ktm 450, 525

snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 12.4.2009 19:22

mikäli on joskus säätänyt edes hitusen ajatuksen kanssa, niin kyllä sen kampiakselin asennon muistaa. eli tietenkin yläkuolokohtaan puristustahdilla. mitään kampiakselin lukituspulttia ei tarvita, ei ole niin pilkulleen onko se kampiakseli juuri ykk vai kenties muutaman kymmenen astetta jompaan kumpaan suuntaan. nokassa ei kuitenkaan siinä vaiheessa ole nousua joten venttiilivälys on vakio.

momenttiavainta ei yksimukisessa juurikaan tarvitse, ehkä sylinterikannen kiristämiseen, jos siihenkään. kunhan on järki päässä ja edes jotain hajua kuinka kireälle mikäkin mutteri ja nippeli tarvitsee kiristää..
ville__
Pyörä:
manki
Paikkakunta:
tuusula/vantaa
Liittynyt:
7.12.2006 19:53

ViestiKirjoittanut ville__ » 12.4.2009 22:37

ton mun pyörän saa hakee järkevään hintaan pois.. ;)
yv:llä lisä tietoo
nismo..
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 12.4.2009 23:33

snuarrow kirjoitti:mikäli on joskus säätänyt edes hitusen ajatuksen kanssa, niin kyllä sen kampiakselin asennon muistaa. eli tietenkin yläkuolokohtaan puristustahdilla. mitään kampiakselin lukituspulttia ei tarvita, ei ole niin pilkulleen onko se kampiakseli juuri ykk vai kenties muutaman kymmenen astetta jompaan kumpaan suuntaan. nokassa ei kuitenkaan siinä vaiheessa ole nousua joten venttiilivälys on vakio.

momenttiavainta ei yksimukisessa juurikaan tarvitse, ehkä sylinterikannen kiristämiseen, jos siihenkään. kunhan on järki päässä ja edes jotain hajua kuinka kireälle mikäkin mutteri ja nippeli tarvitsee kiristää..

Tuo on täysin totta. Omasta mielestä se pultin käyttö vaan niin helppoa kun kuitenkin aina öljynvaihdon yhteydessä tarkistaa ne venat. Itse ostin vastikään ekat momenttiavaimet ja huomannut, että olen kiristellyt pultteja ja muttereita turhan tiukkaan. Ei sinänsä että siitä vielä koskaan mitään harmia olisi ollut. Lähinnä sen takia ostin koska sain ostettua halvalla työpaikalta Kamasan elinikäiset avaimet...
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 13.4.2009 3:45

tuohan se ongelma juuri onkin, porukka ei tajua kuinka vähän niitä ruuveja pitää todellisuudessa kiertää. perus 8.8 6mm pultinkin yleinen momentti on 10nm, ja se on aika pieni letkautus kädellä.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 19.4.2009 18:04

Kertokaas mielipiteitä että kumpi pyörä kannattaisi ostaa, kun kesällä olisi tarkoitus jompikumpi hankkia. Eli 450 exc tai 525 exc. Haluaisin vain että joku jolla on kokemusta asiasta kertoisi hyviä ja huonoja puolia näistä kahdesta pyörästä ja kumpaa hän suosittelisi. Ymmärtääkseni 525 on hieman katuystävällisempi jousien säätöjen ansiosta, mutta olen myös kuullut että 450 exc:ssä on enemmän tehoa kuristamattomana. Kiitos etukäteen.
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 20.4.2009 14:19

Laban kirjoitti:Kertokaas mielipiteitä että kumpi pyörä kannattaisi ostaa, kun kesällä olisi tarkoitus jompikumpi hankkia. Eli 450 exc tai 525 exc. Haluaisin vain että joku jolla on kokemusta asiasta kertoisi hyviä ja huonoja puolia näistä kahdesta pyörästä ja kumpaa hän suosittelisi. Ymmärtääkseni 525 on hieman katuystävällisempi jousien säätöjen ansiosta, mutta olen myös kuullut että 450 exc:ssä on enemmän tehoa kuristamattomana. Kiitos etukäteen.

Vain katukäyttöön?
Loud Pipes Save Lives.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 20.4.2009 15:24

:'( kirjoitti:
Laban kirjoitti:Kertokaas mielipiteitä että kumpi pyörä kannattaisi ostaa, kun kesällä olisi tarkoitus jompikumpi hankkia. Eli 450 exc tai 525 exc. Haluaisin vain että joku jolla on kokemusta asiasta kertoisi hyviä ja huonoja puolia näistä kahdesta pyörästä ja kumpaa hän suosittelisi. Ymmärtääkseni 525 on hieman katuystävällisempi jousien säätöjen ansiosta, mutta olen myös kuullut että 450 exc:ssä on enemmän tehoa kuristamattomana. Kiitos etukäteen.

Vain katukäyttöön?


Kyllä, unohdin sanoa.

E: Tuossa kun vähän laskeskelin, niin ymmärsinköhän oikein että ktm 450 tai 525 ei voi saada rekisteröityä 25 kW koska se ylittäisi sen 0,16 kW tehopainosuhde rajan?
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 20.4.2009 17:10

Laban kirjoitti:Kyllä, unohdin sanoa.

E: Tuossa kun vähän laskeskelin, niin ymmärsinköhän oikein että ktm 450 tai 525 ei voi saada rekisteröityä 25 kW koska se ylittäisi sen 0,16 kW tehopainosuhde rajan?
Saa, koska eihän sen tarvitse olla tasan 25kW, vaan alle. Eikös nuo yleensä kuristeta johonkin 14kW tjsp?
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 20.4.2009 17:28

Winegum kirjoitti:
Laban kirjoitti:Kyllä, unohdin sanoa.

E: Tuossa kun vähän laskeskelin, niin ymmärsinköhän oikein että ktm 450 tai 525 ei voi saada rekisteröityä 25 kW koska se ylittäisi sen 0,16 kW tehopainosuhde rajan?
Saa, koska eihän sen tarvitse olla tasan 25kW, vaan alle. Eikös nuo yleensä kuristeta johonkin 14kW tjsp?


Niin, 12 kW niissä on. Mutta kun nyt olisi oikeasti tarkoitus saada se 25 kW siihen pyörään.
WPWW
Pyörä:
Kawasaki K(d)x
Liittynyt:
17.1.2007 16:27

ViestiKirjoittanut WPWW » 20.4.2009 20:51

Suzuki drz 400 parempi vaihtoehto, ainostaan katukäyttöiseen 25kw:hen.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 20.4.2009 21:59

WPWW kirjoitti:Suzuki drz 400 parempi vaihtoehto, ainostaan katukäyttöiseen 25kw:hen.


Kiitos, mutta tässä oli nyt kyse näistä kahdesta pyörästä.. Varmasti on parempia vaihtoehtoja mutta kumpi näistä? Ja onko siis niin ettei voi saada kumpaakaan rekisteröityä 25 kW että sitä voisi ajaa pikku A-kortilla?
Winegum
Pyörä:
Suzuki GSX-R 1000 K2
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
9.8.2005 8:44

ViestiKirjoittanut Winegum » 20.4.2009 22:13

Laban kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Suzuki drz 400 parempi vaihtoehto, ainostaan katukäyttöiseen 25kw:hen.


Kiitos, mutta tässä oli nyt kyse näistä kahdesta pyörästä.. Varmasti on parempia vaihtoehtoja mutta kumpi näistä? Ja onko siis niin ettei voi saada kumpaakaan rekisteröityä 25 kW että sitä voisi ajaa pikku A-kortilla?

Ei tasan tuohon 25 kW:iin niinkuin sanoit, eli jos kuristetulla meinaat ajella niin se on se 12 kW.
Laban
Pyörä:
625 SMC
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
13.2.2008 22:02

ViestiKirjoittanut Laban » 20.4.2009 22:25

Winegum kirjoitti:
Laban kirjoitti:
WPWW kirjoitti:Suzuki drz 400 parempi vaihtoehto, ainostaan katukäyttöiseen 25kw:hen.


Kiitos, mutta tässä oli nyt kyse näistä kahdesta pyörästä.. Varmasti on parempia vaihtoehtoja mutta kumpi näistä? Ja onko siis niin ettei voi saada kumpaakaan rekisteröityä 25 kW että sitä voisi ajaa pikku A-kortilla?

Ei tasan tuohon 25 kW:iin niinkuin sanoit, eli jos kuristetulla meinaat ajella niin se on se 12 kW.


Noniin kiitos, sekin selvisi.. Nyt vielä jos joku asiantuntija vastaa minun ensimäiseen kysymykseen olisin todella kiitollinen!
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 22.4.2009 11:45

Itsellä on tuollainen nelipuolikas sekä katu että ratakäytössä ja ollut jäykemmät jouset etuiskareissa. Kadulla paljon kivempi kun ei niiaa ja crossissa ei pohjaa. Eli älä niin tarkkaan mieti noita iskareiden säätöjä kun ne saa juuri sopiviksi sinulle missä sitten ajatkin säätämällä. Aika lailla samoja pyöriä nämä molemmat. Itse en ole 525 ajanut, mutta ymmärtääkseni 450:ssä on vähän aggressiivisempi luonne koneessa?
jussi666
Liittynyt:
10.5.2006 16:52

ViestiKirjoittanut jussi666 » 24.4.2009 14:54

Paljos teil on vakuutukset?
Mul on 662e osakaskolla. Tapiola joka ei korvannut multa varastettua kevaria ja syy on aika... hmm pilkkua nussiva :D :paha:
Loud Pipes Save Lives.