ktm 450, 525

Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 7.5.2017 21:52

Morjens, just otin uudet kytkinlevyt öljystä muhimasta ja olis pitänyt tää 78032111000 LINING DISC TURNED OFF laittaa paikoilleen, mutta huomasin että kaikki nuo 9 massalevyä ovat identtisiä. Kyseessä paketti missä tuli mukana massalevyt 9kpl. Välilevyt, jouset ja lukitusrenkaat. Onkos tullut pakettiin virhe, vai onko yksi levyistä jollakintapaa erilainen kun muut?
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 8.5.2017 21:51

Juu tosiaan se lining disc turned off on sisäkehältään hieman pienempi, mutta tuossa minun paketissa sitä ei tullut mukana. Kaikki 9 massalevyä ovat samankokoisia.

Motokeitaalla ei ollut varastossa joten saa odottaa...

Mikähän tarkotus niillä kahdella taaimmaisella spacerilla on? Toimiikohan kytkin jos jättäisi ne pois ja laittaisi normaalin massalevyn taaimmaiseksi turned off massalevyn tilalle? Silleenhän se "normaalisti" on useissa kytkimissä. :roll:
Liittynyt:
25.4.2017 14:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut wiliwilperi123 » 29.5.2017 15:17

Onko monella ketjujen pomppiminen/heiluminen ongelma?

Kireyttä ja linjaa ahkerasti säädetty ja ne pitäisi olla kunnossa. Silti ketjut pomppii ja heiluu yläpuolella aika reilusti. Tätä ilmenee kun ajelee isommissa nopeuksissa, isolla vaihteella ja kun ei ole täysi veto päällä.

Voisiko yksi syyllinen olla epätasapainossa oleva takarengas? Kulunut ketjunlaahain? Ei taida löytyä suoraan yläpuolisia ketjunohjaimia myytävänä?
Liittynyt:
8.8.2011 20:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Murska » 29.5.2017 18:49

Ihan normi homma eikä auta vaikka vaihtaa uudet ketjut/rattaat, vispaa yläpuolelta joka suuntaan ihan älyttömästi tietyillä kierroksilla. Mä tein omaan yläpuolisen ohjurin PE muovista, kaveri korjasi sen ketjusuojalla ettei näe vispaamista. Pois silmistä, pois mielestä :D
Liittynyt:
25.4.2017 14:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut wiliwilperi123 » 30.5.2017 0:54

Kyllä tarvii saada se pois silmistä ja korvilta. onko heittää kuvaa siitä ohjurista, että miten toteutit sen?
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 18.7.2017 12:05

Hävis kipinä 530 pyörästä, oireili eka muutaman päivän huonolla käynnistyvyydellä kylmänä sekä kuumana mutta toimi moitteitta jos sai käyntiin. Nyt ei enään ollenkaan kipinää, toimi kun viimeksi sammutin. Talvella koko pyörä rakennettu uudelleen ja sillon vaihdoin alkuperäisen johtosarjan, puolan ja jännitteensäätimen. (edellinen omistaja oli katkonut piuhoja ja liittänyt takaisin)

kokeiltu eri tulpalla ja vanhalla puolalla, myös liittimet käyty läpi.
Pick up coil resistanssi 110ohm ja staattorin mustapunainen sekä punavalkoinen piuha antoivat 14.5ohm. voltteja mitatessa pick up coil ei antanut mitään ja staattori edellämainituista piuhoista 8v. Polkemalla mittari taisi näyttää paljon korkeampiakin lukemia mutta bilteman halppismittarista ei oikeen saa selvää. Numerot hyppivät liian nopeaa.

Mitä kokeneemmat veikkaisi syyksi? Itse epäilisin tuota pick up coilia, samoiten motokeidas kun sinne soittelin. :roll:
Liittynyt:
9.5.2009 14:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Kybbee » 9.8.2017 8:50

525 supermotovanteesta myljäytyi takarissan pulttien reiät huonoksi, mistähän tuohon saisi ehjän vetopakan "laipan" hommattua? Motokeitaan varaosapalvelusta löytyy vain enskavanteiden osia. Alkuperäinen behrin vanne siis kyseessä.
Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut snuarrow » 10.8.2017 0:03

http://www.ktm-parts.com/AOMC/OEMFINDER

tuolta etit osanumeron, se motokeitaan hakukenttään.
Pyörä:
Ktm 400 exc 09
Paikkakunta:
Hyvinkää
Liittynyt:
12.11.2010 19:35
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut aarcgii » 30.8.2017 12:59

Oisko jollai myytävänä ehjää välimallin (en tiä onks erilainen muissa malleis) kotarin vakioäänenvaimentajaa nelarii? Laittakaa yv jos löytyy. Vaalee tankkiki kiinnostaa, jos jollai ehjä ylimääräsenä :D
Pyörä:
KTM 520
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
11.9.2013 22:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Kazzu97 » 12.11.2017 13:20

Mistä löytyisi 450/525 edullisesti tankki? Oma nimittäin vähän huonossa kunnossa...
Liittynyt:
9.6.2013 15:37
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kaalikääryle » 28.1.2018 20:47

Ktm exc rfs koneella. Kuuluuko kannenpultit jälkikiristää?
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Saanana » 19.2.2018 10:33

Terve, kuinka paljon kuuluisi olla exc 530 kampiakselissa päittäisvälystä? Ja millä sitä säädetään kun shimmejä tuonne ei kuulu niinkuin rfs koneessa.
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 24.2.2018 19:49

Siinä ei ole shimmausmahdollisuutta, eikä päittäisvälystäkään ole ilmoitettu.
Tälläisessä tapauksessa pitää mennä muiden ilmoitettujen mittojen mukaisesti.

Eli kun kampiakselin limput on oikealla etäisyydellä toisistaan, lohkojen välissä on sinne kuuluva tiiviste ja oikeat laakerit paikoillaan, niin silloin homma on tehty oikein, eikä välystä tarvitse sen enempää murehtia.
Liittynyt:
12.3.2018 10:16
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut jensnenonen » 12.3.2018 10:23

Morjesta,

Pitäisi nykynen kotari päivittää vähän isompaan ja pienen seulonnan jälkeen vaihtoehdoiksi jäi 450 & 530 exc, sekä 690 smc, eroaako smc huoltovälit kuinka paljon exc pyöristä? Ja onko noissa kuus-satkuissa kuinka paljon enemmän ruutia nelisatasiin verrattuna? :)
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 12.3.2018 19:57

jensnenonen

690smc on katusupermoto pyörä, huolto välit on paaaaljon pidemmät kuin noissa kilpapyörissä, noissa 450cc pyörissä on jotain 45-50hv välissä, oisko ktm 530 eli 510cc siinä 50-60 välissä, 690scm on se 65-70hv jä vääntöä. Jos ei jaksa huoltaa kokoajan, niin suosittelen hommaa tuon 690smc, ainoa että se on muutamia kymmen kiloja painavempi. Mutta yleensä porukka valitsisi sen takia sen, kun on vähän mukavampi ajaa, väätöä, tehoa pidemmät huolto välit jne.

Jos mä valitsisin nyt pyörää, niin se missä asun, niin toi kmt 530exc olis passeli ja kun jaksan huoltaa. Mutta jos asuu esim maalla, niin kyllä tuo 690smc olis parempi vaihtoehto, myös huoltojen takia kun välimatkat on pidempiä.

Myös on vähän huono vertaa katusupermotoa ja kilpapyöriä toisiinsa, eli vertaisi ennemmin 450exc ja 530exc keskenään ja sitten 690smc se ihan erikseen, myös suosittelen käydä koeajamassa niitä, niin huomaat sen eron
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään