Yleistä keulimisesta

JontteH
Pyörä:
Derbi DRD Racing SM -10, Husqvarna SM 125 -08
Paikkakunta:
Loviisa
Liittynyt:
5.9.2010 0:46
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut JontteH » 5.9.2012 22:20

Toimii! Tein tollee joku pari tuntii ja sit aloin vaihdella vaihteit ni se kyl tuli sielt ittestää jos kulma kasvo liian suureks.
[X] M 15.4.11 [X] A1-harkat 27.4.12 [X] A1 18.7.12 [X] kilvelle [X] lipalle [X] ympäri [X] sakot [X] kortin menetys
Myrkkysika
Pyörä:
Kawasaki kmx 125 -89'
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
20.10.2010 23:22
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Myrkkysika » 17.9.2012 18:57

Noni nyt saan jo 1-3 vaihteet mutta jarrua osaan vaan käyttää silloin kun on menossa ympäri. Tuntuu että oikea tapa keulia olis jarrua ja kaasua vuorotellen niin ei vauhti nousis ja vois keulia pitkääkin matkaa?
Youtube kanava!
Hoffe
Pyörä:
Kolmesatku kotaree
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
23.6.2008 23:57
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Hoffe » 17.9.2012 21:29

Toinen tapa on vetää tasakaasulla tasapainopisteen lähellä/kohdalla niin ei vauhti nouse. Reeniä vaan niin sen kyllä oppii.
Redb
Liittynyt:
18.4.2010 9:48
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Redb » 19.9.2012 11:13

Ja muutenkin kun vetää tasakaasulla ei tasapaino horju sivuttain niin helposti ja pääsee matkaa paljon helpommin. Ainakin omasta mielestä paljon helpompaa :) toki sit jos meinaa kaatua sivulle tai pitää ohjata vähän niin käyttää jarrulla ja oikasee
.
Jonttu_96
Pyörä:
125 rieju marathon ex Rieju Smx Pro -08, yamaha pw 80 ja kawasaki kx 65
Paikkakunta:
Kangasala
Liittynyt:
21.2.2011 15:54
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Jonttu_96 » 19.9.2012 17:32

Ei se ihan niin mee et jarru, kaasu, jarru, kaasu, huomaat kyl ajan myötä et ei sitä jarrua kokoajan tarvita, mutta paljon silti 2t. Ei kannata huolehtia siitä että et kokoajan käytä sitä jarrua, vaan se riittä että osaat käyttää sitä nii ettet keuli ympäri ja se tulee ajanmyötä se jarrunkäyttö paremmaks ja paremmaks. tasa kaasua ei sun kannata vielä opetella vaan opettelet nyt vaan keulimaan hyvin suoraan jaa siitä sitten etenet komboihin ja tasakaasuihin, eli turha lisätä vaikeutta opettelemalla heti tasakaasulla vaikka ei se vaikee olekkaan mutta kuitenkin. Tässä ei voi (taas) sanoa muutakaan kun, harjoittelua lisää.
Jay123
Pyörä:
Honda cbr repsol -05
Liittynyt:
23.4.2011 23:52
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Jay123 » 21.9.2012 12:31

Mulla on tuollanen honda cbr 125, ja aattelin et ois iha mukava osataki jotai tuolla pyörällä, kävin eilen testaa miten keula nousee, sain sen kyl nousemaan ja pääsin joku 1-2m :DD, tyhmä kysymys: pitääkö sitte vaa antaa lisää kaasua että saa keulan pysymään ylhäällä?? :D, vaikeahan tuo pyörä opetella keulimaan mutta yritystä ei tuomita :)
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 23.9.2012 21:04

no eiku paina tööttiä samalla... Tottakai kaasua, mitä muutakaan? :lol: kai tiiät että jarrua pitää käyttää keuliessa? :D
Jay123
Pyörä:
Honda cbr repsol -05
Liittynyt:
23.4.2011 23:52
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Jay123 » 24.9.2012 13:19

^^jaani^^ kirjoitti:no eiku paina tööttiä samalla... Tottakai kaasua, mitä muutakaan? :lol: kai tiiät että jarrua pitää käyttää keuliessa? :D

juu, tuntuu vaa siltä että en saa pysymää ylhäällä vaikka annan kaasua tarpeeks, paremmin saan pysymään ku seisoalteen koitan mutta en kuitenkaa sitä 1-3m enempää :D
comanche888
Pyörä:
KTM 450 EXC
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
19.5.2009 1:02
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut comanche888 » 28.9.2012 13:59

Kyllähän se ylhäällä pysyy jos saat nostettua sen sinne.

Kaveri tollasella 125 cebarilla stunttas ja kunno settii veti!
suurpasko
Liittynyt:
22.7.2011 12:22
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut suurpasko » 28.9.2012 22:11

Oisko kellää mitää vinkkejä coasterin harjotteluu? Pitääkö siinä painaa ees jarruu samalla ku koittaa luisuttaa :s
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 28.9.2012 22:36

Tottakai pitää painaa jarrua tai oot selälläs. ;) Keulit vaan tasapainopisteen yli, kytkin pohjaan ja annat liukua.
Aap-
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
25.8.2009 14:57
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Aap- » 2.10.2012 20:08

Mites on, onnistuuko smotoilla ja enskoilla ihan samalla tavalla keuliminen? Kaverin kotarilla mitä oon kokeillu niin onnistuu kyllä enskoillakin keuliminen, mut miten esim. kulmanhaku, lähteekö enskoilla helpommin hakemaan kun ottaa kulmaa? :)
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut jake--- » 3.10.2012 16:14

Riippuu tietenkin minkälaiset kumit on alla. Tajuaahan sern helposti kummassa on enemmän pintaa joka koskee maahan, karkeassa nappulassa pahimmillaan muutamia neliösenttejä ja smotoissa onki sitte parhaimmillaan kämmenen kokonen alue joka vastaa tiehen.
Kuvat.fi Galleria!
jukke96
Pyörä:
Honda CR 250R & Yamaha FZR1000
Paikkakunta:
Haukipudas, oulu
Liittynyt:
26.10.2010 17:06
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut jukke96 » 3.10.2012 22:47

No mitä ite oon ceeärrällä keulinu, nii aika hyvin se rengas siinä tiessä pysyy, myös hiekkatiellä. Asfalttiteillä en kovin paljoo ajele, mutta kyllä sielläki pitoa on jonkuverran.

Joskus koitin keulia kosteella asfalttitiellä, kakosella ajelin rauhallisilla kierroksilla ja löin kaasun pohjaan nii tyhjäähän se takakumi vaan pyöri, kuivalla pitoja ihan tarpeeksi :lol:

Mutta perus keulimine asfaltilla onnistuu enskoilla, ei kannata kauheita kulmia kuitenkaan hakea.
Boys never grow up. They just get older and their toys get more expensive.
Joonaassss
Pyörä:
Rieju rrx 50 cc, Yamaha WR 125r
Paikkakunta:
Varsinais-suomi
Liittynyt:
2.10.2012 17:28
Re: Vielä keulimisesta

ViestiKirjoittanut Joonaassss » 8.10.2012 17:09

Vinkkejä yamaha weeärrään? Kokeiltu on, ykkösellä nousee keula mutta isomalla ei niin millään. Missä kohtaa noin on tasapainopiste?