Eka pyörä suunnitteilla

EASYRIDER69
Liittynyt:
16.8.2007 22:28

ViestiKirjoittanut EASYRIDER69 » 27.5.2008 23:18

onko sen korjaaminen ajankohtaista esim. 40tkm ajetuissa vehkeissä? ja onko yleisesti edes 40tkm ajettu jammu tiensä päässä?
ehkä join ehkä en
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 28.5.2008 16:28

No ei pitäs todellakaan olla. Jos se pyörämalli ei ole teknisesti täysin susi. Tai muuten vaan raiskattu yksilö. Eikä vaihdelaatikon pamahtamista voi mitenkään ennustaa.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 28.5.2008 17:12

Mitään ei voi ennustaa, oma, juuri huollettu Cebari laukesi viime viikolla. Saattaapi tulla komia lasku. Sanotaanko että ei ole halpa harrastus, jos alle neljän tonnin pyörään on tänä kesänä laittanut tuhatkunta euroa ja kohta menee varmaankin toinen mokoma. Plus bensat ja vakuutukset :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Nikla
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
27.3.2006 21:27

ViestiKirjoittanut Nikla » 28.5.2008 17:18

Mikäs Seppoon tuli? :o
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 28.5.2008 19:32

Gleb kirjoitti:Riskinä on että 90-luvun alun FZR:ästä tekee vaihdelaatikko täystuhon, erityisesti kakkosvaihde on kuulemma herkkä menemään pasaksi. Näyttäviä pelejä tosin ovat :P

Tuon takia niistä onkin 80-100 tonnin moottoriremontissa vaihdettu vaihteensiirtäjää, laakeria yms pikku tilpehööriä samalla, eivät maksa paljoa, puuhutaan ennemmin kympeistä kuin satasista. Samalla säästää aikaa ja vaivaa kun kone vain kerran 20 vuodessa levällään.

Joten:
EASYRIDER69 kirjoitti:onko sen korjaaminen ajankohtaista esim. 40tkm ajetuissa vehkeissä? ja onko yleisesti edes 40tkm ajettu jammu tiensä päässä?

tuon verran ajettu FZR on alle puolessa välissä ajokilometrejään.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 28.5.2008 23:05

Nikla kirjoitti:Mikäs Seppoon tuli? :o


Senkun tietäisi. Se vaan hyyty :D aluksi luulin että bensa loppui, mutta ei lähtenyt varatankillakaan käyntiin. Ryypyllä ja reilummalla kaasulla sain koneen pyörimään pariksi sekunniksi. Tätä täyspimentoa tosin edelsi nopean ja huolimattoman starttauksen(ei lähtenyt käyntiin) jälkeinen poksahdus koneessa(kone ei pyörinyt poksahduksen aikana). Ei ollut iso paukaus mutta kuullosti pahaenteiseltä, ja sitähän se oli :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 29.5.2008 7:43

Hyvällä tuurilla sulla ei ole siellä kun syttylaitteissa häikkää.

Huonolla taas...No, jätetään mainitsematta kuinka ihania vikoja venttiiliviat on :P.
Dank memes melt steel beams.
rambous
Pyörä:
KTM 530 EXC-R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
12.9.2007 9:38

ViestiKirjoittanut rambous » 2.6.2008 22:54

joo tosiaan ite ostan ekaks pyöräks kevarin jälkeen ktm 530 exc-r 12 KW papereil:D kuulemma teho on 43KW / 57-58HV ja huiput noin 165KM/H en tiiä onks noi tehot totta jos jollain on tarkempaa tietoo vois valasta? :D kun bikeworldis ei tiedetty asiasta kun kävin varaa pyörän ja kysyin samal
_ahma_
Pyörä:
ktm exc 525 ja ktm exc 200
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.1.2005 17:15

ViestiKirjoittanut _ahma_ » 2.6.2008 23:38

Nyt tarvis hommata eka iso pyörä. Muutama ehdokas löytyy. Näistä malleista sais kertoa hyviä ja huonoja puollia.

-96 vuotinen yamaha yzf-r 600 39000km ajettu
-94 vuotinen suzuki gsx-r 750 40000km ajettu
-96 vuotinen suzuki gsx-r 600 srad 61000km ajettu
-96 vuotinen honda cbr 600 53000km ajettu

Honda vissiin kaikista luotettavin, mutta kuitenkin 53tkm ajettu niin nokkaketjun vaihto taitaa tulla ajankohtaiseksi piakkoin jollei ole jo vaihdettu.

Srad kikseri taitaa olla tehokkain noista. Siitä mulla ei oikeen mitää käsitystä varaosien saannista kestävyydestä.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 3.6.2008 22:55

F3 cebari ollut hiukan tehokkaampi kuin sraddi monissa testeissä. Tuon 750 gsxr:n jättäisin pois laskuista. Todella painava ja kankea ajettava. Hiukan vanhentunut malli oli tuossa vaiheessa.
_ahma_
Pyörä:
ktm exc 525 ja ktm exc 200
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
20.1.2005 17:15

ViestiKirjoittanut _ahma_ » 3.6.2008 23:10

Mulla on aina ollu sellanen käsitys että sradi olis jotenkin erikoisempi pyörä. Mutta taitaa vene kallistua ton hondan suuntaan.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 6.6.2008 22:37

F3-cebari on kyllä noista paras vaihtoehto, nimet paperiin ja suut suppuun, tästä ei neuvotella :D
Laitahan sitten kuvia Hondasta kun olet käynyt kaupoilla.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
EASYRIDER69
Liittynyt:
16.8.2007 22:28

ViestiKirjoittanut EASYRIDER69 » 7.6.2008 17:52

saako yamaha fzr 600cc pyörään valmiita 25kw kureja?
jos saa mitä maksaa?
ehkä join ehkä en
tabbe
Liittynyt:
28.4.2005 21:36

ViestiKirjoittanut tabbe » 8.6.2008 10:54

Täällä ois kanssa ensi kunnon moottori pyörän hankinta edessä ja olen niiiiin ihastunut Yamahan V-maxiin ett semmoinen oisi saatava :) .
Miten v-max soveltuu hiukan isommalle miehelle ?
Onko täällä v-max miehiä joilla kokemusta pyörästä ?
Maxim
Liittynyt:
24.3.2008 12:58

ViestiKirjoittanut Maxim » 8.6.2008 14:02

tabbe kirjoitti:Täällä ois kanssa ensi kunnon moottori pyörän hankinta edessä ja olen niiiiin ihastunut Yamahan V-maxiin ett semmoinen oisi saatava :) .
Miten v-max soveltuu hiukan isommalle miehelle ?
Onko täällä v-max miehiä joilla kokemusta pyörästä ?

Soveltuu niin isolle kuin pienellekin (tai ainakin isoille) ;) Ainakin jaksaa liikuttaa. Tankkausvälihän ei ole mikään mahottoman suuri (200km), eli ei mikään unelma matka-ajossa. En tiedä miten sen boostin kanssa menee. Kertokaas joku, onko kaikkiin suomessa oleviin maxeihin "jälkiasennettu" boosti? Koska eikös maxia tehty ilman boostia -91 jälkeen. Jokatapauksessa, boostin kanssahan tuo ehdottomasti kannattaa ostaa, koska siitä saa sen 45 heppaa lisää. Pieniä lastentauteja pyörässä on, mutta suurimman osan välttää kyllä pitämällä pyörää hyvänä. Rajoitinta pyörässä ei ole joten jos kylmällä koneella menee kiertämään tappiin niin tyhmempikin ymmärtää että kone ei tykkää. Huoleton ja pyörään sopiva keppiveto löytyy, jonka ansiosta paikaltaan lähteminen onnistuu paremmin kuin esim. ketjuvetoisella.
Ite myös kuolaillu V-Maxia tässä vuosien aikana, pitänyt vaan tyytyä tuohon pienempään malliin :P.