Ensimmäisen katuenduron valinta

leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut leppape1 » 11.8.2011 16:01

apikkaSXV kirjoitti:Tänään saamien tietojen mukaan AKE, Yamahan maahantuoja sekä Yamahan Centreri (tampere) ovat sanoneet että Yamaha WR450F mallin saa kilpiin. Näiltä kaikilta mulla on mustaa valkoisella olevaa dokumenttia sähköpostilla.

He ovat asin myös perustelleet ja mukana erilliset liitteet yms asiaan liittyen eli kyseinen pyörä on mahdollista saada rekisteriin kilvitettynä

Kannattaa varmistaa vielä että yamahan saa kilpiin myös motovanteilla..että pystyykö muutoskatsastamaan?
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 16:15

supermoto31 kirjoitti:Miksi tuo ktm tippui vaihtoehdoista? Yamaha on varmasti hyvä pyörä ei siinä mitään.


Esimerkiksi epäluotettavuuden yms takia ja turha sanoo että elä usko niitä kavereita ...joitakin minun pitää kuitenkin uskoa ja mulla ole mitään syytä olla uskomasta kavereita koska muutamalla on kyseinen ktm pyörä eikä uutta ktm pyörää tule ...

Hinta ktm ja Yamahan välillä on muutama tonni vaikka Yamaha tuodaan italian kautta missä se laitetaan EU:n direktiivien mukaisesti niin että se saadaan suomessa rekisteröityä (mulla on tästä mustaa valkosella usealta taholta jo olemassa). Myös AKE/Tarifi vahvisti tämän seikan että tämä rekisteröinti onnistuu kyseisen pyörän osalta.

Hinnaltaan Husse olisi se paras vaihtoehto mitä myös mun kaverit ovat suositelleen Yamahan ohella mutta toi ulkomuoto ei kyllä miellytä sitten yhtään joten siksi vaihtoehtona on tuo Yamaha mutta edelleenkin sanon sen että mitään lopullista päätöstä en ole tehnyt enkä ole ostanut pyörää.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 16:18

leppape1 kirjoitti:Kannattaa varmistaa vielä että yamahan saa kilpiin myös motovanteilla..että pystyykö muutoskatsastamaan?


Yamahan saa myös motovanteilla rekisteriin eli homma on siltä osin selvä ja tiedän miten tämä kuvio Yamahan osalta menee ja mitä tulee maksamaan

Siltikin vaikeita päätöksiä ...
jerwwe
Pyörä:
gixxer 1l
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
6.10.2007 13:33
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut jerwwe » 11.8.2011 16:45

Puhutko ihan uusista yamahoista? Mää ku luulin, ettei 2008 jälkeisiä weeroja saa enää kilpiin. Ei ainakaa oo uusia weeroja kilvellisinä tullu vastaan yhtään :roll:
Jussi99
Pyörä:
Suzuki Gsx-r 600
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
14.5.2009 20:49
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut Jussi99 » 11.8.2011 16:55

apikkaSXV kirjoitti:
supermoto31 kirjoitti:Miksi tuo ktm tippui vaihtoehdoista? Yamaha on varmasti hyvä pyörä ei siinä mitään.


Esimerkiksi epäluotettavuuden yms takia ja turha sanoo että elä usko niitä kavereita ...joitakin minun pitää kuitenkin uskoa ja mulla ole mitään syytä olla uskomasta kavereita koska muutamalla on kyseinen ktm pyörä eikä uutta ktm pyörää tule ...

Hinta ktm ja Yamahan välillä on muutama tonni vaikka Yamaha tuodaan italian kautta missä se laitetaan EU:n direktiivien mukaisesti niin että se saadaan suomessa rekisteröityä (mulla on tästä mustaa valkosella usealta taholta jo olemassa). Myös AKE/Tarifi vahvisti tämän seikan että tämä rekisteröinti onnistuu kyseisen pyörän osalta.

Hinnaltaan Husse olisi se paras vaihtoehto mitä myös mun kaverit ovat suositelleen Yamahan ohella mutta toi ulkomuoto ei kyllä miellytä sitten yhtään joten siksi vaihtoehtona on tuo Yamaha mutta edelleenkin sanon sen että mitään lopullista päätöstä en ole tehnyt enkä ole ostanut pyörää.


Tiiä sitten millasia kavereita sulla on, jos kaikkien mielestä ktm on täys paska. Joo tottakai kaikissa peleissä on vikaa, mutta en kyllä menis tuon "Noku kaveri sano" periaatteella tiputtamaan tätä pois vaihtoehdoista. Ktm on tällähetkellä yksi noita johtavimipia merkkejä tuolla omissa piireissään, sekä kertoohan sekin jotain että heinäkuussa suomessa rekisteröitiin 103 KTM-pyörää,

Mutta jos haluat maksaa aivan tajuttomasti jostain Yamahasta, niin senkun. Itse tyytyisin Kotariin, joka on kyllä vähintään yhtä laadukas kuin Yamaha.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 17:21

Kyseessä on siis täysin uudet Yamaha pyörät !

Jussi99:lle tiedoksi että hintaero on 1900 euroa KTM ja Yamahan välissä joten ei ole mielestäni kovin paljon. Hintaan laskettu pyörän hinta, autovero ja supermoto vanteet ja renkaat.

Kavereilla on kokemusta noiden KTM pyörien huonoudesta kun niillä on niitä ja olen ite ollut myös toteemassa kun pyörin heidän kanssa joten se ei ole pelkkää sanomista vaan konkreettista puhetta.

Minkähän takia he ovat sitten KTM pyöriään myymässä ja vaihtamassa merkkiä toiseen toimivampaan pyörään?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 11.8.2011 18:34

Kerro toki minkä ikäisistä kotarin raadoista on kyse, ja ostiko käytettynä. Erittäin paljon myös kiinnostaisi tietää minkälaisia vikoja oli ja mistä tämä epäluotettavuus johtuu. Voithan tietysti mennä kyselemään mielipiteitä tuolta ktm topiceista, crossi/enskapuolelta myös. Veikkaanpa että huonot kokemukset jäävät kokonaisuudessa vähemmälle.
Niinhän se oli kevariaikoinakin hussen kanssa, joka toinen husse leikkas kiinni ja siksi husse oli yleisesti kaikkien mielestä paska. Eipä koskaan itellä leikannut kun ymmärsi tekniikan päälle jotain.

Ja pyörähän on sinun, tietyn merkin laadun yleistäminen vaan ottaa päähän ja siksi roikun vielä täällä. ;)
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut leppape1 » 11.8.2011 18:37

Sittenhän olis vielä Suzuki RMX450 ja Kawasaki KLX 450?
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 19:00

_Jre_ kirjoitti:Kerro toki minkä ikäisistä kotarin raadoista on kyse, ja ostiko käytettynä. Erittäin paljon myös kiinnostaisi tietää minkälaisia vikoja oli ja mistä tämä epäluotettavuus johtuu. Voithan tietysti mennä kyselemään mielipiteitä tuolta ktm topiceista, crossi/enskapuolelta myös. Veikkaanpa että huonot kokemukset jäävät kokonaisuudessa vähemmälle.
Niinhän se oli kevariaikoinakin hussen kanssa, joka toinen husse leikkas kiinni ja siksi husse oli yleisesti kaikkien mielestä paska. Eipä koskaan itellä leikannut kun ymmärsi tekniikan päälle jotain.


2009 vuoden KTM pyörä ja erilaista sähkövikaa yms noissa näkyy olevan mitä milloinkin. Ei ole tarvetta mennä mistään keskustelupalstoilta lukemaan kun muutamilla kavereilla/tutuilla on KTM pyörät joiden kanssa olen liikuskellut viikonloppuna joten ei ole siis mistään huhu puheesta kyse vaan ihan faktasta.

Kerron vain sen faktan mitä tiedän kun noiden kanssa liikun hyvin paljon. Mistään tekniikasta noiden pyörien osalta tiedä mutta onneksi muut tietää ;)

Toisen kaverin KTM pyörä on edelleen epäkunnossa mutta kummatkin on myynnissä ja vaihtavat pois todennäköisemmin Husqvarnaan siirtyvät ja sitä mullekkin suosittelivat Yamahan ohella.

Oman pyörän valinnasta en osaa vielä sanoo tässä vaiheessa mitään koska niin sekavalta nyt näyttää. Yamaha WR450F tekis mieli mutta muitakaan ei ole kuvioista ulkona lopullisesti vielä yksikään. Husqvarnaa pitävät myös luotettavana ja niitähän liikkuu paljon monilla.
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut Lexi » 11.8.2011 20:41

Kannattaa myös katsoa HM Hondaa tai TM Racingia, molemmat saa suoraan kilpiin suomessa sekä ovat suunniteltu alunperinkin supermotoiksi.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 20:55

Lexi kirjoitti:Kannattaa myös katsoa HM Hondaa tai TM Racingia, molemmat saa suoraan kilpiin suomessa sekä ovat suunniteltu alunperinkin supermotoiksi.


Kiitäs tiedosta. Hondaa olen jo pikkasen katsellut mutta en vielä kovinkaan tarkasti mutta kiitos vinkistä silti ;)
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 12.8.2011 15:56

Vaikeaksi menee. :D Nuo honda ja tm eivät sitten ole niitä kesyimpiä pelejä.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 12.8.2011 16:13

supermoto31 kirjoitti:Vaikeaksi menee. :D Nuo honda ja tm eivät sitten ole niitä kesyimpiä pelejä.


Taitaa vaan olla niin että kaikki nämä pyörät mitä on ollut esillä on "kisakoneilla" joten tehoista ole sitten kiinni. Kuten on ollut puhettä niin tuon kokoluokan koneissa on varmasti tehoja riittävästi mallista ja merkistä riippumatta
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 12.8.2011 16:29

apikkaSXV kirjoitti:
supermoto31 kirjoitti:Vaikeaksi menee. :D Nuo honda ja tm eivät sitten ole niitä kesyimpiä pelejä.


Taitaa vaan olla niin että kaikki nämä pyörät mitä on ollut esillä on "kisakoneilla" joten tehoista ole sitten kiinni. Kuten on ollut puhettä niin tuon kokoluokan koneissa on varmasti tehoja riittävästi mallista ja merkistä riippumatta

Toiset vaan rossityypin koneella ja osa hieman erityyppisellä enskakoneella.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 12.8.2011 16:36

Pyörä pitää saada rekisteröityä tieliikenteeseen ja oltava ns. supermoto/katuenduro pyörä ja jotain 450 kuutioinen koska selväksi on kaikkien osalta tullut se että alle 450 kuutioista ei kannata ottaa.

Tosta sitten katsottava supermoto/ktuenduro vaihtoehdot tosin se "apikka" on poissa laskuista kuiteskin (sekä todennäköisesti KTM) muut tavalla tai toisella vielä mukana kaikesta huolimatta.
;)

Katsotaan sitten miten tää etenee.

Hyvää viikonloppua kaikille :)