Eka pyörä suunnitteilla

j h
Pyörä:
Rieju RRX Power Up
Liittynyt:
15.8.2007 15:33

ViestiKirjoittanut j h » 1.6.2009 19:04

Onko tossa ekan pyörän valinnassa jotai tietty kuutio rajaa mitä ei kannatais ylittää? Pärjääkö 250cc?
Poko
Pyörä:
Gixxeri 750 K6
Liittynyt:
2.6.2007 2:49

ViestiKirjoittanut Poko » 2.6.2009 1:01

j h kirjoitti:Onko tossa ekan pyörän valinnassa jotai tietty kuutio rajaa mitä ei kannatais ylittää? Pärjääkö 250cc?


Toki kakspuokilla pärjää!
[Gixxer RacinG]
Mainow
Liittynyt:
31.3.2007 21:55

ViestiKirjoittanut Mainow » 2.6.2009 15:37

j h kirjoitti:Onko tossa ekan pyörän valinnassa jotai tietty kuutio rajaa mitä ei kannatais ylittää? Pärjääkö 250cc?

Eipä sitä kuutiorajaa ole, oikeastaan. Jokin 600cc peruspyörä, tyyliä bandit tai vastaava on varmasti melko toimiva. Kuutioita ei voi oikein pitää hyvänä mittarina mihinkään. Se riippuu kuitenkin paljon pyörän luonteesta onko se customi, jotka ei yltiötehokkaita ole vaiko kyykky, joista taas tehoa löytyy liikaaki, mutta kumminkaan en välttämättä lähtisi itse sitä 250cc pyörää ostamaan. Jos nyt aikoo jonkinmoista matkaa ajaa niin huomattavasti mukavampaa kun on pieni tehoreservi käytössä vielä sen satasen jälkeenki, jos joutuu ohittamaan rekkoja ym. hitaampaa kalustoa. Tietenkin tollasen kakspuokin käyttökustannukset ja hankintahinta on varmasti erittäin houkuttelevat. Tollanen ihan hyvä alotuspyörä on varmasti jokin Suzuki Banditin tyylinen pyörä, joita saa kohtuuhinnalla ja ovat noin hyviä ja kestäviä yleispyöriä.
j h
Pyörä:
Rieju RRX Power Up
Liittynyt:
15.8.2007 15:33

ViestiKirjoittanut j h » 3.6.2009 18:52

Joo, meinasinkii aluksi ajaa vähän pienempi kuutioisella ja sitten siirtyä isompiin peleihin.
Judis
Pyörä:
dt re
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
4.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut Judis » 5.6.2009 16:35

Itellä eka isopyörä alkaa tulemaan pikkuhiljaa ajankohtaseksi. Oon kattellu nyt pikku-bandittii ja sv:tä. Mitä eroja noilla nyt oikeastaan on, sv ainakin mielyttää hyvin rakennettuna nakuna enemmän silmään. Koeajo olisi varmaan kovasana, mutta vielä ei ole ikää.

Eli kertokaa nyt niitä eroja esim. koneen luonteesta ja ajettavuudesta. Pyörällä olisi tarkoitus ehkä suorittaa pienimuotoista kikkailuakin.
Mainow
Liittynyt:
31.3.2007 21:55

ViestiKirjoittanut Mainow » 5.6.2009 17:41

Judis kirjoitti:Eli kertokaa nyt niitä eroja esim. koneen luonteesta ja ajettavuudesta. Pyörällä olisi tarkoitus ehkä suorittaa pienimuotoista kikkailuakin.

En juurikaan Sv:estä tiedä, mutta moottorin puolelta ero on jo siinä että se on v2, kun banditissa on se normi rivi4. Jos nyt jotain kikkailua niin ehkä bandiitti tai sitte menis ehkä ihan sille vanhan ceebeeärrän puolelle. Ajoasennollisesti ainakin bandiitti hyvä tälläselle reilu 180cm pitkälle, eli pitempääki matkaa voi ajaa helposti. Joku muu voi kertoa sitte tuosta äsveestä enemmän.
isoEGO
Liittynyt:
17.12.2003 13:02

ViestiKirjoittanut isoEGO » 5.6.2009 18:10

Mainow kirjoitti:
Judis kirjoitti:Eli kertokaa nyt niitä eroja esim. koneen luonteesta ja ajettavuudesta. Pyörällä olisi tarkoitus ehkä suorittaa pienimuotoista kikkailuakin.

En juurikaan Sv:estä tiedä, mutta moottorin puolelta ero on jo siinä että se on v2, kun banditissa on se normi rivi4. Jos nyt jotain kikkailua niin ehkä bandiitti tai sitte menis ehkä ihan sille vanhan ceebeeärrän puolelle. Ajoasennollisesti ainakin bandiitti hyvä tälläselle reilu 180cm pitkälle, eli pitempääki matkaa voi ajaa helposti. Joku muu voi kertoa sitte tuosta äsveestä enemmän.


pääpiirteittäin kumpikaan noist ei oo järin hyvä mihinkään kikkailuun. banditti on painava ku synti + tehoton ja ainakaan kaasarimallin SV:ssä ei kestä kone keulimista. uudempiin tehty jotain muutoksia, mutta tiedä onko ne sitten sen kummempia. toki tuonkin koneen saa helposti modattua kikkailukäyttöön, loiskelevyllä ja oil pick up:llä...
Judis
Pyörä:
dt re
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
4.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut Judis » 5.6.2009 18:53

Tarkotus olis lähinnä harrastaa satunnaista keulimista silloin tällöin. Porukat sanonu paljon hyvää tosta banditin koneesta, varsinki jos osaa itse laittaa. Eikö kukaan kehu sv:tä? :)

E: Mites toi jammun fazer? Onko minkälainen pyörä noihin verrattuna?
A.S
Pyörä:
Varastettu ja mopo myyty 2008.
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
8.3.2008 19:16

ViestiKirjoittanut A.S » 6.6.2009 1:05

Judis kirjoitti:Tarkotus olis lähinnä harrastaa satunnaista keulimista silloin tällöin. Porukat sanonu paljon hyvää tosta banditin koneesta, varsinki jos osaa itse laittaa. Eikö kukaan kehu sv:tä? :)

E: Mites toi jammun fazer? Onko minkälainen pyörä noihin verrattuna?


No onhan sveessä hyvät äänet ku V2.. :lol:
Eiköhän noi bandiitti ja fazeri oo aikamoisia lotjia edes satunnaiseen keulailuun.. toki taito ratkaisee, :roll: mut ennemmin joku 600-750 ärrä
Itsellä ainakaan uskallus oo riittäny tolla 240kg mopolla koittaa mitää 1 vaihteen powerkeulaa suurempaa..
Tehoputket, äänenvaimentajat ja muut pikku osat raudasta / ruostumattomasta teräksestä.
Katso ilmoitukset / galleria / ota yhteyttä yv.
kawazami
Liittynyt:
17.12.2008 19:20

ViestiKirjoittanut kawazami » 6.6.2009 21:24

Mihin se perustuu, että kaikki kehuu aina v2 moottorin ääniä? itellä v2 ja vastaavaan
rivariin verrattuna ääni muistuttaa lähinnä vanhaa ruohonleikkuria ja nelari monttupyörän sekoitusta.
Kyllä joku nelari vinkuu paljon kauniimmin/kierrosherkempi kone ja tärinättömämpi.
Vähän ohi aiheen mutta kerran mielipide näinkin päin.
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 6.6.2009 21:27

Makuasiahan tuo on
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 7.6.2009 14:15

kawazami kirjoitti:Mihin se perustuu, että kaikki kehuu aina v2 moottorin ääniä? itellä v2 ja vastaavaan
rivariin verrattuna ääni muistuttaa lähinnä vanhaa ruohonleikkuria ja nelari monttupyörän sekoitusta.
Kyllä joku nelari vinkuu paljon kauniimmin/kierrosherkempi kone ja tärinättömämpi.
Vähän ohi aiheen mutta kerran mielipide näinkin päin.

Makuasiahan tosiaan joo. Itse kuitenkin pidän siitä paukutuksesta vrt nelisylinterisen suht tasaiseen puhinaan. Nelisylinterinen kyllä pitää kuitenkin yläkierroksilla aivan älyttömän siistiä ääntä, mutta kyllä V2 antaa mielestäni kivat äänet sielläkin. Ei näitä ääniä kuitenkaan ruohonleikkuriin voine verrata.

Sliparinhan se pyörä lähes aina vaatii, että äänistä saa oikeasti jotain irti.
SirKaarlo
Paikkakunta:
Veemaa paikasta riippuen
Liittynyt:
1.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut SirKaarlo » 7.6.2009 15:36

Judis, ei kukaan uskalla kehua enää mitään tällä foorumilla, kun aina syntyy kauhea vääntö asioiden paremmuudesta. Ei siis laitteiden vaan nimenomaan asioiden.

Molemmat pyörät, SV ja Banditti ovat tehokkaita pelejä, joilla pärjää. Verrattuna moneen muuhun ne ovat tehottomia. Itse olen nyt kolmatta kesää SuperValmetin satulassa ja ei ole vielä tullut mieleen vaihtaa kuin ehkä johonkin kalliimpaan ja hienompaan koneeseen. Mukava on ajella, luotettava on ollut ja kivan luonnekas kone. Moottorijarru tuossa SV:ssä aluksi vähän yllätti, mutta sittemmin sitä on tottunut käyttämään. Rivikonetta testailin ja yllätyin taas erilaista luonnetta toiseen suuntaan. Käy kokeilemassa heti kun vaan voit, älä hätäile pyörän laiton kanssa. Mieluummin kuukausi ilman pyörää ihmetellessä kuin sitten kaksi vuotta väärän pyörän kanssa ihmetellessä. Siinä minun mietteitä aiheesta.
Älä jätä ikkunaa auki, muuten pesukarhut pääsevät sisään ja syövät kaikki keksit ja kakut!
Judis
Pyörä:
dt re
Paikkakunta:
hki
Liittynyt:
4.3.2009 23:22

ViestiKirjoittanut Judis » 7.6.2009 15:55

SirKaarlo kirjoitti:Judis, ei kukaan uskalla kehua enää mitään tällä foorumilla, kun aina syntyy kauhea vääntö asioiden paremmuudesta. Ei siis laitteiden vaan nimenomaan asioiden.

Molemmat pyörät, SV ja Banditti ovat tehokkaita pelejä, joilla pärjää. Verrattuna moneen muuhun ne ovat tehottomia. Itse olen nyt kolmatta kesää SuperValmetin satulassa ja ei ole vielä tullut mieleen vaihtaa kuin ehkä johonkin kalliimpaan ja hienompaan koneeseen. Mukava on ajella, luotettava on ollut ja kivan luonnekas kone. Moottorijarru tuossa SV:ssä aluksi vähän yllätti, mutta sittemmin sitä on tottunut käyttämään. Rivikonetta testailin ja yllätyin taas erilaista luonnetta toiseen suuntaan. Käy kokeilemassa heti kun vaan voit, älä hätäile pyörän laiton kanssa. Mieluummin kuukausi ilman pyörää ihmetellessä kuin sitten kaksi vuotta väärän pyörän kanssa ihmetellessä. Siinä minun mietteitä aiheesta.


Turvallisinta varmaan juu lähteä ihan kunnon koeajoille, jos sieltä vaikka pomppaisi jotai uusia pyöriäkin kehiin ;)
paperbox
Pyörä:
Suzuki SV 650S
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.7.2005 23:07

ViestiKirjoittanut paperbox » 7.6.2009 23:28

Judis kirjoitti:Eikö kukaan kehu sv:tä? :)

Kehutaannysit.
Ihan mukavalta lelulta on tuntunut noin 2500km ajaneena. Lyhyemmillä väleillä (15/44->14/45) nostaa nokkaa parilla ekalla vaihteella kaasusta napakasti muutaman sentin(kaks päällä menis ympäri tosin) ja kiihtyy suht mukavasti. Kulutus siinä 6litran tuntumassa suht rivakalla ajotavalla, kuitenkin höllästi nopeusrajoituksia noudattaen. Vakiokeula on kuulemma turhan lötkö, mutta mulla on öhlinsin jouset iskareissa sisällä ja ihan suht hyvältä tuntuu, ei oo esijännityskään täysillä. Paluuvaimennusta sais olla tosin enemmän, kun ponnauttaa melko ripeästi ylös. Keula nyt on muutenkin hituisen halvan oloinen, mutta eipä tämä pyörä olekaan tehty samalla budjetilla kuin kalliimmat lelut.

Äänet hienot sliparilla ja huollotkin on helppo tehdä. Välitysten vaihto ei aiheuta mittarivirhettä kun ottaa eturenkaasta nopeuden ;) Moottorijarru tosiaan on suht brutaali, mutta itse olen tykännyt käyttää sitä muutenkin, niin ei ole harmittanut. Niin ja SV:n kone on myös luotettavan maineessa, joten senkin puolesta hyvä vaihtoehto.

Ja ed. teksti perustuu uudemman mallin sv:hen.