ktm 450, 525

JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 22.2.2014 1:45

Jebajeba tuli tänään haettua oma 450 -05 exc kotio.. osaisko joku valasta et mikä mättää kun mittarivalo ei pala? Pitäisikö syttyä kun mittari menee päälle? Pyörässä on siis 2014 mallin mittari vaihdettu.
Emmä kerro.
Tome^
Pyörä:
Ktm 525 exc, Honda monkey -89 Rothmans
Liittynyt:
16.6.2008 23:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tome^ » 22.2.2014 20:05

Laitoin tänään kaasariin sen kuristin tapin mikä estää luistia aukeamasta kokonaan auki, mutta kiertää senki kanssa 9900 eli melkeen rajottimelle :O ajamaan en sitä vielä pääse niin osaako joku kertoo et kuristaako se tota vehjettä ollenkaa? :lol: Ja sen verran vielä että se ei ole sinne jäämässä, kokeilu mielessä halusin sitä koettaa että miten se käyttäytyy sen kanssa.. ;)
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 22.2.2014 20:20

Kyllä se tietysti kiertää ylös asti, jos odottaa että kiekat nousee. Ei se silti mihinkään ajossa kulje, jos ei luisti aukea kunnolla.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
JyppiVee
Pyörä:
450 exc
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
25.4.2007 20:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut JyppiVee » 23.2.2014 22:15

Nyt pelottaa perkeleesti. Vaihdoin öljyt ja suodattimet tohon rfs koneiseen nelipuokkiin ja nyt kuullostaa siltä et se nakuttaa/säksättää? Mielestäni ei kuulunut ennen öljyjen vaihtoa.

Öljy oli kyllä merkiltään eurol, mutta täytti api ja jaso luokitukset. Ja viskositeetti 15w-50.

Tartteepi varmaan huomenna käydä marmoritiskiltä hakemassa motorexiä ja kuullostella uudestaan.. :nolo:
Emmä kerro.
Tome^
Pyörä:
Ktm 525 exc, Honda monkey -89 Rothmans
Liittynyt:
16.6.2008 23:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tome^ » 25.2.2014 23:06

Teillä varmaan jollain on / on ollu virtalukko näissä kiinni, lähinnä tässä kytkentä ohjeita kyselisin.

Jokapuolelta koittanu ettiä mutta mitään ei oo jääny käteen, tarkotus ois et startti ei pyöris eikä antas kipinää.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 25.2.2014 23:27

Meillä on kahdessa kotarissa silleen kytketty virtalukko, mutta enpä osaa ulkomuistista kertoa miten ne tuli kytkettyy.. Voin tsekata joku päivä.
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 25.2.2014 23:38

Muakin kiinnostaa tuo virtalukko, muistatko onko ne sun virtalukot kotarin alkuperäisiä vai jotain tarvike-virtalukkoja?
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
ion`
Pyörä:
ktm 530
Liittynyt:
9.5.2007 20:46
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut ion` » 26.2.2014 0:19

Ite just hajin motonetistä tarvikemallin virtalukon (12.5€) ja laitoin sen puolalle menevän herätteen (sinivalk.) väliin. Startti siis pyörii muttei anna kipinää kun virrat on pois.
nieminennn
Pyörä:
KTM EXC 450 -05
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
6.1.2011 19:05
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut nieminennn » 26.2.2014 0:22

Moro, oon ettimässä mulle isompaa pyörää ja yhet vaihtoehdot olis 525 ja 450 kotarit nii kertokaas mitäs hyvää niis on ja mitäs huonoo ja mites huolto et kuis usein öljyt ja mites mäntä ja sellaset vähä isommat huollot koneeseen.
Mites sillä uskaltaa ajaa et pitää lämmittää kuis paljo ennen lähtöö vai kestääkö kone ? Ja mulla sillä tulis ajettuu suurinosa ajasta kaupungissa.
Oon kattonu yhtä 450 jolla ajettu ilmotuksen mukaa 360h et kuis paljo se on edes kilometreissä suunnilleen ja tarviiko siihen tehä mitään isoja huoltoja lähiaikoina ?
Uskaltaako ostaa siis :P
Ei haluis sellasta pyörää jolle pitäis tehä jotain koneremppaa kokoaikaa et onko kotari hyvä vaihtoehto ?

Kiitos jo etukäteen
kurapäristelijä
Liittynyt:
31.3.2011 16:52
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut kurapäristelijä » 26.2.2014 9:58

Hae kaupasta uusi niin saat ajaa vaikka 50 tonnia. Vanhan niin voi hajota välittömästi tai kestää toiset 360 tuntia avaamatta. Tai sitten vie sen radalle ja rikkoo varmasti parissa tunnissa. Tai ajelee kadulla ja vaikka olisi rikkikin toimii vielä vaikka kuinka. Joka tapauksessa ei siinä kovin isoa remontintarvetta voi olla jos kerran toimii.

Ei nuo liikaa remppaa vaadi varsinkaan tehottomammat versiot kun kone kestää paremmin, öljyä vaihtaa ja ajaa. Mäntää ei tarvitse katukäytössä vaihtaa etukäteen, aina hajoaa jotain ensin joka naarmuttaa männän mukanaan tai sitten öljyä alkaa kulua tai jotain vastaavaa. Toisille on joku vesipumpun vuoto jo koneremonttia, toiset korjaa sen vartissa ja pitää aivan normaalina.

Eikä tarvitse lämmittää jos liikenteen mukana ajat ja normaaleista lämpötiloista lähdet kunhan et jostain motarin rampilta sitä käyntiin iske. Radalla ajat pari tutustumiskierrosta ihan normaalisti ensin.
Tome^
Pyörä:
Ktm 525 exc, Honda monkey -89 Rothmans
Liittynyt:
16.6.2008 23:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tome^ » 26.2.2014 14:30

http://www.advrider.com/forums/showthre ... 240&page=2


Siinä toimivat ohjeet virtalukon asentajille!

ite laitoin mankin virtalukon kyseisellä tavalla ja toimii :)

Off asennossa ei startti pyöri eikä tule kipinää

On asennossa kaikkii toimii kuten kuuluuki, sammutusnapista sekä virtalukosta sammuu.
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 26.2.2014 18:41

Joo mankin virtalukko on hyvä ja halpa. Ja siinähän ne ohjeet sitten tulikin ;)
http://www.moposport.fi/fi/virtalukko-h ... w4LCvl_t8E

Racingbikestä kun kysyin joskus, niin ovat siellä laitellu kotarin mönkkärin lukkoja näihin. Siinä tulee kuulemma se virtalukko sekä uus rattilukko ja molempiin käy sama avain. Tosin hintakin oli reilut 80e
Trompo654
Pyörä:
Husq Sm 125 (ex)
Paikkakunta:
Lempäälä
Liittynyt:
2.3.2011 23:39
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Trompo654 » 10.3.2014 22:12

Tässä ny kattellu kotareita, ja aika hintavia ainakin omalle rahapussille, niin tuli semmonen juttu mieleen, että kuinkas vaikeeta ois saada toi 04-07 takakate sovitettua 03 viissatku kotariin? Meneekö pienellä modauksella vai joutuuko ihan häkin vaihtamaan?
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 10.3.2014 23:15

Häkki, penkki ja ilmanputsarikotelo vaihtoon, niin pyörä on käytännössä pykälää uudemman mallinen ja nuo 04-07 -katteet siis menevät suoraan. Oma (käytetty) takahäkki maksoi 70€ ja penkki 30€, joten eipä tuo nyt loppupeleissä niin kallis päivitys ollut.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
latze3
Pyörä:
EX ,Ktm 450cc vm 06, HSQ
Paikkakunta:
TSKM
Liittynyt:
14.9.2006 21:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut latze3 » 12.3.2014 18:16

Onkos täällä porukka vaihdellu nokkaketjun kiristäjää mekaaniseen versioon näissä uudemmissa koneissa ? ja jos on niin minkälaisia on tullu laitettua kiinni.
☻/
/▌This Is Bob Copy And Paste him
/ \ So he can take over motot.net