Eka pyörä suunnitteilla

SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 16.12.2009 11:57

En allekirjoita tuota banditin pienempää kulutusta, toki joku vanhanliiton i/ö/vesi gixu toki syö enemmän menovettä kuin bandiitti. 2008 käytiin kalajoella kaveriporukassa, mukana oli yksi 600 banditti. Tais tuo oma -00 750 Gsx-r kulkea vähemmällä(4,5l/100km) jopa siinä 80-100km/h matkavauhdissa kuin bandit. Ja tosta ryppäästä ottaisin mieluiten 90-luvun loppupuolen 6R:n esimerkiksi ennemmin kuin vanhan zxr:n tai 750 gsx-r:n. Kulkupuolikin on tuollaisessa 6r:ssä parempi mitä möhkö gixereissä. Alu runko, kunnon jarrut, täysin säädettävä jousitus edessä/takana, ok aerodynamiikka jne. En myöskään pidä noita SRAD mallin gixereitä 600-750cc (96-99) sporttipyöriä vertailtaessa juuri minään. On nekin iso harppaus noista 220kg kuivapainolla liitävistä 90-luvun alkupuolen möhköistä. Ja tolla budjetilla ei sitten lähimainkaan 00-> kunnossa olevia GSXRiä saa, joten ottaisin 98-> Zx6R:ään. Ei 95-97 mallinenkaan pitäs hyvin pidettynä kauhea pommi olla, teknisesti vaan paljon jäljessä uudempia. Niitä voi varsinkin nyt saada aika edullisesti. Samoin honda cbr 600 F -99-00 kannattaa kiikaroida ja yamaha r6 -99->. Jos sattus tohon hintahaarukkaan löytymään.

Ja mitä tohon ajoasentoon tulee, niin kyllä maantiematkailuun tai kaupunkiin ottaisin ajomukavuuden kannalta banditin mieluiten. Mitä itse muutamat testikilometrit ko. pyörällä ajaneena voin sanoa, niin ajoasento todella rento kyykyn jälkeen. Se on toki mieltymyskysymys. Kyykyllä(riippuen mallista) varsinkin kaupunkiajo on täyttä tuskaa. Paino käsillä, todella pitkä ykkösvaihde jne. Kannattas pyrkiä koeajamaan tollanen pystympi nakupyörä ja sporttipyörä, niin tietää mikä itselle sopii. Itse olen vaan jäänyt sporttipyörien kierteeseen kun kerran erehdyin testaamaan.
ntjt
Pyörä:
Kymco MXU 50/Suzuki S1 - Derbi Senda R - Kymco Quannon - KTM Lc4 620 - Suzuki Gsx-R 750cc - KTM 640 Duke 2
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
19.4.2007 15:48

ViestiKirjoittanut ntjt » 16.12.2009 12:18

hyvää tietoahan sieltä tulee. bandit on tosiaan yksi parhaista vaihtoehdoista hintansa ja mitä nyt on lukenu nii kestävyytensä takia.
tommonen 90 loppupuolen yammu ja zx6r kyllä kiehtois mut jos vilkasee myynti ilmoituksia niin ei pahemmin oo noita 600cc+ pyöriä tohon hintahaarukkaan tarjolla... :S
kevään myötä niitä toki luulis ilmestyvän mut mut, korkeemmalla hinnalla.
katsellaan pyöriä ja kun jotain yksilöä löytyy niin tulette kuulemaan siitä :D
Ride Your Heart Out!
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 26.12.2009 18:25

Kevättä kohti aletaan menemään ja pyörä kuume nousee taas...
Eli ensimmäistä pyörää pitäis alkaa metsästämään. Kävin katsomassa Yamaha YZF 600R Thundercat:tia vm-01. Hintaa oli karvan alle 4000e.
Vaikutti varsin asialliselta peliltä, ajo asentokin vaikuttaa paremmalta kuin R6:sessa. Onko tuossa jotakin tyyppivikaa mikä pitäis tarkistaa? Vanhemmissa yamahoissa on ollut jotakin ongelmia vaihteistossa, onko poistunut jo vm.01:sestä?
Myös muita pyöriä voi ehdotella budjetti n.4000e.
Honda CBR 600 -03
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 28.12.2009 18:41

Ton ikäsissä eli 98-02 r1 ja 99-02? r6:ssa ainakin on 2.vaihteen ratas ollut herkästi kuluva. Thundercattihan on aina pysynyt jokseenkin muuttumattomana, en kylläkään ole kuullut että catissa ois vaihteisto vioitellut. Ei kylläkään varma tieto.
stumpe
Pyörä:
Yamaha YZF 600r Thundercat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.8.2005 16:14

ViestiKirjoittanut stumpe » 10.1.2010 1:55

Osaako kukaan ottaa kantaa jammun 600 XT:een koneen luotettavuuteen? 90-luvun alkupuolen ikäisiä meinaan...
heneld
Pyörä:
Honda XRV 650
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
8.1.2006 23:43

ViestiKirjoittanut heneld » 10.1.2010 11:30

stumpe kirjoitti:Osaako kukaan ottaa kantaa jammun 600 XT:een koneen luotettavuuteen? 90-luvun alkupuolen ikäisiä meinaan...


http://www.matkaendurot.net

Tuolta voipi urkkia tietoa enempi noista "matka"enduroista. Ymmärtääkseni tuommoinen XT melko pommin varma vehjas hyvällä huolenpidolla ja oikealla ajotavalla, iso single paukuttaa vaihteistoa aika lailla jos alhaalta paljon vedättelee. Luulisi sen 50-80 tkm päästelevän enempi konetta aukomatta, ellei enemmänkin.
stumpe
Pyörä:
Yamaha YZF 600r Thundercat
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.8.2005 16:14

ViestiKirjoittanut stumpe » 10.1.2010 12:11

heneld kirjoitti:
stumpe kirjoitti:Osaako kukaan ottaa kantaa jammun 600 XT:een koneen luotettavuuteen? 90-luvun alkupuolen ikäisiä meinaan...


http://www.matkaendurot.net

Tuolta voipi urkkia tietoa enempi noista "matka"enduroista. Ymmärtääkseni tuommoinen XT melko pommin varma vehjas hyvällä huolenpidolla ja oikealla ajotavalla, iso single paukuttaa vaihteistoa aika lailla jos alhaalta paljon vedättelee. Luulisi sen 50-80 tkm päästelevän enempi konetta aukomatta, ellei enemmänkin.


Kiitos! Hyvä sivusto, nyt olen taas vähän viisaampi.

Saas nähä, ruvennu houkuttaan vähän mettäpoluillakin ajelu. :roll:
skobasti
Pyörä:
Honda CBF 125M -09
Liittynyt:
11.9.2007 15:55

ViestiKirjoittanut skobasti » 17.1.2010 21:04

Oon ollu tässä vähän aikaa poissa motot.netistä, mutta muutama sivu taaksepäin kiitokset jusse79:lle vastauksista. :)

Jos vain tuo rahatilanne sallii, niin joku laatu enska/smoto tulee pihaan. Kuitenkin sitten 2011-2012 saattaisi olla vähän järkevämpi ajankohta pyörän hankinnalle.
Ton mopon ja piikin myymisestä tulee varmaa jo se 3000-4000euroa(?), että eihän se loppujen lopuksi tulekaan niin kalliiksi, kun ajokamatkin löytyvät jo. ;)

Onko muuten helppo myöhemmin rekisteröidä vaikka HM-Moto, TM tai Yamaha WR yli 25kw:ksi ja onko kannattavaa?

E: http://www.nettimoto.com/hm/crm/883831 Olisiko tuommoinen HM ihan käypä vehje? Ja eipä tuota talvella enää tarvikaan ajella, että kyllähän ne kyykytkin menisi, mutta jotenkin meikäläinen tykkää enskoista enemmän. Tossa ei mainita kyllä, että onko tossa tehot alle 25kw vai yli?

Ja riittääkö tommonen 250cc, 350cc-450cc enska mihkään, että pääseekö motarilla helposti autoista ohitte? Rata-ajoa en ainakaan usko harrastavani, mutta olisihan se mukavaa, ettei tarvi olla tien tukkona.
Ja jos jollain olisi tietoutta noista ylläpito kustannuksista? Lähinnä noi vakuutukset (ja verot, meneekö vuosittain?) kiinnostaisi tietää.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 18.1.2010 20:32

Sehän riippuu välityksistä. Kyllähän niissä pitkillä välityksillä ihan vauhtia riittää, mutta maastoajo sitten kärsii. Eikä esim. 120km/h ole endurolla mikään mukava matkanopeus. Tai jos tykkää niin mikäs siinä. Kyllähän piikilläkin ohi pääsee niin miksei isommalla enskalla. Lienee enduron mukavuusaste parhaillaan matka-ajossa kuitenkin 80-100km/h välimaastossa ajoviiman suhteen. Niin ja vakiovälityksilläkin varmaan kulkee sen motarinopeuden tollanen kisaenskakin, mutta kiertää jo "sairaasti" siinä vauhdissa. Katuenduroissa taas pidempi välitys vakiona. Ja sinne huippunopeuteenhan nuo kisaendurot varsinkin kiihtyy melkein silmänräpäyksessä.
skobasti
Pyörä:
Honda CBF 125M -09
Liittynyt:
11.9.2007 15:55

ViestiKirjoittanut skobasti » 18.1.2010 21:55

Tuo oli jo tiedossa, että ei se välttämättä herkkua ole, enkä siis pitkiä pätkiä motarilla joudu ajamaan, eikä sinne mitään halua ole mennäkään. Lähinnä on tämmöstä 40, 50, 60 ja 80 alueita, joilla tulee ajeltua. Porvooseen sitten vanhaa tietä, jolla rajoitus on se 100km/h ja sinnekin tulee pyörällä mentyä hyvin harvoin(kerran kesässä).
Millaset mahtaa olla enskoissa/smotoissa noi huoltovälit? Ei sillä, että se jotenkin huolestuttaisi, vaikka aika lailla noviisi olenkin. Perushuollot onnistuu ja eiköhän venttiilien säädöt(tarkistus) tule opittua nopsaa? 2-tahtista ei varmaankaan kannata sitten edes ajatella, eikä 200-300cc nelaria?
Kesässä ajoa tulee 5000km:stä jonnekin 8000kilsan hujakoille. :)

E: Mitenkäs noilla katupyörillä pärjäilisi? Tarttu silmään semmonen, kuin Yamaha WR 250X/R ja tuo R malli kiinnostaisi, mikäli ei 2-t TT piikit vie nopeudessa eikä kiihtyvyydessä?
Taidankin luopua ajatuksesta, että Supermotardiin siirtyisi, koska silloin tällöin tulee vastaan noita kivoja mettäpätkiä ja on täällä pari off-road rataakin. :) Ja kannattaako edes harkita esimerkiksi Saksasta tuomista siinä toivossa, että säästäisi rahaa/samalla rahalla isompaa?
Tomppaaa
Pyörä:
ei oo
Paikkakunta:
emmä kerro
Liittynyt:
22.12.2006 19:05

ViestiKirjoittanut Tomppaaa » 5.2.2010 15:04

en keksinyt muutakaan topicia niin tulin tänne kysymää eli oon kattellu yhtä pyörää ja harkinnu sen ostoo niin kuitenkin sitä pitäis päästä vähän koe ajaan eli koittas että jarrut toimii ja koneesta ei kuulu ylimäärästä kolinaa jousitus toimii blaa blaa.. :roll: eli missä ootte testannu pyöriä näin talvella? Itelle tuli mieleen joku parkkihalli onko parempia ehdotuksia?
OSTAKAA KTM ORKKIS ÄNKKÄ http://www.motot.net/talli/osat/id4995
snuarrow Moderaattori
Pyörä:
r1100s
Liittynyt:
7.4.2003 15:48

ViestiKirjoittanut snuarrow » 5.2.2010 16:13

laitat mopon käyntii ja kuuntelet blaa blaa, sitte testaat jarrukahvaa ja blaa blaa...
Tomppaaa
Pyörä:
ei oo
Paikkakunta:
emmä kerro
Liittynyt:
22.12.2006 19:05

ViestiKirjoittanut Tomppaaa » 5.2.2010 18:32

snuarrow kirjoitti:laitat mopon käyntii ja kuuntelet blaa blaa, sitte testaat jarrukahvaa ja blaa blaa...

nii no käyhän se noinkin :D
OSTAKAA KTM ORKKIS ÄNKKÄ http://www.motot.net/talli/osat/id4995
Sportivee
Liittynyt:
5.1.2007 18:24

ViestiKirjoittanut Sportivee » 7.2.2010 22:45

Thundercatti meni ennenkuin kerkesin ostaa sen... Pitikin mennä miettimään yön yli, no uutta matoa koukkuun.
Nettimotoa on tullut selattua päivittäin, kawasaki zx-6r ninjoja tuntuis saavan aika edukkaasti, onko jotakin tyyppivikaa? Myös yksi Hondan cbr 600rr -05 olisi tiedossa tosin kaaduttu ja vaatisi laittoa.
Tai sitten suzukin GSX-F 600 olisi parikin kappaletta tiedossa, ajoasento on ainakin melko hyvä kun kävin katsomassa yhtä yksilöä. Saattaa vaan tuo suzuki tuntua nopeasti "mopolta".
Saa ehdottaa katu/matkapyörää budjetti n.5000e.
Honda CBR 600 -03
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 9.2.2010 13:40

No ei nyt mitään GSX-F:ää kannata ostaa. Ei sovi minkäänlaiseen ajoon hyvin. Kauhea kapistus.