Eka pyörä suunnitteilla

Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 8.5.2008 16:54

Eipä se kovin outoa ole. Ainahan KTM tyypit uhoaa, eli ei hätää.
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Tume34 Eläkeläinen
Pyörä:
TDR 125
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
3.10.2004 18:34

ViestiKirjoittanut Tume34 » 9.5.2008 0:48

Ek1 kirjoitti:Haastan mieluiten vain omalla pyöräni. Jos saa jotain tunteita suoralla kiihdyttelystä niin kannattaisi vaihtaa pyörää tuosta dukesta.

Alkaa olla liikaa ktm-uhoa "eka pyörä"-otsikon alle.
Nyt loppu ot ainakin minun osaltani. /out


Sitähän se teineillä tuntuu aina olevan ;D.
Dank memes melt steel beams.
STI-Racing
Pyörä:
Monkey
Paikkakunta:
Leppävirta
Liittynyt:
13.10.2006 19:34

ViestiKirjoittanut STI-Racing » 10.5.2008 2:09

Joopa.. Kylläpä selvittävät tuosta Mitosta. :D
Koittakaa tajuta, että sillä on turha mennä aukomaan isommille. :)

Ite ostin Miton sen takia, että sillä pääsee paikasta A paikkaan B, siinä välissä jättäen parit amis korollat.
Tällä hetkellä A,B väli on noin 50km, joten enska ei kelpa.. :S /OT

Jos nyt pitäisi ensimmäistä "oikeaa" pyörää miettiä, niin Ducati on pyörinyt mielessä. Ovatko Ducatin Monsterit hintansa väärtejä? Ovatko Ducatit yleensäkkään hintansa väärtejä?

PS. Kisanen V-twin kuulostaa melko mehukkaalta..
MULLA EI OO MITÄÄN OIKEUTTA!
Maxim
Liittynyt:
24.3.2008 12:58

ViestiKirjoittanut Maxim » 11.5.2008 2:56

STI-Racing kirjoitti:Jos nyt pitäisi ensimmäistä "oikeaa" pyörää miettiä, niin Ducati on pyörinyt mielessä. Ovatko Ducatin Monsterit hintansa väärtejä? Ovatko Ducatit yleensäkkään hintansa väärtejä?

Tuosta Monsterista olisi kyllä mukava kuulla lisäjuttua, koska tuo on aina ulkomuotonsa takia kiinnostanut. Konehan siinä ilmeisesti pitää melko suurta kolinaa/räminää, josta pitäisi sitten tunnistaa ne terveet ja ei-niin-terveet äänet (liekö kytkimestä). Sellainen tyyppivika (ainakin ennen vuotta 2000 valmistetuissa) on että vesisateella lyö öljynpainevalon palamaan. Tuon takia on monen Monsterin omistajan sydän jättänyt ltönnin välistä :) Jotenkin on sellainen kuva tuosta Monsterista, että ei se ainakaan sijoitusmielessä ole järkevä vaihtoehto, koska hinta putoaa suhteellisen nopeaa, ja huollot ovat tyyriitä. Muutenkin noissa vanhemmissa monsuissa kuulemma lastentauteja esiintyy jonkin verran. Melko kätevähän tuo on käsitellä ja helppo ajaa. Munaa siitä ainakin löytyy, ja luulisi erottuvan massasta :)
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03

ViestiKirjoittanut Sergey » 11.5.2008 12:53

Kaveri paini ensipyörän hankinnan kimpussa 2 vuotta ja koko sen ajan se mietti monsteria. Koeajoi, vuokrasi yms. Ja sitten loppujenlopuksi hommasikin Buellin X1 vuosimallia '00, mikä mun mielestä olikin hyvä ratkaisu vaikka ylläpidon edullisuudesta ei voikaan juuri puhua :)
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 11.5.2008 13:43

Toisaalta on syytä pohtia kannattaako ensimmäiseksi isoksi pyöräksi ostaa kallis hankittava ja huollettava pyörä? Itse ainakin osaan arvostaa huolettomia, ja noh ei kovin edullisia kilometrejä :D
Mitä tässä kevyesti olen laskenut niin oman mopon kilometrit ovat makseneet tällä hetkellä jotn euron/kilometri... Pitäis keretä vaan ajamaan enemmän!
Muista sit jos ostat ducatin että ostohetkenkin jälkeen on elämää, bensa maksaa, vakuutukset maksaa ja erityisesti huollot/kuluvat osat maksavat.
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
JTJT
Liittynyt:
2.12.2003 19:47

ViestiKirjoittanut JTJT » 11.5.2008 19:00

Maxim kirjoitti:
STI-Racing kirjoitti:Jos nyt pitäisi ensimmäistä "oikeaa" pyörää miettiä, niin Ducati on pyörinyt mielessä. Ovatko Ducatin Monsterit hintansa väärtejä? Ovatko Ducatit yleensäkkään hintansa väärtejä?

Tuosta Monsterista olisi kyllä mukava kuulla lisäjuttua, koska tuo on aina ulkomuotonsa takia kiinnostanut.

tässä artikkelissa on vähän juttuva monsteristakin, vaikka itse koeajo onkin SV650S:stä.
"Si Vis Pacem, Para Bellum"
Tobla
Liittynyt:
1.10.2006 16:58

ViestiKirjoittanut Tobla » 12.5.2008 21:11

Kellään kokemuksia Honda CB 600 Hornetista vm.1998-2003?
Aikaa kyllä 18v synttäreihin on mutta matala penkki ja kevyehkö ulkonäkö kiinnostaisi kyseisessä pyörässä. Ja toisena vaihtoehtona olisi CBR 600RR. Kumpi olisi järkevämpi ensimmäiseksi suuremmaksi pyöräksi? Ajelen suurimman osan kaupungissa,kavereiden kanssa kylä"rallia" ja jotain pientä matka-ajoa. Hintaraja pyörii siinä ~6000¤ paikkeilla.
SMRacing
Pyörä:
Kawasaki ZX12R B1
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
21.1.2005 23:30

ViestiKirjoittanut SMRacing » 12.5.2008 21:31

No eipä tahdo hyvää RR:ää tuohon hintaan irrota. Mielestäni myös ajoasento siinä katuajoon turhan "äärimmäinen".

Hornetti luultavasti mukavampi taajamassa/kaupungissa, mutta RR sillon kun ajetaan kovempaa. Vielä maantienopeuksissa voi hornetti olla leppoisampi.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 13.5.2008 22:10

Koeajolle koeajolle...
Ensin kannattaa valita silmää miellyttävät pyörät, sitten miettiä sopiiko omaan käyttöön, sitten voikin laske rahoja ja lopulta kuitenkin päätyy tietynlaiseen kompromissiin budjetin, ulkonäön ja käyttötarkoituksen kanssa. Näin se yleensä menee :D
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.
Ek1
Pyörä:
R1
Liittynyt:
9.5.2002 14:59

ViestiKirjoittanut Ek1 » 15.5.2008 15:40

Tobla kirjoitti:Kellään kokemuksia Honda CB 600 Hornetista vm.1998-2003?
Aikaa kyllä 18v synttäreihin on mutta matala penkki ja kevyehkö ulkonäkö kiinnostaisi kyseisessä pyörässä. Ja toisena vaihtoehtona olisi CBR 600RR. Kumpi olisi järkevämpi ensimmäiseksi suuremmaksi pyöräksi? Ajelen suurimman osan kaupungissa,kavereiden kanssa kylä"rallia" ja jotain pientä matka-ajoa. Hintaraja pyörii siinä ~6000¤ paikkeilla.

Kaupungissa ajelemiseen hornet mukavampi, korkea tanko, pysty ajoasento, paremmat hidasajoominaisuudet, etc...

6000e -03-RR:stä ei vallan mahdoton ajatus, ei lainkaan. Tonni lisää niin ei pitäisi tehdä edes tiukkaa. Kannattaa koeajaa molemmat.
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 25.5.2008 0:21

Selasin koko topicin läpi ja täytyy sanoa että hyvin olette pojat pysyneet aiheessa :D

Mutta asiaan. Tänä kesänä olisi suunnitelmissa laittaa isompi pyörä alle. Ajattelin ostaa halvan pyörän, sillä en jaksa odottaa ensi vuoteen jolloin taloudellinen tilanteeni olisi parempi.

Haluaisin vaihtoehtoja vanhemman mallin 600 CBR:n rinnalle.

Eli minkäläinen pyörä on esimerkiksi toi Kawasaki GPZ600R? Suunnitelmissa olisi tehdä sellaisesta fighteri. Ne ovat myös todella halpoja mikä olisi hyvä asia, jäis rahaa muuhunkin.
Haluaisin siis kuulla kaiken kyseisestä pyörästä, ja minkälaista remonttia on odotettavissa jos pyörällä rullailtu 60-70 tkm?

Entä vanhan mallin 750cc GSX-R:ät?
EASYRIDER69
Liittynyt:
16.8.2007 22:28

ViestiKirjoittanut EASYRIDER69 » 27.5.2008 0:08

aattelin ostaa ekaks pyöräks 600 fzr:än onko turhan härski ekaks pyöräks mopon jälkeen oon toki ajanut tt kevareita mutta omaa ei ole ollut. saako tohon kuristus palikoita et se on toi 25kw? onko muuten hyvä pyörä ku on aika halpa tommoseks 600cc kyykyks ja on siin sentää jottai ulkonäköäkin.
ehkä join ehkä en
L0nker0
Paikkakunta:
Joensuu/Kuopio
Liittynyt:
15.3.2006 11:40

ViestiKirjoittanut L0nker0 » 27.5.2008 12:22

EASYRIDER69 kirjoitti:aattelin ostaa ekaks pyöräks 600 fzr:än onko turhan härski ekaks pyöräks mopon jälkeen oon toki ajanut tt kevareita mutta omaa ei ole ollut. saako tohon kuristus palikoita et se on toi 25kw? onko muuten hyvä pyörä ku on aika halpa tommoseks 600cc kyykyks ja on siin sentää jottai ulkonäköäkin.


Toki tuollainen noin 100 hevosvoimainen kusiainen on paljon tehokkaampi, mutta eihän se lapasesta lähde jos maltillisesti ajelee ja totuttelee aluks siihen pyörän hallintaan ja jarruihin. Etenkin 25kW - kuristuksilla pyörä on suhteellisen helppo hallita.

Ja omasta mielestäni ei raiskattu FZR olisi 600 CBR:n jälkeen ehkä toiseksi paras, vanhoista kuussatkuista.
Gleb
Pyörä:
CBR 600F
Liittynyt:
19.8.2007 22:56

ViestiKirjoittanut Gleb » 27.5.2008 23:17

Riskinä on että 90-luvun alun FZR:ästä tekee vaihdelaatikko täystuhon, erityisesti kakkosvaihde on kuulemma herkkä menemään pasaksi. Näyttäviä pelejä tosin ovat :P
Hyvä tapa on rasvata ketjut aina tankkauksen yhteydessä.