Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

Kun keulit ja vaihdat vaihteita..

3496 78%
982 22%
Ääniä yhteensä : 4478
Liittynyt:
18.3.2011 18:59
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 3.11.2011 16:50

SuolakurkkuJooseppi kirjoitti:Ei sitä tasapainopistettä millään neuvoilla opi, vaan harjottelemalla. Treeniä vaan ja kannattaa vaan pitää niitä jalkoja tapeilla. mutta lueppa edellisiä kommentteja niin saattaapi löytyä neuvot:D

Sillon ku karkaa jalat tapeilta niin se on menoa :D
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Pyörä:
Honda VFR '99
Paikkakunta:
Kallela [24/7]
Liittynyt:
6.8.2007 20:26
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Saari^ » 5.11.2011 3:53

Miten vitussa joku saa ne jalat irtoamaan tapeilta? :D
Loppuun saakka jalat tapeilla prkl!
Pyörä:
Suzuki S
Paikkakunta:
Tammela
Liittynyt:
2.2.2008 10:49
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut MSJD » 5.11.2011 12:03

Ittellä on just toi ongelmana. Johtuu varmaan siitä kun 11v saakka keulinu 14v saakka peltomopolla jalat maassa, kun ei oo takajarru toiminu. Jalat kyl pysyy tapeilla kunhan ei oo semmonen kulma (joku 12) et olis menossa yli, sillon aina irtoo jalat tapeilta ja sit mennään heti yli :(
Ostetaan Derbi senda R/SM 00-02 Pumpunsuojat!
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 20:14
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 5.11.2011 16:15

MSJD kirjoitti:Ittellä on just toi ongelmana. Johtuu varmaan siitä kun 11v saakka keulinu 14v saakka peltomopolla jalat maassa, kun ei oo takajarru toiminu. Jalat kyl pysyy tapeilla kunhan ei oo semmonen kulma (joku 12) et olis menossa yli, sillon aina irtoo jalat tapeilta ja sit mennään heti yli :(


Itellä oli sama homma ennen mutta nykyään pystyy jo pitää ne jalat tapeilla.

Reeniä vaan ;)
Pöö
Pyörä:
ktm exc 125
Liittynyt:
25.7.2011 14:38
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut StroH » 5.11.2011 18:31

Nonii elikkä tänää olin reenaamassa, ni tuli kaasukäden ranne/jänteet prkl kipeeks ku jännitin kättä ja pumppailin sitä kaasuu siinä reenailles :D eli onko kellää ollu samaa ongelmaa ja miten pääsis eroon :D tottuuks siihen tai jtn
Pyörä:
KTM exc125 2010
Liittynyt:
25.11.2009 22:09
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Deltac0 » 5.11.2011 19:03

kyllä siihe tottuu itelläki tuli aina aluks just ranteet kipeeks. =D
Pyörä:
Husqvarna SMR 510 -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.12.2008 16:26
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut Puolkkinen » 6.11.2011 15:15

Siinä vaiheessa kun oppii keulimaan tasaisesti sopivassa kulmassa niin ei rasitu kädet yhtään :) tosin coasterin vetäminen ja kilven haku ottaa lähes poikkeuksetta käsiin kun treenaa kunnolla :D
Pyörä:
r6
Paikkakunta:
Valkeala
Liittynyt:
29.12.2008 16:24
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut ViiHo » 6.11.2011 22:18

http://www.motot.net/talli/osat/id29064/ Tarjota saa myös. ;)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/pe ... 50/id3969/
Liittynyt:
23.5.2008 21:43
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 8.5.2012 17:48

täähän onki jo vanha topicci mutta hällä väliä :) muutama vuosi ja muutama kymmenen sivua taakseppäin näky olevan melkonen taistelu kytkimen käytöstä :D tulipa huomattua sekin että kuinka moni ei ymmärrä sitä että crossi pyörät on rakennettu niin että niissä ei tartte liikkeessä kytkintä käyttää. eli crossin kone kestää kytkimettä ajon siinä missä mopot ja kevarit kytkimellä ajon. jottei mene ihan ohi koko juttu sanottaneen että itse en kiihdyttäessä, jarruttaessa enkä edes keuliessa kytkintä käytä. ajelen kakspuolikkaalla 2 tahti CR:llä ja etunakki ilmassa pystyy vaihteen vaihtamaan vaikka kaasu pohjassa. tähän vielä sanottakoon että pyörässä on yläkierros (teho) putki ja vforce3 läpät joten pyörä tempoo aika lailla ylhäältä ja jo keskeltä. juntti kun olen en käytä edes takajarrua vaan moottori jarrua. mikäpä sen ihanampaa kuin nyppästä keula ilmaan 2 vaihteella kaasusta ja keulia pakka läpi. eturenkaan tavatessa jälleen maata vauhtia on kertynyt pitkälle toista sataa.
Liittynyt:
18.3.2011 18:59
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut eQ123 » 8.5.2012 17:55

Kyllähän se sen kestää mutta väitän että kytkimen kanssa kestää paljon paremmin. Ja keuliminen on hallitumpaa kun käyttää kytkintä, siis jos keulii, eikä vain kiihydytä joka vaihdetta loppuun keula pystyssä. Eli tasaista vauhtia parempi keulia kytkimen kanssa.
http://www.motot.net/talli/osat/id69435/<- Suuttimia!!
Liittynyt:
23.5.2008 21:43
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 9.5.2012 8:49

en itte yhtään tuttua tunne keillä olis rossin alakerta kajahtanu sen takia ettei ole kytkintä käyttäny mutta voihan olla että raja tulee vastaan raakana vaihtamisellakin joskus. sille jampalle joka keulii kakspuolikkaalla 2 tahti pyörällä pikku vaihteella hiljasta vauhtia nostan kyllä hattua. omassakin cr:ässä kaasun vastaavuus on sitä luokkaa että se on joko ON tai OFF. ykkösellä ei puhettakaan että kahvaa uskaltaa vääntää yli 1/4 keulimis mielessa eikä edes asfaltilla kiihdyttäessä. lähinnä itse ajan niin että kun liikkeelle pääsee suoraan kakkonen pesään ja lets go. tuokin kun keulii vielä kiihdyttäessä soralla nelosella ja kovemmalla pinnalla vitosella...
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 22:49
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 9.5.2012 10:26

Kyllä mää ainakin pystyn keuliin mun 250 kotarilla noin 10kmh vauhtia ykkösellä. Eipä se 250cc 2-t nyt mikään ihmeellinen pyssy ole. :D
Liittynyt:
23.5.2008 21:43
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 9.5.2012 10:31

niinvarmaanjoo1 kirjoitti:Kyllä mää ainakin pystyn keuliin mun 250 kotarilla noin 10kmh vauhtia ykkösellä. Eipä se 250cc 2-t nyt mikään ihmeellinen pyssy ole. :D

nostan hattua :) no siis ei se mikään ferrari ole etteikö sillä ajaa uskaltais mutta ei ainakaan itellä onnistu ykkösellä keuliminen ilman että vaihetta vaihtaa kiepsahtaa vihasesti ympäri kokemusta on :D mutta kaippa seki mahollista on :D pittääpä lähteä reenaahan
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 21:34
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 9.5.2012 20:09

Siis hyvinhän sillä pitäs pystyä kun vetää kierrokset ihan nolliin ja kulmaa enemmän kun tarpeeksi, mahdollisesti vielä kytkimellä luisuttaa jos osaa, niin ei koneen harva käynti haittaa.
Ite opettelin tyhjästä tolla kolmesatasella keulimaan ja ei missään välissä tuntunu siltä että jotenkin pelottais noi tehot, kaasuun vastaavuus yms, vaan ihan iisisti se vehje käyttäytyy jos sitä kaasua käyttää oikein.
Enemmän ihmettelisin niitä jotka keulii isolla nelarilla, alakiekoilla saa kattoa että ei stögää ja lyö keulaa alas, vääntö ja voimakin ihan toista luokkaa.
Nykyään ei enää ees viitti reenata keulimista kun haluis säästää itteä tonne metsän puolelle, puita halailee jne.. Senverran nähny kavereilla noita katusikailuun loppuneita ajokausia. :D
Liittynyt:
23.5.2008 21:43
Re: Keuliminen ja vaihteen vaihtaminen

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 13.5.2012 20:57

cr:rrä ei ainakaan omissa käsissä pysy pystyssä ykkösellä :D kaikki muut vaihteet onnistuu hyvin. tosin tuossa on niin törkeen lyhyet välit ettei meinaa kiihytyksissäkään pysyä penkillä :D kuljekkaan varmaan ko 100. menee nyt kyllä sääntöjen ulkopuolelle mutta joskus ylä aste ikäsenä olen pv:llä keulinu 17-28 väleilä kolmosella ja nelosella niin pitkään että kädet alkanu kramppaamaan että kyllä se keuliminen mulla tuttua touhua on