Eka pyörä suunnitteilla

Pommi-
Pyörä:
998
Liittynyt:
17.1.2007 0:04
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Pommi- » 12.7.2011 15:33

00sci kirjoitti:Samat huolto välit niissä on ja esimerkiksi mäntävaihto voi vaan tehdä konerempan yhteydessä koska sylinteriputki tulee suoraan lohkoon. 77hp on kyllä aika viilatusta pelistä ;) Mut enemmän tehoo yksmukisiin verrattuna kyllä löytyy.


Toi 77hp on kyl melkost legendaa, varsinkin takaselta.
Jossain väitettyä että olisi kampuralta 70hp, mut tiedä siitäkään.
54-56hp nois suunnilleen on penkistä riippuen, vakio kuntoisina.
Eikä ne pelkät hevosvoimat, myös se vääntö. ;)

Hauska pyörä ajaa kyl ja jerkkuu löytyy vähintään tarpeeksi.. Silloin kun nuo toimivat. :)
En ihan uusimmista malleista tiedä mutta ensimmäisissä malleissa oli kyl ongelmia vähintääkin tarpeeksi.

Tehokasta supermotoa jos on ettimässä niin kantsii tsekata myös Husabergin FS 650.
Vakiokuntoisina kohtuu saman verran tehoa kun Apriliassa.

http://www.youtube.com/watch?v=v-CyDnklQc4

Siinä vielä Berggi mihin on putki vaihdettu.
Raptor 660R
ozqy95
Liittynyt:
28.5.2010 13:43
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut ozqy95 » 12.7.2011 17:00

Mitä kaikkea pitää tehdä, kun kuristaa 600sta gsx-r:ää 25kW:ksi?
Ishi
Pyörä:
Yamaha YZF-R6r -08
Paikkakunta:
Varkaus
Liittynyt:
11.5.2007 17:46
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Ishi » 12.7.2011 19:40

ozqy95 kirjoitti:Mitä kaikkea pitää tehdä, kun kuristaa 600sta gsx-r:ää 25kW:ksi?


GSX-R:ässä vaihtaa vaan cdi-boksin, joka muuttaa tehot 25kW:ksi, eli vakio pois ja uus tilalle... ;)
Jussi99
Pyörä:
Suzuki Gsx-r 600
Paikkakunta:
Ruokolahti
Liittynyt:
14.5.2009 20:49
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Jussi99 » 12.7.2011 21:38

ozqy95 kirjoitti:Mitä kaikkea pitää tehdä, kun kuristaa 600sta gsx-r:ää 25kW:ksi?


Tai sitten viet liikkeeseen, jossa kuristavat pyörän kaasua rajoittamalla. Itse juuri käytin liikkessä ja tuli maksamaan kaikkiaan n.300€. Eli pääsee halvemmalla kuin uuden boxin hommaamalla.
Zwehor
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
9.11.2010 21:04
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Zwehor » 14.7.2011 3:38

Eka isompi pärrä olis tosiaan suunnitteilla piikkisen jälkeen ja aattelin täällä kysäistä mielipiteitä tämänhetkisistä vaihtoehdoistani; Kawasaki er-6n, Kawasaki Z750 & Yamaha R6.
Pari nakedii ja kyykky siinähän olisi että vähän erityylisiä pyöriä. Häviääkö kyykky paljonkin ajomukavuudessa kaupungissa? Vai häviääkö edes? Muutenkin kaikki varmaan luotettavia ja hyviä pyöriä ovat? Käytettynä pyöräni ostetaan varmasti ja todennäköisesti n.10tkm-30tkm ajettuna riippuen mallista joten alkaako näillä kilometreillä tulla isompia huoltoja lähitulevaisuuteen? Kulutus myös kiinnostaa joten kyseisiä pelejä ajaneet voivat kertoa kulutuksiaan.
Muitakin samantyylisiä pyöriä saa ehdottaa!

Siinä joitankin mieleen tulleita kysymyksiä ja kiitokset etukäteen.
Boom Driver
Pyörä:
Hornet -07
Paikkakunta:
Esbo
Liittynyt:
29.1.2004 22:21
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Boom Driver » 14.7.2011 22:17

Zwehor kirjoitti:Eka isompi pärrä olis tosiaan suunnitteilla piikkisen jälkeen ja aattelin täällä kysäistä mielipiteitä tämänhetkisistä vaihtoehdoistani; Kawasaki er-6n, Kawasaki Z750 & Yamaha R6.
Pari nakedii ja kyykky siinähän olisi että vähän erityylisiä pyöriä. Häviääkö kyykky paljonkin ajomukavuudessa kaupungissa? Vai häviääkö edes? Muutenkin kaikki varmaan luotettavia ja hyviä pyöriä ovat? Käytettynä pyöräni ostetaan varmasti ja todennäköisesti n.10tkm-30tkm ajettuna riippuen mallista joten alkaako näillä kilometreillä tulla isompia huoltoja lähitulevaisuuteen? Kulutus myös kiinnostaa joten kyseisiä pelejä ajaneet voivat kertoa kulutuksiaan.
Muitakin samantyylisiä pyöriä saa ehdottaa!

Siinä joitankin mieleen tulleita kysymyksiä ja kiitokset etukäteen.
Itse oon noista koeajanu ER-6n:nän. Ite tykkäsin kyllä siitä. Tehoa on ihan tarpeeks ekaks pyöräks ja hinta-kilometri-vuosimalli suhde on ihan houkutteleva. Kaiken kaikkiaan sellanen ihan mukava pyörä, ei mitään ihmeellistä mutta ei nyt varsinaisesti mitään suuria miinuksiakaan. AInoa mikä siinä ehkä vähän mättää verrattuna noihin kahteen muuhun on laatu. Mitä oon omistajien keskuteluja seurannu, niin joiltain on katkennu pakoputki ennen äänenvaimenninta, toisilla vilkkuu FI-valo sateella jne. Mutta jossainhan se hinta näkyy.

Itselläkin tuo er6-n oli yhtenä vaihtoehtona. Päätin sitten kuitenkin hommata uudemman mallin Hornetin (2007->). 10-20tkm ajettujen CB600f:ien hinnat pyörii käytettynä siinä 6000€ tietämillä. Kone on sama kuin CBR600rr:ssä, paitsi tehoja on tiputettu 102hevoseen. Tehot kuitenkin on varsin riittävät, ainakin ekaan pyörään. Kaikenkaikkiaan oon ollut erittäin tyytyväinen. Pyörä on saanut aikanaan myös hyviä arvosteluja mediassa.
-> http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 7-current/

Ajettavuudeltaan ja tehoiltaan Hornet on varmaan aika lähellä tota Zetaa paitsi, että uudemmat zetat (07->) on about 700€ Hondaa hintavampia.


Mitä kyykkyjen ja nakujen mukavuus eroihin tulee, niin naku on kyllä kaupungissa enemmän kotonaan, mutta sit taas yli 90km/h vauhdeissa kyykky on huomattavasti mukavampi.

Huolloista sen verran, että kaikilla pyörillä huoltoväli on noin 6tkm. Ensimmäinen iso-huolto lähes merkistä riippumatta on 24tkm. Kyseisessä huollossa tarkastetaan mm. venttilien välykset, joten hintaa huollolle liikkeessä tulee n. 400-550€.
On kuusi kertaa todennäköisempää että salama iskee mieheen kuin naiseen.
_niklas]
Pyörä:
Gilera SMT 2010
Liittynyt:
12.4.2010 18:38
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut _niklas] » 14.7.2011 23:44

:lol: :lol: :lol: OSTAKAA MOPO
eccu123
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.3.2008 16:26
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut eccu123 » 23.7.2011 14:12

Kiikarissa olisi tällä hetkellä gsx-r 750 vuosimallia 2006. Onko noissa jotakin tyyppivikoja tai muuta, mitä kannattaa tarkistaa pyörää ostettaessa? Pyörällä on ajettu 25 000km, olisiko tähän mennessä pitänyt tehdä jotakin isompaa huoltoa?

Miten onnistuu tuommoisen kuristaminen? Miten kulkee kuristettuna, jos vaikka vertaa r6?
Ajattelin, että voisin kuristaa pelkästään kaasukahvan kääntymistä rajoittamalla, katsastaa, ottaa kuristuksen pois ja tehdä itse tappiviritelmän kahvaan, jotta pyörästä saisi tarvittaessa kuristetun nopeasti. Kannattaako tuollainen?
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut nipa_ » 24.7.2011 13:49

Värää paikka kysyä, mutta kysyn silti, eli saako tollasen ktm exc 530 enskan helposti kilpiin tai ollenkaan? varmaankin joku 03-05 vuosmallia ja ei ikinä nähny sähköjä, joten nekin pitäis jostain taikoa. Naapurista löytyisi kyseinen crössi ja kun halvalla lähtis.. :D
F1red up
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
6.12.2007 1:19
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut F1red up » 24.7.2011 14:17

Kannattaa ottaa ja soittaa ihan ensin ktm nordicille sitä tyyppihyväksyntätodistusta koska kyseessä noin vanha pyörä. Jos sitä ei saa voi melkein suoraan sanoa, että rekisteröinti tulee olemaan mahdotonta. Jos löytyy niin sitten alkaa laittamaan sähköjä, valoja, vilkkuja jne. Ja tietenkin ohan pyörä ihan ''oikee'' exc, eikä sx:stä tehty?

Täydentäkää ihmeessä vielä vastausta :D
nipa_
Pyörä:
Honda cbr
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
14.1.2011 20:03
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut nipa_ » 24.7.2011 16:10

olikin sx... fffuuuuuu :D
Kamarlo
Pyörä:
Honda CB600F Hornet -99
Liittynyt:
31.5.2010 21:49
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Kamarlo » 27.7.2011 2:17

En parempaa paikkaa löytänyt viestilleni, joten tänne sitten mielipidekyselyä seuraavasta. Olisi mahdollisuus hommata tutulta 1999 vuoden 600 kuutioinen Honda Hornet, jolla tosin ajettu 70tkm. Perushuoltoa tehty ja venttiilinvälykset kaasarien kera kannattaisi myyjän mielestä tarkistaa, mitään ongelmaa ei tosin pyörässä ilmene näiden suhteen. Kuinka kannattava nuinkin paljon ajettu pyörä on? Hintaa pyörällä olisi pari tonttua, joka kyllä pistää kiinnostamaan. Tästä voisi tulla se niinsanottu eka "iso" pyörä ensi keväälle. Mielipiteitä kaivataan.
Boom Driver
Pyörä:
Hornet -07
Paikkakunta:
Esbo
Liittynyt:
29.1.2004 22:21
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Boom Driver » 27.7.2011 19:00

Kamarlo kirjoitti:En parempaa paikkaa löytänyt viestilleni, joten tänne sitten mielipidekyselyä seuraavasta. Olisi mahdollisuus hommata tutulta 1999 vuoden 600 kuutioinen Honda Hornet, jolla tosin ajettu 70tkm. Perushuoltoa tehty ja venttiilinvälykset kaasarien kera kannattaisi myyjän mielestä tarkistaa, mitään ongelmaa ei tosin pyörässä ilmene näiden suhteen. Kuinka kannattava nuinkin paljon ajettu pyörä on? Hintaa pyörällä olisi pari tonttua, joka kyllä pistää kiinnostamaan. Tästä voisi tulla se niinsanottu eka "iso" pyörä ensi keväälle. Mielipiteitä kaivataan.
Onhan noi luotettavia pelejä, että kyllä varmasti on vielä paljon kilometrejä edessä jos vaan on huollettu säännöllisesti ja muutenkin siistissä kunnossa. Ainoa isompi homma mikä alkaa olla noilla kilometreillä ajankohtaista on nokkaketjun ja kiristimen huolto. Eli jos ketju "rallattaa" paljon niin silloin sille tulisi tehdä jotain.
On kuusi kertaa todennäköisempää että salama iskee mieheen kuin naiseen.
Barreleye
Pyörä:
Dt 125r
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
6.9.2010 18:11
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Barreleye » 30.7.2011 19:05

Minkäslaine pyörä tuo suzuki gsx-r 600 ois ekaks pyöräks? Esim. -05 ja siitä uudemmat.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut SMRacing » 30.7.2011 21:47

No varmaan ihan hyvä pyörä, jos pitää järjen mukana ajamisessa. Koeajolla kannattaa käydä, gsx-r:ien ajoasento ei IMO ole kaikista mukavin kadulle. Luotettava pyörä.