Yamaha_Teba kirjoitti:Laitan kysymyksen tänne en tiedä onko oikea paikka mutta any way.. Elikkä olen ostamassa pyörää joka on 53kw, laitan liikkeessä siihen 25kw kurisarja. Pitääkö pyörä siis penkittää ja viedä papereita katsastus konttorille nähtäväksi vai mitä? En tiedä ollenkaan miten tämä homam toimii.. apua
Vaihtoehto 1:
Mikä pyörä? Uusiin pyöriin on suurimpaan osaan saatavilla tehtaan omat kuristussarjat, jotka asentamalla ei tarvitse penkittää. Liikkeessä asennetut kuristukset ja siitä todistus riittää katsastusasemalla. Vaihtoehtoisesti jotkut on myös vieny pyörän puoliks purettuna asemalle, jolloin näkyy, että kuristukset on paikoillaan jos haluaa itse asentaa.
Vaihtoehto 2:
Kuristus vapaavalintaisella menetelmällä. Liikkeessä kuristavat kaasukahvan liikettä niin, ettei tehot ylitä 25kw. Sen jälkeen kiikutetaan pyörä penkkiin ja otetaan dokumentit koneelta ulos, että tosiaan tehot on max 25kw. Sit teholappujen kanssa asemalle ja uudet paperit kouraan.
Hinnaltaan vaihtoehto 2 jää yleensä halvemmaksi, riippuu kyllä paljon asentajaliikkeestä ja pyörän oman sarjan hinnasta. Itellä makso 250e toi kuristus kokonaisuudessaan niin, että ajoin pyörän liikkeen pihaan ja kävin sen sieltä hakemassa seuraavana iltana. Eli sisälsi kuristuksen kaasukahvasta, penkityksen, katsastuksen ja pyörän kuljettamisen paikasta toiseen.
Kettu kuittaa.