250cc Pyörät?

markketo
Pyörä:
ZX-6R
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
24.9.2003 21:36

ViestiKirjoittanut markketo » 23.11.2004 8:16

opa82 kirjoitti:Olipas nätti toi RGV. Oisko teknisiä tietoja tollasesta?


www.suzukicycles.org kirjoitti:The RGV250SP uses a dry clutch and special 32mm carburetors with sensors for the airbox pressure. The bike also has electric start and uses ram-air technology (check the pipe next to the headlight going straight into the frame). The bike is supposed to produce nearly 70 hp when de-restricted (the power output is restricted to 40 hp in Japan, in Italy the power output is given to 67 hp).

RGV 250 Gamma SP 1997
Overall Length: 1 965mm (77.4 in)
Overall Width: 695 mm (27.4 in)
Overall Height: 1 095 mm (43.1 in)
Seat Height: 765 mm (30.1 in)
Wheelbase: 1 330 mm (52.4 in)
Dry Weight: 134 kg (295 lbs)
Engine type: Water-cooled 249 cc water-cooled 2-stroke V-twin. 67 hp.


Täältä siis.

Tuossa tarkempaa tietoa juuri kyseisestä vehkeestä: http://www.rgv250.co.uk/vj23info.htm
"Install the optional water temperature sensor to the optional water pipe and connect the sensor
and the optional meter unit with the optional harness." ZX-6RR Kit Manual
larii
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
14.8.2002 21:16

ViestiKirjoittanut larii » 23.11.2004 14:05

http://www.kolumbus.fi/lari.paananen/rs250.jpg
Saksasta haettu rs 250 ahvenistolla 2 kierroksen jälkeen.
opa_
Pyörä:
KTM SX-F 450 08
Paikkakunta:
TAMPERE
Liittynyt:
19.9.2002 23:43

ViestiKirjoittanut opa_ » 23.11.2004 14:12

larii kirjoitti:http://www.kolumbus.fi/lari.paananen/rs250.jpg
Saksasta haettu rs 250 ahvenistolla 2 kierroksen jälkeen.


No sitä iloa ei kauaa kestäny :(

Näyttää olevan polkustartti tossa :)
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 23.11.2004 14:53

MänTä kirjoitti:joo rgv paljon paremman näkönen :) eikä muuten ole 80-luvun pyöriä. PA säätimien mokana on juuri se että suzuki suunnitteli oman säätimensä kun muilla patentit esim ypvs. Suzukin paskoissa on väärin valitut materiaalit jotka eivät yksinkertaisesti kestä käyttöä. En tiedä kuka tuon loistavan rakenteen on suunnitellut mutta sietäisi saunan taakse viedä.


Ei luulisi olevan liian vaikeaa sorvata jostain kunnon tavarasta jos se huonosta materialista on kiinni.
May the torque be with you
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.11.2004 17:09

aivan mcl, ongelma taitaakin olla että jos valitsee jotain patarautaa molempiin niin taas muualla tulee ongelmia? Katsokaa sen yhen epelin patentoidut parennellut versiot, siellä taisi olla valmistusmateriaaleista.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 23.11.2004 17:32

MänTä kirjoitti:aivan mcl, ongelma taitaakin olla että jos valitsee jotain patarautaa molempiin niin taas muualla tulee ongelmia? Katsokaa sen yhen epelin patentoidut parennellut versiot, siellä taisi olla valmistusmateriaaleista.


Linkitä.

Lähetin nytt npm sähköpostia ja pyysin tietoa pyörästä,saa nähdä jos vastaavat.
May the torque be with you
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 23.11.2004 18:12

en osoitetta osaa antaa, rgf topicissa oli kyllä ja kysymällä selviää sieltä jos todella kiinnostaa.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 24.11.2004 22:33

Miten sitten näiden kestävyys,mikäli saaisin tuon pk säätimen kuriin.Perusremppa ksutantaisi kuitenkin vajaa 1000e,eli siis kaikki kulutusosat vaihtoon.
May the torque be with you
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 26.11.2004 13:06

MCL kirjoitti:Miten sitten näiden kestävyys,mikäli saaisin tuon pk säätimen kuriin.Perusremppa ksutantaisi kuitenkin vajaa 1000e,eli siis kaikki kulutusosat vaihtoon.


Ei se kestävyys oo kiinni niitten pakoaukonsäätimien materiaalista eli alumiinista vaan keskitapista mikää kuluu sen verran, että pakoaukon säätimen alin tai keskimmäinen levy pääsee tippumaan sylinteriin. Ekan kerran kun tää 3 vaiheinen pakoaukon säädin tuli RGV:seen oli ns. keskitappi vain putkisokka jota myöhemmin muutettiin umpinaiseksi mikä ei ollut vieläkään hyvä. Parannettuja versioita noista voi ostaa esim. Fischeriltä tai Stan Stephessiltä, mutta ovat jonkun verran tyyriitä verrattuna yhden englatilaisen tuttuni kehittämään systeemiin minkä pystyy ite asentaan ja makso muistaakseeni 25 puntaa.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 26.11.2004 15:37

RM kirjoitti:
MCL kirjoitti:Miten sitten näiden kestävyys,mikäli saaisin tuon pk säätimen kuriin.Perusremppa ksutantaisi kuitenkin vajaa 1000e,eli siis kaikki kulutusosat vaihtoon.


Ei se kestävyys oo kiinni niitten pakoaukonsäätimien materiaalista eli alumiinista vaan keskitapista mikää kuluu sen verran, että pakoaukon säätimen alin tai keskimmäinen levy pääsee tippumaan sylinteriin. Ekan kerran kun tää 3 vaiheinen pakoaukon säädin tuli RGV:seen oli ns. keskitappi vain putkisokka jota myöhemmin muutettiin umpinaiseksi mikä ei ollut vieläkään hyvä. Parannettuja versioita noista voi ostaa esim. Fischeriltä tai Stan Stephessiltä, mutta ovat jonkun verran tyyriitä verrattuna yhden englatilaisen tuttuni kehittämään systeemiin minkä pystyy ite asentaan ja makso muistaakseeni 25 puntaa.


Meinasin tässä lähinnä kestävyydellä että kauanko tuommoisella puokilla ajaa ennen koneremppaa.
May the torque be with you
RM
Liittynyt:
4.7.2004 19:35

ViestiKirjoittanut RM » 26.11.2004 15:52

Huonoilla 2-t öljyillä ajaa noin 10000km. Paremmilla esim Castrol TTS/R2 ajaa +15000km. 15000 on hyvä männänvaihto väli. 30000 menee alakerta + männät uusiksi. Tai ei välttämättä vielä 30000 mee noi alakerran romut rikki, mutta on hyvä vaihtaa. Ja männät vaihtoon 15000 km välein ja vain hyvää 2-T öljyä.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 26.11.2004 18:16

RM kirjoitti:Huonoilla 2-t öljyillä ajaa noin 10000km. Paremmilla esim Castrol TTS/R2 ajaa +15000km. 15000 on hyvä männänvaihto väli. 30000 menee alakerta + männät uusiksi. Tai ei välttämättä vielä 30000 mee noi alakerran romut rikki, mutta on hyvä vaihtaa. Ja männät vaihtoon 15000 km välein ja vain hyvää 2-T öljyä.


Kuulostaa ihan hyviltä,tulee suurimmaksi osaksi rauhallista ajoa,mutta sitten pimeinä iltoina on hauska kääntää kapulaa hieman enemmän ;)
May the torque be with you
MänTä Moderaattori
Pyörä:
Jawa 350(-01) SuzukiGT250(-77) YamahaRD350F1(-85)
Liittynyt:
8.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut MänTä » 26.11.2004 18:55

voin luvata ettei tuommoisella pelillä VOI ajaa siististi. Kone kun on luonteeltaan aivan kuin kevari.
MCL
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.1.2003 17:44

ViestiKirjoittanut MCL » 26.11.2004 19:15

MänTä kirjoitti:voin luvata ettei tuommoisella pelillä VOI ajaa siististi. Kone kun on luonteeltaan aivan kuin kevari.


Noista uudemmista räsistä ja rgv tehtaat lupaavat 72.5hp koneelta,eli litrateholtaan vastaa jotain räsä/mitoa.Ja mitä noiden penkityksiä kattelin niin kone viee myös pienemmillä kierroksilla
May the torque be with you
jerry125cc
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
19.3.2003 16:50

ViestiKirjoittanut jerry125cc » 26.11.2004 19:27

MCL kirjoitti:
MänTä kirjoitti:voin luvata ettei tuommoisella pelillä VOI ajaa siististi. Kone kun on luonteeltaan aivan kuin kevari.


Noista uudemmista räsistä ja rgv tehtaat lupaavat 72.5hp koneelta,eli litrateholtaan vastaa jotain räsä/mitoa.Ja mitä noiden penkityksiä kattelin niin kone viee myös pienemmillä kierroksilla


No ei todellakaan vie :). Meneehän sellanen paremmin kuin piikki, mutta silti ei mihinkään alhaalta. Suomeen tuodut rgv:t ovat 54 heppasia versioita (ainakin rek. otteen mukaan). Muistaakseni jotain ahdistuksia laitettu putkeen päästöjen takia.