Eka pyörä suunnitteilla

madduli
Pyörä:
Honda vfr800 Vtec & aprilia rs 125
Liittynyt:
12.7.2007 13:00

ViestiKirjoittanut madduli » 27.6.2010 15:41

artturi kirjoitti:moi

- kortti alkas olla inssi-koetta vailla pulkassa, ja ois kohta aika ostaa eka pärrä. malli on kaatunut naku pyörän suuntaan mutta mikä ois hyvä näistä. kehuja ja risuja (tyyppivikoja, ylläpito kustannukset, osien hintaa ja ajomukavuutta, luotettavuutta. hintaluokka pyörii näissä 3-4000€ hujakoilla..

- SUZUKI GSF 600 BANDIT VM. 97-04
- KAWASAKI ER-5 VM. 98-04
- KAWASAKI ZEPHYR 550/750 VM. 95-99
- HONDA CB 600 HORNET VM. 98-00
- HONDA CB 750 SEVEN FIFTY VM. 95-98
- joku muu ???

Jos ei täysin kyykky pidä olla ni kattoisin kans yamaha fz6, tosi halpa ja luotettava pyörä. Allekirjotuskin kannattaa kattoa ;)
Props
Pyörä:
Hva sm, looking for 600 gixer
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.3.2009 15:29
Gixer

ViestiKirjoittanut Props » 13.7.2010 13:30

Mitäs mieltä ihmiset on että passaako tuollainen uudempi (vm.04>) suzuki gsxr 600 tälläselle 185cm pitkälle kaverille vai alkaako olemaan huono ajoasento/näyttää tyhmältä? :|

Mites muuten ootte mieltä jos tuollaisen nyt valitsis ekaks isommaks pyöräks (piikin jälkeen siis)? Hyviä/huonoja puolia voisitte kaivella esille jos mieleen tulee. 25kW papereille ajattelin kuristaa mutta sitten tietysti täysitehoisena ajella heti katsastuksen jälkeen ;) Iso kiitos etukäteen!!
Four wheels move the body, two wheels move the soul
-_Joonas_-
Liittynyt:
3.1.2007 20:07

ViestiKirjoittanut -_Joonas_- » 13.7.2010 15:21

Props kirjoitti:Mitäs mieltä ihmiset on että passaako tuollainen uudempi (vm.04>) suzuki gsxr 600 tälläselle 185cm pitkälle kaverille vai alkaako olemaan huono ajoasento/näyttää tyhmältä? :|

Mites muuten ootte mieltä jos tuollaisen nyt valitsis ekaks isommaks pyöräks (piikin jälkeen siis)? Hyviä/huonoja puolia voisitte kaivella esille jos mieleen tulee. 25kW papereille ajattelin kuristaa mutta sitten tietysti täysitehoisena ajella heti katsastuksen jälkeen ;) Iso kiitos etukäteen!!


Ite olen ~185cm pitkä ja onnistuu tuolla ärkutosella ajeleminen ihan hyvin. Myös 750 kikserillä ajaessa ei tuntunut olevan ongelmia, joka on ulkomitoiltaa saman kokoinen kuin 600 kikseri.
Itelläki on toi 600cc kyykky eka iso pyörä piikin jälkeen ja ei siinä mitään ongelmia tuu kuhan pitää järjen päässä. ;)
Props
Pyörä:
Hva sm, looking for 600 gixer
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.3.2009 15:29

ViestiKirjoittanut Props » 13.7.2010 15:29

-_Joonas_- kirjoitti:
Props kirjoitti:Mitäs mieltä ihmiset on että passaako tuollainen uudempi (vm.04>) suzuki gsxr 600 tälläselle 185cm pitkälle kaverille vai alkaako olemaan huono ajoasento/näyttää tyhmältä? :|

Mites muuten ootte mieltä jos tuollaisen nyt valitsis ekaks isommaks pyöräks (piikin jälkeen siis)? Hyviä/huonoja puolia voisitte kaivella esille jos mieleen tulee. 25kW papereille ajattelin kuristaa mutta sitten tietysti täysitehoisena ajella heti katsastuksen jälkeen ;) Iso kiitos etukäteen!!


Ite olen ~185cm pitkä ja onnistuu tuolla ärkutosella ajeleminen ihan hyvin. Myös 750 kikserillä ajaessa ei tuntunut olevan ongelmia, joka on ulkomitoiltaa saman kokoinen kuin 600 kikseri.
Itelläki on toi 600cc kyykky eka iso pyörä piikin jälkeen ja ei siinä mitään ongelmia tuu kuhan pitää järjen päässä. ;)

Asia selvä! ;) Suuri kiitos tästä!
Four wheels move the body, two wheels move the soul
KanXderi
Pyörä:
Xtreme
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut KanXderi » 14.7.2010 16:20

no ei nyt ehkä ihan vielä suunniteilla mutta:
näin yhdessä mp liikkeessä Husqvarnan 450 ison enduron, hinta oli 4000e. elikkäs minkälaista on ajaa tuollaisella isommalla supermotolla tavallisilla teillä ja motarilla?
varmaan ihan käyvä kapistus tavalliseen kyläräppäilyyn?
mutta kuinkaspaljon tuollaista täytyy huoltaa? tietenkin öljyt ja suodatin vaihtaa n.500 km välein tai vähän harvemmin, ja venat säätää joskus?. mutta eikös männällä aja lähemmäs 10tkm?
voisi olla ihan kiva ajella tuollaisella joskus :P
E: ja niin paljos tollanen kuluttaa tavallisessa matka- ja kaupunki ajossa?
Jumatsuippa
Pyörä:
Gas Gas EC 300
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
12.7.2010 21:10

ViestiKirjoittanut Jumatsuippa » 14.7.2010 22:49

KanXderi kirjoitti:no ei nyt ehkä ihan vielä suunniteilla mutta:
näin yhdessä mp liikkeessä Husqvarnan 450 ison enduron, hinta oli 4000e. elikkäs minkälaista on ajaa tuollaisella isommalla supermotolla tavallisilla teillä ja motarilla?
varmaan ihan käyvä kapistus tavalliseen kyläräppäilyyn?
mutta kuinkaspaljon tuollaista täytyy huoltaa? tietenkin öljyt ja suodatin vaihtaa n.500 km välein tai vähän harvemmin, ja venat säätää joskus?. mutta eikös männällä aja lähemmäs 10tkm?
voisi olla ihan kiva ajella tuollaisella joskus :P
E: ja niin paljos tollanen kuluttaa tavallisessa matka- ja kaupunki ajossa?


Suosiolla voi jättää pidemmät matkat väliin, tärisee ja tuuli ottaa kovasti vastaan. Kyllä, joku on käynyt
isommalla kotarilla lapissa, se on eriasia kenen perse kestää. :lol:
Ölppöset ja suodattimet pitäisi kyllä vaihtaa paljon useammin, radalla jopa 2h, ne on kuitenkin niin halpoja verrattuna vaurioihin ja siitä on paljon kiistelty kuluuko pyörä radalla vai tiellä enemmän... Joka tapauksessa mitä harvemmilla huolloilla ajat kuin suositellaan niin ei kannata sitten vaurioita jatkossa ihmetellä mistä johtuu.

Ehdottomasti silti hauskin vehje kaupunkipommitukseen ja todella mutkaisille pätkille ! ;)
ps. kävin koeajamassa uusimman 450 hussen ja aika rajulta peliltä tuntui, voin kuvitella ensikertalaiselle... :P
KanXderi
Pyörä:
Xtreme
Liittynyt:
29.4.2009 17:22

ViestiKirjoittanut KanXderi » 15.7.2010 16:58

Suosiolla voi jättää pidemmät matkat väliin, tärisee ja tuuli ottaa kovasti vastaan. Kyllä, joku on käynyt
isommalla kotarilla lapissa, se on eriasia kenen perse kestää. :lol:
Ölppöset ja suodattimet pitäisi kyllä vaihtaa paljon useammin, radalla jopa 2h, ne on kuitenkin niin halpoja verrattuna vaurioihin ja siitä on paljon kiistelty kuluuko pyörä radalla vai tiellä enemmän... Joka tapauksessa mitä harvemmilla huolloilla ajat kuin suositellaan niin ei kannata sitten vaurioita jatkossa ihmetellä mistä johtuu.

Ehdottomasti silti hauskin vehje kaupunkipommitukseen ja todella mutkaisille pätkille ! ;)
ps. kävin koeajamassa uusimman 450 hussen ja aika rajulta peliltä tuntui, voin kuvitella ensikertalaiselle... :P


noh tuskin sillä kovasti matkaa ajettaisiinkaan. kaupunki pärräilyyn tulisi, mutta kyllä joskus metsässä/radallakin tulisikäytyä. ;)
Tuollaiset pienemmät huollot (öljy ja suodattimet) tekee ihan mielellään, kun voi sitten ajella rauhassa eikä tarvitse pelätä milloin kone hajoaa.
niin ja eihän ne paljoa maksa koneremppaan verrattuna. :roll:

pakkohan tuollainen on hankkia, kun on ikää ja taloussallii :P
Magneetto
Paikkakunta:
muumilaakso
Liittynyt:
14.10.2006 21:41

ViestiKirjoittanut Magneetto » 25.7.2010 15:05

Olisikos vm.02 honda cb600f hornetissa järkeä? Ajettu 33tkm.

Pyörä tulisi aika sekalaiseen käyttöön, mutkapätkille ja pitempääkin ajoa olisi tarkoitus tehdä.. Ajatuksena on ollut jo pitkään ostaa mp ja tehdä reissu esimerkiksi lappiin.
Miten tälläinen pyörä soveltuu matka-ajoon?
Entä minkälainen ajettava 2 päällä?

Minkälainen kulutus näissä mahtaa suurinpiirtein olla?

En löytänyt kyseisestä pyörästä omaa topiccia.. ?
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 27.7.2010 11:07

Mitä mieltä olette vuosimallin 1993 500-kuutioisesta Honda CB:stä? Olisiko hyvä ensimmäinen "iso" pyörä? Onko miten luotettava? Kai sillä pääsee ohi moottoritiellä?
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
Mainow
Liittynyt:
31.3.2007 21:55

ViestiKirjoittanut Mainow » 27.7.2010 22:45

Palexd kirjoitti:Mitä mieltä olette vuosimallin 1993 500-kuutioisesta Honda CB:stä? Olisiko hyvä ensimmäinen "iso" pyörä? Onko miten luotettava? Kai sillä pääsee ohi moottoritiellä?

Hyvä ja perusluotettava pyörä, jossa tehoa riittää myös moottoritie ohituksiin, MUTTA 500cc nakuluokassa parempi vaihtoehto omasta mielestä on Suzukin gs 500. Monojousella ja muutenkin astetta paremmalla tekniikalla toteutettu kokonaisuus.
EDIT! Nyt kyllä menin huijaamaan pahasti Kawan er-5 oli tarkotus puhua.
jaska45
Pyörä:
Honda NSR -03, Virago 250 tämän kesän käytössä
Paikkakunta:
Äänekoski
Liittynyt:
23.4.2006 15:43

ViestiKirjoittanut jaska45 » 1.8.2010 20:04

Nyt olisi mielessä suzukin sv650, naku tai katettu. Nakussa taitaa olla pystympi ajoasento, joten sopisi minulle paremmin. Mutta epäilyttää ottaako tuuli kovinkin 100 vauhdissa. Nykyisessä kevarissa tuuli nappaa aika mukavasti, mutta onhan tuo SV 50kg painavempikin.
Laareppi
Pyörä:
ZX-6R 636 '05
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.5.2005 21:28

ViestiKirjoittanut Laareppi » 3.8.2010 13:48

jaska45 kirjoitti:Nyt olisi mielessä suzukin sv650, naku tai katettu.

Nakusta en osaa sanoa, mutta ainakin tonnisessa SV:ssä (puolinaku) 180-senttinen viihtyy hyvin. En nyt muista oliko just siihen vaihdettu pleksi, mutta ei siinä ainakaan mitään touring-pleksiä ollu.
Bikes don't leak oil, they mark their territory.
Mezcal
Pyörä:
myyty pois
Paikkakunta:
P-savo
Liittynyt:
11.2.2007 20:52

ViestiKirjoittanut Mezcal » 24.8.2010 13:52

Itellä ois parin kuukauden päästä jo mahollisuus siirtyä laillisesti isompaan luokkaan, ja tietty pyörä pitäs päivittää isommaksi.
Olen tässä kahellu noita enduroja/motoja. Pyörä tulis suurimmaksi osaksi kaupunki pyöritykseen, mutta tekeekö niillä mitään jos meinaa yhtään pitemmälle lähteä ajamaan, vai ostaakko suosiolla joku naku tai kyykky?
Ja olisi tarkoitus nyt kerralla ostaa kunnollinen pyörä jolla ajelisi sinne asti kunnes saa ajaa jo ihan laillisesti yli 25kw pyörällä. :)
Ja ehotelkaas omia mielipiteitä millanen pyörä olisi teidän mielestä kannattava, nakua, kyykkyä, enskaa yms. Ja mielellään sellainen jolla voisi hieman temppuiluakin harrastaa :p
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 24.8.2010 18:07

axe- kirjoitti:Olen tässä kahellu noita enduroja/motoja. Pyörä tulis suurimmaksi osaksi kaupunki pyöritykseen, mutta tekeekö niillä mitään jos meinaa yhtään pitemmälle lähteä ajamaan, vai ostaakko suosiolla joku naku tai kyykky?
Ja ehotelkaas omia mielipiteitä millanen pyörä olisi teidän mielestä kannattava, nakua, kyykkyä, enskaa yms. Ja mielellään sellainen jolla voisi hieman temppuiluakin harrastaa :p

Mulla on tommonen Hondan fmx moto, soveltuu matkan tekoonkin ihan hyvin. Vantaa - Imatra lenkin heitin tossa aijemmin kesällä, hyvin jakso painaa ohituskaistallakin kokoajan :) Selkälihaksiinhan se tolla ajoasennolla ottaa aika hyvin ku noissa kovissa vauhdeissa pidempään koittaa roikkua, mutta ei muuten paha. Jos matka-ajoa on paljon niin sitten tietysti jotain muun tyyppistä pyörää kannattaa miettiä.

Vakio välitykset tossa niin pitkät, että matkaa niitten puolesta ihan ilosesti ajo, kaupunkiin ehkä pitäis tiputtaa edestä ainakin yks pois niin olisi kivempi kikkailla. Konekkin tossa on aika pomminvarma, dominaattorin (matkaenska) päivitetty kone. Pitäisi ainakin kestää :P

Cebarin jälkeen lisää tehoa kaipaa (yllättäen...), ja painoakin aika paljon motoksi. On kyllä kaupungissa toisaalta älyttömän ketterä cebarin jälkeen. Etujarru on vakiona aika kuraa, teräspunosletkut kaipaa vähintään ja ehkä isompaa puristintakin.

Kikkailussa ihan jees laite, donitsit pyörii suht helposti ja keuliminenkin ihan helppoa.
Hiekkateillä hauska laite viedä, muuta mihinkään hirveeseen enskaamiseen ei tollasella ole oikein asiaa. Ite en ainakaan mitään kisamotoa jaksaisi huoltaa, niin oon tohon fmx:n ollu ihan tyytyväinen.

Yamahan isot XT:t varmaan aika samanlaisia vehkeitä, kaupungissa paljon näppärämpiä kuin kyykyt :)
Mezcal
Pyörä:
myyty pois
Paikkakunta:
P-savo
Liittynyt:
11.2.2007 20:52

ViestiKirjoittanut Mezcal » 24.8.2010 18:58

Aivan, voisi tuo FMX olla itsellekkin ehkä passeli, pitää koittaa päästä koe ajamaan vähän ennen lopullista päätöstä :D Olen myös kahellu noita suzukin DR-Z vaikuttas sekin ihan hyvältä.
Joku Husekin 610 kiinnostaisi myös, mutta onko siinä sitten huolto väli kovinkin tiheämpi vs. joku DR-Z? Kyllä työkalut kädessä pysyy ja niillä jotain osaa tehdäkkin, mutta ei kyllä kiinnostas tyyliin joka vklp olla mäntää vaihtamassa tai muuten konetta aukomassa ennemmin tingin sen 10-20hp tjsp. tehoista että saa ajaa huolto vapaammin :)