Ensimmäisen katuenduron valinta

apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 2.8.2011 20:51

Onko kellään mitään arvioo paljonko tollanen KTM 450 EXC-R 2012 tai KTM 500 EXC-R 2012 voisi kuluttaa per 100km? ;)
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 4.8.2011 23:27

Täällä oli joku jo kerennyt sen verran ajella että kulutuksista saa selvää. Ei taida erota noista kaasariversioista jotka vie siinä viiden tienoilla tai alle tieajossa.

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 9&start=15
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 5.8.2011 0:00

kurapäristelijä kirjoitti:Täällä oli joku jo kerennyt sen verran ajella että kulutuksista saa selvää. Ei taida erota noista kaasariversioista jotka vie siinä viiden tienoilla tai alle tieajossa.

http://www.matkaendurot.net/forum/viewt ... 9&start=15


Kiitos - asia selvä. Tää mun pyörähomma on mennyt ihan uusiksi kyllä mutta näinhän siinä useasti käy siis pyörän merkin ja mallin osalta
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 10.8.2011 23:09

Mitäs mieltä olette tollasesta Yamaha WR450F pyörästä? Mahdolliset huonot puolet ja hyvät puolet?

Itse olen kuullut pyörästä pelkkää hyvää toistaiseksi eri käyttäjien yms osalta mutta miten on tilanne täällä. Kyseisen pyörän kanssa Suomesta vaan taitaa olla mahdoton yhtälö koska Maanantaina (08.08) kävin Yamaha liikeesssä Tampereella niin myyjä sano ja vielä soitti maahantuojalle että yhtään Yamaha WR450F pyörä ei ole tuotu Suomeen 2011 vuonna ja epäili että 2012 mallin kanssa todennäköisesti käy samoin ...

Tämän YZ mallin sais mutta paljolti erilainen kuin WR malli ja tarkoitettu lähinnä kilparadoille kuulemma vaikka pyörää säädettäiskin. Saatavana olis myös WR250X mutta kuten sanottu niin liian "kesy/laiska" tuollanen menopeli.

Aprilia ja KTM pyöristä sanottiin (kaverit ja tuttavat) että kannattaa rehellisesti unohtaa koska ovat ns. epäluotettavia ja suositeltiin Yamaha ja Husqvarnan pyöriä. Yksikin käyttäjä sano ettei enää yhtään KTM pyörää osta nykyisen jälkeen ja Aprilian pyörään ei koske.

Eli mikäli päädyn tähän pyörään niin taitaa siten mennä ulkomailta tilaamiseksi. USA, Saksa, Englanti yms

USA:n puolelta löytyy ainakin näitä 2011 vuoden pyöriä ja hinnoissa olen huomioinut tullin ja veron ja rahdin.

Aikaa tässä on onneksi ennen hankkimista (2012 kevät) vielä mutta mitäs tuumaatte näistä?

Kellään hyviä ideoita kyseisen pyörän hankkimista koskien esim. ulkomailta?
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 11.8.2011 0:00

Kaverit sanoo? Onhan mullakin husqvarnasta huonoja kokemuksia, vaan ei ole kavereilla. Kyllä nää on kaikki hyviä merkkejä ja tuskin tulet kohtaamaan mitään suurempia vikoja näissä, varsinkin kun puhutaan uudesta pyörästä. Kyllä se omistaja on suurin tekijä pyörän toiminnan ja keston kannalta.

Wrf yammuahan ei ole pitkiin aikoihin saanut uutena suomesta kilvellisenä että tuskin saa kilpiin vaikka ulkomailla olisikin? YZf malliahan ei rekisteriin saakaan. Erona siis että wrf on enduro ja yzf crossimalli, kummatkin on kilparadoille suunnattuja.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 1:23

_Jre_ kirjoitti:
Wrf yammuahan ei ole pitkiin aikoihin saanut uutena suomesta kilvellisenä että tuskin saa kilpiin vaikka ulkomailla olisikin? YZf malliahan ei rekisteriin saakaan. Erona siis että wrf on enduro ja yzf crossimalli, kummatkin on kilparadoille suunnattuja.


2009 ainakin Yamahan kautta on saanut ja olen niitä nähnyt pyörivän liikenteessä ja myös 2010 mallinen on yhdellä kaverilla tutulla ja nämä siis kilvissä tosin tämä 2010 ei Yamahan kautta mutta tiedä siten miten jos kerran noin on mutta mallista olen varma kuten siitä että kilvissä on

Yamaha liike tampereella sano että he saavat sellasen pyörän mulle mutta se tulee maksamaan kun tilaavat japanista joka menee Italiaan laitettavaksi niin listahinta arvio olisi noin 13 000 - 14 000 euroa ja tähän päälle autovero sekä supermoto kiekot ja vakuutus

Tollanen mulle on Yamahan puolelta luvattuna mustaa valkosella. Sanoivat myös että tosta YZ450F mallista saavat sellanen supermoton mutta siitä ei tule ihan vastaava kuin WR450F mallista. Tässä nyt odotellaan syyskuun loppuun kun tiedetään mikä on Suomen Yamahan tuontiohjelma eli kuuluuko tämä WR450F siihen.
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut F1red up » 11.8.2011 4:12

Kannattaisko ottaa se ktm:mä kun menee jammulla noin kalliiks? Ja yzf on krossi, eli ei saa, viimeistään päästöjen vuoksi, rekisteriin. Ja wr tulee maksamaan jonkun verran enemmän kuin ktm ja samalla tavalla saa näitä huoltaa aikalailla riippumatta merkistä.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 4:18

Jos se kuuluu 2012 vuoden tuontiohjelmistoon joka selviää reilun kuukauden päästä tai sitten hommaa sen esimerkiksi Saksasta tai Englannista niin saa ihan normihintaan.

Tuo 13 000 - 14 000 euron hinta on jos Yamaha liike hommaa mulle yhden kappaleen Japanista josta se menee laitettavaksi Italiaan Suomen päästökriteerien takia että sen saa rekisteriin niin siten hinta on kalliimpi. He hoitavat myös sen rekisteröinnin siten eli minä vaan maksan pyörän ja noudan sen liikeestä näin mulle on asia kerrottu.

Aprilia ja KTM ei toistaiseksi ole valikoimassa mukana ja lähtökohtana on Yamahan WR malli
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 5:57

_Jre_ kirjoitti:Erona siis että wrf on enduro ja yzf crossimalli, kummatkin on kilparadoille suunnattuja.


Myös Aprilian SXV450, KTM 450 EXC, KTM 500 EXC, Husqvarna SMR511 ovat kisapelejä ja ovat kilparadoille suunnattuja ja nämä saa kilville joten miksä siinä Yamahassa sitten on niin ihmeellistä että sitä ei saa mukamas?

Tosin KTM ja Aprilia eivät ole vaihtoehtoina eikä Husqvarna oman design/muotonsa takia tosin Yamahan valintaan vaikuttaa tässä tapuksessa monet muut syys miksi siihen olen päätymässä.

Tosin sitten kait pitää tiputtaa kuutioita sen verran alaspäin että sen saa rekisteröityä 450cc -> 250cc -> 125cc. Moni ei vaan täällä ymmärrä miten isosta asiasta tässä on kyse omalta kohdaltani (muilla asioille ei ole merkitystä tämän rinnalla)
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 6:39

EDIT:

Ainakin tollasen Yamaha WR250F vuosimalli 2011 saa heti valkokilpisenä eli rekisteriin Hämeenlinnasta hintaan 8 990 euroa. Takuu 36kk. 4-tahti. Valko-musta väriltään.

Tuo vaatii alle supermoto vanteet ja renkaat sit vielä.
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut Rllj » 11.8.2011 11:23

Kyllähän tietty ison pyörän hankinta on iso juttu ja haluu sen tehdä huolella. Kyllä mä edelleen suosittelisin sitä vähintää 400cc--> Alkaa muuten jo ekan viikon jälkeen tuntuu luuskalle ja sit harmittaa. Tai riippuu tietty kuskista..

Kuten _Jre_ toteskin niin kaikki noi on hyvä merkkejä ja ei kannata kuunnella liikaa noita kavereiden puheita. Lähes jokaisel on huonoi kokemuksii jostain merkeistä, kun taas toisista hyviä. Enemmän kiinni tosiaan käyttäjästä ja välillä käy vaan huono "tuuri" jos joku osa menee rikki ennen aikojaan. Ei kantsi heti leimata siitä merkkiä.
Ja Yz ei tosiaan suomessa kilpiin saa, ainakaan näitä uudempia. Kysäs vaikka sieltä jamaha centterist ;)

Itse en missään nimessä lähtisi tilailemaan pyörää sieltä japanin maalta. Menee turhan hankalaks ja kalliiks.

Mutta miksi et hommaisi vähän käytettyä pyörää?? vuoden tai pari vanhan? hinta tippunut reilusti uuteen nähden ja pyörä silti kuin uusi.

Ja nyt kun toi homma on mennyt niin hankalaks, niin tässä tilanteessa ottaisin kyllä tunne vehkeen alle eli : Sxv. Eihän näit smotoi kukaan homma järki syistä? Tota hauskempaa pelii saa ettii ja varmasti kääntää päitä. Ja kun uutena hommaat, niin antaa sen 24kk takuun. Tietty ikävä odotella varaosii jos sattuis jotain menemään paskaks. Mut sellasta se välillä on, muissakin pyörissä.
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 11.8.2011 12:01

apikkaSXV kirjoitti:
_Jre_ kirjoitti:Erona siis että wrf on enduro ja yzf crossimalli, kummatkin on kilparadoille suunnattuja.


Myös Aprilian SXV450, KTM 450 EXC, KTM 500 EXC, Husqvarna SMR511 ovat kisapelejä ja ovat kilparadoille suunnattuja ja nämä saa kilville joten miksä siinä Yamahassa sitten on niin ihmeellistä että sitä ei saa mukamas?

Tosin KTM ja Aprilia eivät ole vaihtoehtoina eikä Husqvarna oman design/muotonsa takia tosin Yamahan valintaan vaikuttaa tässä tapuksessa monet muut syys miksi siihen olen päätymässä.

Tosin sitten kait pitää tiputtaa kuutioita sen verran alaspäin että sen saa rekisteröityä 450cc -> 250cc -> 125cc. Moni ei vaan täällä ymmärrä miten isosta asiasta tässä on kyse omalta kohdaltani (muilla asioille ei ole merkitystä tämän rinnalla)
Valmistaja päättää nämä kilvetys asiat, ei riipu siitä mihin käyttöön pyörä on suunniteltu. Osta ktm pääset helpoimmalla ja tod näk halvimmalla kun uutta on pakko saada. Ihan vinkkinä. Älä jälleenmyyjien hintoja maksa.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 11.8.2011 13:19

apikkaSXV kirjoitti:
_Jre_ kirjoitti:Erona siis että wrf on enduro ja yzf crossimalli, kummatkin on kilparadoille suunnattuja.

Myös Aprilian SXV450, KTM 450 EXC, KTM 500 EXC, Husqvarna SMR511 ovat kisapelejä ja ovat kilparadoille suunnattuja ja nämä saa kilville joten miksä siinä Yamahassa sitten on niin ihmeellistä että sitä ei saa mukamas?

Niin no siis tässä tarkotin että yzf mallia ei saa kilpiin/ei ole kilvellisenä. Kyllähän tota wrf:ää löytyy moneltakin kilvellisenä, vuosimallit vaan yleisimmin jotain -04.
apikkaSXV
Liittynyt:
21.7.2011 7:22
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut apikkaSXV » 11.8.2011 13:27

Tänään saamien tietojen mukaan AKE, Yamahan maahantuoja sekä Yamahan Centreri (tampere) ovat sanoneet että Yamaha WR450F mallin saa kilpiin. Näiltä kaikilta mulla on mustaa valkoisella olevaa dokumenttia sähköpostilla.

He ovat asin myös perustelleet ja mukana erilliset liitteet yms asiaan liittyen eli kyseinen pyörä on mahdollista saada rekisteriin kilvitettynä
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Ensimmäisen katuenduron valinta

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 11.8.2011 13:50

Miksi tuo ktm tippui vaihtoehdoista? Yamaha on varmasti hyvä pyörä ei siinä mitään.