250cc Pyörät?

Vieras

ViestiKirjoittanut Vieras » 22.2.2005 9:39

opa82 kirjoitti:Ihan ok-näköinenhän toi zzr oli ja kyllä varmaan ajelisin sellaisellakin paremman puutteessa, mutta sitä en osaa sanoa miksi joku ostaisi sellaisen?



No miksi ei ostas ainakin ite ostin enkä ole sitä katunut päivääkään kun joskus oli tollanen vanha tzr se on ihan kiva ajaa mutta se ei tahdo kestää
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 22.2.2005 19:05

onhan nuo tzr:ät jo vanhoja mutta ulkonäössä päihittää zzr mennen tullen. Tuo kestävyyskin riippuu aikalailla huoltajan taidoista ja rahamäärästä. Jos ostat sen 90vm tzr vaikkapa 2000e ja vertaat uuteen zzr, niin mitä luulet osaavan mekaanikon saavan aikaan välirahalla? Mielipide kysymys kuten joku jo mainitsi.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 23.2.2005 19:58

Suunnitelmat ovat sen verran muuttuneet että taidan kuitenkin ostaa pyörän suomesta.
http://www.motopalsta.com/vaihtop2.phtm ... id=a&typ=a
Tuo halvempi pyörä sijaitsee turussa,olisi tarkoitus mennä katsomaan. Massiakin on päälle toistatuhatta,siitä tosin menee osa kurapyörään, mutta kunhan saan kesätöistä massia niin eiköhän tuommoinen rgv ilmesty talliin.

Piti vielä kysy että mitä eroa on tuossa R ja F mallissa?
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.2.2005 20:19

jos oikein arvaan niin r mallissa on vähän uudempaa tekniikkaa tehojen kannalta. nuo erot selviää suzuki sivuilta, mikäköhän http://www.suzukicycles.org
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 23.2.2005 22:11

RGV:eetä ei ole mitään F:mallia. Eikä myös R mallia. RGV:eetä on kylläkin valmistettu SP-mallina missä kuivakytkin ja täysin säädettävä jousitus ym., mutta näitä ei ole Suomeen varmaan yhtään eksynyt. Melkein kaikki SP:eet myytiin Aasiaan. Molemmat kuvan pyöristä on 91-M mallia. Toi Lucky Strike on ihan hieno ja haluaisin noi katteet omaan talliin... Kannattaa kysyä, että onko tohon Lucky Strikeen toi takasatulan peittävä systeemi mukana, nimittäin kuului pyörään uutena ja toi perä on vähän onton näköinen ilman sitä. Suosittelen Lucky Strikea lämpimästi ja mielestäni kannattaa ostaa vaikka väkisin pois jos vain mahdollisuutta ja kiinnostusta riittää. Tuusmotorssin vehje on ylihinnoiteltu.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 23.2.2005 23:09

RM kirjoitti:RGV:eetä ei ole mitään F:mallia. Eikä myös R mallia. RGV:eetä on kylläkin valmistettu SP-mallina missä kuivakytkin ja täysin säädettävä jousitus ym., mutta näitä ei ole Suomeen varmaan yhtään eksynyt. Melkein kaikki SP:eet myytiin Aasiaan. Molemmat kuvan pyöristä on 91-M mallia. Toi Lucky Strike on ihan hieno ja haluaisin noi katteet omaan talliin... Kannattaa kysyä, että onko tohon Lucky Strikeen toi takasatulan peittävä systeemi mukana, nimittäin kuului pyörään uutena ja toi perä on vähän onton näköinen ilman sitä. Suosittelen Lucky Strikea lämpimästi ja mielestäni kannattaa ostaa vaikka väkisin pois jos vain mahdollisuutta ja kiinnostusta riittää. Tuusmotorssin vehje on ylihinnoiteltu.


Juu,mikäli ostan tuon lucky strike suskin niin jätän kyllä katteet maalamatta,se on sen verran komea vakiona.Muuten varmaan menisi maalaukseen.

Miten noiden säätimien kanssa, jossain Stan Stephens(?) sivuilla oli jotain juttua että muokkaavat vanhat säätimet toimiviksi,siis kestämään pitkäksi aikaa.Oiskohan ollut juuri sinä Rm joka mainitsit jostain billet säätimistä joiden pitäisi kestää ikuisuuksia?
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 23.2.2005 23:19

Billet säätimien hinta selvisi juuri. 4 kappaletta säätimiä 450 puntaa :(

Hinta on kova ja niitä myydään vaan 4 kappaleen sarjoissa. No pakoaukon säätimiä parantelee myöskin herra Fischer jonka kanssa olen asioinut itse RGV asiossa. Se korjaa/parantelee (tulee myöskin ikuisia) säätimet hintaan 65 euroa kappale. Ja siltä saa myös billetti säätimiä hintaan 155 euroa kappale noin.

Lisää aiheesta: http://www.fischerkfz.com/auslass_en.php

Jos ostat ton pyörän niin säätimet heti Fischerille paranneltavaksi niin säästyy monilta murheita. Tai siis osta toi pyörä!
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 23.2.2005 23:46

RM kirjoitti:Billet säätimien hinta selvisi juuri. 4 kappaletta säätimiä 450 puntaa :(

Hinta on kova ja niitä myydään vaan 4 kappaleen sarjoissa. No pakoaukon säätimiä parantelee myöskin herra Fischer jonka kanssa olen asioinut itse RGV asiossa. Se korjaa/parantelee (tulee myöskin ikuisia) säätimet hintaan 65 euroa kappale. Ja siltä saa myös billetti säätimiä hintaan 155 euroa kappale noin.

Lisää aiheesta: http://www.fischerkfz.com/auslass_en.php

Jos ostat ton pyörän niin säätimet heti Fischerille paranneltavaksi niin säästyy monilta murheita. Tai siis osta toi pyörä!


Jos järki leikaka oiekin niin muistaisin noita säätimiä olevan kaiken kaikkiaan 8kpl tuossa puolikkaassa rgv.Tulee kyllä liian tyyriksi ostaa semmoiset billet-säätimet.Pitää vain lähettää jollekkin osaavalle korjaamaan.Miten ne säätimet edes muokataan paremmaksi,fischerin sivuilla oli jotain juttua mun en omilla englannin kielen taidoilla oikein saanut selvää.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 23.2.2005 23:53

4 kpl per RGV. Eli 2 säädintä per sylinteri. Pakoaukon säädin on 3 toiminen ja 3osanen. Tossa parannetaan sen sen keskimmäisen luiskan kiinnitystä. Vaikea selittää mutta kato tuolta RGV:een räjäytyskuvista:

http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/ ... 0&id=VJ22B

Kolmas kuva VJ22B. jos ei linkitys suoraan toimi.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 24.2.2005 0:34

RM kirjoitti:4 kpl per RGV. Eli 2 säädintä per sylinteri. Pakoaukon säädin on 3 toiminen ja 3osanen. Tossa parannetaan sen sen keskimmäisen luiskan kiinnitystä. Vaikea selittää mutta kato tuolta RGV:een räjäytyskuvista:

http://www.motofiches.com/sites/TYRBUW/ ... 0&id=VJ22B

Kolmas kuva VJ22B. jos ei linkitys suoraan toimi.


Tekee ne 4 säädintäkin jo ihan mahottoman mukavan summan.4*155=620e.Kyllä tommoisen summan sietää jo maksaa.
Haluan kyllä ennen ostoa henkilökohtaisesti tarkastaa mukit ja säätimet tosta pyörästä.On sillä sen verran ajettu että säätimet ovat hajonneet ainakin jo kerran,ties mitä uria sylintereissä on sen jäljiltä.
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 24.2.2005 1:28

homman ideahan on että vanhat pistetään postissa sinne ja uudet takaisin. Sillä säästää ainakin 1/3 postikuluista huolimatta.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 24.2.2005 13:39

Arvaas antaako ne sun repiä sylintereitä irti vaihtorivissä seisovasta pyörästä? Jos se kulkee niin kuin pitää niin ne on ehjiä. Ei ole tollaisessa tilanteessa oikein muuta vaihtoehtoa tarkistaa tilannetta. Tietenkin pakoputket voi irroittaa jotta näkee mäntien kunnon. Mäntäremontti tälläiseen ei ole mahdottoman kallis ja kannattaa melkein teettää jos entisestä ajokilometri määrästä ei tietoa. Ja 2-t öljyksi vain parasta mitä rahalla saa. Ja onhan liikkeen laitteissa aina jonkinmoinen takuukin.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 24.2.2005 16:33

RM kirjoitti:Arvaas antaako ne sun repiä sylintereitä irti vaihtorivissä seisovasta pyörästä? Jos se kulkee niin kuin pitää niin ne on ehjiä. Ei ole tollaisessa tilanteessa oikein muuta vaihtoehtoa tarkistaa tilannetta. Tietenkin pakoputket voi irroittaa jotta näkee mäntien kunnon. Mäntäremontti tälläiseen ei ole mahdottoman kallis ja kannattaa melkein teettää jos entisestä ajokilometri määrästä ei tietoa. Ja 2-t öljyksi vain parasta mitä rahalla saa. Ja onhan liikkeen laitteissa aina jonkinmoinen takuukin.


Lähinnä meinasin että oston jälkeen tarkistan heti ensinmäiseksi noi säätimet ja ja yläpää.Kyllä sen jälkeen kelpaa mennä ruinaamaan osa mansikoista takaisin.Tuo kyseinen lucky strike suski on levännyt tuolla motomarketissa todella kauan,antaa varmaan jonkin verran tinkimisvaraa.Mulle tulee mittariin kohta 17 vuotta,joten olisi kokonainen vuosi näprätä pyörää.Ajattelin ensitöikseni käydä läpi koneen ja samalla hankin ne billet säätimet/lähetän vanhat jollekkin osaavalle muokkaamaan niistä hyviä.Jos sen jälkeen löytyy vielä mansikoita niin voisi harkita ehkäpä JML putkistoa.

On muuten suhteellisen kevyt toi rgv,139kg kuivana,pelkillä putkilla saisi ihan mukavasti painoa pois.
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 24.2.2005 17:27

10 kiloa lähtee RGV:stä vaihtamalla Jolly Moton putkiston. Itellä yksi tollanen käytetty putkisto alu-änkillä hyllyssä. En vaan tiedä raaskiiko siitä luopua.

RG500/RD500 lähtee Jollyn putkilla noin 12-15 kg!
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 25.2.2005 0:13

RM kirjoitti:10 kiloa lähtee RGV:stä vaihtamalla Jolly Moton putkiston. Itellä yksi tollanen käytetty putkisto alu-änkillä hyllyssä. En vaan tiedä raaskiiko siitä luopua.

RG500/RD500 lähtee Jollyn putkilla noin 12-15 kg!


Ihan mukavastihan sitä painoa lähtee.Onko tuo jolly moto mitä tavaraa.Jimmy Lomas on ainakin ruostumatonta terästä niin ei tulisi ongelmia putken ruostumisella,kun mitkään maalit ei oiekin pysy pakarissa.