoissa :) toihan suorastaa lentää sun alla! meikäläinen puolestaa painaa sen 100kg :D
nopeat syövät, hitaat eivät...
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 2.9.2009 8:27

QoAaLi- kirjoitti:toi paino on kyllä etu näissä mopoissa :) toihan suorastaa lentää sun alla! meikäläinen puolestaa painaa sen 100kg :D

Heheh :D
Kyllä siihen lisää tehoa aina kaipais ;)
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 2.9.2009 12:48

Eikö lc4 kuitenkin aika huoltovapaampi menijä kuin esim. pienempi nelkku exc?
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 2.9.2009 13:01

samuli91 kirjoitti:Eikö lc4 kuitenkin aika huoltovapaampi menijä kuin esim. pienempi nelkku exc?



viewtopic.php?f=7&t=25126

tuolla on aika hyvin asiaa noista kotareista...
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 2.9.2009 13:58

:'( kirjoitti:Ite käynnistän samalla tavalla kun mopon eli istun eka päällä ja sitten tavallaan hyppään sen polkimen päälle :D Painan 55kg.


Juu ja noita vehkeitä ei voi verrata keskenään, mikä sulla on ja mistä oli puhe. Ei oo niin simppeliä polkasta toiselta puolelta ja toi 450 Exc menee kuitenkin aikalailla moposta. Itellä oli 650 smoto Husa edellis kesänä, kun tuli kesä ajeltua sillä kilpaa niin ei se aivan simppeliä ole. No tietysti siinä puristukset aika eri luokkaa kun perus LC4 myllyssä. Mutta haluisin nähdä kuinka ammattilaisen hoidat tollasen vanhemman LC4 myllyn tulille.
samuli91
Pyörä:
1000cc
Liittynyt:
10.6.2007 19:18

ViestiKirjoittanut samuli91 » 3.9.2009 8:26

isoEGO kirjoitti:
samuli91 kirjoitti:Eikö lc4 kuitenkin aika huoltovapaampi menijä kuin esim. pienempi nelkku exc?



viewtopic.php?f=7&t=25126

tuolla on aika hyvin asiaa noista kotareista...


Nojuu hetkenhän foorumin selailulla sai tarpeeks infoo jo :)
QoAaLi-
Pyörä:
Ktm 660 smc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
10.5.2004 20:10

ViestiKirjoittanut QoAaLi- » 11.9.2009 10:05

kellää nyt siis tietoo noista 03vm 660 smc etupumppujen öljymääristä. Ku en manuaalistakaa löytäny...
nopeat syövät, hitaat eivät...
Hmm...
Pyörä:
600cc
Liittynyt:
6.5.2006 19:19
Renkaat SMC625

ViestiKirjoittanut Hmm... » 11.9.2009 17:39

Olisi takarengas piakkoin vaihto kunnossa. Olisiko teillä mitään rengasta suositella otsikon menopeliin? Miten nämä nopeamman nopeusluokan renkaat soveltuu supermotoihin?
Enimmäkseen tulee ajettua asfaltti pinnoilla.
nöyrä.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 13.9.2009 19:35

Hmm... kirjoitti:Olisi takarengas piakkoin vaihto kunnossa. Olisiko teillä mitään rengasta suositella otsikon menopeliin? Miten nämä nopeamman nopeusluokan renkaat soveltuu supermotoihin?
Enimmäkseen tulee ajettua asfaltti pinnoilla.

michelin pilot power 2ct, on hyvä mikäli ajaa myös renkaan reunalla. lämpiää nopeasti ja on 2 seos kumi, radalle kyseinen ei oikein sovi, mutta kadulle sitäkin parempi.

kannattaa käydä katsomassa paljonko siellä reunalla on nykyisessä koskematonta aluetta, jos ei ole yhtään niin kannattaa ostaa kunnollinen rengas, mikäli 2cm ei ole juurikaan väliä mikä pallo on alla.

sittenhän on olemassa näitä mutantteja jne "paljon kuvioituja", mitä porukka on aika paljon käyttänyt motoissa.
Gyrver
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
22.11.2003 17:59

ViestiKirjoittanut Gyrver » 23.9.2009 20:59

Pitäis talven aikana ehostella vähän ton vanhemman lc4 perää. Uudemman Lc4 smoto prestigen perä vois käydä aika passelisti.. vai olisko millasia ehdotuksia/kokemusta? en löytäny pikaisesti etsimällä mistää tota kokonaista katesarjan/yksittäisten katteiden hintoja eli mistä ootte tilaillu näitä?
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 25.9.2009 22:54

kuuklella hakuun ktm parts, aika alussa tulee linkki sivulle mistä saa räjäytyskuvia mallikohtaisesti. sieltä katot numerot ja esim vaikka motokeidas.fi katot hakutoiminnolla osan hinnan.
jsv
Liittynyt:
24.3.2009 21:33

ViestiKirjoittanut jsv » 26.9.2009 20:22

Onko tuohon 690 smc:hen saatavilla valmista alle 25 kw kuristussarjaa?
Leksa
Liittynyt:
30.8.2004 15:52

ViestiKirjoittanut Leksa » 27.9.2009 10:25

LC4 alkanut käyttäytymään oudosti, lista oireista ja huolloista:

Oireet:
- Kylmänä hyvin vaikea käynnistää, saa pyörittää pitkään. Usein tuntuu auttavan että puolipuristinta painaa hieman, jotta moottori kerää enemmän kierroksia. Ryypynasento tuntuu vaikuttavan sielunelämään, alussa pitää n. puolessa välissä pitää ja kun moottori starttaa niin kääntää täysin päälle. Lämpimänä käynnistyy hyvin / normaalisti.

- Välillä kun kääntää kaasua tyhjäkäynniltä, niin moottori sammuu, ja pitää muutaman kerran pyöräyttää että lähtee käyntiin.

- Ajaessa yli 90km/h rupeaa pyörä nykimään, ja lopulta sammuu. Lähtee käyntiin hetken pyörittelyn / hetken rullailun jälkeen, ei kuitenkaan heti. Kiihdyttäessä hiljaisesta nopeudesta sammuu 120 - 130km/h välillä ja lähtee taas hetken kuluttua käyntiin.

Huollettu:
- Kaasutin purettu ja puhdistettu
- Sytytystulppa vaihdettu
- ilmanpuhdistin putsattu
- öljyt ja suodattimet vaihdettu
- venttiilinvälykset säädetty.

Pätkiminen jotenkin viittaisi bensan saantiin, mutta bensatankin hanalta tulee ihan hyvin bensaa ja kaasutinkin on puhdistettu, lisäksi kaasuttimen ja imu kurkun välissä olevassa kumiputkessa ei näkynyt reikiäkään / imuvuotoa. Lisäksi ryypyn pitäminen päällä ei auta pyörän sammumiseen yli 90km/h nopeudessa, joka taas viittaa että vika ei välttämättä ole bensan saannissa?

Toinen mitä olen miettinyt on että tärinä aiheuttaisi jotain joka katkaisee kipinän tai bensan saannin, mutta tosiaan kiihdyttäessä ei täydellä kaasulla tapahdu mitään vaan vasta kun on hetken ajanut kovempaa.

Käynnistäessä moottori melko usein "jumiutuu", ja puolipuristimella avittamalla lähtee taas pyörimään, joka taas viittaa siihen että auto-puolipuristimessa olisi jotain vikaa?

Vika ei ole alkanut yhtäkkiä, vaan on ajan myötä alkanut / pahentunut. Ideoita missä vika / mitä tutkia seuraavaksi?