Ensimmäisen katuenduron valinta

apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 12.8.2011 21:49

supermoto31 kirjoitti:Vaikeaksi menee. :D Nuo honda ja tm eivät sitten ole niitä kesyimpiä pelejä.


Todellakin mut en edes olettanutkaan tämän helppoa olevan.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 13.8.2011 18:38

Vähän tutkailliut näitä pyörävaihtoehtoja ja listailen ne tähän joten noista mitä suurella todennäköisyydellä siten aikanaan valitsen pyörän itselleni joidenkin erilaisten kriteerien perusteilla tosin mitä ne on ei tietoo :lol:

- Honda HM CRM F450F
- Husqvarna SMR511
- Husqvarna SMR630
- KTM 450 EXC
- KTM 500 EXC
- KTM 690 SMC
- TM SMR 450F
- TM SMR 530F
- Yamaha WR450F

Tollasista lähden sitten vääntämään pyörää kohta 2012 ajokautta ...
0Pi
Pyörä:
TM SMR 125 -11, YZ 125 -09 ([EX]DRD Pro -09, Tunturi Super Sport & Maxi)
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
4.6.2009 19:18
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut 0Pi » 13.8.2011 19:57

En nyt muista onko joku jo ehdottanutkin (sori vaan jos on, en jaksa tarkistaa :P ), mutta miten olisi listan jatkoksi vielä Husaberg FS 570?
Ride Hard Live Forever
<-KUVEJA
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 13.8.2011 21:16

0Pi kirjoitti:En nyt muista onko joku jo ehdottanutkin (sori vaan jos on, en jaksa tarkistaa :P ), mutta miten olisi listan jatkoksi vielä Husaberg FS 570?


Joo kyllä on ollut esillä ja muutama muukin merkki ja malli mutta näistä ei oo paljoo puhetta ollut ja tiedä sitten näistä kyllä ...

Näistä sitten pitää alkaa vääntämään kaikkien aikasempien faktojen perusteella ja omien mieltymysten mukaan sopivaa menopeli maantiekäyttöön. Aprilian SXV mallin unohtanut koska sen puutteista ja vioista on ollut sen verran sanomista ja nosita listassa olevista pyöristä varmasti löytynee hyvä menopeli.
-sorrow-
Liittynyt:
15.5.2007 16:59
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut -sorrow- » 13.8.2011 23:12

Oon kuullu juttuu et TM on ainaki piikkeihin kalliit varaosat.. luultavasti noihin isompiinkin on aika hintavii. itekki isoo smotoo hommaamassa ja toi vaihtoehtolista näyttää aika pitkälti samalta :D Aprilia SXV kyllä puuttuu ja se tässä nyt eniten kuumottelee ja luultavasti sen hommaankin ;) Hyvänä kakkosena kyllä ois toi HM CRM450 ja husa FS570. Tosin ite vasta hommaamassa prätkää tolle 2013 kaudelle kun pitää vielä intti käydä tässä välissä.
Ihan tajuton prätkäkuume kyl jo nyt.. kai tätä pitää vuoden verran vielä kestää
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 13.8.2011 23:38

Eikai tuossa pari varaosaa paina kun ollaan LIIKKEESTÄ uutta rätkää hommaamassa ;)
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 14.8.2011 0:37

-sorrow- kirjoitti:...Aprilia SXV kyllä puuttuu ja se tässä nyt eniten kuumottelee ja luultavasti sen hommaankin ;) Hyvänä kakkosena kyllä ois toi HM CRM450 ja husa FS570. Tosin ite vasta hommaamassa prätkää tolle 2013 kaudelle kun pitää vielä intti käydä tässä välissä.
Ihan tajuton prätkäkuume kyl jo nyt.. kai tätä pitää vuoden verran vielä kestää


Mulla oli kanssa Aprilian SXV listalla ykkösvaihtoehto kunnes selvisi että puoli kautta saa odottaa varaosia ja pientä vikaa ainakin ennen ollut ja huollot yms kalliimmasta päästä kuin nämä muut

Itselläni himoittais tuo Yamaha WR450F jonka saa rekisteriin mutta vaikkeimman kaavan kautta tosin mutta nää kaikki pitää punnita ja siinä sitä haastetta onkin ja pitää alkaa näistä vähän kyselememään edelleen et mites on ja mitä tehdään näiden vaihtoehtojen kanssa ;)
-sorrow-
Liittynyt:
15.5.2007 16:59
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut -sorrow- » 14.8.2011 1:16

Juu onhan SXV kalliimmat huollot kun on V2 moottori ja muut on normi 1 sylinterisiä. Jostain joskus taisin lukee että on se sitten sen arvostakin :D Pikkuhuoltojahan voi kai tehä itekkin jos on näppärä käsistään? vai kannattaako ihan suosiolla viedä merkkihuoltoon?
Joo oon tässä itekki jo alkanu vertailee näit pyörii. Tosiaan mun tän hetken listalta löytyis 1. aprilia SXV 2. husa FS570 3. HM CRM450 siinä nyt tän hetken vahvimmat. Mulla kyllä vielä aikaa ihan reilusti vertailla kun 2013 ois vasta ajankohtasta toi pyörän hommaaminen :P
Ihan tajuttomat moto kuumeet päällä ollu tässä koko kesän. Vois melkeen käydä kyselee miten näihin pyöriin ois koeajo mahdollisuuksia vai onko mitenkään kun saan kortinkin vasta tossa parin viikon päästä :D
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut F1red up » 14.8.2011 2:43

Mitä mäkin hetken innostuksesta otin aprilia sxv:stä selvää niin ei yhtäkkiä himottanutkaan kun entinen omistaja kertoi, että helvetin hauska peli mutta saa melkein joka ajopäivän jälkeen olla korjaamassa jotain pientä pyörästä.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 14.8.2011 4:33

F1red up kirjoitti:Mitä mäkin hetken innostuksesta otin aprilia sxv:stä selvää niin ei yhtäkkiä himottanutkaan kun entinen omistaja kertoi, että helvetin hauska peli mutta saa melkein joka ajopäivän jälkeen olla korjaamassa jotain pientä pyörästä.


Juuri näin eli ei todellakaan tuollanen innosta. Varmasti mukava pyörä ajaa kukaan sitä kait kiellä mutta siihen se sitten jäikin joten eipä ole enää mun listalla edes vaihtoehtona
-sorrow-
Liittynyt:
15.5.2007 16:59
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut -sorrow- » 14.8.2011 13:09

joo no mulla ainaki toistaseks vielä pysyy listalla. Kattoo ja kyselee millanen peli se SXV on sit 2013 uutena :)
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 14.8.2011 20:40

Se olis sitten Maanataina pyöräkierros Tampereen alueella. Yamaha, Aprilia, Husaberg, Honda, KTM -merkkiä myyvissä liikkeissä käyn ja jos vaikka jonkun myyjän jutulle pääsee niin katsoo sit mitä tapahtuu ;)
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut Rllj » 14.8.2011 20:54

Nonii, onnee prätkä kaupoille ja älä sit vaan maksa mitään listahintoja, kyllä niistä aina saa pois ;)
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 14.8.2011 22:30

Ennemmin kotari kuin husaburgeri vaikka maksaakin enemmän ja jos teho ei riitä niin bb-kitti. Perusteluita ei ole muita kuin että se vaan on sen verran parempi pyörä. Jos taas ratamotoa ollaan hakemassa niin mikään kuin kuin honda ei oikeasti ole kilpailukykyinen. Toisaalta jos aikoo huoltaa merkkiliikkeessä ja myydä pois kun kilsoja alkaa olla kymppitonni niin sitten on ihan sama minkä ostat, kalliita ja epämukavia ne on kaikki.

Ja miksi hemmetissä edes miettiä jotain ktm 450 viissatkun sijaan? Älä nyt helevtissä sitä osta.

husky 511 ja kotarin 690 olisi kyllä mielenkiintoisia yleispyöräksi.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 14.8.2011 23:19

Rllj kirjoitti:Nonii, onnee prätkä kaupoille ja älä sit vaan maksa mitään listahintoja, kyllä niistä aina saa pois ;)


Siis en mene vielä ostamaan vaan ihan katselemaan ja keskustelemaan asioista.

Pitikin kysyä että onko kellään mitään tietoo tai kokemusta tuosta KTM 690 SMC pyörästä ja onko se parempi vaihtoehto/ratkaisu KTM 450 EXC tai 500 EXC suhteen? Miten toi Hondan FMX 650 pyörä? kellään kokemusta tuosta?

Tuo Honda HM CRM F450R on vakavasti mukana valinnoissa ja sitten tutkailen myös tuollasen Honda FMX 650 mallin.

Eiköhän se tosta KTM, Honda, Husqvarna, Yamaha ympyrästä löydy. KTM mallit; 450 EXC, 500 EXC ja 690 SMC. Honda mallit; HM CRM F450R, FMX 650, Husqvarna mallit; SMR 511 ja SMR630. Yamaha mallit; WR 450F

Pyörän käyttö siis kavereiden kanssa katukruisailuun ja katuenduro/supermoto pyörä. Kriteerit olisivat jotain tähän suuntaan; riittävän tehokas, luotettava, varaosien saanti (ei tarvii puolta kautta odottaa), näyttää hyvältä (ulkoinen Design), hyvä ja mukava ajaa.