ktm 450, 525

Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Husky510 » 1.3.2015 10:24

Eli siis tekee samaa polkemalla, kuin sähkökäynnistyksellä, eli kone pysähtyy vai pyörii vain, eikä lähde??
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 1.3.2015 10:37

Siis kyllä pyörii polkemalla,mutta huonosti vaan lähtee käyntiin.Mutta pittää vielä yrittää se puolpuristin tutkia.

Edit: joo eli todennäköisesti on puolipuristimen ongelma,kun polkemalla välillä on enemmän puristuksia ja välillä ei.Mutta eikös näissä oikee puolipuristin ole automaattinen ,ja kytkinkahvan vieressä oleva kahva on vaa joku ns.puolipuristin jonka avulla moottorin saa kuivatettua jos ei muute lähe käyntiin?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 2.3.2015 17:27

Onko tää sulle nyt eka "iso" nelari?
Se manuaalinen puolipuristin on erittäin kätevä yläkuolokohdan löytämisessä.
Jos tunnet jonkun, joka osaa polkasta isoa nelaria, niin kysy siltä apua. ;)

Ainakin tuossa 650 bergissä puristuksia on sen verran, että jos koittaa puristusvaiheen läpi työntää ilman manuaalista puolipuristinta, saa polkimen päällä ihan oikeasti pomppia. :lol:
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 2.3.2015 18:57

Ahaa, eipä oo enne tullu pahemmin yritettyä polkemalla,joten nyt selvis sen manuaalisen puristimen idea.Käytättekö muuten imu ja pakoventtiileillä samaa välystä niinku ohjekirja väittää eli 0,12, ku jotkut merkitkän käyttää eri välyksiä imulle ja pakolle?
Tome^
Pyörä:
Ktm 525 exc, Honda monkey -89 Rothmans
Liittynyt:
16.6.2008 23:34
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tome^ » 3.3.2015 18:35

Ite oon menny tolla 0.12 eikä oo ollu mitään valittamista
AceFin Moderaattori
Pyörä:
Skyteam Monkey 125cc-->160cc -07, 525 EXC -03, GSX600F -91
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.4.2011 19:45
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut AceFin » 3.3.2015 23:27

Ohjekirjan kertoma 0.12 on oikea. Eri merkeillä on eri välykset ja ne on täysin mallikohtaisia, ihan turha verrata yamahan ja kotarin toleransseja.
EXC 525 || Youtube-kanava
"Kuka teistä finninaamoista nussi mun hanskat?" -MP
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 4.3.2015 20:22

Näinhä se on, mitäs muuta tuosta puolipuristimesta voi enää tutkia,kun jousi on ehjä eikä siinä ainakaa ollu se vika.
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 6.3.2015 2:25

No se jousi voi olla laiskistunut tai väärin asennettu, jotkut ainakin meinanneet, että pitäisi laittaa tavallaan kierroksen verran jännitykseen kun laittaa paikoilleen ainakin näissä toisen sukupolven bergeissä jossa venttiilikopan sisältö lähes identtinen noitten rfs kotareiden kanssa. Esim. nokka-akseli ja venttiilinjouset menee pienellä muokkauksella rfs kotarista bergiin.
Poisonnn
Pyörä:
Ktm exc 450cc -11
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
18.4.2006 22:59
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Poisonnn » 7.3.2015 13:42

Onkos kellään kokemusta FMF Megabomb putkesta ja Quickshotista? Onko mistää kotosin?
Ktm exc 450cc -11
Tadu
Pyörä:
KTM EXC450 -05
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
29.7.2012 21:32
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Tadu » 13.3.2015 20:33

Joo tuossa jokunen kuukaus takaperin ilmeni sellanen ongelma, että kaikilla muilla vaihteilla mopo veti mutta nelosenku laitto päälle loppu meno ja rutina vaa kävi. Sitteku vitoselle vaihto ni matka jatku. No nyt o päästy siihe pisteessee, että o vaiherattaat käsissä ja eipä niistä oikeen muuta vikaa oo silmää sattunukku, että nelosvaihteen rattaassa on ne ulokkeet pyöristyny kulmista muihin verrattnua aika paljon. Joten oisko mahollista, että ku neloselle rupee vaihtammaa ni ei se ratas pääse paikallee vaa kimpoo poisku se ei pääse puremaan siihe toisee rattaasee nii että menis kohallee. Toivottavasti tästä nyt selvää sais ja joku ymmärtäväinen vois auttaa asiassa jos tietää mistä muusta vois johtua, laitettaas vielä muutama kuva tähä ni jos se avais:
http://aijaa.com/m85yZ8
http://aijaa.com/jz9ecg
http://aijaa.com/AdNM9Z
http://aijaa.com/JKbDnW
http://aijaa.com/mwXehS
http://aijaa.com/BvxXAr
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 14.3.2015 1:01

Taitaa justiisa noista ulokkeitte pyöristymisestä, että pääsee pomppimaan. Tai sitte se johtuu kaikesta tuosta puun silpusta. :lol:
Mahtaa sulla olla muutaman satasen edestä rattaita vaihettavana, melko monessa rattaassa tuollaset kuopat jos et vielä oo huomannu.
Tässä vähän pahempi tapaus siitä mitä tarkotan.
Kuva
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 14.3.2015 15:32

Elikkä seuraavanlainen ongelma ois taas,eli moottorista kuuluu kytkimen puolelta kolinaa.Ääni on täysin sama kun tässä videossa,ja kytkimen painaminen ei vaikuta kolinaan mitenkään,eli oisko vinkkejä? https://www.youtube.com/watch?v=ttc5AhELGF0
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 14.3.2015 16:17

Kytkinkoppa pois ja kato onko kampuran päähän tuleva mutteri löysällä, yleinen vika näissä koneissa, laita kiinni ruuvilukitteen kanssa, voit kanssa jonku lukkoprikan tms. laittaa siihen.
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut snuarrow » 14.3.2015 17:49

tohon vaihteisto-ongelmaan:

jos se limppu on auki, niin kannattaa uhrata muutama tunti rattaiden pyörittelyyn ja vaihdevivun kääntelyyn, jotta asianomaiselle selviää hieman miten tollainen laatikko toimii. noi "hampaiden pyöristykset" on meinaan ihan tehtaan sorvin jäljiltä. se mikä niitä vaihteita oikeasti kytkee tuolla, on nuo ihan kuvan alareunassa tummalla alueella näkyvät rattaan kyljestä törröttävät ulokkeet. usein ongelmat kuitenkin johtuvat vaihderummun (se palikka missä on niitä kiemurtelevia n.5x7mm uria) päässä olevasta asennon lukitsijan kulumisesta.
töhö1
Liittynyt:
19.7.2014 17:02
Re: ktm 450, 525

ViestiKirjoittanut töhö1 » 14.3.2015 17:57

Suomenpaskin kirjoitti:Kytkinkoppa pois ja kato onko kampuran päähän tuleva mutteri löysällä, yleinen vika näissä koneissa, laita kiinni ruuvilukitteen kanssa, voit kanssa jonku lukkoprikan tms. laittaa siihen.


Kyllä se mutteri oli tiukalla,kun ei se pyöriny mihinkään.