ktm 450, 525

laurihentula
Pyörä:
Piikikäs kotari -07
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.4.2011 22:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut laurihentula » 9.9.2011 20:42

OT: kun en tiedä mistä kysäisis, mutta saako noita kotarin smr pyöriä kilpiin, esim tollanen 450 smr, onko laillinen kadulle?
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JMH » 9.9.2011 22:26

Eipä taida olla mahollista suomessa, joku voi valasta asiaa tarkemmin.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 9.9.2011 22:35

Muistasin että jollain täällä oli, tai ainakin pyörä näytti siltä ja omistaja väitti sen olevan smr, kysyin vielä kilvistä ja kuulemma oli. Valkosen kirjava se tais olla jos en ihan väärin muista.

E: http://www.nettimoto.com/ktm/exc/1136482
Saatto olla tämä. Sitähä ei sitte tiiä onko alunperin ollu exc
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 10.9.2011 7:02

laurihentula kirjoitti:OT: kun en tiedä mistä kysäisis, mutta saako noita kotarin smr pyöriä kilpiin, esim tollanen 450 smr, onko laillinen kadulle?

Ei saa eikä mitään järkeäkään. Helpompaa tehdä exc:stä smr kuin varustaa smr katulailliseksi. Jos taas tarkoitat uudempaa smr mallia niin sitten menee hankalammaksi koska crossin kone on kokonaan eri joten ei ole katulaillisessa muodossa mahdollista.

Mitä tuohon nettimoton smr:ään tulee niin ei se ole sitä nähnytkään, koska smr:ää ei ikinä ollut tuolla vanhemmalla rungolla. Jos tuossa on lyhyet välit (smr tiuhemmat kuin exc) niin sitten tuo voi muuten olla aika lähellä koska näkyy olevan kuitenkin smr-etujarru.
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 10.9.2011 11:52

laurihentula kirjoitti:OT: kun en tiedä mistä kysäisis, mutta saako noita kotarin smr pyöriä kilpiin, esim tollanen 450 smr, onko laillinen kadulle?

Ei saa. Tai saattaa olla joku teoria mahollisuus. Mutta eiköhän se johonkin pikkujuttuun viimeistään kaadu. Rahaa saa varata reilusti. Ennemmin iskee smr myllyn exc:hen.
antsas1
Liittynyt:
7.4.2010 17:40
Re:

ViestiKirjoittanut antsas1 » 10.9.2011 22:01

Ee-tu kirjoitti:Siis joo on noita alle 25kW pyöriäkin, mutta noita kuristamattomia tahtoo olla enemmän tai sit en ymmärrä saksaa tarpeeks :D . Enivei niin siis myykö maahantuojat niitä kureja ?



Niitä saa KTM edustavilta liikkeiltä
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: Re:

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 10.9.2011 22:59

antsas1 kirjoitti:
Ee-tu kirjoitti:Siis joo on noita alle 25kW pyöriäkin, mutta noita kuristamattomia tahtoo olla enemmän tai sit en ymmärrä saksaa tarpeeks :D . Enivei niin siis myykö maahantuojat niitä kureja ?



Niitä saa KTM edustavilta liikkeiltä

Mitä sä kureilla tekisit? Muste paperilla on tärkeempää.
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 14.9.2011 9:46

Oisko antaa vinkkiä, mitä katsella 525 kottaraisesta, jos sellasta käy ostamassa? Välyksiä, vuotoja, kulumia? Entä äänet, milaset pitää olla, saako nokkaketju rallattaa ym. ym. ja RFS koneella hakusessa.
kesä<3
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JMH » 14.9.2011 13:38

JoXuZ kirjoitti:Oisko antaa vinkkiä, mitä katsella 525 kottaraisesta, jos sellasta käy ostamassa? Välyksiä, vuotoja, kulumia? Entä äänet, milaset pitää olla, saako nokkaketju rallattaa ym. ym. ja RFS koneella hakusessa.


Noista on oikeesti paha sanoa ku kuuntelee konetta. Tietenkin kannattaa kuunnella tarkasti ettei mitää ihan outoja/ylimääräsiä ääniä kuulu. Ja tosiaan hyvä esimerkki on noi lc4 koneet. Toistesta voi lähtee ääntä samalailla ku betoni myllystä ja toisesta ei ollenkaan ja molemmat on ihan kunnossa. Ittelläki nakuttaa tasapainoakseli vähän tuossa RFS koneessa. Ja tosiaan kattelet missä kunnossa kulutus osat ja näkyykö vuotoja sun muuta, kannattaa myös kysyä että onko koneelle tehty mitään isompaa remppaa ja jos on niin kuinka paljon ajettu sen jälkeen.
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 14.9.2011 14:49

Ainoa asia jota oikeastaan voi kattoa on niiden äänien ja tärinän puuttuminen. Jos kehrää kuin kissa eikä juuri tärise niin todennäköisesti on loistoyksilö. Jos taas on mitä sattuu, niin ei se silti sano että olisi huono. Tärinän arviointi on aika suhteellista jos ei tunne noita enempää, mutta sen puuttuminen kyllä kertoo että kampurat ja kamppeet on suorassa. Jos itse olisin isolla rahalla ostamassa kallista motoa jolla on tarkoitus ajaa vielä satoja tunteja ennen remppaa niin varmasti vaatisin että saa avata kytkinkopan ja mitata kampuran välykset koska ne hyvin pitkälle määrää koska kone on avattava. Myös venttiilit voi kattoa paljonko on muttereissa säätövaraa, tosin vaatii jonkin verran tuntemusta sekin jotta voi mitään sanoa.

Muuten kannattaa katsoa erityisesti pakoputken ja vaimentimen kunto, löysät niitit rikkoo helposti ulkokuoren (tosin uusi ei maksa kuin 100-150€) ja motorenkaat tai piikit saattaa ottaa kiinni kylkeen kiinni ja rikkoa jotain. Alkukäyrät on kalliita vaihtaa ja jos joku viriviri niin voi olla että osia ei edes saa.

Henkilökohtaisesti arvostan myös korkealle alkuperäisten osien käytön. Joka mutteri ja pultti joka on vaihdettu johonkin tarvikkeeseen vie luottamusta huoltajalta/omistajalta.

Muutaman kympin voi tingata aina pois hinnasta kokeilemalla takaiskarin alapään kiinnitystä joka on takuulla väljä. Nostaa pyörän pukille ja nostaa haarukkaa käsin. Ei vakavaa, mutta maksaa jonkin verran vaihtaa jos uudenveroisen haluaa.

Vetorattaan boorit kuluu noista myös, kannattaa ainakin katsoa että ei ole löysällä jos ei sinne muuten pääse kurkistamaan. Myös liiallinen ketjunkireys kertoo omistajan toistaitoisuudesta (istu päälle tai paina lujasti kasaan ja kokeile).
JoXuZ
Pyörä:
530 EXC
Liittynyt:
23.12.2004 16:04
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JoXuZ » 14.9.2011 20:56

Kiitos hyvistä vinkeistä! Viimeksi täällä seikkailleena tuolloin 7 vuotta sitten mopoiässä, niin vastaus ois varmaan ollut kysymykseeni että "osta uus". Mut joo.

En tuota tekniikkaa pahemmin pelkää, niin ei sinällään haittaa, jos koneremontti on piakkoin tulossa. Talvella on hyvin aikaa purkaa motti pöydälle ja ihmetellä (kiroilla mitä taas tuli ostettua). Tosin aika on rahaa ja osat maksaa varmaan lähemmäs sen touhutonnin. Eli hintaa on pakko saada reilusti alas, jos tunnit alkaa olla siinä huoltohaarukassa.

Mutta hyvää yksilöä haen, josta näkyy että on pidetty huolta. En halua mitään, josta sanotaan että edellinen omistaja on jotain tehnyt. Kuitenkin sen verran kisanen peli kyseessä, että vaikka kestää paikat rääkkiä, on ne myös helppo hajottaa väärin huoltamalla.
kesä<3
JMH
Pyörä:
KTM 250, 400
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
6.3.2008 18:14
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JMH » 17.9.2011 17:59

Juu eihän noita oikeen saa mitenkään muuten hajalle kun huonolla huollolla (öljyjen vaihto, venttiilien säätö/tarkistus yms). Tuskin menee kyllä ihan ajamalla hajalle jos hyvin huoltaa.
ande1337
Pyörä:
Husq -07
Liittynyt:
4.10.2009 12:35
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ande1337 » 19.9.2011 20:13

Onks nää pyörät rekisteriottees 1 vai 2 paikkasii?
jonioo
Pyörä:
ktm530, manki
Paikkakunta:
Hki
Liittynyt:
14.10.2007 23:03
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jonioo » 20.9.2011 1:29

ande1337 kirjoitti:Onks nää pyörät rekisteriottees 1 vai 2 paikkasii?


Tehtaalta tullessa niin joo, mut voihan tapit laittaa kii ja muutoskatsastaa. Tai laittaa vaa tapit kii.
supermoto31
Liittynyt:
7.9.2006 18:19
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut supermoto31 » 20.9.2011 19:26

ande1337 kirjoitti:Onks nää pyörät rekisteriottees 1 vai 2 paikkasii?

Jousitus ei ole kahdelle tarkotettu. Nämä on yhden henkilön pyöriä.