Eka pyörä suunnitteilla

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 23.3.2011 16:02

On niissä GSX-R:ssä melkoinen ero 600 ja 750 välillä. 750 oli Suzukin tehdas superbiken replica malli 2002 vuoden loppuun asti. Eli käytännössä oli Suzukin kovin ratapyssy noihin vuosiin asti, sitten SBK:t muuttu 1000-kuutioiseksi, ja gsx-r 1000 tuli "ykkösmalli".

Uudemmissa 2004-> gsx-r600 on vakiona takarengasteho n.100hp ja gsx-r750 00-10 n.125hp. Eli eroa tehossa tuollaiset 25%, joka kyllä tuntuu. Gsx-r 750 on samassa sarjassa suorituskyvyltään mitä 98-02 R1:set, 929/954RR CBR:t, ZX9R jne.

Runko on sama, alustassa pieniä eroja. Tietysti luonnehan noissa on aikalailla samanlainen, molemmat tarvitsee kierroksia paljon liikkuakseen rivakasti. 750 vähintään yhtälailla kun siinä on sama viritysaste(litrateho) vrt. 600.

600 on kyllä aloittelijalle helpompi käsitellä, ja paremmin pystyy sitä hanaakin antamaan. Gsx-r600 vakiosäädöissä voi tehdä kiihdytyksissä "powerkeulaa" ykkösvaihteella, eli käytännössä n.100km/h asti, jonka jälkeen pysyy etunen tiessä melko tiukasti. Gsx-r 750 varsinkin hiukan lyhennetyllä välityksellä(-1p edessä) "leijuu" kakkosvaihteen loppuun saakka, eli johonkin 170-180 mittarinopeuksiin asti.
VezQu
Pyörä:
Kawasaki zx-9r -99
Liittynyt:
2.4.2011 13:30

ViestiKirjoittanut VezQu » 2.4.2011 13:37

Kyllä.. Tänää tuli varattuu itellee EKA mp =) Kawasaki zx-9r vm1999. Parin viikon pääst enää kunnon koeajo ja sit pyörä pihas (edellyttäen et koeajos ei ilmene mitn ongelmii).
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 2.4.2011 23:41

ZX9R 98-> todella hyvä pyörä, onnittelut hyvästä pyörävalinnasta!
VezQu
Pyörä:
Kawasaki zx-9r -99
Liittynyt:
2.4.2011 13:30

ViestiKirjoittanut VezQu » 12.4.2011 11:03

Pyörä koeajettu ja lauantain tulee pihaan <3 Oli suht tykki vehje verrattun edellisii pyörii mitä ajan =) (entinen mp-kokemus siis muutamii kilsoi ukon 750cc vm.81 honda cbk + autokoulun kevari)
Ronzza
Pyörä:
Husqvarna TE 410
Liittynyt:
23.10.2009 11:11
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Ronzza » 21.4.2011 20:15

Juu tosiaan pitäs alkaa pyörän hankkimista suunnitella pikkuhiljaa ja ensimmäinen pyörä kyseessä. Kriteerinä lähtökohtasesti on nyt tärkein se koko, eli max 25kw notta pääsee luvan kanssa baanalle.

Toiseksi oon aatellut pitkään smotoo/enskaa ja kyykyt ei tässä vaiheessa kiinnosta yhtään, jonkinsorttine nude vois vielä olla passeli menopeli. Pyörän teho nyt tosiaan saa olla max 25kw, mutta ei sais mennä alle 20kw:n.

Budjettina vois pitää sitä 3-5 tonttuu ja näin poispäin, Kotareita, Yamahaa (WR 250, 450) sekä Suzukin DR-Z:aa oon vähän katellu, mutta ei oo viel pystyny mitenkää päättää varmasti vaik paljon on tullu pyöristä tietoo tzekattua. Ja tosiaan vielä se pyörän taloudellisuus palkitaan, mm. WR 450 ois unelma mulle muuten mutta tota öljyjen vaihtoa on yhtä paljon ku jyviä pellolla joten ei oikeen sen takii nappaa ku rahat hulahtais sillä määrällä mitä tuun ajelemaan aika nopeasti kaivoon.

Että oisko mitään ehdotusta tai mielipiteitä mikä joku ton luokan smotoista tai enskoista vois olla se paras vaihtoehto? Ja saa olla uusi tai käytetty, tuskin tolla kolmella tonnilla kuitenkaan uutta pyörää saa :roll:
tsounas
Pyörä:
Husaberg FE 400 E , Tunturi City E50S
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.5.2008 15:02
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut tsounas » 24.4.2011 0:07

Tolla DR-Z:lla on varmasti taloudellisin ajaa, jos sitä haluat! Eikä taida sekään jäädä alle 20kw :D
Ja siis tehothan noissa "crossipyörissä" taitaa papereissa melkein kaikissa pyöriä jossain 10kw hujakoilla jos on kyse 400-500cc pyörästä. Eli aika vapaasti siinä mielessä saat katella.

Ja niin, kolmella kilolla et uutta varmaan saa, mutta se ei todellakaan tarkoita ettetkö saisi hyvää! :)

En oo varma oonko ihan väärässä jos väitän et toi WR ois hiukka kotaria taloudellisempi?? Kisapyöriähän molemmat käytännössä kylläkin on, sitähä kaikki piruilee et työtä niissä riittää.

Mutta onnea pyöräjahtiin! 8)
juudso
Pyörä:
Triumph Daytona 675 -09
Liittynyt:
11.11.2008 20:37
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut juudso » 27.4.2011 15:02

Kellään kokemuksia noista aprilian 2 mukisista supermoto tyylisistä pärristä? Niissä kumminkin potkua enempi ku yks mukisissa ja ei vissiin tarvii huoltaa niin tiheesti? Iski silmään ja alko himottamaa sellanen..
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Palexd » 14.5.2011 22:35

Tänään kävin itelleni hakemassa -92 600cc Honda CBR:n. Ihan kivalta vaikuttaa ekan 250km perusteella. Keulan stefat ja takarengas menee heti vaihtoon.. Kilometrejä on mittarissa kohta 70tkm ja jakopäätä ei ole ikinä rempattu, vielä ei ääntele mutta voipi olla kohta jo remontti ajankohtainen. Paljonko yleensä kustantaa jakopään remontointi (osat ja työt)?

Suht tehokkaalta piikkien jälkeen vaikuttaa tuo CBR mutta ei sillä kyllä vahingossa itseään selälleen saa ja nyt jo tuntuu että olis se seiskapätkä voinu olla asiaa :D Mutta jos tuota pari kuukautta pitäis..
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
huss_
Pyörä:
Tm 250 Smr
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
30.9.2008 20:38
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut huss_ » 17.5.2011 10:05

juudso kirjoitti:Kellään kokemuksia noista aprilian 2 mukisista supermoto tyylisistä pärristä? Niissä kumminkin potkua enempi ku yks mukisissa ja ei vissiin tarvii huoltaa niin tiheesti? Iski silmään ja alko himottamaa sellanen..

Kyllä niitäkin huoltaa pitää ja luultavasti huollot tulee kalliimmaksi ku yks mukisissa nimenomaan sen takia, että mäntiä pitää ostaa kaks jne. Muistaakseni huoltovälitkin on lähes samat Sxv:ssä ja yks mukisissa.
Ex: Honda Monkey, Yamaha Dt -07, PitPro Standard 150 -08, Husqvarna Sm HE -09, Tm Smr 250 -04
Rllj
Pyörä:
Husse 610, R6R
Paikkakunta:
Kehä III
Liittynyt:
16.7.2009 17:20
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Rllj » 17.5.2011 21:37

Sxv on itseasias selvästi lyhyemmät huolto välit kuin muissa yksi mukisis kisasamotois. Kaupunki ajossa valmistaja suosittelee jo 9tkm männänvaihtoa. Mut pirun nättei ja tehokkaita pyöriä on kyllä! :) huhu liikkuu kaduilla, että penkitetty jopa 77hp. tiedä sitten :eek:

Joo ja tosiaan sxv noi huollot on myös reilusti kalliimpia kuin muissa smotoissa ja kaiken lisäks toi osien saatavuus espanjasta on usein pitkän odottelun takana
Elämän neste menee tankkiin, eikä kurkusta alas
00sci
Pyörä:
525
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
30.8.2006 16:29
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut 00sci » 17.5.2011 22:11

Rllj kirjoitti:Sxv on itseasias selvästi lyhyemmät huolto välit kuin muissa yksi mukisis kisasamotois. Kaupunki ajossa valmistaja suosittelee jo 9tkm männänvaihtoa. Mut pirun nättei ja tehokkaita pyöriä on kyllä! :) huhu liikkuu kaduilla, että penkitetty jopa 77hp. tiedä sitten :eek:

Joo ja tosiaan sxv noi huollot on myös reilusti kalliimpia kuin muissa smotoissa ja kaiken lisäks toi osien saatavuus espanjasta on usein pitkän odottelun takana


Samat huolto välit niissä on ja esimerkiksi mäntävaihto voi vaan tehdä konerempan yhteydessä koska sylinteriputki tulee suoraan lohkoon. 77hp on kyllä aika viilatusta pelistä ;) Mut enemmän tehoo yksmukisiin verrattuna kyllä löytyy.
1 pyörä/kesä
Rautane
Pyörä:
CR250R -02
Paikkakunta:
Sodankylä, Oulu
Liittynyt:
16.9.2005 20:49
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Rautane » 18.5.2011 22:11

Kyllä tässä meinaa vähän katupyöräkuumetta pukata, budjetti semmonen 3000-4000e.
Aikasemmat pyörät on ollu katuenskoja, ja tällä hetkellä harrastevälineen tehtävää suorittaa Hondan 250cr kaveria kaipaillen.

Lähinnä tommonen "matkasportti" tai puolikatettu tyyliin bandit tai fzr olis varmaankin hakusessa, vartta löytyy 190cm ja tommoset normi 600cbr:t ja z750 tuntuivat liikkeessä istuessa ainakin melko ahtailta. Käyttö tulis olemaan varmaankin pääosin tommosia lyhyehköjä päiväreissuja, 100-500km, ja ihan positiivista ois, jos takalaukullekin löytyis tilaa.

Mites tommoset isommat louskut, esim. zx-9r tai hondan 900rr, onko ajoasennot yhtään tilavampia noihin kuussatkuihin verrattuna? Tehoahan niissä alkaa olla aika reippaasti enemmän verrattuna pienempiin, mutta eiköhän sen kans pärjää.

Entäpä Suzuki RF 900, kovin vähän tuntus löytyvän googlettamalla tietoa kyseisestä pyörästä, onko nuo jotain saksan tuontia tms?

Miten vakuutukset 600 vs 900+?
Saari^
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 21:26
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Saari^ » 2.6.2011 1:38

Millasias noi Hussen 610 on? Näyttää ainakin vähän kookkaamilta mitä kisaenskat..
aeroxman
Pyörä:
RS -07, SF2 -02
Liittynyt:
31.5.2008 14:03
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut aeroxman » 2.6.2011 18:23

Saari^ kirjoitti:Millasias noi Hussen 610 on? Näyttää ainakin vähän kookkaamilta mitä kisaenskat..

Kuvat hämää aika paljon. Näyttää melko rotiskolta ja todella isolta, mutta ei kyllä mielestäni sitä todellisuudessa ole. Ei nyt itsellä mitään ajokokemuksia vielä ole, mutta liikkeessä kävin koeistumassa sitä. Muiltakin kuullut että on melko matala istuinkorkeus. Itse olen n.175cm ja ylsin hyvin yhdellä jalalla maahan.
Ogww
Pyörä:
Z750
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.4.2008 13:55
Re: Eka pyörä suunnitteilla

ViestiKirjoittanut Ogww » 11.7.2011 18:40

Pitäisi eka iso pyörä löytää tälle syksylle. Ikä tulee täyteen vasta joulukuussa, mutta ajattelin että syksyllä saisi halvemmalla, olisi aikaa kuristaa, katsastaa ja poistaa kurit ja voisi talven kuolata pyörää ja toivoa että lumet sulaa :lol: Haussa pyörä seuraavilla kriteereillä:
-tehoa
-kyykky
-hinta alle 8k
-tarpeeksi huoltovapaa ja luotettava, mahdollisuus lähtä pidemmällekin matkalle ilman että ottaa puolikkaan moottorin reppuun varalle

Seuraavia pyöriä katsellut jo:
-Suzuki GSX-R 600/750
-Yamaha YZF-R6
-Kawasaki ZX-6R

Tällä hetkellä eniten kiinnostaa ehkä tuo GSX-R 750. Mutta sitten niitä kysymyksiä joita nyt tulee mieleen:
-Muita mahdollisia pyöriä noilla kriteereillä
-Miten kuristus, löytyykö noihin kuristussarjoja(750 gikseri erityisesti?) tai hyväksyykö katsastusmies omat kaasukahvakuripatentit jne.?
-Eikai hieman alle 190 senttisellä pitäisi olla ongelmia mahtua ajamaan noilla?
-Miten matka-ajo, onko perse tai selkä paskana samantien? Kotarin penkin jälkeen tosin mikä tahansa varmaan tuntuu pehmeältä.
-Millaiset huoltovälit noissa on ja millaisia hinnat huolloille on? (muuttamassa pois isän työkalujen luota :lol: )

Kiitos jos jotain voitte kertoa, pitää tosin itsekin etsiä vielä kun on aikaa.
http://www.nettimoto.com/kawasaki/z/1497797