Kawasaki ZX-6R

kakkoskuski
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.10.2007 14:36

ViestiKirjoittanut kakkoskuski » 29.11.2010 1:07

Henkka57 kirjoitti:Olisko ollut jtn 80e-120e, jep ei tarvi penkkipapereita ja menee juuri noin


Hienoa! :) Entä mahtaako katsastuskonttori vetää siitä muutoskatsastuksesta paljonkin rahaa?

Yritän ottaa kaikki pienemmätkin menot valmiiksi huomioon..
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 29.11.2010 1:14

kakkoskuski kirjoitti:
Henkka57 kirjoitti:Olisko ollut jtn 80e-120e, jep ei tarvi penkkipapereita ja menee juuri noin


Hienoa! :) Entä mahtaako katsastuskonttori vetää siitä muutoskatsastuksesta paljonkin rahaa?

Yritän ottaa kaikki pienemmätkin menot valmiiksi huomioon..

Täälläpäin nappasivat jammun muutoskatsastuksesta 50e.
kakkoskuski
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.10.2007 14:36

ViestiKirjoittanut kakkoskuski » 29.11.2010 1:39

Eli ihan kohtuulliselta vaikuttava summa sekin.
Tollasissa hommissa kun tulee jotenkin helposti mieleen että keksivät laskutta jotain 200€.. :x

*Edit: Paljonko ihmisillä on vakuutukset vuodessa? Lähinnä kiinnostaa 25kW papereissa olevien summat. Ja itse olen ajatellut -05 vuosimallin pyörää.
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 29.11.2010 12:18

kakkoskuski kirjoitti:Paljonko ihmisillä on vakuutukset vuodessa? Lähinnä kiinnostaa 25kW papereissa olevien summat. Ja itse olen ajatellut -05 vuosimallin pyörää.


Riippuu täysin yhtiöstä, ja millä perusteella ne laskee. Voin kertoa että 21-vuotias täysteholla ajeleva pk-seutulainen vuotaa verta sydämestä kun firman postia tippuu laatikkoon...

Noh, mitäs menin ostamaan moisen tykin. 25kw papereilla pitäis tippua jonkin verran, mutta kaikki firmat eivät ota tätä huomioon lainkaan. Numeroita en nyt tähän hätään osaa heittää.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Drained
Pyörä:
Kawasaki ZR-6R 636 '03
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
29.8.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Drained » 29.11.2010 15:16

Laareppi kirjoitti:
kakkoskuski kirjoitti:Paljonko ihmisillä on vakuutukset vuodessa? Lähinnä kiinnostaa 25kW papereissa olevien summat. Ja itse olen ajatellut -05 vuosimallin pyörää.


Riippuu täysin yhtiöstä, ja millä perusteella ne laskee. Voin kertoa että 21-vuotias täysteholla ajeleva pk-seutulainen vuotaa verta sydämestä kun firman postia tippuu laatikkoon...

Noh, mitäs menin ostamaan moisen tykin. 25kw papereilla pitäis tippua jonkin verran, mutta kaikki firmat eivät ota tätä huomioon lainkaan. Numeroita en nyt tähän hätään osaa heittää.

Noissa on kyllä hirveitä heittoja. Nyt Lähivakuutuksessa liikennevakuutus+täyskasko 640e R6R:lle, tehoja papereissa 19kw. Tuo oli halvin, IF pyyti samoilla tiedoilla vuodesta 2900e.. :roll:
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 29.11.2010 21:13

Drained kirjoitti:Noissa on kyllä hirveitä heittoja. Nyt Lähivakuutuksessa liikennevakuutus+täyskasko 640e R6R:lle, tehoja papereissa 19kw. Tuo oli halvin, IF pyyti samoilla tiedoilla vuodesta 2900e.. :roll:


Offtopiccia vielä hieman...
Joo, ja pitkään sai vääntää bonuksista vaikka faijalla oli 2 pyörää samoissa vakuutuksissa ollut jo vuosikymmen.

Täytyy tosin kohtuuden nimissä sanoa, että kyllä se vuosimaksu alkaa aika nopeasti tippumaan kunhan ei tee mitään typeryyksiä. En minäkään haluisi vakuuttaa parikymppistä jamppaa joka pyörittelee litragikserin avaimia kädessä :)
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 30.11.2010 4:32

Itellä ollu sama pyörä jo vuositolkulla eikä aikasempaa vahinkohistoriaa isojen pyörien ajalta.

Joka vuosi kun bonukset on noussut, niin on kyllä vakuutusmaksutkin. Eli hinta on suurinpiirtein sama kuin pyörän hankkiessani (pl. asuinpaikkakunnan vaikutus), vaikka pyörän arvo on tippunut puoleen ja ajokokemustakin hiukan kertynyt.

Paha vaan että bonukset tulee kohta tappiin. Onneksi ikävähennyksiin ei ole kuin vuosikymmen... :lol:
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
kakkoskuski
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.10.2007 14:36

ViestiKirjoittanut kakkoskuski » 30.11.2010 18:41

Perheen kaikki vakuutukset ollut IF:issä aina. Omassa autossa tällä hetkellä IF:in osakasko. Myös kevarin täyskasko oli sieltä, eikä tullut mitään vahinkoja. Mahtaako noista olla jotain etua?

btw. Kevarin (-05 Derbi GPR) kasko oli kyllä muistaakseni törkeän kallis! Varmaan jotain 1500-1600€. Jos 25kW Ninjan kasko on saman verran tai vielä enemmän niin sitten taidan ottaa osakaskon tai pelkän pakollisen liikennevakuutuksen..
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 1.12.2010 0:49

kakkoskuski kirjoitti:Perheen kaikki vakuutukset ollut IF:issä aina. Omassa autossa tällä hetkellä IF:in osakasko. Myös kevarin täyskasko oli sieltä, eikä tullut mitään vahinkoja. Mahtaako noista olla jotain etua?


Pitäis olla ehdottomasti. Vaikkei kaikki vakuutukset olisikaan samalla nimellä niin kyllä ne yleensä ottaa huomioon perheen muut vakuutukset, ikään niin kuin keskittäessä (niin kuin mullakin, faijan pyörät ja mun pyörä on samassa "vakuutuspiirissä" vaikkakin eri nimillä), eli bonuksia lienee sullekin tulossa.

Näistä kyllä kannattaa tarkemmin kysyä yhtiöltä eikä mistään foorumeilta...
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
kakkoskuski
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
28.10.2007 14:36

ViestiKirjoittanut kakkoskuski » 1.12.2010 17:56

Okei. Totta kai vakuutusyhtiössä nämä asiat loppupeleissä selvitetään. Etukäteen vaan hyvä tietää vähän asioista ja odotettavissa olevista hinnoista. Myös se olisi aika hyvä tietää minkä hintanen vastaava vakuutus vastaavissa pyörissä on muiden vakuutusyhtiöiden asiakkailla.

Keskustelua voisi jatkaa vaikka tossa vakuutuksia koskevassa threadissa.
Juppe94
Pyörä:
Kawasaki ZX-6R -04
Paikkakunta:
Eurajoki
Liittynyt:
9.4.2010 17:48

ViestiKirjoittanut Juppe94 » 24.1.2011 18:54

Mistä vuosimallista alkaen näitä mahtaa pystyä cdi-boksilla kuristamaan 25kw:ksi jos yleensä saa? On kuulemma yleisesti hyvä kuristus tapa.
Tumee-
Pyörä:
Yamaha FZ6
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
4.11.2006 20:17

ViestiKirjoittanut Tumee- » 22.2.2011 13:16

Mikä mahtaa olla syynä kun kattelin ZX-6R 2005 huoltokirjaa netissä, niin venttilien huoltoväliksi sanottiin amerikan ja kanadan mallissa olevan 24tkm ja euroopan mallissa 42tkm??
Onko siis ihan OK ostaa pyörä jolla on rullattu 25tkm, mutta venttilien säätöä ei ole tehty?

Lähde: http://pdfdatabase.com/download/kawasaki-ninja-zx-6r-2005-service-manual-pdf-2135990.html
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 22.2.2011 17:13

Tumee- kirjoitti:Mikä mahtaa olla syynä kun kattelin ZX-6R 2005 huoltokirjaa netissä, niin venttilien huoltoväliksi sanottiin amerikan ja kanadan mallissa olevan 24tkm ja euroopan mallissa 42tkm??
Onko siis ihan OK ostaa pyörä jolla on rullattu 25tkm, mutta venttilien säätöä ei ole tehty?


Tätä samaa on moni muukin ihmetellyt:
"Other than United States, Canada Model Engine Top End Valve clearance - inspect every 42 000 km."

...Mutta USA ja Kanada malleissa 24 000 km. En tiedä, veikkaan että johtuu jostain jenkkilän tiukemmista päästömääräyksistä, mutta se ei selitä tuota Känädää.

Tosin mitä olen lukenut niin kyllä suomessa ne lähes aina nuo tarkistaa ilman erillistä pyyntöäkin 24tkm huollossa, mutta kannattaa kysyä kun huoltoa tilailee. En tiedä paljonko tuo yksittäinen toimenpide kustantaa, mutta kyllä mä annan katsoa ne läpi ensi kesänä kun itse vien pärrän juurikin tuohon 24tkm huoltoon. Maksaa niin maan perkeleesti muutenkin... :paha:
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Maahine
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
10.8.2007 16:00

ViestiKirjoittanut Maahine » 12.3.2011 17:39

Hei, oon nyt viimein päässyt mopoista ja kevareista eroon, joten nyt ois sit ajatuksena siirtyä aavistuksen isompaan. Just tuota kawan zx-6r'ää ja Z750'iä oon katonut hyvän hinta-laatu suhteen takia. Hintaluokkana oon ajatellut jtn 4500-5500e, sen hintaisilla pyörillä tottakai kilometrejä jo muutama takana.
Ikää nyt 19 joten mopojen, skoottereiden ja kevareiden kaa tullut räppäiltyä ihan riittävästi. Kuitenkaan näistä isommista ei ole kokemusta, ni jotain nasevia vinkkejä tarvitsisin tuohon ostoon. Onko näissä jtn ominaisia tyyppivikoja tms joita erityisesti kannattaisi katsoa/kokeilla koeajaessa. Missäs vaiheessa on suurimmat eli kalleimmat huollot jotka olisi hyvä tietää. Etten osta jtn 41tkm ajettua ja kallis huolto sit 45tkm kohdalla:D Kiitos jo etukäteen!
-32'c pakkasta ja jinkku senkun liikkuu!
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 13.3.2011 19:42

Pääsääntöisesti aika huolettomia nuo japsipelit (muutkin kuin kawat), kunhan on huollot tehty ja hyvä yleiskunto. Kilometrejä ei kannata pelästyä.
Jos itse laittaisin ~viisi tonnia 6R-Ninjaan, niin alkaisin varmaan kattelemaan 2003 vuosimallista ylöspäin. Kannattaa kysellä että onko viitsitty öljyjä ja suodattimia vaihdella tarpeeksi usein. Myös nokkaketjuja + kiristintä kannattaa tarkkailla, tosin siitä lähtevä rallatus on ominaisuus eikä vika ;)
Niinkuin tässä ketjussa on monta kertaa todettu, niin 24 ja 48 tkm on isot huollot, lähinnä noiden venttiilien takia. Kawojen huollot maksaa moninkertaisesti verrattuna esim. gikseriin...
Bikes don't leak oil, they mark their territory.